بازدید 21439
با تحولات منطقه و جهان

نامه ایران به شورای امنیت درباره وقوع جنگ در منطقه/ حمله شدید ترامپ به وزیر دفاع بایدن/ اعلام آماده باش مقام های سوئد برای جنگ

نامه ایران به شورای امنیت درباره وقوع جنگ در منطقه،  حمله شدید ترامپ به وزیر دفاع بایدن، اعلام آماده باش مقام‌های سوئد برای جنگ،  روایت مقام آمریکایی از محتوای رایزنی بلینکن با بن‌زاید و پرواز جنگنده‌های «اف-۱۶» آمریکا بر فراز بوسنی، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۲۱۴۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۴ 09 January 2024

نامه ایران به شورای امنیت درباره وقوع جنگ در منطقه/ حمله شدید ترامپ به وزیر دفاع بایدن/ اعلام آماده باش مقام های سوئد برای جنگ

بین الملل تابناک: نامه ایران به شورای امنیت درباره وقوع جنگ در منطقه،  حمله شدید ترامپ به وزیر دفاع بایدن، اعلام آماده باش مقام‌های سوئد برای جنگ،  روایت مقام آمریکایی از محتوای رایزنی بلینکن با بن‌زاید و پرواز جنگنده‌های «اف-۱۶» آمریکا بر فراز بوسنی، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

نامه ایران به شورای امنیت درباره وقوع جنگ در منطقه 

امیر سعید ایروانی، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل، روز دوشنبه به وقت محلی در نامه ای به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل و سفیر فرانسه در سازمان ملل ـ که ریاست دوره ای شورای امنیت را برعهده دارد ـ تصریح کرد: در این راستا، شورای امنیت باید تدابیر قاطعی بیندیشد تا رژیم اسرائیل را وادار به توقف خونریزی، توقف اقدامات تجاوزکارانه خود و پایبندی استوار به تعهدات بین المللی خود تحت قوانین بشردوستانه و حقوق بشر کند.

متن کامل نامه سفیر ایران در سازمان ملل به شرح زیر است:

مکاتبه حاضر متعاقب جلسه علنی اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد وضعیت دریای سرخ، که در ۳ ژانویه ۲۰۲۴ تحت عنوان دستور کار «حفظ صلح و امنیت بین المللی» برگزار گشت، تهیه شده است. در نشست مزبور، نمایندگانی از آمریکا و رژیم اسرائیل بار دیگر با سوء استفاده از تریبون شورای امنیت، اتهامات بی اساس علیه جمهوری اسلامی ایران را مطرح کردند و به انتشار مطالب کذب و اطلاعات نادرست عمدی نیز پرداختند. در این رابطه مایلم بر موارد زیر تاکید نمایم:

۱. جمهوری اسلامی ایران ادعاهای بی اساس مطرح در این نشست را صریحاً محکوم و قاطعانه رد می کند. این اتهامات غیر قابل اثبات و فاقد مدرک است. جمهوری اسلامی ایران همواره برای امنیت دریایی و آزادی دریانوردی اهمیت زیادی قائل بوده و بر تعهد تزلزل ناپذیر خود به پایبندی به تعهدات بین المللی خود و حفظ صلح و امنیت در منطقه تاکید می کند.

۲. هدف آمریکا و رژیم اسرائیل از طرح چنین اتهامات بی اساس روشن است: انحراف توجه بین المللی از علل ریشه ای وضعیت کنونی دریای سرخ؛ نسل کشی و قتل عام وحشیانه رژیم اسرائیل تحت حمایت کامل ایالات متحده علیه مردم بی گناه فلسطین در نوار غزه و کرانه باختری و نیز مشارکت آنها در تجاوزات نظامی هماهنگ و فعالیت های بدخواهانه علیه سایر کشورهای منطقه.

۳. ایالات متحده نمی تواند این واقعیت انکارناشدنی را رد کند یا برآن سرپوش بگذارد؛ واقعیتی که بیانگر این مساله است که حوادث اخیر در دریای سرخ مستقیم با ادامه جنایات اسرائیل علیه مردم فلسطین در غزه مرتبط است. ایالات متحده و رژیم اسرائیل مسئولیت کامل جنایات مذموم در حال ارتکاب در فلسطین اشغالی را بر عهده دارند. شدت جنایت جنگی رژیم اسرائیل و جنایت نسل کشی علیه مردم فلسطین در غزه توسط سازمان ملل متحد، سازمان های بین المللی و نهادهای حقوق بشری تصدیق و مستند شده است؛ جنایاتی را که به عنوان گسترده ترین نسل کشی ثبت شده در تاریخ معاصر معرفی می کنند.

۴. ایالات متحده به جای اقدام قاطع برای مهار این نقض های شدید، نه تنها در کنار رژیم اسرائیل می ایستد، بلکه با ارائه حمایت نظامی و پوشش دیپلماتیک قابل توجه به رژیم اشغالگر کمک می کند. با ممانعت از اجرای وظایف منشور شورای امنیت، که در تضاد با درخواست‌های بین‌المللی برای پایان دادن به کشتار فلسطینی‌ها در غزه توسط اسرائیل است، ایالات متحده اکنون به دنبال قطعنامه‌ای در شورای امنیت است که ظاهراً بر حقوق و آزادی دریانوردی در دریای سرخ تمرکز دارد. با این حال، هدف اصلی مشروعیت بخشیدن به اصطلاح «ائتلاف دریایی بین‌المللی» به رهبری واشنگتن برای خدمت به اهداف سیاسی منطقه‌ای خود و دادن سپر لازم به اسرائیل برای ادامه جنایات جنگی و جنایات خود در غزه است. در نتیجه، اظهارات ایالات متحده در مورد به اصطلاح "حقوق کشتیرانی و آزادی کشتی های همه کشورها در دریای سرخ" تنها به عنوان تلاشی برای انحراف از واقعیت تلخ جنایات و نسل کشی مداوم در فلسطین تلقی می شود.

۵. جمهوری اسلامی ایران با هشدار نسبت به هرگونه اقدام تحریک آمیز یا غیرمسئولانه ایالات متحده که ممکن است صلح و امنیت منطقه را به خطر بیندازد، از شورای امنیت می خواهد که به مسئولیت های خود برای رسیدگی به علل وضعیت کنونی دریای سرخ پایبند باشد. در این راستا، شورای امنیت باید تدابیر قاطعی اتخاذ نماید تا رژیم اسرائیل را وادار به توقف خونریزی، توقف اقدامات تجاوزکارانه خود و پایبندی استوار به تعهدات بین المللی خود تحت قوانین بشردوستانه و حقوق بشر کند. علاوه بر این، شورای امنیت باید رژیم اشغالگر را مجبور به اجرای کامل قطعنامه‌های ۲۷۱۲ و ۲۷۲۰ کند؛ قطعنامه‌هایی که خواستار حداقل الزامات برای تسهیل و تضمین ارسال سریع، ایمن و بدون مانع کمک‌های بشردوستانه به مردم فلسطین در سرتاسر نوار غزه هستند.

موجب امتنان خواهد بود چنانچه مکاتبه حاضر به عنوان سند شورای امنیت ثبت و گردش کار گردد.

حمله شدید ترامپ به وزیر دفاع بایدن

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا می‌گوید: «لوید آستین» وزیر دفاع این کشور به دلیل ترک وظیفه پس از بستری شدن در بیمارستان و عدم اطلاع‌رسانی در این زمینه به کاخ سفید، باید هرچه سریع‌تر اخراج شود.

به گزارش «دیلی میل» ترامپ با انتشار پست تندی در شبکه اجتماعی‌اش موسوم به «تروث» عدم اطلاع‌رسانی لوید آستین به مافوقش در باب بستری شدن در بیمارستان را نوعی «سرکشی از انجام وظیفه‌» عنوان کرد و گفت او باید به دلیل رفتار غیرحرفه‌ای و نامناسبش و ترک مسئولیتی که داشته، هرچه سریع‌تر از کار برکنار شود.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا ضمن بیان اظهارات تند و تیزش علیه آستین، از وی به عنوان وزیر دفاع «شکست خورده» یاد کرد که باید هرچه سریع‌تر به دلیل رفتار غیرحرفه‌ای‌اش از کار برکنار شود. ترامپ به طعنه خطاب به آستین عنوان کرد که «او یک هفته تمام ناپدیده شده و هیچ کس حتی رئیسش جو بایدن متقلب هم سرنخی از اینکه او کجاست و یا ممکن کجا باشد، نداشته است.»

ترامپ در توضیحات بیشتری عنوان کرد که لوید آستین عملکرد ضعیفی داشته است و باید مدت‌ها پیش به همراه ژنرال «مارک میلی» به دلیل اقدامات فاجعه بار بسیاری که انجام داده، اخراج می‌شد. وی به طور ویژه به ماجرای افغانستان و بیرون آمدن نیروهای آمریکایی از آن اشاره و آن را «شرم آورترین لحظه» در تاریخ آمریکا توصیف کرده است.

پیش از ترامپ هم افراد دیگری خواستار اخراج و برکناری آستین از قدرت شدند که هنوز بایدن به آنها پاسخی نداده است. با این حال پولیتیکو در گزارشی در این رابطه نوشته است: شغل آستین در خطر نیست زیرا وی به عنوان متحد دیرینه بایدن به دنبال ماندن در بالاترین سمت نظامی این کشور است.

آشنایی بایدن با آستین به زمانی بازمی‌گردد که به عنوان معاون «باراک اوباما» رئیس‌جمهور سابق آمریکا سیاست این کشور در عراق را رهبری می‌کرد. در آن زمان آستین هم در سمت فرماندهی ارتش آمریکا در خاورمیانه بود.

اعلام آماده باش مقام های سوئد برای جنگ 

رسانه‌های سوئدی گزارش دادند، دو مقام نظامی ارشد این کشور، شامل «مایکل بادن»، فرمانده کل نیروهای مسلح و «کارل اسکار بولین»، وزیر دفاع مدنی سوئد به شهروندان این کشور هشدار دادند، خودشان را برای جنگ آماده کنند.

به نوشته پایگاه اینترنتی «فوکس»، مایکل بادن، فرمانده کل نیروهای مسلح سوئد در محل یک کنفرانس برگزار شده از سوی وزارت دفاع این کشور بیان داشت: «وضعیت هنوز تیره و تار نیست اما بسیار جدی است. همه شهروندان باید خودشان را برای جنگ در سوئد آماده کنند. شما باید در سطح فردی نیز خودتان را به لحاظ روانی آماده کنید.»

همچنین کارل اسکار بولین، وزیر دفاع مدنی سوئد نیز به نوبه خود در کنفرانس ملی وزارت دفاع این کشور اظهار کرد:«ممکن است در سوئد جنگی بروز پیدا کند و همه سوئدی‌ها باید در راستای تقویت انعطاف‌پذیری کشورشان عمل کنند.»

وزیر دفاع مدنی سوئد گفت که وضعیت را اضطراری می‌بیند و از این جهت که «روند نوسازی بخش دفاع مدنی سوئد سرعت کافی ندارد» نگران است.

او خطاب به شهروندان سوئد خاطر نشان کرد: «ما باید دریابیم که وضعیت چقدر جدی است. به اخبار اوکراین نگاه کنید و از خودتان بپرسید اگر همین اتفاق اینجا بیفتد آیا من آماده خواهم بود؟ من در آن صورت چه کار باید بکنم؟هر چه مردم بیشتر فکر کنند، اندیشه کنند و خودشان را آماده کنند جامعه ما قوی تر خواهد بود.»

اخیرا «توبیاس بیلستروم»، وزیر امور خارجه سوئد ادعا کرد: «روسیه یک تهدید جدی برای امنیت سوئد و اروپا در آینده نزدیک باقی می ماند.»

او در ادامه این صحبتش با اتهام‌زنی علیه روسیه مدعی شد: «ما باید خودمان را برای یک تقابل بلند مدت آماده کنیم؛ تقابلی که تا زمانی که روسیه منشور سازمان ملل و نظم امنیتی اروپا را نقض کند ادامه پیدا خواهد کرد.»

فرمانده نیروهای مسلح سوئد در ادامه صحبت‌هایش گفت: «وضعیتی که داریم بسیار جدی است. اکنون وقت آن است که از حرف و فکر به سراغ عمل برویم.»

بادن همچنین گفت، برای سوئد بهتر است که هر چه زودتر به عضویت ائتلاف ناتو در بیاید.

روایت مقام آمریکایی از محتوای رایزنی بلینکن با بن‌زاید

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز (دوشنبه) اعلام کرد وزیر خارجه این کشور در دیدار با رئیس امارات بر لزوم پیشگیری از گسترش بیشتر جنگ غزه تاکید کرده است.

«متیو میلر»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا بر اهمیت پیشگیری از گسترش بیشتر این مناقشه تاکید کرده و تعهد آمریکا را به تضمین صلح منطقه‌ای که حافظ امنیت اسرائیل بوده و طرح تشکیل کشور فلسطین را به پیش برد، یادآور شد.

به گفته میلر، بلینکن همچنین در دیدار با «شیخ محمد بن زاید آل نهیان»، رئیس امارات عربی متحده از این کشور برای همکاری‌هایش در راستای ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه تشکر کرد و بر لزوم رسیدگی به نیازهای بشردوستانه مردم این منطقه تاکید کرد.

این ادعاهای آمریکا در حالی عنوان شده که واشنگتن در سه ماه گذشته حامی اصلی رژیم صهیونیستی در ارتکاب جنایات‌ جنگی علیه مردم فلسطین بوده است.

به گفته این سخنگو، وزیر خارجه آمریکا در دیدار با بن زاید همچنین درباره اهمیت پایان‌یافتن مناقشه سودان گفت‌وگو کرد.

بن زاید امروز در کاخ قصرالشطی میزبان وزیر امور خارجه آمریکا بود و طرفین درباره همکاری، تلاش‌های مشترک میان دو کشور و راه‌های ارتقای روابط در حوزه‌های متعدد برای تامین منافع دوجانبه گفت‌وگو کردند.

در این دیدار، به برخی مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی در حیطه منافع دوجانبه و تحولات در منطقه غرب آسیا اشاره شد، به ویژه رخدادهای فلسطین اشغالی و تاثیر جدی بحران نوار غزه بر صلح، ثبات و امنیت در کل منطقه.

بلینکن که به منطقه سفر کرده است، تاکنون به ترکیه، اردن و قطر رفته و با مقامات ارشد آن کشورها درباره مساله جنگ غزه رایزنی کرد. او که قرار بود با مقامات رژیم صهیونیستی نیز دیدار کند، امروز پس از امارات وارد تل‌آویو شد.

پرواز جنگنده‌های «اف-۱۶» آمریکا بر فراز بوسنی

آمریکا غروب دوشنبه به وقت تهران اعلام کرد، برای حمایت از بوسنی دو فروند جنگنده «اف-۱۶» خود را بر فراز بوسنی به پرواز درآورده است.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» سفارت آمریکا در بوسنی اعلام کرد که جنگنده‌های اف-۱۶ آمریکا به عنوان بخشی از آموزش مشترک با حضور نیروهای بوسنی پرواز کردند.

آمریکا مدعی است که صربستان، به عنوان یک کشور حامی روسیه، در پی اقدام‌های تجزیه طلبانه در بوسنی است.

صربستان و چند کشور دیگر در برابر کارزار غرب برای تحریم روسیه ایستادگی کرده‌اند. 

سفارت آمریکا در بوسنی اعلام کرد که این ماموریت توسط یک هواپیمای سوخت‌رسان پشتیبانی ‌شد. به گفته آمریکا، این ماموریت توانایی استقرار سریع و نمایش قدرت در هر نقطه و در کنار متحدان و شرکای این کشور است.

در بیانیه سفارت ایالات متحده آمده که بوسنی و هرزگوین شریک مهم این کشور در منطقه است.

«آلکساندر ووچیچ»، رئیس جمهور صربستان در مصاحبه‌ای گفت، کشورش با مقاومت در مقابل فشارهایی که به آن به منظور مشارکت کردن در تحریم‌ها علیه روسیه به مدت دو سال اعمال شد،‌ توانست وجهه بین‌المللی خود به عنوان کشوری آزاد و مستقل را تقویت کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۸
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۷۶
عده ای از دوستان میگن این جنگ غزه سه ماه هست ادامه داره و چون شش روز یا سی سه روز نیست و اسراییل هم چند صد تا تلفات داده نشان می دهد اسراییل نتانیاهو در فشار هستند. مانند همان تفکری که می گفت اگر چند تا سرباز امریکایی در جایی کشته شوند نبروهای امریکایی الفرار. صدام و پوتین هم خام همین تحلیلگرها شدند. ولی سرمایه داری غرب یا افرادی مانند نتانیاهو و کابینه او اگر لازم باشه اماده اند دهها هزار از سرباران خانواده های غربی و خودی را به گشتن بدهند ولی برنامه اصلی خود را پیش ببرند و انها که امریکا سالها زندگی کردند می دانند چیزی که حاکمیت امریکا کم ندارد همان صدها هزار جوان هست که برای حقوق مکفی چند هزار دلار در ماه جاضرند در قلب بغداد و فلوجه و تکریت و موصل بکشند یا کشته شوند. اسراییل چوانان فقیر ان هم همبن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
پوتین یک جنایتکار جنگی تحت تعقیب دادگاه بین المللی کیفری است.
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
دقیقا قبول دام آمریکا برای رسین به اهدافش از کشتن سرباز خودش و ریختن خون غیر نظامیان ابایی نداره
ولی مهم اینه که دیگه نقشه هاش عملی نمیشن
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
برگ چنار ،امریکایی ها یک شعار دارند که میگند پول میدیم زنده باشیم نه اینکه بمیریم . اگر این جنگ طولانی شده و تا کنون برای سگیونیست ها 60 میلیارد دلار هزینه داشته بخاطر این است که اسراییل و امریکا مثل خر تو . گل گیر کرده اند نه را ه پیش دارند و نه راه پس . به محض اینکه بتونند در برند حتما جنگ را پایان میدند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
به خودت دلداری بده. وضعیتت قابل درک است
تمام تحولات و جنگ در غزه و احتمال گسترش آن زیر سر پوتین و روسیه است.

روسیه تنها کشوری است در جهان که از این ماجرا سود می برد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
تحلیل آب دوغ خیار میباشد
چون جنگ اکراین هم مثل همه جنگ های دیگه با برنامه آمریکا شعله ور شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
روسیه دنبال اینه که جنگ را جهانی کنه
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
تحلیل ابکی نتیجه ابکی ، یک سال خورده ایی از این تحلیل ها از شبکه های غربی میگیرید و پست میگذارید خسته نشدید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
قطعا امریکا بی گناه است و نه در این جنگ و نه در هیچ جنگ دیگری اصلا نقشی ندارد
عده ای بی مسئولیت فاجعه خشکسالی چند سال اخیر و امسال را به گردن تخیلات و توهماتی همچون هارپ و ابر دزدی می زنند تا از مسئولیت فرار کنند ولی هرگز نمیگن که سیاست خودکفایی غیر علمی در مثلا تولید گوشت باعث ازدیاد دام و نابودی مراتع و پوشش گیاهی کشکر شد که نتیجه ان عدم امکان ذخیره رطوبت در سطح خاک ایران حتی در زمستان شده و در نتیجه حرارت محیط بالا می رود و خشکی و کمبود تشکیل ابر ناشی از رطوبت تشدید میشود و یا برای ادامه سود جزیره ای نهاد خود و بهره مربوزه صنعت خودروی فشل را مصونیت اهنین بخشیدند که نتیجه ان افزایش ۵۰ میلیون لیتر مصرف بنزین بیشتر هست و با سیتست اشتباه سوزاندن صدها میلیارد مترمکعب گاز خانگی حتی در دره ها و روستاها جزایر گرمایی ایران را به مناطق گرمایی تبدیل کردند که نتیجه طبیعی ان افزایش دما و کاهش نشکیل ابر و بارش مانند تابستانها در وسط زمستان هست و بسیاری موارد دیگر....
پاسخ ها
تفکرنقاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
درود بر شما.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
درود بر شما
مسئولین جمهوری اسلامی توجهه ای به حرف دانشمندان دلسوز مثل دکتر کردوانی ندارند
فکر کردن با کشاورزی و هندوانه صادرکردن میشه تحریم را دور زد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
آخه وقتی شایعات دریاچه ارومیه و خاکپاشی در مرز عراق قابل قبولته کلا زمینه برای شایعات طرف دیکر هم فراهمه
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
حرف های مزخرف این برگ چناری تمامی نداره برو فکر خودتون باش تز الکی نده
ناشناس
| Sweden |
۰۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
ازدیاد دام موجب نابودی مراتع و پوشش گیاهی نمیشود. حرف شما دقیق و علمی نیست. بر خلاف تصور بسیاری حرکت دام بر روی زمین برعکس کمک به پوشش
گیاهی میکند.
مغز براندازان هم اکنون
نامه به شورای امنیت خوبه. خواهشا ما رو درگیر جنگی که به ما ربطی نداره نکنین.

مغز براندازان پارسال
لطفا غرب به ایران حمله نظامی کنه. تحریم ها رو شدید تر کنین. از اون گوشه دارن تحریم ها دور میزنن اونجا رو هم تحریم کنین. اشکال نداره جنگ بشه یا مردم تحت فشار اقتصادی قرار بگیرن.

تشخیص
غربیلک فرمون مغز خراب است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
ترامپ که رئیس جمهور شد حالتو میپرسم اقای مغز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
عاشقتم دكي
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
متخصص مغز مرگ مغزی شده خبر نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
دوستت داریم متخصص عزیز

مثل همیشه عالی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
انصافا این متخصص مغز باید حمایت بشه و یه برنامه طنزو بدن تحویلش که روشنگری کنه
ولی خوب ما متاسفانه توی کار فرهنگی خیلی از دشمن عقب هستیم
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۶:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
خیلی با حال بود برعندازها دارند از شدت عصبانیت منفجر میشند . خیلی کیف میده ، یکی از اینها به فکر ترامپ دیوانه است ان موقع بود چه غلطی کرد که حالا میخواهد بکند علاوه براینکه خود امریکاییهااین دیونه را قبول ندارند شماها براش سرودست می شکونید خدایا یه کم عقل به اینها بده
روسیه، چین و کره شمالی دنیا را به نا امنی و پرتگاه وقوع جنگ جهانی سوم کشانده اند.

اگر آمریکا و ناتو نبودند، اکنون دنیای یک دست کمونیست داشتیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
جنگ لیبی کار کی بود یا جنگهایی که فقط امریکا بود مثل یک میلیون کشته ای که در کشورهای افریقایی و کشورهای دیگه بود چپ بشین راست بگو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
واقعا حق با شماست
فقط یه توضیح راجع به این چند تا کلمه بهم میدی دلم آروم بشه:
عراق افغانستان لیبی ویتنام بوسنی فلسطین سوریه یمن و... خیلی سخته همشو حفظ کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
کلا توهم زدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
آمریکا منافعش در بحران سازی وهیچ درگیری بدون حضورش نداشته ایم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
ناشناس 12:30

در عراق صدام را سرنگون کرد و در لیبی قذافی را. در افغانستان به طالبان حمله کرد و در بوسنی به صرب هایی که مشغول نسل کشی مسلمانان بوسنی بودند.

در ویتنام هم، از ویتنام جنوبی در برابر تهاجم ویتنام شمالی دفاع می کرد چیزی مثل همین کره جنوبی و کره شمالی.

بقیه اش هم به دلایلی در اینجا قابل مطرح کردن نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
۱۳:۵۲ ناشناس
احسن! عالی بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
کدخدا چه وکیل مدافع هایی در اینجا دارد. مثل همین ناشناس۱۳:۵۲
اشغالگری و حمله روسیه به اوکراین صدها بار بدتر و زشت تر از اشغالگری اسراییل است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
تمام جنگ اوکراین هزار غیر نظامی در دوسال کشته نشدن چطوری محاسبه کردی جهودی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
در جنگ نظامی وغیر نظامی کشته میشن مگه جنگ ایران وعراق کم دو طرف کشته دادن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
آره خیلی زشت تره چون پوتین زن و بچه نمیکشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
اشغالگری اسراییل قبول
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
سگیونیست ها را تطهیر نکنید از این قوم بدتر در تاریخ بشریت نمیتوانید پیدا کنید
لعنت بر پوتین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
لعنت به اربابت
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
اب بریز انجاییکه میسوزه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
شما 9 ما هفتادو پنچ باید جناب عالی بسوزی ما که در اکثریت غمی نیست
ائتلاف دریایی بین المللی توسط آمریکا تنها سپری برای ادامه جنایات رژیم اسرائیل در غزه و کرانه باختری است. آمریکایی ها از حقوق کشتیرانی و آزادی کشتی های تمام کشورها در دریای سرخ سخن می گویند باید به آنها گفت حقوق انسان های بی گناه زیادی در غزه و کرانه باختری توسط ماشین کشتار رژیم موقت پایمال می شود بعد این ها به فکر حقوق کشتی رانی هستند سیاستی یک بام و دو هوا که به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
این شیوه امریکای جنایتکار است در سوریه در روز روشن نفت دزدی میکند ، در عراق قوانین بین المللی را نقض میکند اینها چیزی نیست اینجا چون توله اش در خطر است یاد حقوق کشتیرانی بین المللی افتاده . رژیم تروریست
چی شد؟ حالا دیگه تو قضیه بوسنی ما قراره از صرب ها طرفداری کنیم؟
پاسخ ها
آرش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
اگر از صربها حمایت کنیم میشه بزرگترین تراژدی تاریخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
ما شدیم دایه دلسوز تر از مادر برای همه جز خودم.ن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
تجزیه یوگسلادی هم کار آمریکا بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
وقتی در مقابل آدربایجان شیعه مسلمان
ما طرف ارمنستان مسیحی ایستادیم

و ۲۰ میلیون اویغورهای مسلمان تحت شکنجه های وحشیانه چین کمونیست را رها کردیم

و ۱۰ میلیون مسلمان داعستان و چچنستان را در مقابل
روسیه اشغالگر خونخوار تنها رها کردیم

خوب بوسنی مسلمان را هم به صربستان میدهیم !!؟

مهم اینستکه روسیه و چین کمونیست چه میخواهند
علی کریمی بی شرف کجاست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
بدنبال بی شرف بازی و نشان دادن اینکه چقدر عوضی هست
نامه سفیر ایران... اتهامات بی اساس علیه جمهوری اسلامی ایران...ایران همواره برای امنیت دریایی و آزادی دریانوردی اهمیت زیادی قائل بوده.

ببین، سفیر جان. سازمان ملل که مثل روزنامه ها و رسانه های داخلی نیست. به جای این همه قلم فرسایی کافی است نشان دهی که حملات حوثی ها در دریای سرخ صرفاً علیه کشتی های مرتبط با اسرائیل بوده و نه کشتیرانی بین المللی.

آهان، الان متوجه شدم. حق با توست. همان قلم فرسایی منطقی تر است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
کلا آمریکا امنیت منطقه را به هم ریخته
«در بیانیه سفارت ایالات متحده آمده است که بوسنی و هرزگوین شریک مهم این کشور در منطقه است.»

می گم، تابناک، سن اکثر مخاطبان اجازه نمی دهد وقابع جنگ بوسنی را به یاد بیاورند.

می توانی ادعا کنی که در آن واقعه کشور متجاوز بوسنی و هرزگوین با همراهی نیروهای آمریکایی به صربستان حمله کردند و مرتکب نسل کشی شدند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
تجزیه یوگسلاوی و بمبارانها هم توسط آمریکا بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
جنگ یوگسلاوی و شکست دادن صربستان در یک شب فتح الفتوح و انسان دوستانه ترین کاری بوده که امریکا انجام داد ان هم به التماس اروپا زحمتی نیست در باره صربها کم تو اینترنت بخوان اگر سنت قد نمی ده و یادت نمیاد که صرب ها چها که نکردند
ترامپ بتو چه ربطی داره وزیر جنگ کجاست مگه مافوقش تویی خودتو نخود هر آش میکنی از رئیس جمهوری بیرون کردن خفه نمیشی همه جارو بهم ریختی از برجام بیخود خارج شدی ملت ایران بدبخت کردی برو زندگیتو کن در حدو قواره رئیس جمهوری آمریکا نمیخوری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
حداقل انگلیسی مینوشتی ترامپ موقع خوندنش متوجه بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
آمریکا با این انتخاب ترامپ ضایع شد
ما نفهمیدیم که کی علیه جنگ است کی موافق جنگ است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
اکثرا مخالف . جنگ چی داره مگه بازی فوتبال وغیره است که برد .باخت داشته باشه جنگ همیشه باخت برای دو طرفه
حقوق بشر یا حقوق کشتی رانی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اکثر نهادهای حقوق بشری می گویند که رژیم اسرائیل در غزه و کرانه باختری مرتکب جنایت جنگی گسترده شده ولی آمریکا با ارسال تجهیزات نظامی و وتوی قطعنامه های سازمان ملل مبنی بر توقف جنگ و ایجاد آتش بس و ارسال کمک های بشر دوستانه به غزه، چراغ سبز به اسرائیل می دهد تا به جنایت جنگی اش ادامه دهد بعد از حقوق کشتی رانی صحبت می کند.
# اول به فکر حقوق بشر در غزه باشید حقوق کشتی رانی پیشکش.
ترامپ که هزار و یک پرونده کیفری بین المللی و داخلی دارد یک روز از فساد مالی خانواده بایدن می گوید روز دیگر در مورد بی لیاقتی آستین بایدن، همه این ها گویای این است که در آمریکا چه خبر است بعد این ها ادعای رهبری بلوک غرب را دارند.
هر چند ترامپ و بایدن هر دو سر و ته یک کرباسند و به هیچ چیز جزء منافع خود نمی اندیشند ولی جار و جنجال هایشان جالب توجه است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
فسادهای اقتصادی ایران ، چای دیش و ....هم کار ترامپ است ، ترامپ باید مجازات بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
نیست در این مملکت فساد نیست
کور خود و بینای دیگران هستید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
غیر مستقیم آمریکا با تحریمهایش در گسترش فساد دخیله
جنگ نخواهد شد
تا اینکه چند تایی مزدور وطن فروش مثل علی کریمی هست خون بچه ها هم ریخته میشه خدا ازش نگذره اون نان و نمکی هم که تو این خاک خورد حرامش باشه
چه وعده ای بهش دادن که اینقدر بی شرف شد دوست دارم پیامم را بخواند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
خدا لعنتش کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
تورم 56 درصد مهم نیست ، خوب ذهن ها را سمت دیگه منحرف میکنین
پرونده های اختلاس یاددت رفته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
چکار به علی کریمی داری
علی کریمی یک فرد بی اهمیت است که مثل خیلی از آدم ها حرف های کوچه خیابانی می زند و یقین بدان اون هم از ترورهای داعش خوشش نمیاد و بیشتر تو فاز لجبازی با حاکمیت است
خوشم میاد که ایران تنها کشور قدرتمند جهان است که مقابل آمریکا ایستاده و بعد از آن تا حدودی چین و روسیه

چین و روسیه اگر از حق وتو در دریای سرخ بر ضد آمریکا استفاده نکنند باید به یاد قیچی بیفتید
هرفتنه ای که دردنیا برپا میشه کار آمریکا روسیه وانگلیس می باشد.
کاش فکری به حال ملت بشه که نمیشههههههه
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
اگر امریکای جنایتکار و انگلیس مکار بگذارند نتایج را خواهی دید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
۱۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
تو برو به فکر کشور خودت باش که اگه ایران نبودش الان باید از گشنگی میمردی پسرم
تازه فهمیدند که بخطر انداختن خطوط کشتی رانی چه عواقبی دارد .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست