بازدید 14693
در گفت‌وگو با تابناک اقتصادی بررسی شد؛

بازی خطرناک دولت و مجلس با افزایش مالیات بر ارزش افزوده/ تصمیمی برای فشار بیشتر به زندگی مردم؟!

متاسفانه قانون مالیات بر ارزش افزوده در کشور ما به درستی اجرا نمی‌شود. در برخی موارد به اخذ این نوع مالیات پلکانی اقدام می‌کنیم که درست نیست. با این نوع عملکرد، به صورت آبشاری افزایش قیمت داریم. در نتیجه مصرف کننده نهایی کالا را گران می‌خرد.
کد خبر: ۱۲۱۴۳۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵ 08 January 2024

بازی خطرناک دولت با افزایش مالیات بر ارزش افزوده/ «تیم اقتصادی رئیسی» از تعمیق رکود و فشار تورمی به قشر ضعیف خبر دارد؟!

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در حالی که قبلاً حمید امانی، معاون سازمان برنامه و بودجه از پیشنهاد افزایش ۴۹ درصدی مالیات در سال آینده خبر داده بود، اواخر آذر ماه، سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی و سخنگوی اقتصادی دولت اعلام کرد، برای افزایش مستمری بازنشستگان در طرح متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان قرار است یک درصد به نرخ مالیات ارزش افزوده اضافه شود و از ۹ درصد کنونی به ۱۰ درصد افزایش یابد. حتی چند هفته قبل، یکی از اعضای کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس از اصلاحیه لایحه بودجه منابع اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده خبر داد.

موافقت با بیشتر شدن مالیات بر ارزش افزوده در سال آینده

در لایحه دولت آمده بود: «در سال ۱۴۰۳ نرخ مالیات بر ارزش افزوده موضوع ماده ۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰ به میزان یک واحد درصد افزایش می یابد. متناسب سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری در سقف منابع حاصل از این بند انجام می شود.»

این در حالی است که وزیر اقتصاد بار‌ها اعلام کرده است، افزایش درآمد مالیاتی از محل فشار بر پایه‌های مالیاتی موجود و تولیدکنندگان نخواهد بود، بلکه از محل شناسایی موارد فرار مالیاتی و پایه‌های جدید این کار انجام می‌شود. به گفته‌ مسئولان دولتی، نرخ مالیات بر تولیدکننده در سال آینده افزایش نخواهد داشت، اما پیشنهاد افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده که یک نوع مالیات بر مصرف است، در دستور کار قرار گرفت.

در نهایت روز گذشته سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ گفت: "کمیسیون تلفیق با افزایش یک واحد درصدی مالیات بر ارزش افزوده در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ موافقت کرد؛ از این روی، ۷۰ همت از محل فوق و سایر منابع بودجه ای، برای تامین اعتبارات همسان سازی حقوق بازنشستگان در بودجه سال ۱۴۰۳ پیش بینی شد."

بسیاری از کارشناسان اقتصادی معتقدند، در شرایط رکودی، افزایش مالیات منجر به کاهش رفاه مصرف‌کننده و میزان تقاضا خواهد شد که در نهایت بر تولیدکنندگان نیز اثر سوء دارد.

اقتصاد یک کل به هم پیوسته است و هر تغییری بر اجزای دیگر تأثیر می‌گذارد. افزایش مالیات بر ارزش افزوده بر قیمت تمامی اجناس تأثیر خواهد گذاشت و تورم به دنبال دارد.

نظرات محمدرضا جعفریان، مشاور مالیاتی اصناف را در ادامه در خصوص پیشنهاد دولت مبنی بر افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده می‌خوانید.

جعفریان در گفت‌وگو با تابناک اقتصادی با اشاره به این که الان در وضعیت رکود تورمی به سر می‌بریم و افزایش یک درصد مالیات ارزش افزوده منطقی نیست، تصریح کرد: این اقدام به معنای افزایش پایه‌های مالیاتی است و در شرایط فعلی نباید چنین سیاستی را اعمال کنیم.

وی ادامه داد: وضعیت فعلی به گونه‌ای است که رونق در تولید وجود ندارد. جامعه توان تحمل مالیات اضافه‌ای را ندارد و افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده بر سطح زندگی قشرهای ضعیف و متوسط تأثیر منفی خواهد داشت.

مشاور مالیاتی اصناف خاطرنشان کرد: وقتی مردم تحت فشار قرار بگیرند و میزان مصرف شان کاهش یابد، تولید نیز بیش از پیش صدمه می‌بیند و این وضعیت به شرایط رکودی در کشور دامن می‌زند.

اقدام به افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده نشان می‌دهد که ما درک درستی از شرایط اقتصادی کشور نداریم. اگر می‌توانستیم وضعیت را به درستی درک کنیم، قطعاً سیاست‌های انبساطی به اجرا می‌گذاشتیم که به بهبود وضعیت معیشت مردم کمک کنیم.



جعفریان خاطرنشان کرد: در شرایط رکود تورمی باید سیاست‌هایی به اجرا بگذاریم که به مردم کمک کنیم، راحت‌تر این وضعیت را پشت سر بگذارند. با اعمال سیاست‌هایی مانند افزایش مالیات بر ارزش افزوده، در واقع فشار مضاعف بر مردم تحمیل می‌کنیم و این منطقی نیست.

وی ادامه داد: اقدام به افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده نشان می‌دهد، ما درک درستی از شرایط اقتصادی کشور نداریم. اگر می‌توانستیم وضعیت را به درستی درک کنیم، قطعاً سیاست‌های انبساطی به اجرا می‌گذاشتیم که به بهبود وضعیت معیشت مردم کمک کنیم.

مشاور مالیاتی اصناف خاطرنشان کرد: در هیچ کشوری در شرایط رکود و تورم به افزایش نرخ مالیات اقدام نمی‌کنند. زیرا این اقدام رکود و تورم را تشدید می‌کند. دولت باید در صدد ثابت نگه داشتن نرخ مالیات‌ها باشد و حتی در مواردی که امکانپذیر است، آن‌ها را کاهش دهد. همچنین افزایش مالیات بر ارزش افزوده موجب فشار بیشتر به مردم عادی و تولید کشور خواهد شد.

مشاور مالیاتی اصناف خاطرنشان کرد: متاسفانه قانون مالیات بر ارزش افزوده در کشور ما به درستی اجرا نمی‌شود. در برخی موارد به اخذ این نوع مالیات، پلکانی اقدام می‌کنیم که درست نیست. با این نوع عملکرد، به صورت آبشاری افزایش قیمت داریم. در نتیجه مصرف کننده‌ی نهایی کالا را گران می‌خرد.

جعفریان گفت: عرضه و تقاضا در کشور با یکدیگر همخوانی ندارد و شاهد گرانی هستیم. به طور مثال، در حوزه‌ خودرو شاهد هستیم که چطور قیمت‌ها بالا می‌رود. نیاز است دولت با اعمال سیاست‌های منسجم و دقیق به تثبیت قیمت‌ها بپردازد و تورم را مهار کند.

مشاور مالیاتی اصناف خاطرنشان کرد: این گفته‌ی کارشناسان است که افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده تأثیرش از اضافه کردن یک درصدی بر مالیات بر درآمد بیشتر است. بنده از مجلس و دولت تقاضا می‌کنم در اوضاعی کنونی به هیچ عنوان به افزایش مالیات‌ها نپردازند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۶
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۸۲
این مالیات بر ارزش افزوده دیگه چیه هر جا میری خرید میکنی یک مبلغی پاش.میزارن به عنوان مالیات بر ارزش افزوده کم گرونی هست اونروز یک بلوز خریدم نهصد تومن هشتاد هزار تومن مالیات بر ارزش افزوده گرفته
حالا این مبلغ تو جیب کی می ره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
به نظرم پول زوره که از مردم میگیرن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
خداروشکر همه چی رو به پیشرفت و توسعه است. مثل اقتصادهای پیشرفته در دنیا
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
بجای تامین خرابکاری مدیریتی خودتون از جیب مردم برای همسان سازی حقوق بازنشسته ها ۲۰ درصد از حقوق مدیران دولتی کم کنید. بدید بازنشسته ها. اینا نتیجه خرابکاری این مدیران هست. چرا از جیب مردم جبران میکنید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
اون مبلغی که شما دادی رو فروشنده می تونه بگذاره توجی جیبش .... چه نظارتی بر آن هست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
رییسی چنان با وضع مالیات سایه سنگینی روی کسب و کارها انداخته که همه را بی انگیزه و دلزده کرده
چخبره ؟
مگه ما نفت و گاز و منابع و معادن نداریم ؟؟
پول و درامد مملکت کجا میره ؟
هیچ عمرانی هم نمیشه
راحت دست تو جیب مردم می کنند
شرم اوره بخدا
ناشناس
| United States of America |
۰۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
یک چیز جالب . شما وقتی حقوق خودت را دریافت میکنی مالیاتش را پرداخت میکنی بعد که یک چیزی میخری هم مالیاتی بابتش پرداخت میکنی یعنی در واقع دوبار از یک حقوق مالیات میدهی . جدا از اینکه از سرمایه های ملی مانند نفت و گاز محروم هستی باید یک پولی هم بدهی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
در صورتی که تولید کننده یک بار قبلا این مالیات رو پرداخت کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
مالیات برارزش افزوده یعنی مالیات مصرف کننده.یعنی هرکالایی که مصرف کننده میخره باید مالیات بده امسال وسالهای قبل 9درصد بود سال بعد ده درصدش کردن.ازبرکات دولت احمدی نژاداست.ازیک طرف تورم و رکود داریم ازطرف دیگه این مالیات رو افزایش دادن.یعنی تورم و گرانی بیشتر.ازولخرجی ها و کم نمیکنن از مردم هزینه میکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
من به اون 9 درصد ارزش افزوده اعتراض ندارم يعني دارما ولي زياد مهم نيست اعتراض اصلي من به اينه كه اگر مثلا يك قوطي يك كيلويي رب گوجه فرنگي ميخرم و مثلا روش نوشته 40 هزار تومان ، ايا اين 40 هزار تومان كارشناسي شده؟ شايد 20 هزار تومان بيارزه . يعني 100 درصد بيشتر و گرونتر پول ميديم . كي اينها را حساب ميكنه؟ اصل قيمت كالا ها بايد چقدر باشه اون مهمه
با مردم صادق باشید یک جمله بگید
دولت توانایی درآمد از منابع رو نداره فقط هنرش پول گرفتن از مردم هست
دعا کنید این دوسال باقی مانده زنده بمونید ( گرانی و تورم و هوای آلوده و داعش و ....) البته هنوز به نان خشک و دمپایی و لنگ نرسیدیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
این مالیات به نفع خود مردم هست ،منتها الان مردم نمی‌فهمند چند سال دیگر مردم می‌فهمند که دولت فقط به خاطر مردم این کار رو کرده
ناشناس
| Germany |
۱۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
در پاسخ به ناشناس ،
دولت سیزدهم ، نفت را غیر ملی کرده است و درآمدهای نفتی را
از سبد درآمدهای بودجه برای تامین بخشی از هزینه های مردم حذف نموده و مردم با پرداخت مالیات هزینه اداره کشور و دولت را تامین کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
هر چی بگیرند کمه ،تا مسعول رانت واختلاس را داشته باشیم وضع از این بدتر میشود ولی بهتر نمیشود نماینده‌ای که با 500رای بیاید تصمیم بگیرد از این بهتر نمیشود
همین کم بود دووووووولت محرومین مچکریم
دولت جناب رئیسی هر چه رکورد هست رو داره میشکنه !! مجلس هر چه در توان داره رو داره رو می کنه ! نتیجه اش له شدن بیشتر مردم زیر بار فشار اقتصادی است ...گوش اگر گوش منو ناله اگر ناله توست ....آنچه البته به جایی نرسد فریاد است !!
واقعا یکبار برای همیشه بیان به مردم بگن این مالیات ارزش افزوده چیه و چرا یه آب معدنی هم باید مالیات بر ارزرش افزوده داشته باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
هرچیزی که مردم میخرن و استفاده میکنند مالیات بر اررزش افزده تعلق میگیره.مالیات برمصرف کننده است.یعنی سال آینده یک درصد دیگه بیشتر باید مالیات بر خریدهایی که میکنی بدی.یعنی گرونی و تورم بیشتر.یعنی خالی تر شدن جیب مرم.ازهزینه های خودشون کم نمیکنن ازجیب ملت هزینه میکنن
یه جریان درست کنین که همه بیاین پای صندوق و نگذارید این افرادی که هستن دوباره برن مجلس

به خدا لجبازی فقط به ضرر کشوره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
مهم نیست بزار ضرر بده من رای نمیدم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
به خدا قسم تا عدالت و برابری و انتخابات واقعی شکل نگیرد هرگز رای نخواهم داد
ناشناس
| United States of America |
۰۷:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
بزار ۳۰ درصدش کنن . بازی بد و بدتر تموم شده
شیب ابوطالب این قرن هم کشور ماست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
شیب دیگه چیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
شعب ،یعنی دره .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
شیب چند درصد؟
مالیات ارزش افزوده=تورم=فشار برقشر فقیر ومتوسط
عملا توی هر خریدی باید 10 درصد پول زور هم بدیم. بخدا فشار مضاعف به قشر کارگر و بازنشسته و بیکاره
از فساد دبش و امثال اون جلوگیری کنید بجای مالیات بیشتر از مردم محروم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
نماینده های مردم کجان که ازحقوق مردم دربرابرفسادچای دبش دفاع کنند؟؟؟؟
در صورتی که مالیات درست و اصولی و عادلانه گرفته شود و در ازای آن شفافیت و خدمات نیز باشد همه مردم طرفدار مالیات هستند معنی ندارد که پول نفت خرج مالیات ندادن سرمایه داران باشد پول نفت باید خرج زیر ساخت شود پول نفت حق ملت ایران است نه حق یک جماعت اندک پولدار و فوق پولدار که دوست ندارد مالیات بدهد
کار از فشار گذشته مردم به ظاهر زنده اند و زندگی میکنن.به شما هم میگن مسول
نتیجه عدم رابطه با کشور های دیگه و عدم درآمد زایی این میشه که دولت برای حقوق دادن دست تو جیب مردم بیچاره میکنه. این یعنی ورشکستگی سیاسی - اقتصادی- اخلاقی و..
ناله ما به عرش رسید ولی به گوش مسولان به ظاهر داسوز نرسید.به خودتون بیاید بس کنید .تا کی اخه
مالیات بر ارزش افزوده رو نه تولید کننده، نه توزیع کننده و نه فروشنده، بلکه فقط و فقط مصرف کننده داره پرداخت میکنه به دولت.
اونم اکثرا بابت چیزهایی که هیچ ارزش افزوده ای ندارن.
باز هم مالیات بیشتر برای فشار بیشتر و فقر بیشتر و البته به سود عده ای خاص که از بیت المال بودجه های هنگفت میگیرن بدون هیچ خدماتی!!!
دولت بجای کم کردن هزینه های اضافه و جلوگیری از ریخت و پاشهای بی‌مورد مثل سفرهای استانی و..... فشار بیشتر به مردم میاره!
بی دلیل نیست اینهمه مهاجرت از کشور!
مگه‌ ما نفت نداریم که مردم باید به هر بهانه‌ای کیلویی مالیات بدن؟
آقای دولت، مجلس نشینای همیشه خسته، این نمیشه هم پول نفت رو بگیرید و هم کیلویی مالیات
الحمدلله خدمات هم که نمیدین
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
کدام نفت داداش مفت میدیم به چینی ها مگر نمی بینی روزانه بیش از یک و نیم میلیون بشکه نفت به چینی ها میدیم هنوزم گرسنه ایم
کار خوبی است تا جایی که میشود باید به مردم فشار آورد باید هزینه و مزه انتخابی که کردند را خوب بچشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
ما خودمان انتخاب کردیم که جور دیگری زندگی کنیم
مالیات بر ارزش افزوده تنها محل درآمدی برای برخی از اصناف نظیر رستوران دارها و طلافروشان شده است پول را از مردم می گیرند ولی چیزی به دولت نمی دهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
صلا چرا همچین مالیات من دراوردی درست کردن که یه عده سو استفاده کنن
سید گرانی یک روز فقط یک روز یک چیز گران نکن بذار مردم تو اسایش باشن صد درحمت به حسن این هر روز یک چیزی دو گرون میکنه یعنی چی
مالیات بر ارزش افزوده باید یک بار از تولید کننده گرفته شود نه اینکه تولید کننده پرداخت کند، بنکدار پرداخت کند و خرده فروش نیز پرداخت کند اینطوری 30 درصد گرانتر تحویل مشتری میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
اصلا همچین مالیاتی با این اسم در هیچ کشوری هست؟؟؟
؛ تنها هنر، فشار بر قشر ضعیفه در حالیکه رانت، فساد و ... روزافزونه و این افزایش مالیات بر ارزش افزوده رو هم منتسب به افزایش مستمری بازنشستگان کردید، انگار که سازمان تامین اجتماعی وجود نداره! اگر دست از جیب سازمان تامیت در بیارید، نیازی به این بذل و بخشش از مالیات بر ارزش افزوده نیست!!!
دستم بشکند که رای دادم به تو ای ابراهیم رییسی ،این بود وعده های انتخاباتی ،روی احمدی نژاد ،حسن روحانی رو که هر کدوم هشت سال بودند رو تو تو دو سال سفید کردی،تو نبودی میگفتی خدا را شکر من رییس جمهور نشدم که دلار بشه پنج هزار تومان ،الان دلار پنجاه هزار تومان هم رد کرده ،گوشت شده بالای پانصد هزار تومان که سال دیگر با این دست فرمونی که داری میری بالای یک میلیون تومان است.این چه وضعیتی است که برای مردم درست کردی استعفا بده برو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
دست من هم بشکند که فریب شعارهای مبارزه با فساد و فقر رئیسی را خوردم و رای دادم از محضر ملت ایران عذرخواهی میکنم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
جماعت همیشه حاضر در صف رای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
خوبه.
چرا باید مالیات بدم وقتی
وقتی تعداد کارکنان دولت، شهرداری ها ، شرکت های خصولتی 4 برابر حد کشورهای مشابه است
چرا باید پول کارکنان بیکار از جیب من بره؟
چرا اضافه کاری نایست کارمندان از جیب من بره؟
اصلا وقتی پرسنل زیادی دارند چرا اضافه کاری باشه؟
علاوه بر این کارمندان حقوق بسیار خوبی می گیرند شما تفاوت حقوق یک منشی را با منشی بازار آزاد مقایسه کنید بین دو تا سه برابر حقوق دریافت می کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
راست میگه چرا ما باید پول کارمنداوبازنشستاوکسری بودجه دولت رو بدیم و همچنین عیدی اونهاروما بدیم یعنی به عنوان مالیات از جیب ماها بده پول نفت مارونی خوریدوزورهم میگید عجب و بازم عجب
باید تامیتونید از مولتی میلایردها مالیات بگیرید
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
نه بابا مگه ملایری ها پدرتو کشتن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
ملایری کجا بوده منظور این دوست مولتی میلیاردرها هست که به شما ملایری بر خورده
آزاده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
ناشناس 14:14 ملایری ها نعععععع میلیاردرهاااااا :))))
واااااای خدا خیرت بده چقدر خندیدم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
۱۴۱۴
قش کردم از خنده تشکر خیلی وفت بود اینجوری نخندیده بودم تشکر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
سرمایه دار داخلی نعمته
اشتباه نکنید
موتور محرکه تولید جامعه هستند و باید دولت با قوانین مناسب انها را حفظ بکنه
نباید در مردم ایجاد حسادت بشه
با تورم حداقل ۴۰درصد مالیات بر ارزش افزوده ۱۴٪ هست
چرا جیب گشادشان پر نمیشود مردم رامثل انار فشار میدهند
مالیات میگیرند که همسانسازی حقوق انجام بدهند؟ یعنی چی این حرف؟ مگر محل تامین افزایش حقوق از جیب سایر مردم باید باشه؟
بعضی از پزشکا و جراح ها دارن بوسیله سکه و دلار زیر میزی میگیرن هیچکی هم کارشون نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
آقا مهدی لطفا بجای اینکه اینجا کامنت بزاری برو سازمان نظان پزشکی شهرتون شکایت کن
با این سرعتی که آقایون دارن نفت و گاز مملکت رو مفتی به چین میدن تا دو سه سال دیگه مملکت کامل ورشکسته میشه
باجگیری از کارگر و مردم بدبخت با عناوین مختلف
این قصه مالیات رو رئیسی تو این مملکت پیاده کرد
این افزایش مالیات مساوی است با کاهش حضور مردم در انتخابات مجلس
مالیات بر ارزش افزوده غربگرایی نیست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
فقط سگ گردانی غربگرایی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مالیات بر ارزش افزوده را باید تولید کننده از سودش پرداخت کند و در عوض مشوق های مالیاتی و بانکی می گیرد ولی چون تولید کننده پرداخت نمی کند به نام حق به عهده مصرف کننده گذاشتند ضمنا کشوری که دارای منابع زیر زمینی قوی هست نیاز به اخذ مالیات ارزش افزوده ندارد این مالیات مختص کشورهای است که وارد کننده انرژی و نفت هستند
این اسمش باج سبیله نه مالیات چون فقط برا هیچی مالیات بدی میشه باح چون زوریه چه رفاهی درست کردین که پولش هم میخاید از مردم میگیرید که اختلاس گرا یه وقت نا امید نشن اگه راست میگید برید پول بیت المال رو از حلق اونا در بیارید نمیشه نکن اینا مثل خاوری. کانادا تحویل نمی ده
افزایش مالیات یاد اوردوران بردگی را زنده میکند به شیوه نوین
تا وقتی مردم‌ پخمه در برابر هر بلایی که سرشون میارن سکوت میکنن اوضاع هرروز بدتر هم میشه
گفتید روزی سه میلیون بشکه نفت پس چطور شد باز هم از جیپ مردم مالیات فقط فشار بر مستقیم مرد فروشندگان هیچ ضرر نمی کنند
در ظاهر فقط 11 درصد افزایش پیدا می کند اما با توجه به اینکه در فرایند تولید ساخت و مشتری در هر مرحله مالیات بر ارزش افزوده برای کل قیمت داریم . این طرح حدود 50 درصد مالیات را افزایش میدهد.
من کارمند هستم
باید چند بار مالیات بدیم
یک بار موقع پرداخت حقوق یک بار موقع خرید کالا و چندین بار برای تراکنش ها و ارزش افزوده و جنسی که چندبار از تولید تا مصرف مالیات کشیدن روش و ...
وقتی حسابش میکنی حدود ۳۰ درصد درامدتو الکی دادی برای مالیات که هیچ تاثیری هم تو کیفیت هیچیه زندگی نداره.
باعث تاسف هستش ،
مالیات بر ارزش افزوده پول زوری هستش که از مردم می گیرند ، مردم هم راضی نیستند در نتیجه گرفتن این پول و خرج کردنش به هر عنوانی دارای مشکل شرعی می باشد. توجیه هم بی فایده است .
باعث تاسف هستش ،
مالیات بر ارزش افزوده پول زوری هستش که از مردم می گیرند ، مردم هم راضی نیستند در نتیجه گرفتن این پول و خرج کردنش به هر عنوانی دارای مشکل شرعی می باشد. توجیه هم بی فایده است .
این دولت و مجلس هر چه کردند به ضرر مردم بود نتوانستند جلو گرانی را بگیرند مالیات هم قوز بالا قوز شد۱۰ در صد مالیات ارزش افزوده خیلی زیاد است مالیات باید طوری باشد که اگر تورم بالا رفت ضریب مالیات پایین بیاید نه هرساله قیمت جنس چند برابر سال قبل ومالیات هم بیشتر.
آقا یک ساندویج سرد 3 شب قبل خریدم قیمت روش 50000 تومان + 13000 تومان مالیات برارزش افزوده=63000 تومان.دیگه شورش رادرآوردند.
کالا و بورس شاید ولی خدمات مصرفی هم ارزش افزوده داره ؟ مثلا شارژ ایرانسل که میگیری صبح تا ظهر مصرف می کنی و دود میشه !!!!!!!!!!!!!!!
مردم در گوشه رینگ تورم در حال ضربات خوردن هستند
این رو یادتون رفته که فنر تحمل مردم هم حدی داره چه زیاد بکشیش یا زیاد جمعش کنی درمیره
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست