بازدید 1564

بیاینه‌های واکنشی علیه آزمایش موشکی کره شمالی

آمریکا، کره جنوبی، ژاپن و اتحادیه اروپا در بیانیه ای شلیک موشک بالستیک میانبرد توسط کره شمالی را محکوم کردند.
کد خبر: ۱۲۱۶۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۹ 16 January 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا به نقل از رویترز، آمریکا، کره جنوبی و ژاپن سه‌شنبه در این بیانیه اعلام کردند که این شلیک قعطنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل را نقض کرده است.

آنها افزودند که «چنین اقداماتی، خطرناک و غیرمسئولانه است و امنیت منطقه و جهان را متزلزل می‌کند.»

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز دوشنبه شب در بیانیه‌ای گفت: اتحادیه اروپا شلیک یک موشک بالستیک توسط جمهوری دموکراتیک خلق کره در ۱۴ ژانویه (۲۴ دی) را قویا محکوم می‌کند.

وی افزود: اتحادیه اروپا از این کشور می‌خواهد، همه اقدامات غیرقانونی را که موجب تضعیف صلح و امنیت منطقه و ورای آن می‌شود، متوقف کند.

بورل از کره شمالی خواست که به گفت‌وگو روی آورده و به تعهدات خود ذیل قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل که خواستار توقف برنامه‌های موشکی بالستیک و هسته‌ای پیونگ یانگ شده است، پایبند باشد.

وی گفت: اتحادیه اروپا برای همکاری با همه شرکا و پیشبرد روند دیپلماتیک معنادار با هداف عاری‌سازی هسته‌ای کامل و غیرقابل بازگشت شبه‌جزیره کره آمادگی دارد.

کره شمالی دوشنبه اعلام کرد که یک موشک بالستیک با سوخت جامد را که حامل یک کلاهک جنگی هایپرسونیک (فرا صوت) بوده به عنوان بخشی از فعالیت‌های معمول خود در راستای توسعه سامانه‌های تسلیحاتی قدرتمند، شلیک کرده است.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی گزارش داد که این شلیک آزمایشی به هیچ وجه امنیت هیچ کشور همسایه را تحت تاثیر قرار نداده و هیچ ارتباطی با شرایط منطقه‌ای ندارد.

بر اساس اعلام رسانه کره شمالی، این موشک با کلاهک هایپرسونیک مانورپذیر به منظور راستی‌آزمایی قابلیت‌های مانور کلاهک و حصول اطمینان از موتورهای چند مرحله‌ای توسعه یافته سوخت جامد، شلیک شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی