بازدید 170395

واکنش رئیس سازمان امور مالیاتی به خبری که مردم را نگران کرده است

مصوبه مجلس تصریح دارد که شورای پول و اعتبار مکلف است تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده، مشخص کند با چه مشخصاتی، حساب‌های بانکی افراد، تجاری شناخته می‌شود.
کد خبر: ۱۲۱۸۰۵۱
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۷ 26 January 2024

واکنش رئیس سازمان امور مالیاتی به خبری که مردم را نگران کرده است

به گزارش تابناک اقتصادی؛ نمایندگان مجلس در نشست علنی چهارشنبه چهارم بهمن ماه، بند (ج) تبصره (۶) لایحه بودجه ۱۴۰۳ را تصویب کردند؛ بنابراین، مصوبه مجلس به صراحت بیان داشت: «در صورتی که جمع مبلغ و دفعات واریز به حساب‌های غیرتجاری هر شخص حقیقی در هر ماه، از جمع مبلغ و دفعات واریزی که تا پایان اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۳ توسط شورای پول و اعتبار تعیین می‌شود، بیشتر باشد، اثبات درآمدی نبودن تراکنش‌ها و ارائه اسناد و مدارک به‌عهده صاحب حساب می‌باشد. منظور از حساب غیرتجاری، حسابی است که نزد سازمان امور مالیاتی کشور به‌عنوان حساب مرتبط با فعالیت مؤدی ثبت نشده باشد.»

اما در حالی که هدف از مصوبه مذکور این بود، اصناف و تجاری که با هدف فرار مالیاتی به جای استفاده از کارتخوان، مشتریان را مجبور به واریز پول به صورت کارت به کارت می‌کنند، در رصد و تور مالیات قانونی قرار بگیرند تا عدالت محوری در موضوع مالیات ستانی، محقق شود، یکی از نمایندگان مجلس در ویدئویی با سوءبرداشت از این مصوبه، خوراک تبلیغی جدیدی علیه نظام در شبکه‌های مجازی ایجاد کرد.

محمد حسین فرهنگی، نماینده تبریز در فیلمی که منتشر کرده با سانسور و تحریف بخشی از متن مصوبه، اینگونه گفته که «مجلس به حکم بسیار عجیبی در جریان رسیدگی به بودجه رای داد. بند ج تبصره ۶ که بر اساس آن اگر جمع واریزی به حساب شخصی و غیر تجاری اشخاص حقیقی در هر ماه تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۳ نسبت به سال قبل بیشتر باشد، مشمول مالیات خواهد شد. اگر صاحب حساب اعتراضی داشت، باید به سازمان امور مالیاتی مراجعه و ثابت کند این درآمد نبوده است. پیشنهاد حذف من رای نیاورد. نمی دانم مجلس دنبال چه موضوعی است و چرا دولت این احکام را در لوایح خود می‌آورد.»

این در حالی است که همانطور که ذکر شد مصوبه مجلس تصریح دارد، شورای پول و اعتبار مکلف است تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده مشخص کند، با چه مشخصاتی، حساب‌های بانکی افراد، تجاری شناخته می‌شود. اما معلوم نیست محمدحسین فرهنگی چگونه از این مصوبه اینطور برداشت کرد که «اگر جمع واریزی به حساب شخصی و غیر تجاری اشخاص حقیقی در هر ماه تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۳ نسبت به سال قبل بیشتر باشد مشمول مالیات خواهد شد.»

واکنش رئیس سازمان امور مالیاتی به خبری که مردم را نگران کرده است

واکنش رئیس سازمان امور مالیاتی

سید محمدهادی سبحانیان، رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور در واکنش به اظهارات یک شخص پیرامون مصوبه مذکور، در فضای مجازی نوشت: «‏با سلام. از یک استاد دانشگاه انتظار می‌رود مستند سخن بگوید. مجلس چنین مصوبه‌ای نداشته است. اگر خلاف این است، لطفا عین متن مصوبه را اینجا بگذارید.»

واکنش رئیس سازمان امور مالیاتی به خبری که مردم را نگران کرده است

توضیحات مجلس در پی برداشت غلط از مصوبۀ مالیاتی لایحۀ بودجۀ ۱۴۰۳

روابط عمومی مجلس در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که براساس برداشت‌های غلط از یک مصوبۀ مهم، شفاف‌ساز و ضدفساد مجلس در لایحۀ بودجۀ ۱۴۰۳، برخی رسانه‌ها اقدام به فضاسازی و انتشار محتوای غلط و خلاف واقع علیه این مصوبه کرده‌اند.

در این اطلاعیه آمده است: بر اساس لایحۀ دولت برای قانون بودجۀ ۱۴۰۳ و مصوبۀ مجلس در بند «ج» تبصرۀ ۶ این لایحه، «در صورتی که جمع مبلغ و دفعات واریز به حساب‌های غیرتجاری هر شخص حقیقی در هر ماه، از جمع مبلغ و دفعات واریزی که تا پایان اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۳ توسط شورای پول و اعتبار تعیین می‌شود، بیشتر باشد، اثبات درآمدی‌ نبودن تراکنش‌ها و ارایۀ اسناد و مدارک به‌ عهدۀ صاحب حساب می‌باشد. منظور از حساب غیرتجاری حسابی است که نزد سازمان امور مالیاتی کشور به‌عنوان حساب مرتبط با فعالیت مؤدی ثبت نشده باشد.» برخی به‌ اشتباه این‌طور برداشت کرده‌اند که طبق این مصوبه هرکس سال آینده میزان واریزی به کارت‌های بانکی‌اش نسبت به قبل افزایش یابد باید مالیات پرداخت کند، درصورتی‌که این برداشت کاملاً غلط و خلاف مصوبه است.

هدف این مصوبه جداسازی حساب‌های تجاری از حساب‌های عادی و شفاف‌سازی درآمد برخی مشاغل است که عمدۀ فرار‌های مالیاتی توسط آن‌ها انجام می‌شد و تراکنش‌های درآمدی خود را کارت‌به‌کارت به حساب‌های شخصی واریز می‌کردند. این دسته از صاحبان مشاغل تاکنون به روش‌های مختلف از پرداخت مالیات فرار کرده‌اند، ازجمله عدم استفاده از کارت‌خوان و الزام مشتری به واریز هزینه‌ها به‌صورت کارت‌به‌کارت یا نقدی (مثلاً بیماران، خریداران خودرو، مسکن یا موکلان و...)، و حتی عمدۀ تراکنش‌های درآمدی‌شان به حساب‌های غیرتجاری بوده است. درحقیقت این مصوبه هیچ ارتباطی با مردم عادی و عموم اصناف ندارد و فقط شامل این دستۀ خاص از صاحبان مشاغلی است که تاکنون با حقه‌بازی و دور زدن قانون، از شفاف‌شدن درآمد‌های هنگفت خود سر باز زده‌اند.  

همچنین بر خلاف ادعا‌های غیرواقعی مطرح‌ این‌طور نیست که هرکس درآمدش نسبت به سال قبل افزایش یابد، مشمول این مصوبه می‌شود. بلکه طبق همین مصوبه، «شورای پول و اعتبار مکلف است تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده» مشخص کند که حساب‌های بانکی افراد با چه مشخصاتی تجاری شناخته می‌شود. به‌عنوان نمونه، هم‌اکنون حساب‌هایی که در ماه ۱۰۰ تراکنش درآمدی داشته باشند و مجموع این واریزی‌ها بیش از ۳۵ میلیون تومان باشد، مشمول این مصوبه می‌شوند. این یعنی اگر یک حساب ۹۹ تراکنش درآمدی داشت و مجموع آن از ۳۵ میلیون تومان بیشتر باشد، شامل قانون نمی‌شود یا اگر حسابی در یک ماه ۱۰۰ تراکنش درآمدی داشت، اما مجموع واریزی‌ها ۳۴ میلیون و ۹۹۹ هزار تومان شد، باز هم شامل مصوبه نمی‌شود، چرا که طبق قانون باید هر دو شرط تعداد تراکنش و مجموع درآمد در ماه توامان محقق شود.

بنابراین، همۀ مثال‌ها و ادعایی که برای این مصوبه در فضای رسانه‌ای و مجازی مطرح و مدعی شده که طبق آن هرکس حتی یک میلیون تومان افزایش درآمد داشته باشد، باید مالیات بدهد، دروغ محض بوده و احتمالاً هدف آن تخریب دولت و مجلس و ناامیدی مردم از مشارکت در انتخابات است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹۵
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۲۳۶
مردم نگران نمیشن عصبانی میشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
مالیات = پول زور

دم هر کس که مالیات نمی دهد، گرم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
شما واقعییت را نمی گویی فعلا مسقیم و غیر مستقیم قانونی و غیر قانونی به انحاء مختلف از مردم پول می گیرند و این بسیار مردم را عصبانی کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
اتفاقا کار بسیار درستیه
الان هرجا میریم طرف میگه بزن به کارتم؟
چرا؟ چون میخواد کل سودش بره توی جیب خودش و کارگر بدبخت فقط مالیات بده
اگه قرار بر مالیات دادن باشه باید همه از ریز و درشت و میلیارددر مالیات بدن
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
یعنی تو این مملکت شد یه روز صبح از خواب بلند شی و خبر بد یا استرس آوری نشنوی
قناد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
سلام

من 3.7 میلیارد دلار سرمایه دارم. در کدام بانک یا صندوق سپرده گذاری پس اندار کنم تا بیشترین سود آوری را داشته باشد؟

قبلاً هم 3000 میلیارد تومان پولم را دادم به آقای خاوری در بانک ملی که برد در کانادا سرمایه کذاری کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
خنده آور آنجاست که طبق قوانین این

مملکت، 60% اقتصاد کشور از حسابرسی

مالیاتی معاف است!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
ایشان فقط وقت خریده مگرنه توضیحاتشان هیچ کمکی به شفاف سازی نکرد... فقط گفت صبر کنید تا عدد مورد نظر ما را شورای فلان مشخص کند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
سن بازنشستگی را افزایش داده اند،
هر روز یک اختلاس افشا می شود،
هیچ بهبودی در وضعیت معیشتی و آبادانی کشور و در یک کلام اقتصاد مشاهده نمی شود.

چرا باید مالیات بدهیم؟ حداقل یک سایتی درست کنید که هزینه کرد مالیات را به صورت شفاف گزارش دهد.
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
مردم دیگه نگران نمیشن آب که از سر گذشت چه یک وجب چه یک متر...
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
اول تکذیب می کنند بعد اجرا اگر راست میگن کل لایحه رو باید به صورت عمومی با کلیه بند ها و تبصره ها برای عموم پخش کنن و هرچه سریعتر میزان گردش حساب مورد نیاز رو اعلام کنند که مردم رو از بلا تکلیفی در بیارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
بخدا اگه خودشون هم بدونن چی دارن میگن ، چیکار دارن میکنن ،
یکی یه قانون میزاره ، یکی دیگه تفسیر می کنه ، اون یکی میاد تکذیب می کنه ، بعد اون یکی که قانون رو گذاشته میگه اشتباه مردم متوجه شدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
به نطر می رسد دولت با یک هدف مشخص آحاد مردم را بدهکار خودش کرده است مگر اینکه خلاف آن اثبات بشود کم مردم در انواع صف های مصنوعی ساخته شده درجا می زنند و عمر تلف می کنند حالا هم به لطف اضافه شدن تورم روزانه ملت را در صف های طولانی امور مالیاتی قرار بدهید که بیاییند اثبات بکنند درآمدشان بابت قرضی بوده است که به فلان فامیل و یا دوست داده اند واقعا تدبیر و مردم داری را به حد اعلا برده اید
به غیر از کسانی که درآمد نجومی بدون پراخت مالیات دارند، چرا مردم عادی باید نگران شوند؟ الان پزشکانی را می‌شناسیم که از کارت اقوام خود برای واریز هزینه طبابت استفاده می‌کنند یا بازاریان و دلالانی که از کارت‌ها یا حساب های مختلف برای فرار از مالیات درآمد نجومی خود بهره می‌برند. معلوم است که دلال و بازاری و پزشک و غیره که کتمان درآمد می‌کنند باید نگران باشند. چرا هر تصمیم درستی که میگیرند، مورد حمایت قرار نمی‌گیرد یا سریع عقب نشینی میکنند؟
پاسخ ها
مم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
ما که تا الان ندیدیم آقایان از قشر ژن خوب بتونن دوزاری هم بگیرن ولی تا دلت ببخواد دیدیم یا شنیدیم که هزار هزاران سرمایه مملکت را بردن یا خوردن و هنوز هم ادامه دارد . هر روز با قوانین جدید بدون نظارت
اجرا و پیچیده تر میکنند.لذا این دقیقا دست کردن در جیب مردم هست و باعث فرار سرمایه میشه وگرنه هم من و شما و دیگران مطمعن باشید کسی که در آمد بالا داره که نمیاد با کارت به کارت این کار را انجام بده پول نقد و حسابهای خارجی ارز طلا و... که راه دورزدن ردیف میکنم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
ای برادر خام ! ملت هرچی میکشن از انثال شما میکشن این نقشه برای مالیات گرفتن از مردم بدبخت ضعیف است والا اونایی که درآمدهایی میلیاردی دارن می دونن دم کی رو ببینن که مالیات ندن. اگه اونایی که مالیات نمیدن فرضا قرار بشه مالیات بدن از جمله اون دکترا مطمئن باش دو برابر اون مالیات رو میکشن رو کارشون. کی میخواهی پخته بشی .؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
ساندیست رو بنوش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
مالیات از هر بخشی با هر عنوانی در نهایت در قیمت تمام شده کالاها و خدمات محاسبه می شوند و مشتری نهایی آن را پرداخت می کند مردم علاقه ای به پرداخت مالیات ندارند چون خدماتی از دولت برابر با این همه مالیات دریافت نمی کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
مالیاتی که آنها باید بدهند پولش را رو خدمات میکشند . یعنی پزشک مالیاتش را از بیمار گرفته و به دولت میدهد . در آخر هم از جیب ما پرداخت میشود
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
اگه تا الان متوجه نشدی ، دیگه هیچ وقت متوجه نخواهی شد، برای تو و امثال تو متاسفم
همه مردم اینو فهمیدن دیگه دولت دستشو کرده تو جیب مردم و در هم دیگه نمیاره و میخوادش از هر روشی پول در بیاره بالاخره بعضی چیزها خرج دارن دیگه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
جیب مردم و جیب دولت نداره جیب مردم مال دولت و جیب دولت در خدمت چای دبش
زندان انفرادی یرای تک تک ایرانیان
یا بعبارتی:
ایرانیان
به اردوگاه کار اجباری خوش امدید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
لعنت خدا بر شاسی سوارها
انصافا یکی قوانینی که به درستی باید اجرا بشه همین کارت به کارت توسط کسب و کارهایی همچون آرایشگاه زنانه و طلافروشی ها و بنگاه املاک و .... است. طرف صفحه اینستاگرامش داره روزی کلی پول در میاره و میگه کارت به کارت کن، خب باید جلوی این تخلفات مالیاتی گرفته بشه
مجلس و دولت کوتاه نیان لطفاً
پاسخ ها
متعجب
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
وقتی جنابعالی به راحتی این افراد رو رصد می کنی چرا نباید ماموران وصول مالیات نتوانند این نوع افراد را رصد
وشناسایی کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
حرف نزن
خردمند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
جلوی فرار مالیاتی اصحاب ثروت را بگیرید از مجلس متشکرم
این مالیات ستانی های مضاعف و تصاعدی از بابت شفاف سازی حساب ها آیا شامل حال مسئولین به همراه آقازاده هاشون ی هم میشه یا فقط مال مردمه بدبخت بیچارست؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
اسم و مشخصات خودی ها در سیستم بانکی بصورت ستاره و ناشناس است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
فقط مردم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
این قانونها مال ماهاست وگرنه الان خیلی وقت رشوه ها بصورت سکه طلا و دلار پرداخت میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
دوست عزیز این چه حرفیه که میزنی از شما بعیده معلومه که دولت به فکر مردم هست اصلا آقازاده بنده زاده نداریم همه برابر و برادریم حالا مثلا اون راننده تاکسی یه مقدار بده پسر برادرش توی تورنتو یه حالی بکنه اشتباهه؟ گناهه؟ درآمدش هم که نسبت به سال قبل بیشتر شده!!
بهتر است اداره مالیات این مسخره بازی ها تمام کند ..به هر مغازه یک پلاک مالیاتی بدهد .و یک فیش مالیاتی ماهیانه صادر کنند و مالیات معقول بگیرند
پاسخ ها
رسول
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
برادر عزیز اگر این شفافیت که شما میگید رو انجام بدن که دیگه نمیتونن علالراس و بدون حساب و کتاب مالیات نجومی بگیرن
اتفاقا اخرین جا برای تیغ زدن جیب ...همین حسابهای بانکی هست.....به نظر هر جوری حساب کنی با توجه به کاهش ارزش پول.....از لحاظ عددی دریافتی الان شخص از پارسال بیشتر خواهد بود......ب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
احسن
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
تویکی حرف مفت نزن تو و امثال تو اب هم که بخوری باید مالیات بدی . چرا انجا صدات در نمیاد میترسی اخراج بشی
پس با این اوصاف تمام حساب های نمایندگان و مسولان کشور هم باید تجاری حساب شود. و مالیات بدهند. که این قانون فقط برای مردم عادی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
فقط برا مردم فقط!!!
کم کم و با شیب ملایم!!!
فرض کنیم مصوبه همان است که مجلس می گوید یعنی شورای پول و اعتبار اردیبهشت 1403 مثلا تعیین می کند اگر هر حساب 50 میلیون تومن و بیشتر یا 30 تراکنش واریزی داشته باشد حساب تجاری محسوب میشود!
خب این مبلغ 50 میلیون برای سال اول مبلغ زیادی می باشد با این تورم بالا، دوسه سال بعد پول توجیبی بچه ها هم مشمول مالیات میشه!! چون مجلس تکلیف نکرده هرسال مبلغ براساس نرخ تورم بروزرسانی بشه! و دولت هم خودش رو به اون راه میزنه! به همین راحتی!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
دقیقا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
استاد از قوانین مجلس اطلاعاتی نداری خب
این قانون صرفا برای ۱۴۰۳ است و سال بعد از آن دوباره باید قانون گذاری شود
قدری مطالعه هم بد نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
ناشناس 07:07 یا تو ایران زندگی نمی کنی یا خودتو زدی به اون راه یا بالاخونه رو اجاره دادی مگه تو یارانه ها تا ده سال بعدش 45 تومان برا همه نمیدادن ؟ زمانی که دلار 900 تومان بود 45 تومان بود یعنی بیشتر از 45 دلار تا وقتی که دلار شد 15 هزار باز 45 تومان بود یعنی سه دلار الان هم که 300 هست یعنی 6 دلار کلی از مردم هم به بهانه های مختلف حذف کردن ولی تا امثال شماها هستن هیچ غمی نیس دولت میگیره شماها هم تا توجیه بشین بفهمین کار از کار گذشته
این مردم بقول ظریف خودشون انتخاب کردن
مالیات بگیرید
اگر دوستان که با عرض معذرت از جامعه پزشکی زحمت کش و خدوم آن دسته که می گویند پول را به کارتهایی که مال افراد دیگر است اگر گیر بیفتند عالی است
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۰۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
دیگه از این به بعد مالیات هم میکشن روش دو برابر ازت پول میگیرن ، فکر کردی برای تو خوب میشه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
واقعا چقدر ذهن جامعه رو نسبت به پزشکان منفی کردند اخه ملتی که تایک جاشون درد میگیره تشریف میبرن پزشک نمیدونید چقدر این شغل و اتمام آن استرس زا و پر مشقت هست چقدر توهین میبینن مگراز خودشکی رزدینتها خبر ندارید امیدوارم تمام پزشکان خوب مملکت مهاجرت کنن و مردم بمانم و دردهایشان و تنهایی با این باور و فرهنگ اشتباه نوش جانشان هرچه میگیرند شما هم اگر میتوانید برید پزشک بشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
به قول دوستان دولا پهنا میکشن ازت بیرون. دندون پزشکی سراغ دارم که به دلیل استفاده از سیستم کارت به کارت که مالیات نده هزینه و دست مزد کمتری میگیره تا مردم راحت تر باشند. چقدر احمق تو این مملکته که فکر کرده اگه مالیات بگیرن اونا هم میشنن سرجاشون و هزینه قبل رو میگیرن
چای دبش هم مالیات میداده ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
میداده !!سنگینم میداده سالی صد ریال اونم واسه عدم جلب توجه!!!!
چرا خبری به ضرر ثروتمندان هست سریع تکذیب میشه ولی خبری که به ضررر محرومین هست سریع تایید میشه ؟؟ بدون شک کسانی هستند که گردش مالی آنها ماهیانه چند صد میلیون هست و با خرید و فروش دلار فاتحه بازار ارز رو میخونند چرا حسابشون مسدود نمیشه ؟؟
کشوری که درامد نفتی داره و از نفتش چیزی عاید مردمش نمیشه چرا مردم بایدمالیات بدن...یاد گرفتن جیب مردمو خالی کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
چه استدلال مسخره ایی
اینکه از کشور های اروپایی فقط چیزهایی که به نفع مسولانه در کشور پیاده و تصویب میشه و از این همه قوانینی که برای رفاه مردم و شفافیت عملکرد مسولان اروپایی و پاسخگو کردنشون در قبال مسولیتهاشون هست فرار میکنن ،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
تو کشورهای اروپایی درامد مردمش 20 برابر درامد مردم ایرانه.
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
ناشناس 9:24 انوقت چند برابر مالیات میدهند؟
باید همه حسابها کنترل و اگر از سود بانکی بیشتر اضافه شده بود به عنوان درامد شناسایی و به صورت پلکانی مانند حقوق کارگران و کارمندان از آن ماليات اخذ شود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
ببینم تو خود رییسی ورفقا نیستی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
تو ساندیس انگور بهت نمیسازه ، فقط سیب
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
ناشناس 11:45 بنظر میرسه دلار کمتر بهت میدند
دستتون بد دارید تو جیب مردم میکنید
مواظب باشید
دیگر به بانگ هم نمیشود اطمینان کرد بر فرض شخصی ماشینش رو فروخته پول رو بذاره بانک تا ماشین جدید بخره علاوه بر مالیات فروش خودرو که پرداخت کرده باید مجددا مالیات بپردازد
از نماینده ایی که سواد لازم را ندارند و با خرید مدرک و رای به مجلس رسیده انتظاری بیش از این نیست .. کسی که گاز ازت را عزت بخونه خروجی همین میشه .. برای کارسازی چکهامون خانوادگی پول می‌زنیم به حساب تا برگشت نخوره مالیات هم باید بهش بدیم .. اجاره رو نمی‌تونیم بدیم چک‌ها برگشت این هم کمک دولت
هموطنان ارزشی لطفا ما را از نظرات ارزشمند خویش مستفیض فرمایند
مصوبه مجلس و طرح دولت برای افزایش ارزش افزوده و دو برابری دریافت مالیات نگرانی ندارد ؟؟
اینجوری میخواین مردم توی انتخابات شرکت کنن
البته
مردم اول باید بریزن جلوی مجلس
این نماینده ها رو تعیین تکلیف کنند
بعدا بریزن جلوی سازمان امور مالیاتی
دودمان تمام این ها رو به باد بدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
اگه مرم اینهمه عرضه داشتن با این همه ثروت الان وضعمون این نبود
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
ناشناس 8:41 مردم عرضه دارند ولی مثل تو بیسواد و دهن بین رسانه های بیگانه نیستند
از طرفی تورم سنگین و طرف دیگه مالیات
واقعا چرا؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
خلایق هرچه لایق.
اینکه گفته شده عده ای می خواهند نزدیک انتخابات اعتماد مردم را سلب کنند اگر مشخص هستند دستگیر شوند و اگر نه از کجا چنین چیزی مشخص شده
توضیح سازمان مالیاتی دقیقا تایید موضوع است نه تکذیب آن
پاسخ ها
علی
| Canada |
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
دقیقاً!!!
اینها همش حرف مفته،تکذیب شد،طبق قانون مالبتهای مستقیم ازیک درآمد دوبار نمیشه مالیات گرفت ولی اکنون از یک درآمد حداقل دوبار و حداکثر ده بار دارین مالیات میگیرید،مثلا یک کارمند هنگام دریافت حقوق مالیاتش پرداخته اگه یه بسته اینترنت بخره باید دوباره مالیات بده!! اگه یه خودرو بخره هنگام خرید، باید مالیات بده،دوباره اگه پول ملی بی ارزش بشه باید مالیات بده،،یا اگه سکه بخره هنگام خرید ازش مالیات میگیرن دوباره می خواستین هنگام فروش هم مالیات بگیرید ولی حقوقش رو یک سوم تورم افزایش می دین،،چرا؟؟؟
ترا خدا برا مسئولان و نمایندگان مجلس این قانون ها را بگذارید نه برا مردم بیچاره،،،مدام فکر مالیات بیشتر نباشید
این توضیح به عنوان سند ثبت میشود اگر خلاف آن باشد و حرف نماینده تبریز درست باشد بابت دروغ و گول زدن مردم که بارها صورت گرفته شمارو واگزار به خدا میکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
خدا هم میفرماید:از شما حرکت ......
دولت بودجه امسال رو با افزایش مالیات تامین خواهد کرد
دیگه نمیشه به خانم خانه خرجی داد
باید خودت خرید کنی
پاسخ ها
یوزارسیف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
شما به خانمت ماهی بیشتر از 35 میلیون خرجی میدی؟؟
مردم بیچاره
شاید من نوعی فقط یک حساب داشته باشم که هم برای کار تجاری استفاده بکنم هم برای امور شخصی دیگر ،تکلیف من چی میشه که هر پولی به این حساب واریز بشه مشمول مالیات بشه ،
واقعا شرم آوره.بیچاره مردم
مالیات گیری بسیار خوب و درست است ولی اما دارد
در چرخه اقتصادی باز و سالم و شفاف و درست و ...
همه مالیات بدن
قبلش مشخص شود پول دکل نفتی و بابک زنجانی و تخفیف فروش نفت به چین و چای دبش و ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
مالیات گیری خوب است نه که هزار بار ازت مالیات بگیرن از حقوقت بگیرن از حسابت بگیرن خرید میکنی ازت بگیرن تفریح میکنی ازت بگیرن رستوران میری ازت بگیرن این دیگه مالیات گیری نیست جیب زدن
ماست مالی می‌کنید چرا؟
اگر اون گردش حساب بیشتر بشه تجاری میشه با تعریفی که دوس دارید ازش ارائه بدید و مالیات میخوره بهش
کف گیر خورده ته دیگ
الان که معلوم نمی شه چی هست .. سال بعد معلوم میشه...
همین الان هم طلا فروشان خریداران را وادار می کنند پول را به حساب شخص دیگری واریز نمایند..... اینا رو چکار می کنند؟
هر کی فهمید این گزارش چی گفته ، ساده ترش رو بما بگه .
علتش اگر ذی نفع نبودن در اجحاف به مردم و گرانفروشیها نباشه احتمالا عدم تسلط به زبان رسمی ایران و اصرار به آموزش فقط به زبان مادری هست
چرا نمی دانم همان روایت اول بیشتر باور میکنم تا این بيانيه و توضیح
تا دیروز برای گرفتن یک مقدار پول به هر دری می زدیم گیر نمی آمد وکسی نمیداد واین جریان 20درصد مردم را ناراضی کرد این تصویب هم در آستانه انتخابات هم 50درصد را نگران وناراضی کرد راه 44سال نگرفتن مالیات را در 5ماه می خواهید اجرا کنید نمی شود چرا در این روزهای حساس اذهان عموم را مسموم می کنید
هم گرانی هم مالیات جور در نمی آید
اینکه خودش شد تایید اما به زبان دیگر
همه مصوبات و قوانین جدید فقط و فقط در جهت بدبختتر کردن مردم و افزایش نرخ تورم و قیمتهاست،
بازی با الفاظ تون هم دیگه حنایی نداره ، اردیبهشت ماه خواهیم دید که این برداشت استاد دانشگاه، کاملا درست و بجا بوده است .
برای چی باید مالیات بدیم؟؟؟
پول نفت، معادن، ثروت های طبیعی چه می شود؟؟؟
ثروت های عمومی را بین مردم تقسیم نمایید، در حد مالیاتی که قرار است بگیرید خدمات دهید، بعد مالیات از مردم بگیرید.

قیمت یک خوردو یک میلیاردی رو میگید ۴ میلیارد، بعد پول بیشتر هم میخاین؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
دقیقا همین الان که تحریم هستیم پول فروش نفت دو تا سه برابر مالیات دریافتی از مردمه.منتها اقایون سیرمونی ندارن.
دولت کاملا اشتباه می‌کند در این مورد کسی میخواد ماشینش رو بفروشه یکی دیگه رو بخره این ربطی به در آمد نداره ماسکش
پاسخ ها
یوزارسیف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
خیلی راحت قرار داد فروش خودرو رو میدی دارایی و بعنوان
درآمد حساب نمیکنن
اینگونه پیش بریم سالهای آینده ب ای نفس کشیدن هوا خوری و ... باید مالیات بدیم نفت نا آب و برق ما تحصیل ما همه مجانی شد
حالا اردیبهشت سال بعد که مالیات رو از مردم گرفتید معلوم میشه قضیه راست بوده یا دروغ
سلام
بالاخره شاسی بلند گرفتن یا نه ؟؟؟؟؟؟
همیشه در این سالها قوانین به صورتی تصویب شده که در هر زمان و به دلایلی بشود برداشت های متفاوت از ان قوانین داشت!!!!
در مجموع دولت مردان بویژه مجلسیان باید مراقب مطالبی را که انتقال می‌دهند باشند
در شرایط تورمی که کشور بیمار آن است این عدد هرماه باید تغییر کند ولی ماسافانه هیچوقت بررسی ها در موقع در درست و با عدد واقعی تورم محاسبه نمیشود . قانون گذار به فکر خزانه هست ولی جیب ملت ؟
حالا کسی که باری مثل سیگار از تهران خرید میکند و در سامانه ثبت نمیکند و میفروشد و به کسی که سیگار رافروخته میگه برو پولو بزن به حساب تهرانی این وسط اون فروشنده چجوری مالیات میده اینو چکار میکنید
برای من پیام غیر تجاری شدن حسابم اومد در صورتی که مبلغ کمی جا به جا شده ، باشه اذیت کنید مردم رو
۱- اینکه موضوع رو تکذیب کنید باعث نمیشه که مردم باور کنن
۲- خوب دقیقا دارن تمام حسابهای مردم رو چک میکنن و میگن از بعضی ها مالیا میگیریم البته که به لطف مسیولیین عمده مردم فقیر شدن و نمیشه ازشون مالیات گرفت
۳_ تجربه نشان داده اولا در نهایت اغنیا پول مالیات رو از ضعفا میگیرن و ثانیا هرچه مسیولین بیشتر یک موضوعی رو دروغ دونستن بعد معلوم شد که درست بوده
اگر همت می کردید فروش نفت را از تحریم در بیاورید نیازی به این کارا نیست جون خلافکاران خیلی باهوشتر و داناتر از قانونگذاران بوده و هستند..فعلا دنیا به کامشان است و صداش را در نمی اورند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
عزیزم همین الان هم دارن نفت میفروشن و پول میگیرن منتها خرج جاهای دیگه میشه و اولویتشون یمن غزه لبنان و عراق جاهای دیگه اس
مالیاتی که خرج بی کفایتی مسیولین میگردد
چه عجب تو یه مورد داریم به خارجیا نزدیک میشیم.
اینکه برخی از کاسیان محترم برای فرار مالیاتی کارت به کارت می کنند مقصر نیستند و گناهی ندارند دولت هم مقصر نیست و وظیفه اش را به خوبی انجام می دهد
مقصر من هستم من نتونستم به مردم بفهمانیم که دزدی از بیت المال کار خوبی نیست و آخر و عاقبت ندارد خدایا من رو ببخش که وظیفه شناس نبودم
.
.
.
.
.
.
نظام مالیاتی در ایران بسیار نا صحیح می باشد
.
.
.
بعنوان مثال....
.
.
هنگام محاسبه حقوق کارمندان و کارگران، مالیات بر درآمد کسر می شود ولی هنگام خرید هرگونه کالا و خدمات، باز هم بارها و بارها، آن درآمد مشمول پرداخت مالیات می،شود
قانون فعلی که میگه ۹۹ تراکنش درآمدی باشه ولیکن بالای ۳۵ میلیون تومان باشه شامل قانون مالیات نمیشه به نظر بنده مشکل داره چون ۹۹ تراکنش درآمدی با احتساب هر واریزی ۱۰۰ میلیون تومان میشه ۹میلیارد و نهصد میلیون تومان ...
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۰۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
میخوای این قسمت ۹۹ هم بردارن؟ یعنی مثلا ماشینت رو هم فروختی پونصد میلیون ریختن به کارتت دویست میلیونی رو ازت مالیات بگیرن؟
یوزارسیف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
نابغه منظور اینه که مجموع 99 تراکنش کمتر از 35 باشه مشمول مالیات نمیشه نه اینکه هر یک تراکنش.....
مشکل از دولت نیست مشکل از مجلس بی لیاقتی هستش که هرچی دولت لایحه میده ده دقیقه ای تسویه میکنه .یعنی دست و پای مردم رو میبنده و گردنشون رو میزاره زیر چاقوی دولت .جالبه که هر موقع هم اعتراض کنی دولتی ها میگن که مصوبه مجلس هستش و ما مجبور و موظفیم که اجرا کنیم و بی تقصیر هستیم.در پایان مجلسی که حقوقش رو از دولت میگیره برای مردم کار نمیکنه وسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
دقیقا
بخش بزرگی از مشکلات از سمت مجلسه. دولت هم که همه میدونن چه کارس
بیشتر مغازه ها فوروش تلفنی دارن به مشتی میگن کارت به کارت کونه کارت خانم تو مغازه دارن این که نمیشه
الان که فیش های حقوقی همش شده مالیات اینم رویش طوری هست ادم از کلمه مالیات حالش بهم میخوره
از اختلاسهای کلان مالیات بگیرید در امد دولت از در امد کل دولتهای اتحادیه اروپا بالاتر میره
مطمین باشید با گرفتن مالیات از دکتر وکاسب و کارخانه دار و.. باعث افزایش قیمت کالا و خدمات برای مصرف کننده میشود در نهایت در این شک نکنید.
مقصریم که نقدینگی رو گذاشتیم کنار و شفاف کارت میکشیم ولی اصلا حساب تورم و اجاره های نجومی صاحب مغازه ها و هزینه های زیاد زندگی رو نمیکنن یک عربستان تمام هزینه هاشو از درآمد نفتی داره میده نه ۱نفر گداداره نه۱نفر دزد
من یک شرکت کوچک دارم که سالی ۲ میلیارد تومان فروش دارم و مالیات آن را هم پرداخت میکنم. چرا شخصی که ۵ واحد آپارتمان جمعا ۱۰۰ میلیارد تومان میفروشد، نباید مالیات دهد فقط به دلیل اینکه حسابش غیر تجاری است و پرونده مالیاتی هم ندارد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
تا مالیاتشو نگیرن ول کنش نیستن
مردم به سحر و شعبده در خواب رفته اید.
مالیات تعریف مشخصی دارد این اسمش مالیات نیست چپاول است.
فقط یک فقره برای انتقال ۶ میلیارد دلار از کره به قطر یک میلیارد دلار کم کردن که میشه ۵۰ هزار میلیارد تومن ! می بینیم که جامعه به جای حساسیت به این ارقام نگران کارت به کارت کردن پزشک و آرایشگره که یه وقت عدد مالیاتشون کم پرداخت نشه !
مردم بدبخت وبیچاره مالیات برمالیات تکراری برای هرچیزی باید بدن میشه بگید این مالیات درکجا وبرای کدوم آسایش و آرامش مردم هزینه میشه همه چیز رو به دلار به مردم می فروشید بعد به ریال حقوق گدائی هم حتی به مردم نمیدید کانادا فقط ازطریق مالیات کشورش را اداره می کند موقع کرونا به هر خانواده‌ ۲۰۰۰ دلار رایگان میداد شماچی
سید محمدهادی سبحانیان عزیز اگر بنیاد ها مالیات بدهند نیاز به این اختراعات و ابداعات سما نیست، ۷۰٪ اقتصاد گشود در دست آنهاست و‌مردم بیچاره باید جبران مکافات و ندانم کاری ها را بدهند .
اتفاقا اون چیزی که شما را ناراحت می کند واقعی و درست است نهانچه خودتان می گویید
تمام قوانین که تصویب میشه به ضرر مردم بدبخت هست، حالا برای ریختن پول تو جیبی بچه‌ها باید یه دشتی به دولت بدی،
اولا مجلس باید ۲۰سال پیش تشخیص میداد که یه پزشک متخصص چقدر درامد دارد که الان خیلی از پزشکان سازنده املاک یا بهتر بگم سرمایه گذار املاک شدن ولی هیچ گونه مالیات واقعی پرداخت نکردند که انشالله درست میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
شما هم اگه عرضه داشتی پزشک میشدی یا فوتبالیست ولی نداشتی حالا از حسودی داری میمیری..من خودم میخواستم پزشک بشم دیدم خیلی سخته وتا بالای سی سال باید درس بخونی ولی حسود نیستم.
فقط دنبال زدن جیب مردم، تشدید تحریمها، گران کردن ارز، بی ارزش کردن پول ملی و جان مردمند.
اینها همه دروغ میگن
تا آنقدر که ما دلمان بخواهد.
آقای دکتر سبحانیان صلابت و توانمندی لازم را برای ریاست بر سازمان عریض و طویلی همچون سازمان مالیاتی کشور را ندارد
هر مصوبه ای که به ضرر اربابان قدرت ثروت باشه دادوبیداد وحاشیه اش زیاده
بابا جان تو روز روشن 70 لیتر بنزین بنده را خوردند چون زیاد مصرف نکرده بودم به حرفهای اینها اعتقاد نداشته باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
بقیه بنزینتم باید صفر میکردن چون لازم نداشتی
با سلام و احترام در کشور ما مالیات یک کالا چندین بار دریافت می شود یک بار از تولید کننده یک بار از توزیع کننده عمده ........ و بار اخر از توزیع کننده خرد ومصرف کننده یعنی افزایش قیمت نهایی برای مصرف کننده می باشد و باید روش اصلاح کرد یک بار و ان هم از مصرف کننده نهایی
فرصت استخراج و فروش نفت رو داریم از دست میدیم و دست دولت تو جیب مردمه. 50 سال بعد انرژی دنیا بر پایه نفت نیست و ذخایر ارزشمندمون بی ارزش خواهند شد.
لطفا شما مستندات مربوطه که قید کرده فقط کاسب و تاجر باید چک بشوند را نشان بدهید و مبنای احراز این مساله نیز جواز کسب یا کارت بازرگانی است و این یعنی اینکه هر کسی چواز کسب دارد باید کنترل شود نه همه مردم. این به این معنی است که این قانون کل مردم را در بر میگیرد.
مالیات رو از کارمند و‌کارگر میگیرن ولی از رانتخواران و اقازاده ها و‌پزشکان زیر میزی بگیر و سکه بگیر نمیتونن مالیات منصفانه بگیرن و یا نمیخوان بگیرند
رئیس سازمان امور مالیاتی با این حرفاش مردم را سوق داد به سمت سکه وارز. چه رئیس بافکری
نمایندگان محترم اگر از سواد کافی برخوردار بودند در مصوباتشان اینهمه اما و اگر و تفسیر و غیره لازم نمی شد. چیزی رو مصوب میکنند که خودشون هم نمیدونن دقیقا چیه و هی تفسیر و منظور این نیست و قص علی هذا
تمام هم نمیشه لامصب
کلا تحریم ها بی اثر بودن!!!
ما روی پای خودمون ایستادیم!!!!
هان؟؟
کی بود می گفت تحریم ها اثر ندارن؟؟
مملکت رو به فنا دادین.
ملت رو بیچاره کردین.
همیشه انسان خودش را با دیگران مقایسه می کند کارگران و بازنشسته ها طی این سالها به افلاس و بدبختی رسیدند ولی در نزدیکی آنها مغازه داران ضرر کمتری دیدند اگر دولت با مالیات آنها را هم زمینگیر کند کمی احساس آرامش پیدا می کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
ادمهایی مثل تو کشور رو به این روز انداختن تو هم اگه عرضع داری برو مغازه اجاره کن مغازه دار شو.حسود همیشه ته چاهه.تازه بنده خدا این مالیاتها باعث میشه تو جنس رو گرونتر بخری.
مالیات میگیرن تا خرج نا امن کردن دنیای آباد دیگران کنند نه رفاه مردم
قانون خوبی است با قدرت اجرا کنید منتها از کسانی که بیش از ۱۰۰ میلیارد تراکنش دارند، شروع کنید
گرفتن مالیات از صاحبان سرمایه بدون کنترل قیمتها فقط باعث انتقال فشار مالی ناشی از مالیاتها بر قشر متوسط جامعه میشه.تا وقتی نتونستید قیمت کالاهای مالیات دهنده ها را کنترل کنید قانون مالیات فقط به قشر آسیب پذیر جامعه تحمیل میشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
صاحبان سرمایه یا تولید کنندگان عملا در مورد قیمتها موثر نیستند قسمت بسیار بزرگی از افزایش قیمتها به خاطر گرون شدن مواد اولیه است اونهم قسمتهای اصلی و بزرگ اون توسط نهادهای حاکمیتی وارد و قیمت گذاری میشود و کسی جرات و حق پرس و جو و حساب کشی اونهارو نداره
ای واگذارتون به خدا
آقا چرا متوجه نیستید خرج دولت خیلی زیاد است و حتا یک نفرشان را هم اجازه ندارد حذف کند . خلاصه دورهمی می خورند .
با پزشکان و فروشندگانی که به جای ریال دلار و سکه مطالبه می‌کنند چه باید کرد؟
دريچه زندگي را روز به روز براي مردم تنگ تر مي كنيد . دولتي كه وظيفه ش ارائه خدمات و تسهيلات براي مردم هست ، فقط شب تا صبح فكر مي كنند كه چجوري فردا گوش مردم را ببرند و سركيسه شون كنند .

كم كم بابت نفس كشيدن هم بايد به شما ماليات بديم
اول مالیات از دستگاه کارت خوان و حالا هم مالیات از بقیه مردم کاری هم به اضافه موجودی نسبت به سال قبل نیست این فقط یک میزان بسیار کوچک است از همه بصورت اتوماتیک برداشت میشود اگر به نحوی شخصی نه پرداخت روی قبض آب و برق و تلفن و گاز کشید ه می شود
بهترین کار برای مردم اینکه تا دیر نشده پولاشونو از بانکها بکشن بیرون و بصورت نقد نگهداری کنن وگرنه با این روند که پیش می ریم دیگه مردم صاحب پول خودشون هم نیستند و مردم هم اینو می دوننن که کسی هم توی این مملکت جوابگو نیست و کسی به دادشون نمی رسه.
ااااا
اینکه شریفی زارچیه
این دیگه چرا حرف زده و اشتباه گفته؟؟؟
خب برو یکم مطالعه کن استاد
خدمت تمامی عزیزانی که خبر ندارند به اطلاع برسانم اداره آب منطقه ای استان اصفهان تمامی چاههای مجاز را مجبور کرده کشت پاییزه گندم و جو را انجام ندهند و چاه آب را به مدت شش ماه خاموش کند که کشاورزان انجام دادند حالا بازم اومده هر چاهی را بی دلیل مبالغ میلیاردی جریمه کرده که واقعا ی کشاورز از کجا بیاورد بعد هم برا چی
اینکار بسیار درست است چرا باید از من کارمند اول مالیات را بگیرند و از یک کاسب حتی نصف من هم مالیات بگیرند باید همانطور که از کارمندان مالیات گرفته میشه از کاسبها و پزشکان و همه مشاغل ازاد به اندازه یک کارمند گرفته شود این قانون کجایش بد است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
کاملا موافقم و حرف درستی زدین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
پزشک یا کاسب اگر میدانست واقعا پول مالیات خرج رفاه و مدرن سازی و زیبا سازی شهر و کشور میشد آموزش پرورش رایگان خدمات درمان رایگان دندانپزشکی رایگان. هوای پاک و تمیز و غیره میشد می داد ولی متاسفانه معلوم نیست این پول چه خرج میشود در ضمناگر آرزویت گرفتن مالیات از این اشخاص است مطمئن باش خدمات و کالا گرانتر به دست تو میرسد پس بازم توضرر میکنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
کچای این قانون گفته که تنها هدف آن کسبه و تجار است؟ اگر هدف فقط کسبه و تجار بود باید میگفت هر کسی که ج.از کسب دارد یا کارت بازرگانی دارد.
دولت اول توضیح دهد که
درآمد حاصل از فروش نفت و فراوردهای آن بعلاوه معادن طلا ، مس ، آهن و ... و سود حاصل از شرکتهای دولتی را چه می‌کند.
این همه درآمد برای دولت کم است که مردم را سرکیسه می‌کند ؟؟؟
سلام شمای که گزارش برای دارای میزنی بنده برای یه مغازه 10 متری توی کوچه فرعی که کمترین تردیدی هم نداره سالانه بالغ بر 40 میلیون مالیات ازم گرفته اداره مالیات اگه بلدی گزارشت رو سمت سازمان‌های بزرگ ووابسته به حاکمیت هم ببر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
ابعاد مغازه مهم نیست مهم اینه که چه کسب و کاری داری؟ ممکنه جواهرات بفروشی
دوباه فضای مجازی شایعه سازی کرد؟
چای دبش چه خبر؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
سلام میرسونه
چرا نمایندگان باسواد و دانشمند مجلس باید متن مصوبه رو به گونه ای تنظیم کنن که بشه ازش برداشت های گوناگون داشت؟؟؟
به دولت اگه باشه اون برداشتی رو میکنه که سببب دریافت پول بیشتر از مردم باشه.
نمی خواد اینجا ادای آدم حسابی در بیارین
مشکل مشخصه و مالیات دادن به دولتی که جز اختلاس هنری نداره از اصل اشتباهه
پول نفت و فروش اموال عمومی و خصوصی سازی و خصولتی سازی با رانت و اختلاس و ... هیچ توجیه منطقی جهت پرداخت مالیات وجود ندارد و پرداخت مالیات خیانت اشکار هست
یاد کارتن رابین هود بخیر!!
کاش اینترنت بوجود نمی اومد تا اینها اینطور در زندگی مردم تجسس نکنند،
مگه چند درصد مردم پولی که درمیارن به پس انداز میرسه که اینها ازش مالیات برمیدارن، اونهم کاملا بی حساب کتاب، وقتی میگن هرررر پولی به حسابت بیاد درامد محسوب میشه مگر اینکه بتونی خلافشو ثابت کنی،
یعنی کل سال باید مدرک جمع کنی برای اینها، یه لحظه آرامش نداریم
سید محمدهادی سبحانیان میزان زیر میزی کارمندان تحت مدیریتش را افزایش داد.
به هرحال این قوانین ظرافت می خواهدتاحقوق مردم ضایع نشودتحت هر عنوانی، آقایان چهارسال سرکارهستید ، فکرعاقبت کار وروز پاسخگویی دربرابرخداوندمتعال باشید، درخیر را نبندیدالان کسی جرأت قرض دادن نداره میگه مالیات میخوره و.....
مردم سرگرم خبر ها و کشور داره فروخته میشه به چین و روسیه. کی فهمیده که یه منبع گازی مهم به روسیه واگذار شد.
مثلامن برای رهن خانه مقداری پول قرض کردم بایدمالیات بدم این ظلم نیست برن جلوی اختلاساروبگیرن زرنگ آقاها
دوستان عزیز فکر می کنم بجای اینکه بشینم ایجا کامنت بزارم کامنت بخونم باید وقتمو برا یادگیری یه زبان خارجه صرف کنم کاش زن نمی گرفتم
بانک ها بستری هستند برای خلق پول بدون پشتوانه، پول شویی، ایجاد تورم و درنهایت کاهش ارزش پول ملی
آستان قدس مالیات میده؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
بله بله
این مصوبه قطعا جلو درامدهای غیر قانونی رو می گیره که این همه مخالف داره. مگه چند درصد مردم در ماه بیش از 30 تراکنش دریافتی دارند که این قانون مشمول حال انها بشه . بخش عمده مردم ماهی یک بار حقوق می گیرند و با فرض اینکه دو سه درامد دیگه هم داشته باشن که روی کارتشون بیاد باز مشمول این قانون نمی شن. این قانون فقط فرار مالیاتی افراد پر درامد را هدف گرفته که افراد پر سرو صدایی هم هستند و تا قانونی برای کنترل انها تصویب میشه جنجال راه میندازن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
مخالفاش ما اکثریت فقیر و بدبخت هستیم والا نمایندگان مجلس و نمایندگان ایران خودرو و سایپا و چای دبش و فلان مال و... که جیک ثانیه رای دادن تصویب بشه. فک می کنی تصویب کردن تا از خودشون مالیات بگیرن بدن مردم بیچاره و بدبخت؟
ناشناس
| France |
۱۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
مشکل اینه که شما متوجه نیستی اونایی که این تعداد تراکنش دارن پولش رو از شما که خریداری خواهند گرفت
خواهش میکنم به زارچی ایراد وارد نکنید!! استاد بزرگ از استادی به توییت زنی جهت عدم فراموش شدن رسیده در این شرایط بد اقتصادی جناح ها پول کمی بابت توییت معنادار پرداخت میکنند، لطفا رسیدگی کنید.
کشور ما سرشار از منابع طبیعی است که دولت دارد آنها را می فروشد... حال به جای آنکه درآمد این نعمت خدادای بین مردم توزیع شود دولت به فکر کندن پول از ملت است...
این قانون اشتباهه باید از مجموعه خانوار پدر و مادر و فرزندان زیر هجده سال که در مجموع بالای یک مبلغ معقول تعیین شده مثلاً دو میلیارد اظهار نامه گرفته بشه و زیر اون
مبلغ معاف باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
اظهارنامه کاربردش فقط گرفتن مالیات نیست، بلکه در شرایطی که فرد در قالب اظهار نامه اثبات کنه که از یک حداقل زندگی کمتر درآمد داره باید کمک هزینه بگیره از دولت. این کارکرد درست اظهارنامه است.
کم کم داریدمیریدرواعصاب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
سخته بعد از 40، 50 سال مثل بقیه مالیات بدی
اتفاقا مصوبه خوبی هست مخصوصا برای برخی پزشکان که درآمدی میلیاری دارند ولی بیمار را محبور میکنند کارت به کارت کند یا از عابر بانک سرکوچه واریز نماید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
خوب حالا همون پزشک میگه برو سکه بگیر بیار یا دلار بگیر بیار ، آخه عقل هم خوب چیزیه.
تورم خودش مالیات پنهان و غیر شرعی است که نظام در حال تحمیل به مردم می باشد الباقی مالیاتها که عددی نیست
این دولت و به طور کلی این حکومت حتی اگر از نفس کشیدن مردم هم مالیات بگیره و کل مخارجش را تامین کنه و بسا بیشتر هم گیرش بیاد باز هم در اداره امور ناتوان و بیچاره است.این در طی سالیان سال کاملا مشاهده شده. حالا نتیجه میگیریم که تخصص مهمتر از تعهد است و باید هر کاری را به کاردانش بسپاری. اقتصاد را با افکار و اندیشه های غلط نابود کرده اید.
چند روز پیش برای اعتراض به مالیات خودرو به شعبه مورد نظر مراجعه کردم, با اینکه کارمند محترم سریع کار همه را در سه کلمه" نمیشه برو بده" راه میانداخت نزدیک به سه ساعت منتظر شدم تا نوبتم بشه, حال با وضع قوانین جدید زمان انتظار بیشتر هم خواهد شد از مسیولین محترم تقاضا دارم تعداد کارمندان را زیاد کنند تا مردم اینقدر در صف نمانند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
خب برو بده دیگه مالیات تو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
خب راه حلش اینه که مراجعه نکنی، سریع بری بدی (مالیات رو). برای دادن (مالیات) که نیاز به نوبت نیست
خودتون لایحه میدید، بعد فشار می آرید که تصویب بشه کلی هم مظلوم نمایی می کنید بعدش می گید "دولت مکلفه"؟! خجالت.....
همگی پیش بسوی مشارکت درانتخابات, کحا پیداکنیم همچین نماینده ها که اینقدر هوای مردم دارن,
دمشان گرم, چقدر بفکرماهستن اینا, شب خوابشون نمیبره ازبس فکر حل مشکلات مردم هستن
چرا ما در مقایسه با کشورهای دیگر فقیر فقیییر فقیییر فقیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییرتر شدیم، چرا کسی جواب نمی ده هااااا
آقای مسئول سازمان مالیاتی کشور
کدام حرف و کدامین مسیولین کشور تا حالا حرف راست را زده که حرف شما را سند قرار دهیم .
همین بس که سهمیه بنزین از ۲۵۰لیتر به ۱۰۰ لیتر (طی دوره ای کوتاه)رسیده بدون اطلاع قبلی مردم اقدام شده
لااقل یه درگوشی مجلس که برای دولت محترم ریل گذاری مینماید.
هر سال از پارسال بدتر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
وقتی منطق را قبول نمیکنید، مجبورند یکباره و بدون اطلاع اقدام کنند
فقط تکرار جملات در متنهای پایین
چی شد چی میشه معلوم نیست
بانک ها برای سپرده گذاری و پس انداز نه از نظر اقتصادی و نه از نظر تضمین حفظ دارایی ایمن نیستند. بنده پولم را از حساب بانکی خارج می کنم. بقیه هم خود دانند.
اولاً در اخذ مالیات،باید مالیات حدود 50 درصذی دریافت شدۀ ناشی از تورم را هم در نظر داشته باشند.
ثانیاًدر چگونگی جلوگیری ازفرارهای مالیاتی بخش تجاری ،چرا از روش کشورهای دیگر مثل ترکیه استفاده نمی کنید؟
پولی که یکبار در حقوق مالیات ان اخذ شده مجددا در حساب بانکی میخواهندمالیات بگیرند واقعا در تاریخ بی نظیرید
من بشخصه حاضرم پول برق و آب رو بدم و دیگه رایگان نباشه و سهمم از حقوق این صد هزار نفری که مدیریت کشور رو برعهده گرفتن هم بدم ولی تنها درخواستی که دارم اینه که بروند تفریح و گردش و کنار خونوادشون باشن و بزارن کشور همینطور خودش بچرخه مطمئنم تو پنج سال همه چی بهتر مسشه
اینجا سر گردنه س
صدای .......
سید محمدهادی سبحانیان عزیز در راستای سیاست های مالیاتی شما بنده یک ایده جدید در جهت در آمد زایی دولت معرفی می‌کنم و‌آنهم‌ مالیات بر مصرف هوا است که میتواند بر اساس وزن فرد باشد مثلا برای هر کیلو وزن در سال فرد چقدر مالیات تنفس هوا بدهد.
دیگر مالیات بر مصرف آب که آنهم میتواند بر اساس وزن فرد محاسبه شود.
سید جان البته میتوانید این موارد را بنام خودتان نیز ثبت اختراع بنمایید.
با کارمندان زیر مجموعه شما که برای کاهش مالیات دلار و سکه مطالبه می‌کنند چه باید کرد؟
سلام
بنده یک بازنشسته هستم به دلیل بدبختی ومشگلات معیشتی میخواهم خانه کلنگی خود را بفروشم تا یه واحد آپارتمان کوچک بخرم وبقیه پول راخرج زندگی کنم چون با حقوق بازنشستگی اصلأ مرغ هم به سختی میخرم ودارو....
مگه همین الان از تراکنشا کارمزد نمیگیرا جمعشون کنید ببینید درسال ماچقد بقول سریال برره پول زور میدیم‌
من یک حقوق بگیر هستم نه از قشر نجومی بگیرها، الان 30 سال هست که مالیات پرداخث کرده ام، هر ماه، اما متاسفانه برای دندان به پزشک مراجعه کردم حساب و کتابی که در کار نیست 6 میلیون حساب سازی کرد کارت خوان هم داشت برای فرار از مالیات شماره کارت پسرش رو داد گفت بریز به این حساب، معترض شدم بی فایده بود گفتم به قانون برسه پول داره محکومم میکنه که در مطبم اغتشاش کرده مجبور شدم ریختم به حساب پسرش، پسرش هم فرستاده روسیه دندان پزشکی بخونه، جالبه که پسرش دانش آموز خودم بود، نمیخواستم بگویم که فرهنگی هستم، متاسفانه تعدادی که از بنیه ی علمی ضعیفی برخوردارند، به روسیه رفته و پزشکی می خوانند، اگه مسولی وجود داره کمی تامل لازمه گرچه جان مردم براتون مهم نیست،
درود- آقا مالیات بابت چی، شما چه خدماتی انجام می دهید که مالیات دارین می گیرین، در ضمن مالیات رو فقط آدم های ضعیف جامعه دارن پرداخت می کنند ، دکتر مملکت وقتی دلار و یورو از مریض میگیره پول نقد میگیره مالیات رو دور میزنه ما آدم های معمولی و ضعیف جامعه باید مالیات بدیم
برا من اس ام اس اومده حساب شما تجاری شده چون خونمو فروختم و خریدار پول خونه رو خورد خورد در دو ماه پر کرد و ۱۰۰ واریزی بیشتر شد و جمعش شد ۳ میلیارد . الان مالیات باید بدم. ولی اینقدر هستن که یه واریزیشون ۳۰ میلیارد و بیشتره ولی حسابشون غیر تجاریه چون زیر ۱۰۰ تا در ماه هستش. اینم شد قانون؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
تا اونجا که میدونم ،،،واریزی شما در کل ساال بیشتر از پانصد ملیون بشه ،،هم حساب تجاری حساب میشه،،،حالا کافیه شما یک ماشین پراید بخوای بفروشی بخری ،،باید بری به اقایون حساب پس بدی ،،بعد سه میلیارد دلار اختلاس میشه کورن ببینن
سن بازنشستگی رو بطور ظالمانه افزایش دادید، اختلاسهای هزارمیلیاردی میشه و حقوق را 20 درصد افزایش میدید درحالی که تورم 50 درصد هست، حال چرا مردم باید اینقدر مالیات بدهند!؟
سید جان مالیات چایی دبش در سال های گذشته را اعلام میفرمایید چقدر بوده است.
تعاونی داریم در سال ۱۴۰۰مبلغ ۴میلیون مالیات دادیم سال ۱۴۰۱یکباره شده ۸۰میلیون یعنی ۲۰ برابر. کل کالاها را با تخفیف می فروختیم به لطف دولت با این مالیات نجومی باید بدون تخفیف بفروشیم تا به دولت تقدیم کنیم.
سلام من تاکسی دارم و با اسنپ کار میکنم 11/5 برام پیامک اومد که حساب بانکی من رو تجاری کردن، من در بهترین حالت بدون کسر هزینه ها 25میلیون درآمدم هست، که 15میلیونش میره اجاره خونه و هزینه ماشین، آخه لعنتی چی مونده که تو میخوای مالیات هم بگیری.
مردم باید یاد بگیرند فقط با پول نقد کار کنند اگر همه ملت کارتهای بانکی رو کناربذارن واقدی کار کنند درست میشه
یه نکته ساده داره . اثبات به عهده مودی هست . دیگه هیچ کس نمی تونن کاری بکنه .
کاسبی که بعلت افزایش تورم نمیتونه سرمایشی حفظ کنه وهرچه درمیاره باید یچیزی هم روش بزاره تا جنس فروخته شدشو جایگزین کنه چه مالیاتی بده تازه باید یکمی هم بهش کرد
با بازار ملاحظاتی داریدآنها که نمی خواهند شماهم خیلی نمیخواهید ولی اگر بخواهید میتوانید همه فروش را شفاف و مالیاتش را دریافت کنید.
بیش از ۴۰ ساله این دولت با همین تکدیب کردن ها جیب ملت رو خالی کرده
وقتی قانونگزار چیزی از اقتصاد نمیداند!!!!!!!
اين چه سيستم و سياستي هست كه هر سال بجاي خبر هاي خوب و شادي آفرين و مسرت بخش و اميدوار كننده براي اين مردم ، همش خبر هاي حال خراب كن و افسرده كننده و نا اميد كننده ، افزايش ماليات ها ، افزايش قيمت دلار و اجناس و بسته شدن كارخانجات و ................................................ به گوش ميرسه !؟
باورم نمیشه .
این همه نابغه جمع شدن طرحی را الان تصویب کردند که قسمت اصلی اون که مبلغ و دفعات واریزی است پایان اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۳ توسط شورای پول و اعتبار تعیین می شود.
اونوقت یعنی چی؟!!!
خوب یکدفعه بگید دولت هرکاری بخواهد در سال آینده بکند تصویب است و در مجلس رو ببندید برید دنبال کار و تفریحات خودتون.
متاسفانه یه تعدادی از هموطن ها مون که خودشون رو ارزشی می دونند به هر روشی فقط می خوان از طرح های نظام حمایت کنن. بابا دادن مالیات باید هنگام کسب بهره و مال باشه نه هنگام خرید و هزینه. دیگه این که فهمش چندان سخت نیست. خوب آقایون ارزشی ها شما که این ظلم رو در حق مردم می بینی چطور هنوز به این سیستم اعتقاد داری؟
همه چی را اول تکذیب می کنند بعد اجرا می کنند
دولتی های عزیز به یکباره بگین مردم ما از عهده خرج و مخارجمان بر نمی‌آیم زنو بچمون خرجشون زیاده اختلاس هم میکنیم جوابگو نیست برای رضای خدا ماهانه یه کمکی کنید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست