بازدید 1782

واکنش آمریکا به حملات توپخانه‌ای کره شمالی

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز جمعه گفت: ما از کره شمالی می‌خواهیم که از اقدامات بی‌ثبات‌کننده و تحریک‌ آمیز خودداری کرده و به دیپلماسی بازگردد.
کد خبر: ۱۲۱۴۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰ 06 January 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رویترز، متیو میلر وی افزود: ما مشخصا از کره شمالی می‌خواهیم که به مذاکرات درباره مدیریت ریسک‌های نظامی و ایجاد صلح پایدار در شبه‌جزیره کره ملحق شود.

وی مدعی شد: ما بارها تصریح کرده‌ایم که نیات خصمانه‌ای در قبال کره شمالی نداریم.

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی سه بار با دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا دیدار کرد اما از گفت‌وگو با دولت جو بایدن رئیس جمهوری فعلی ایالات متحده خودداری کرده است.

ارتش کره‌جنوبی اعلام کرد که پیونگ یانگ روز جمعه حدود ۲۰۰ گلوله توپخانه‌ای را از آب‌های سواحل غربی خود شلیک کرده است. دولت کره جنوبی از شهروندان خود در جزیره غربی یون پیونگ دستور داده تا خانه‌های خود را ترک کنند.

این گلوله‌ها به منطقه حائل دریایی در شمال «خط مرزی شمالی» یعنی مرز دریایی ۲ کره شلیک شده‌اند. این منطقه حائل در توافقنامه نظامی بین این ۲ کشور در ۱۹ سپتامبر ۲۰۱۸ برای کاهش تنش‌های مرزی تعیین شد.

سئول ماه نوامبر در اعتراض به پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره جاسوسی نظامی پیونگ یانگ این قرارداد را به حالت تعلیق درآورد و پس از آن کره شمالی نیز این توافقنامه را لغو کرد.

رهبر کره شمالی اخیرا روابط بین ۲ کره‌ را «روابط ۲ کشور متخاصم با یکدیگر» نامید و افزایش آمادگی‌ها برای «سرکوب کل قلمرو کره جنوبی» را خواستار شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست