بازدید 2661

وای فای ۷ سرانجام از راه رسید

اتحاد وای‌فای صدرو گواهینامه‌ی وای‌فای ۷ را آغاز کرده‌ است؛‌ استانداردی که استریم پایدار محتوای 4K و 8K را به‌خصوص در واقعیت مجازی فراهم می‌کند.
کد خبر: ۱۲۱۴۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۵ 08 January 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از زومیت، اتحاد وای‌فای (Wi-Fi Alliance) از حالا به‌بعد دستگاه‌های سازگار با استاندارد وای‌فای ۷ را به‌طور رسمی تأیید می‌کند. محصولات مجهز به این فناوری به‌صورت تضمین‌شده با یکدیگر کار می‌کنند. به‌بیان دیگر در سال جاری می‌توان منتظر ورود محصولات حوزه‌ی گوشی هوشمند، لپ‌تاپ و روترهای مجهز به وای‌فای ۷ بود که نسبت‌به محصولات مجهز به وای‌فای 6E ازنظر سرعت و پایداری اتصال به شبکه برتری‌های زیادی ارائه خواهند داد.

در بخشی از اطلاعیه‌ی رسمی اتحاد وای‌فای آمده است که وای‌فای ۷ برای رفع نیازهایی مثل پخش محتوا با پهنای‌باند بالا و استریم آنلاین بازی‌ها با نرخ‌تأخیر بسیار پایین ارائه می‌شود و این ویژگی‌ها می‌تواند محبوبیت هدست واقعیت مجازی و کار از راه‌دور را افزایش دهد.

کوین رابینسون مدیرعامل Wi-Fi Alliance می‌گوید وای‌فای ۷ اولین نسل این فناوری محسوب می‌ؤود که بر پایه‌ی باند ۶ گیگاهرتز ساخته شده است؛‌ باندی که نسبت‌به باند استفاده‌شده در وای‌فای 6E، دامنه‌ی پوشش بالاتر و گسترده‌تری دارد.
 
شاید بگویید روترهای سازگار با وای‌فای ۷ از ماه‌ها قبل روانه‌ی بازار شده‌اند و البته کاملاً حق دارید. پیش‌از این شاهد معرفی مودم تی پی لینک، NetGear و Eero با پشتیبانی از وای‌فای ۷ بوده‌ایم اما تأیید نهایی گواهی این محصولات هنوز مشخص نیست. این یعنی نمی‌توان با اطمینان گفت که روترهای مذکور با سایر دستگاه‌های وای‌فای ۷ به‌خوبی کار کنند.

درحال حاضر هیچ‌یک از ویژگی‌های وای‌فای ۷ از زمان انتشار راهنمای اولیه‌ی این استاندارد، تغییر نکرده است. فناوری مذکور همچنان از پهنای‌باند کانال تا ۳۲۰ هرتز بهره می‌برد که نسبت‌به سریع‌ترین دستگاه‌های مجهز به وای‌فای 6E، وای‌فای ۶ و وای‌فای ۵ خیلی بیشتر است و به‌بیان دیگر می‌تواند سرعت دانلود بی‌سیم را با سرعت بیش‌از دو گیگابیت برثانیه ارائه دهد.

با آغاز رسمی صدور گواهینامه‌ی وای‌فای ۷، عملیات Multi-Link (MLO) نیز شروع خواهد شد که اساساً تجمع پیوند بی‌سیم بین باندهای ۲٫۴ گیگاهرتز، ۵ گیگاهرتز و ۶ گیگاهرتز است. فرآیند مذکور برای افزایش سرعت و ثبات انتقال داده در شبکه‌های بی‌سیم درنظر گرفته شده است.

MLO همچنین نرخ‌تأخیر اتصالات بی‌سیم را کاهش می‌دهد. رابینسون می‌گوید با دردسترس بودن هر سه‌باند ۲٫۴ گیگاهرتز، ۵ گیگاهرتز و ۶ گیگاهرتز به‌طور همزمان، پایداری و سرعت اتصال به شبکه به‌میزان چشم‌گیری افزایش خواهد یافت.

باید توجه داشت در برخی موارد که قیمت روتر مقرون‌به‌صرفه است شاید از اتصال همزمان سه باند وای‌فای پشتیبانی نکند. به‌هر حال چنین قابلیتی بهتر از مودم‌های کنونی است زیرا این محصولات فقط از اتصال به یک باند پشتیبانی می‌کنند. بدین‌ترتیب برای بهره‌بردن از نهایت ظرفیت وای‌فای ۷ باید جیب‌هایتان را بیشتر بتکانید. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی