بازدید 2143

مخفی‌کاری درباره بستری شدن وزیردفاع آمریکا

همزمان با افزایش گمانه‌زنی‌ها درباره وضعیت سلامتی وزیر دفاع آمریکا در بحبوحه اوضاع متشنج در منطقه غرب آسیا، رسانه‌های آمریکایی روایت‌های تازه‌ای از مخفی نگه‌داشتن بستری‌شدن او در بیمارستان منتشر کردند.
کد خبر: ۱۲۱۴۳۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴ 07 January 2024

 به گزارش تابناک به نقل از رویترز، اعضای کنگره، سران پنتاگون و حتی اعضای کاخ سفید و رئیس‌جمهور آمریکا پس از اینکه «لوید آستین» وزیر دفاع این کشور روز دوشنبه در بیمارستان بستری شد، اطلاعی درباره این اتفاق نداشتند.
 

این موضوع همچنان در پرده‌ای از ابهام قرار دارد که چه وقت به کاخ سفید و دیگر مقام‌های آمریکایی گفته شد که آستین در بیمارستان نظامی «والتر رید» در مریلند بستری است.

بامداد شنبه بود که «پاتریک رایدر» سخنگوی پنتاگون در بیانیه‌ای درباره رئیس این نهاد گفت: «عصر روز اول ژانویه، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا به دلیل عوارض ناشی از اقدامات پزشکی اخیر به مرکز پزشکی والتر رید منتقل شد».

رایدر همچنین گفت وزیر دفاع آمریکا در حال بهبودی است و انتظار می‌رود روز شنبه بتواند «وظایف خود را از سر بگیرد».

خبرگزاری آسوشیتدپرس شامگاه شنبه نوشت عدم اطلاع‌رسانی پنتاگون درباره بستری‌شدن آستین به مدت چند روز «بازتابی از عدم شفافیت بزرگی درباره بیماری، زمان مرخص‌شدن او و همچنین جدی بودن آن است».

با این حال، رایدر گفته کاخ سفید و رئیس ستاد مشترک نیرو‌های مسلح آمریکا از بستری‌شدن آستین ۷۰ ساله مطلع شده بودند، اما او نگفت که چه زمانی این اتفاق به وقوع پیوست.

مقام‌های آمریکایی به آسوشیتدپرس گفته‌اند بسیاری از مقام‌های ارشد پنتاگون تا روز جمعه از بستری‌شدن آستین در بیمارستان بی‌اطلاع بودند.

رایدر می‌گوید شماری از نمایندگان کنگره هم عصر جمعه از این اتفاق باخبر شدند؛ با این حال بسیاری از کارکنان پنتاگون وقتی از موضوع مطلع شدند که بیانیه رایدر صادر شده بود و آن‌ها فکر می‌کردند آستین در تعطیلات به‌سر می‌برد.

«کاتلین هیکس» معاون آستین هم که در غیاب او به عنوان جانشین وزیر دفاع بوده است، در سفر خارجی و در پورتوریکو به‌سر می‌بُرد.

یک مقام آمریکایی می‌گوید با ایجاد یک بستر ارتباطی، به خانم هیکس اجازه داده شد کار خود را در حالی که آستین در بیمارستان بود، انجام دهد.

رایدر درباره دلیل پنهان‌کاری بستری‌شدن آستین در بیمارستان می‌گوید این یک «وضعیت گذرا» بود و پنتاگون به دلیل موضوعات پزشکی و همچنین محرمانگی شخصی، غیبت آستین را علنی نکرد.

وبگاه شبکه «ان‌بی‌سی نیوز» هم به نقل از ۲ مقام آمریکایی نوشت آستین در این چهار روز، در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بود.

شبکه سی‌ان‌ان نیز گزارش داده «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا چند روز از بستری‌شدن آستین در بیمارستان بی‌اطلاع بود.

در ادامه، وبگاه پالتیکو خبر داده سه روز طول کشید تا پنتاگون شورای امنیت ملی کاخ سفید را از بستری‌شدن وزیر دفاع مطلع کند.

«چاک هگل» وزیر دفاع دولت «باراک اوباما» می‌گوید: «پنتاگون باید شورای امنیت ملی را مطلع می‌کرد. این شورا عضوی از تیم شماست و این بخشی از یک خانواده است. رئیس‌جمهور در هر زمانی باید بداند اعضای کابینه‌اش کجا هستند».

یکی از مقام‌های آمریکایی درباره اوضاع به‌وجود آمده درباره آستین و پنهان‌کاری پنتاگون می‌گوید: «نباید اتفاقات این‌گونه رقم می‌خورد».

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست