بازدید 2985

اظهارات نژادپرستانه ترامپ علیه نیکی هیلی

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در اظهاراتی نژاد پرستانه به نیکی هیلی پیشنهاد کرد از تصمیم خود برای ریاست‌جمهوری انصراف دهد، چرا که به اعتقادش او واجد شرایط این منصب نیست.
کد خبر: ۱۲۱۴۹۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۶ 10 January 2024

 

به گزارش تابناک، «دونالد ترامپ» با این ادعا که «نیکی هیلی» یکی از نامزدهای فعلی حزب جمهوری‌خواه در آمریکا به دلیل آنکه شهروند آمریکا محسوب نمی‌شود، واجد شرایط رئیس‌جمهور شدن نیست، بار دیگر به شایعه پراکنی در شبکه های اجتماعی دامن زد.

به گزارش «هاف پست» ترامپ مدعی شده است که هیلی به دلیل آنکه شهروند آمریکا محسوب نمی‌شود، واجد شرایط ریاست‌جمهوری این کشور نیست. این همان دروغی بود که وی پیشتر در مورد «باراک اوباما» رئیس‌جمهور سابق آمریکا و «کامالا هریس» معاون کنونی رئیس‌جمهور آمریکا و همچنین سناتور «تد کروز» سناتور این کشور در ایالت تگزاس در شبکه های اجتماعی هم منتشر کرد.

هاف پست در این رابطه نوشته است گویا واقعا ترامپ افرادی که سفیدپوست نیستند و والدین مهاجر دارند را شهروندان آمریکا محسوب نمی‌کند.

در مورد موضوع نیکی هیلی، ترامپ روز گذشته با انتشار یک اسکرین شات در شبکه اجتماعی‌اش موسوم به «تروث» در مورد یک داستانی دروغ، ادعا کرد رقیب جمهوری‌خواهش برای ریاست‌جمهوری یا حتی گزینه معاونت رئیس‌جمهور رد صلاحیت می‌شود است زیرا که گزارش ها نشان می‌دهد والدین هیلی در زمان تولد او در سال ۱۹۷۲ شهروند ایالات متحده نبودند.

پست منتشر شده از سوی ترامپ، پیشتر توسط یک وب‌سایت راست‌گرای افراطی در آمریکا منتشر شده بود و اکنون ترامپ این داستان جعلی را برای ۵.۵ میلیون نفر دنبال کننده‌اش در شبکه اجتماعی خودش به اشتراک گذاشته است.

ایده نژادپرستانه ترامپ این است که چون والدین نیکی هیلی مهاجر بوده و از هند وارد این کشور شده‌اند، او هم یک شهروند آمریکایی محسوب نمی‌شود و به همین دلیل از نامزدی برای ریاست‌جمهوری آمریکا محروم می‌شود. اقدامی که سال‌ها در مورد اوباما هم تکرار کرد و بر این موضوع پافشاری می‌کرد که وی زاده کنیا است نه هاوایی!

وی حتی برای اثبات ادعایش چندین بار از اوباما خواست تا شناسنامه‌اش را برای اثبات محل تولدش نشان دهد و وقتی اوباما این کار را کرد، ترامپ صحت شناسنامه وی را هم زیر سوال برد. با این حال در نهایت در سپتامبر ۲۰۱۶ موضع خود را تغییر داده و اعتراف کرد اوباما در آمریکا متولد شده است و طوری رفتار کرد که انگار هیچ اتفاقی نیفتاده است.

مشابه این حملات ترامپ در سال ۲۰۲۰ در مورد کامالا هریس هم تکرار شد و او باز هم استدلال کرد هریس به دلیل چنین مشکلی صلاحیت معاونت ریاست جمهوری آمریکا را ندارد. در حالی که مشخص شده بود، هریس متولد اوکلند از ایالت کالیفرنیای آمریکا است و یک شهروند آمریکایی محسوب می‌شود.

منبع: مهر

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست