بازدید 8609
۷

قطعه باقی‌مانده آزادراه قزوین ـ رشت به بهره‌برداری می‌رسد

سازمان برنامه و بودجه از تکمیل تنها بخش باقی‌مانده از آزادراه ۱۳۸کیلومتری قزوین- رشت حد فاصل منجیل تا رودبار به طول حدود ۸,۲ کیلومتر تا پایان سال، خبر داد.
کد خبر: ۱۲۱۴۶۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۹ 09 January 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از سازمان برنامه و بودجه کشور، در راستای پاسخ به مطالبات چندین ساله مردمی در خصوص بهره‌برداری از فاز نهایی آزادراه قزوین- رشت حد فاصل منجیل تا رودبار، از ابتدای امسال، مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان به صورت نقدی به این پروژه اختصاص یافته که ۳۰۰ میلیارد از این مبلغ در دی‌ماه پرداخت شده است.

عملیات اجرایی این پروژه، مشتمل بر ۶ دستگاه پل بزرگ جمعاً به طول ۱۵۷۶ متر، شامل اجرای ۳۱۴ عدد شمع بتنی و چهار دستگاه تونل جمعاً به طول ۲۸۷۶ متر است که لاینینگ و روسازی بتنی دو دستگاه از تونل‌های قطعه ابتدایی به طول ۹۲۷ متر و لاینینگ یک دستگاه تونل قطعه دوم به طول ۸۰۳ متر تکمیل شده است.

همچنین در یک دستگاه تونل دیگر قطعه دوم به طول ۱۱۴۶ متر، عملیات حفاری طاق تکمیل شده و عملیات لاینینگ با پیشرفت حدود ۱۰۲۱ متر (باقی‌مانده ۱۲۵ متر) در حال اجراست.‌

در همین حال، رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد: با تخصیص مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور، قطعه باقی‌مانده از آزادراه ۱۳۸کیلومتری قزوین ـ رشت حد فاصل منجیل تا رودبار تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد..

داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در صفحه شخصی خود خبر در این باره نوشت:

با تخصیص مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور، قطعه باقی‌مانده از آزادراه ۱۳۸کیلومتری قزوین ـ رشت حد فاصل منجیل تا رودبار تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

منظور همچنین در مطلب دیگری در صفحه شخصی خود نوشت:

تخصیص ۲۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل پروژه‌های مسکن خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام‌خمینی (ره) و سازمان بهزیستی از تعهد دولت به حمایت از اقشار محروم حکایت دارد. تلفیق این منابع با تسهیلات بانکی منجر به تسریع در تکمیل واحدهای مسکونی در حال ساخت خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۷
خیلی زود تکمیل بشه میره تابستان سال بعد
اون کاسبهای بیچاره رودبار و‌منجیل چی میشن؟ مثل همه کارها از ته شروع میگنند تا به اصل برسند.‌نباید اول برای معیشت این بنده های خدا فکری میکردین؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
اگر کسی خرید داشته باشه میره از همان راه قدیمی، نمیشه که بخاطر مغازه دارها کلی ترافیک باشه همین تفکر حمایت از مغازه دار باعث شده در شهر گیلاوند هم جاده کمربندی احداث نشود و ساعتها وقت و بنزین مردم در ترافیک هدر رود
ناشناس
| Portugal |
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
اون کاسب های متمول باید جابجا بشن تا از اتلاف وقت و سوخت جلوگیری بشه خصوصا در ایام تعطیل نمیشه یک طرح ملی رو برای چند تا کاسب تعطیل کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
به خاطر چهارتا کاسب میلیون ها نفر اسیر این ۸کیلومتر شدن، یه
حساب کن چقدر وقت مردم و سوخت تو این راه هدر میشه. هر کس زیتون بخاد میره داخل شهرمیخره. تو رابه خدا اتوبان رو باز کنید
نوبخت خوب به گیلان خدمت کرد.
عوضش اردبیلیا نیکزاد دارند که چندین سال وزیر و مشاور و نایب رییس مجلس بود و هیچ برای اردبیل نکرد، راه آهن نداریم، جاده اصلی مان به تهران قتل گاهه
برای جاده جم به فیروزآباد که مسیر تزانزیتی عسلویه هست با این وضعیت فاجعه بار که هرروز کشته داره هیچ کاری نمیکنن ولی پول همین مردم عسلویه و جم رو میبرن بقیه کشور بزرگراه میسازن.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی