بازدید 1737

اصرار بر اخراج پارلمان اسراییل از اتحادیه بین‌المجالس

کشورهای عضو کمیته فلسطین مجمع مجالس آسیایی (APA) در بیانیه‌ای بر اخراج پارلمان اسراییل از اتحادیه بین المجالس و ارگان‌های تابعه آن اصرار کردند.
کد خبر: ۱۲۱۵۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۳ 11 January 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، کشورهای عضو کمیته فلسطین مجمع مجالس آسیایی (APA) بیانیه‌ای در حمایت از فلسطین صادر کردند که متن آن به شرح زیر است:

ما نمایندگان و اعضای پارلمان‌های کشورهای عضو مجمع مجالس آسیایی و اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در نشست مشترک مجمع مجالس آسیایی و اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی مورخ ۱۰ ژانویه ۲۰۲۴ در تهران گردهم آمدیم تا در پی تجاوز رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان که موجب کشتار حداقل ۲۱ هزار غیر نظامی شامل حدود ۱۵ هزار زن و کودک و تخریب گسترده غزه و کلیه زیر ساختهای حیاتی آن گردیده در خصوص وضعیت کنونی فلسطین به بحث بنشینیم رژیم اسرائیل ضمن ارتکاب این جرایم جنگی و اعمال شنیع عمداً با هر گونه چشم انداز برای آتش بس فوری و بازگشایی کریدورهای جدید برای کمک‌های انسان دوستانه برای مردم غزه و سایر مناطق اراضی اشغالی فلسطین مخالفت نموده است. ما در نگرانی عمیق خویش مبنی بر اینکه شعله‌های این اقدامات شیطانی رژیم اسرائیل فراتر از مرزهای فلسطین اشغالی رفته و با توجه به شرایط وخیم فعلی در فلسطین تمام منطقه غرب آسیا با یک چالش بسیار جدی همراه با عواقب خطرناک برای صلح و امنیت جهانی رو به رو خواهد شد مشترک می‌باشیم پس از بحث در خصوص جرایم در حال ارتکاب توسط رژیم اسرائیل علیه شهروندان فلسطینی در نوار غزه و کرانه باختری این نشست مشترک مجمع مجالس آسیایی و اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی موارد زیر را اعلام می‌کند:

۱. ما با شدیدترین لحن تجاوز صهیونیستی و نسل کشی ارتکابی توسط رژیم اسرائیل علیه مردم فلسطین در غزه و کرانه باختری را محکوم کرده و خواستار توقف فوری تجاوز اسرائیل و رفع سریع محاصره غزه جهت ورود دارو مواد غذایی اقلام ضروری و سوخت برای شهروندان فلسطینی نیازمند با در نظر گرفتن زمستان قریب الوقوع می‌باشیم.

۲. مشارکت آمریکا در تجاوز جرایم جنگی نسل کشی و جنایت علیه بشریت علیه نوار غزه را چه از طریق مشارکت مستقیم در تأمین دشمن اسرائیلی با جدیدترین محصولات تولید شده توسط ماشین جنگی آمریکا یا از طریق حمایت از اسرائیل و لاپوشانی جرایم این کشور در مجامع جهانی محکوم می‌کنیم.

۳. از سازمان‌ها و نهادهای بین المللی حقوقی و حقوق بشری به ویژه دیوان کیفری بین المللی می‌خواهیم در خصوص جرایم جنگی نسل کشی و جنایت علیه بشریت ارتکابی توسط رژیم اسرائیل در نوار غزه اقداماتی را اتخاذ نموده و رژیم صهیونیستی را برای ارتکاب این موارد مجازات نماید.

۴. بر اخراج پارلمان اسرائیل (گنست) از اتحادیه بین المجالس و ارگان‌های تابعه آن اصرار می‌ورزیم.

۵. به اقدام در خصوص منزوی نمودن رژیم اسرائیل و بازپس گیری رسمیتش به دلیل ذات آپارتاید نژاد پرستانه فاشیستی و تروریستی آن رژیم ادامه خواهیم داد.

۶. از تأسیس یک دولت فلسطینی در تمام سرزمین‌های اشغالی فلسطین به پایتختی همیشگی قدس شریف و حق بازگشت همه آوارگان فلسطینی به میهن خویش که از سال ۱۹۴۸ از آنجا بیرون رانده شدند قویاً حمایت می‌کنیم.

۷. از عضویت کامل دولت فلسطین در سازمان ملل متحد حمایت می‌کنیم.

۸. تمامی طرح‌ها و پروژه‌ها جهت آوارگی اجباری فلسطینیان از غزه یا کرانه باختری را رد می

کنیم .۹. از تأسیس یک صندوق ویژه جهت ارائه کمک مالی به مردم فلسطین به منظور بازسازی آنچه توسط ماشین جنگی رژیم صهیونیستی در نوار غزه تخریب شده حمایت کرده و هم چنین از پروژه‌ها و سرمایه گذاری ها برای روند پیشبرد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی فلسطینیان در کنار بکارگیری تمام تلاش‌ها برای توقف عملیات‌ها و طرح‌های شهرک سازی و ضمیمه کردن اراضی در کرانه باختری و برچیدن شهرک‌های فعلی در اراضی فلسطین به دلیل غیرقانونی بودن حمایت می‌کنیم.

۱۰. با روندهای یهودی سازی و حملات به اماکن مقدس مسلمانان و مسیحیان به ویژه مسجدالاقصی و صحن‌های آن مقابله نموده و تا زمان تأسیس دولت مستقل فلسطینی با مرکزیت بیت المقدس، هرگونه اقدام را که بر جایگاه تاریخی و حقوقی این اماکن تأثیر گذار باشد نمی‌پذیریم.

۱۱. قطعنامه ۳۳۷۹ سازمان ملل متحد را یادآوری می‌کنیم که صهیونیسم را یک نوع از نژاد پرستی و تبعیض نژادی می‌داند که نسبت به فلسطینیان خصمانه برخورد می‌کند و مخالف ثبات در منطقه است.

۱۲. از نهادهای بهداشتی ذیربط مجالس کشورهای عضو می‌خواهیم که از نهادهای بهداشتی فلسطین در سطوح مختلف حمایت کنند.

۱۳. همچنین در راستای قطعنامه‌های تصویب شده توسط سایر سازمانهای بین المللی خواستار تحریم محصولات و کالاهای اسرائیلی می‌باشیم و از نهادهای ،سیاسی ،اجتماعی فرهنگی و ورزشی و اتحادیه‌های اصناف می‌خواهیم به این تحریم پایبند باشند.
۱۴. بر ضرورت تعهد به کنوانسیون ژنو در خصوص حفاظت از شهروندان فلسطینی تأکید نموده خواستار اجرای تمام و کمال این کنوانسیون از جمله آزادی همه گروگان‌ها و زندانیان فلسطینی بازداشت شده به دست اسرائیل می‌باشیم.

۱۵. از کلیه سازمان‌های منطقه‌ای و بین المللی درگیر حفاظت از کودکان و زنان درخواست می‌کنیم به نقش خود درباره مجازات رژیم اسرائیل و مقامات آن در خصوص جرایم ارتکابی علیه غیر نظامیان فلسطینی عمل نمایند در این زمینه درباره بررسی تشکیل یک کمیته حقوقی پارلمانی جهت بررسی احتمال حمایت از ارائه شکایات به دیوان کیفری بین المللی و پیگیری آنها تصمیم گیری می‌کنیم.

۱۶. از پارلمان‌های کشورهای عضو می‌خواهیم تمام انواع حمایت‌های دیپلماتیک ،سیاسی ،مادی، امدادی پزشکی و آموزشی را به کشور فلسطین و مردم آن ارائه نموده و تسهیل نمایند.

۱۷. از مجلس ملی فلسطین در کلیه مناسبت‌ها و برنامه‌های پارلمانی منطقه‌ای بین المللی و قارهای حمایت می‌کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست