بازدید 18459
با تحولات منطقه و جهان

واکنش کاخ سفید به توقیف نفتکش آمریکایی توسط ایران/ هشدار محسن رضایی به اعراب/ واکنش ایران به حملات نظامی آمریکا و انگلیس به یمن

واکنش کاخ سفید به توقیف نفتکش آمریکایی توسط ایران، هشدار محسن رضایی به اعراب، واکنش ایران به حملات نظامی آمریکا و انگلیس به یمن، برنامه ریزی‌های ترامپ برای ورود مجدد به کاخ سفید و درخواست یونان از آمریکا برای رفع توقیف نفتکش خود از سوی ایران از مهم ترین خبرها و رویدادهای منطقه ای و بین المللی در 24 ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۲۱۵۳۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵ 12 January 2024

واکنش کاخ سفید به توقیف نفتکش آمریکایی توسط ایران/ هشدار محسن رضایی به اعراب/ واکنش ایران به حملات نظامی آمریکا و انگلیس به یمن

بین الملل تابناک: واکنش کاخ سفید به توقیف نفتکش آمریکایی توسط ایران، هشدار محسن رضایی به اعراب، واکنش ایران به حملات نظامی آمریکا و انگلیس به یمن، برنامه ریزی‌های ترامپ برای ورود مجدد به کاخ سفید و درخواست یونان از آمریکا برای رفع توقیف نفتکش خود از سوی ایران از مهم ترین خبرها و رویدادهای منطقه ای و بین المللی در 24 ساعت گذشته بوده اند.

واکنش کاخ سفید به توقیف نفتکش آمریکایی توسط ایران

جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در واکنش به توقیف نفتکش آمریکایی از سوی ایران گفت: ما این اقدام را محکوم می کنیم و دولت ایران باید این کشتی و خدمه آن را فورا آزاد کرده و این اقدامات تحریک آمیز را متوقف کند.

جان کربی سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران افزود: ایران یک کشتی تجاری نفتکش سنت نیکلاس را که به صورت قانونی درحال عبور در آب های بین المللی بوده توقیف کرده است. ما این اقدام را محکوم می کنیم و دولت ایران باید این کشتی و خدمه آن را فورا آزاد کرده و این اقدامات تحریک آمیز را متوقف کند.

این سخنگوی دولت بایدن افزود: ما به همکاری با شرکای آمریکا برای جلوگیری از مجموعه کامل اقدامات بی ثبات کننده ایران ادامه خواهیم داد.

کربی در پاسخ به سوال خبرنگاری که مدعی شد ایران اعلام کرده است، توقیف این کشتی در واکنش به توقیف یک نفتکش ایران در سال گذشته است، گفت: از نظر من اظهاراتی که از تهران منتشر می‌شود، اعتبار کمی دارند. این نفتکش در آب های بین المللی درحال حرکت بود و هیچ توجیهی برای توقیف آن وجود ندارد و ایران باید آن را آزاد کند.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد: نیروی دریایی ایران امروز یک نفتکش را به طور غیرقانونی توقیف کرد و وضعیت خدمه آن مشخص نیست.

وزارت دفاع آمریکا ادعا کرد: توقیف نفتکش توسط ایران نقض قوانین بین‌المللی و شواهد دیگری از فعالیت‌های مخرب ایران است.

پیش از این، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پی توقیف نفتکش آمریکایی از سوی ایران در دریای عمان اعلام کرد: دولت ایران باید فوری این کشتی و خدمه آن را آزاد کند.

هشدار محسن رضایی به اعراب

در پی تجاوز بامداد امروز آمریکا و انگلیس به یمن، «محسن رضایی» از این اقدام به‌عنوان «حماقت بزرگ» یاد کرد و متذکر شد: توصیه ما به دولت‌های عربی این است فریب جدید آمریکا را نخورند؛ غزه دومی نمی‌توانند در یمن درست کنند و غزه فلسطینی را هم نمی‌توانند به پایان برسانند.

توصیه محسن رضایی به اعراب درباره یمن

وی تصریح کرد: آمریکا و اروپا با حمله به یمن، تنها آتش جنگ را در منطقه گسترش خواهند داد.

واکنش ایران به حملات نظامی آمریکا و انگلیس به یمن 

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه حملات نظامی بامداد امروز (جمعه) ۲۲ دی ماه آمریکا و انگلیس به چند شهر یمن را شدیدا محکوم کرد.

آمریکا و انگلیس بامداد امروز جمعه از حمله به بیش از ۱۲ نقطه در یمن خبر دادند.

ناصر کنعانی این حملات را اقدامی خودسرانه، نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی یمن و نقض قوانین و مقررات و حقوق بین‌الملل برشمرد.

 یکی از مقام‌های ارشد انصارالله در این باره گفت که در شهرهای صنعا، الحدیده، صعده و ذمار انفجار گزارش شده و یک مقام آمریکایی هم اعلام کرد که حملات آمریکا و انگلیس علیه یمن با هواپیما، کشتی و زیردریایی انجام شد. 

کنعانی در این باره افزود: این حملات نظامی در راستای استمرار حمایت کامل آمریکا و انگلیس در صد روز گذشته از جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و شهروندان مظلوم و تحت محاصره کاملِ نوار غزه صورت می‌گیرد.

سخنگوی وزارت خارجه با تأکید بر اینکه این حملات خودسرانه نتیجه‌ای جز دامن زدن به ناامنی و بی‌ثباتی در منطقه نخواهد داشت، افزود: در حالی‌که رژیم صهیونیستی همچنان به حملات و جنایات جنگی خود در نوار غزه و کرانه باختری در فلسطین ادامه می‌دهد، آمریکا و انگلیس درصددند با گسترش چتر حمایتی خود از رژیم صهیونیستی، توجه مردم جهان را از جنایات این رژیم جعلی، جنایتکار و متجاوز علیه مردم فلسطین منحرف کنند.

کنعانی با ابراز نگرانی نسبت به پیامدهای تکرار این گونه حملات خودسرانه برای صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی، از جامعه جهانی خواست با واکنش‌ها و اقدامات مسئولانه، از گسترش دامنه‌های جنگ، بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه جلوگیری کنند.

برنامه ریزی‌های ترامپ برای ورود مجدد به کاخ سفید

 «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا  و نامزد پیشتاز حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ این کشور از همین حالا خود را برنده انتخابات عنوان کرده و گفته است که حتی معاونش را هم انتخاب کرده است.

به گزارش «رویترز»، ترامپ در باب مواضع خود در قبال ناتو نیز میزان تعهد خود به پیمان آتلانتیک شمالی را مشروط به نحوه رفتارهای اروپا دانسته و عنوان کرده ماندنش در این پیمان به این موضوع بستگی دارد.

ترامپ در جمع شماری از حامیانش در ایالت جمهوری‌خواه آیووا عنوان کرد: من واقعا نمی‌توانم در این مورد حرفی به شما بزنم اما می‌دانم که چه کسی را به عنوان معاون خود انتخابات کنم. وی همچنین در پاسخ به یکی از سوالات در باب ترمیم و بهبود روابطش با رقبایش در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری هم عنوان کرد قطعا این کار را انجام خواهم داد.

گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که به احتمال زیاد ترامپ بر روی دو گزینه «الیز استفنیک» یکی از متحدانش در مجلس نمایندگان آمریکا و یا همچنین «نیکی هیلی» رقیب انتخاباتی‌اش که از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ در دوره ریاست جمهوری وی سفیر آمریکا در سازمان ملل بود، جهت انتخاب معاون خود در صورت پیروزی احتمالی‌اش در انتخابات ریاست‌جمهوری تمرکز دارد.

ترامپ در رابطه با تداوم عضویتش در ناتو عنوان کرد: همه چیز بستگی به آن دارد که آنها با ما درست رفتار کنند. ناتو از کشور ما سو استفاده کرده است و کشورهای اروپای هم این اقدام را انجام داده‌اند. این موضع‌گیری در حالی عنوان می‌شود که روز گذشته برخی از مقامات اتحادیه اروپا عنوان کردند او زمانی که رئیس‌جمهور آمریکا بوده است عنوان کرده که اگر هر یک از کشورهای اتحادیه اروپا مورد حمله قرار گیرند هرگز به آنها کمک نخواهد کرد.

ترامپ در دوره اول ریاست‌جمهوری خود از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ بارها و بارها با متحدان سنتی‌اش بر سر موضوعات تجاری و هزینه کردها دفاعی درگیر شد.

درخواست یونان از آمریکا برای رفع توقیف نفتکش خود از سوی ایران

 شرکت کشتیرانی «امپایر نویگیشن» مالک نفتکش توقیف شده در ایران خواستار کمک آمریکا برای رفع توقیف این کشتی شد.

 یک وکیل این شرکت پنجشنبه در شکایتی که به دادگاه منطقه کلمبیا ارائه کرد، گفت: شاکیان امیدوارند دوباره کنترل این کشتی را به دست بگیرند و اولویت آنها بازگشت سالم خدمه کشتی است.

وی افزود: دولت آمریکا بخوبی از این وضع آگاه است و شاکیان از هر کمکی که دولت آمریکا بتواند ارائه دهند، قدردانی می‌کنند.

در همین حال، رویترز مدعی شد که شرکت پالایشی «توپراس» ترکیه به این خبرگزاری اعلام کرده است که این کشتی حامل نفت خام عراق خریداری شده توسط این شرکت بوده است.

توپراس در بیانیه‌ای به رویترز اعلام کرد: این تانکر حامل حدود ۱۴۰ هزار تن نفت خام بود که توسط توپراس از شرکت نفت عراق SOMO خریداری شده و از بصره عازم پالایشگاه ما بود.

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۷
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲۲
اگر این کشتی توقیف شده به گفته برخی از دوستان کشتی آمریکایی نیست چرا آمریکا اینقدر حرص و جوش می زنه
دوباره این ضد حال ها نریزند اینجا و هی بگویند که این کشتی هیچ ربطی به آمریکا نداشته،ها.

بررسی ها نشان داد که کاملاً هم ربط داشته. توتون پیپ کاپیتان کشتی تماماً آمریکایی بود.
تاکی خاورمیانه اروم میشه
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
خاورمیانه نه، غرب آسیا
ناشناس
| United States of America |
۰۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
حسین آقا اینم داستان جدیدتونه.متوجه شدم جدیدا به اسم خاورمیانه حساسید
ما حاضریم مطالب تابناک را دربست بپذیریم و کاری با کامنت های برانداز جماعت نداشته باشیم. فقط کمی دقت شود که لااقل تکلیف آدم با خودش مشخص باشد.

در همین مطلب، آن بالا نوشته اید که این نفتکش آمریکایی بوده و این پایین تصریح کرده اید که یونانی بوده.
برای جنگ یمن ثبت نام کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
جنگ شد به روی چشم
اونکه شب زد صبحش گفت جنگ یمن تموم شده، شما نگران جنگ نباش
این دفعه از امیرعبداللهیان خوشم آمد.

آمریکایی ها دو سه هفته منتظر ماندند که او در باره حمله به یمن هشدار بدهد و بعد آنها حمله شان را شروع کنند. ولی جناب وزیر دستشان را خواند و قالشان گذاشت.
آنچه از مقامات آمریکایی در متن بالا نقل شده توقیف یک کشتی توسط ایران است هیچ یک نگفته این کشتی امریکایی بوده.از اخباری هم که درسایتهای رسمی خودمون دیدیم کشتی یونانی بوده ومبدا ومقصدش هم امریکا نبوده بلکه عراق وترکیه بوده.حالا معلوم نیست چرا اصراربراین است که نفتکش توقیف شده امریکاییه؟؟!!
آخه یونان چی گناهی کرده که کشتی اش باید توقیف شه
نه به حوثی ها حمله کرده نه به حماسی ها
پاسخ ها
محمدصادق
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
چون یونان قبلا نفتکش ایرانی رو توقیف کرد و نفتش رو به امریکا داد
درود بر غیور مردان ارتش، یک میلیون بشکه نفت ایران رو غارت کردن اگه کوتاه بیایم دوباره تکرار میکنن، باید پول یک میلیون بشکه نفت رو بدن بعد آزاد بشه
عمیر ابدولایی یان هشدار نداده ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
باحال بود حرفت
از اون نفتکش فقط موتورش متعلق به آمریکاس
نه خودش
نه صاحابش
نه نفتش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
دوران بزن درو تموم شده یعنی یونان حالا باید غرامت قبول یعنی
درخواست توقیف کشتی مارا به دستور امریکا را بدی،
یعنی دفعه قبل دوست داشتی نفت مفتی به امریکا بدی
یعنی هرکشور دیگه هم بخواد میتونه همینطوری نفت نفت به امریکا بده?
مقامات حرام زاده آمریکا آیا کشتی ایران در آبهای بین المللی حرکت نمی کرد؟امروز در ایران موافق و مخالف از بازپسگیری کشتی ایران توسط نیروهای مسلحش متحد است و کیف کرده.
اون روز که همین نفت کش، نفت ایران رو حمل می‌کرد، شما توقیف کردید، خبری از تاسف و محکومیت عاملین و این خزعبلاتی که الان نطق میکنید نبود، الان محکوم میکنید، باشه نفتون رو پس میگیرم، نفتکش با خدمه صحيح و سالم به خونه برمیگردن.
بسم الله الرحمن الرحیم. باید آنقدر برای آمریکا و انگلیس هزینه تراشی کنند تا دیگر به منطقه نیاید
فقط کافیه چند تا موشک بره سمت آرامکو:)
درود حرف زور را با زور جواب بدهید کشتی ما را دزدید حالا ما پس می گیریم یونان گرفت و امریکا خورد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست