بازدید 1650

کره شمالی موشک بالستیک دوربرد شلیک کرد

کره شمالی در میانه تنش‌ها در شبه جزیره کره از پرتاب موفقیت آمیز یک موشک بالستیک دوربرد خبر داد.
کد خبر: ۱۲۱۵۸۲۳
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۲ 15 January 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری یونهاپ، کره شمالی امروز دوشنبه اعلام کرد که این موشک بالستیک با سوخت جامد را که حامل یک کلاهک جنگی هایپرسونیک (فرا صوت) بوده به عنوان بخشی از فعالیت‌های معمول خود در راستای توسعه سامانه‌های تسلیحاتی قدرتمند، شلیک کرده است.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی گزارش داد که این شلیک آزمایشی به هیچ وجه امنیت هیچ کشور همسایه را تحت تاثیر قرار نداده و هیچ ارتباطی با شرایط منطقه‌ای ندارد.

بر اساس اعلام رسانه کره شمالی، این موشک با کلاهک هایپرسونیک مانورپذیر به منظور راستی آزمایی قابلیت‌های مانور کلاهک و حصول اطمینان از موتورهای چند مرحله‌ای توسعه یافته سوخت جامد، شلیک شده است.

ارتش کره جنوبی روز یکشنبه اعلام کرد که همسایه شمالی برای اولین بار در سال جاری میلادی یک موشک بالستیک به سمت دریای شرقی شلیک کرده است.

پیونگ یانگ آخرین بار در روز ۱۸ دسامبر (۲۷ آذر) یک موشک بالستیک بین قاره‌ای هواسونگ-۱۸ را به سمت دریای شرقی شلیک کرده بود.

به تازگی تنش‌ها در شبه جزیره کره در میانه افزایش همکاری آمریکا با ژاپن و کره جنوبی بالا گرفته است و کره شمالی در واکنش به این جبهه که علیه این کشور شکل گرفته، رزمایشی را با مهمات واقعی انجام داده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی