بازدید 9823
۹
با تحولات منطقه و جهان

شلیک ۲۰۰ گلوله توپ از سوی کره شمالی به سمت کره جنوبی/ واکنش شورای امنیت سازمان ملل به حادثه تروریستی کرمان/ برگزاری رزمایش نظامی با سلاح واقعی توسط آمریکا و کره جنوبی نزدیک مرز کره شمالی

شلیک ۲۰۰ گلوله توپ از سوی کره شمالی به سمت کره جنوبی، واکنش شورای امنیت سازمان ملل به حادثه تروریستی کرمان، برگزاری رزمایش نظامی با سلاح واقعی توسط آمریکا و کره جنوبی نزدیک مرز کره شمالی، حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در جنوب سوریه و ادعای آمریکا درباره احتمال ارسال موشک‌های بالستیک کوتاه برد ایران به روسیه، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۲۱۴۰۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱ 05 January 2024

شلیک 200 گلوله توپ از سوی کره شمالی به سمت کره جنوبی/ واکنش شورای امنیت سازمان ملل به حادثه تروریستی کرمان/ برگزاری رزمایش نظامی با سلاح واقعی توسط آمریکا و کره جنوبی نزدیک مرز کره شمالی

بین الملل تابناک: شلیک ۲۰۰ گلوله توپ از سوی کره شمالی به سمت کره جنوبی، واکنش شورای امنیت سازمان ملل به حادثه تروریستی کرمان، برگزاری رزمایش نظامی با سلاح واقعی توسط آمریکا و کره جنوبی نزدیک مرز کره شمالی، حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در جنوب سوریه و ادعای آمریکا درباره احتمال ارسال موشک‌های بالستیک کوتاه برد ایران به روسیه، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

شلیک ۲۰۰ گلوله توپ از سوی کره شمالی به سمت کره جنوبی

امروز (جمعه) رسانه‌های دولتی کره جنوبی اعلام کردند که کره شمالی در اقدامی تحریک آمیز، ۲۰۰ گلوله توپ به سمت جزیره "یئونپیونگ" شلیک کرده است. آنها پیش از این شلیک‌ها از قول مقام‌های این کشور گزارش کرده بودند، سئول به غیرنظامیان در این جزیره که با کره شمالی هم مرز است، دستور داده تا به دلیل وجود نشانه‌های بارزی از یک اقدام تحریک آمیز نظامی از سوی پیونگ یانگ، این مکان را ترک کرده و در جایی دیگر پناه بگیرند.

غیرنظامیان و پرسنل نظامی در این اقدام تحریک آمیز کره شمالی زخمی نشدند، گلوله‌ها در شمال مرز دریایی دوفاکتوی دو کشور سقوط کردند.

به نقل از خبرگزاری یونهاپ، این دستور اضطراری تخلیه در ساعت ۱۲:۰۲ به وقت محلی به درخواست ارتش کره جنوبی صادر شده است.

مقام‌های مسئول اعلام کردند: ما دستور تخلیه را پس از دریافت تماسی از یک واحد نظامی صادر کردیم که گفته در حال انجام یک حمله دریایی در جزیره یئونپیونگ هم مرز با کره شمالی است و این اقدام در واکنش به تحریکات نظامی پیونگ یانگ صورت می‌گیرد.

واکنش شورای امنیت سازمان ملل به حادثه تروریستی کرمان

اعضای شورای امنیت سازمان ملل، حمله تروریستی بزدلانه در شهر کرمان را به شدت محکوم کردند.

 اعضای شورای امنیت، ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی دیروز در شهر کرمان که به شهادت ده‌ها تن از هموطنان منجر شده است، ابراز همدردی کرده و به خانواده قربانیان و دولت و ملت ایران تسلیت گفتند.

اعضای شورای امنیت تاکید کردند که تروریسم در همه اشکال و مظاهر آن، یکی از جدی‌ترین تهدیدها برای صلح و امنیت بین المللی است. آنان همچنین بر لزوم پاسخگویی عاملان دو انفجار تروریستی کرمان، تامین کنندگان مالی و حامیان این اقدامات مذموم تروریستی و محاکمه آنها تاکید کردند و از همه کشورها خواستند تا بر اساس تعهدات خود طبق قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های مربوطه شورای امنیت، با دولت ایران و سایر مراجع ذیربط در این زمینه همکاری فعال داشته باشند.

اعضای شورای امنیت عنوان کردند که هرگونه اقدام تروریستی صرف نظر از انگیزه آنها در هر زمان و مکان و توسط هر کسی که مرتکب شده باشد، مجرمانه و غیرقابل توجیه است.

برگزاری رزمایش نظامی با سلاح واقعی توسط آمریکا و کره جنوبی نزدیک مرز کره شمالی

سئول تایید کرد، سربازان آمریکایی و کره جنوبی، رزمایش یک هفته‌ای رزمی خود را با استفاده از تسلیحات سنگین و مانورهایی با گلوله واقعی در نزدیکی مرز کره شمالی برگزار کردند.

سئول اعلام کرد این مانورها با هدف تقویت آمادگی ارتش‌های دو کشور در مواجهه با افزایش تهدیدها از سوی کره شمالی برگزار شد.

 به نقل از شبکه خبری راشاتودی، پیونگ یانگ نیز جدیدترین رزمایش نظامی بین کره جنوبی و آمریکا را "مانورهای بی پروای جنگی" توصیف کرده است.

این مانورهای نظامی در ۲۹ دسامبر ۲۰۲۳ در شهر مرزی "پوچئون"، در ۴۶ کیلومتری (۲۸.۵ مایلی) شمال شرق سئول آغاز شد. ارتش سئول گفت که عملیات روز پنجشنبه به پایان رسید.

خبرگزاری یونهاپ روز پنجشنبه اعلام کرد که حدود ۱۱۰ سامانه تسلیحاتی از کره جنوبی و آمریکا در این مانورهای نظامی شرکت داشتند که حملات هدایت شونده دقیق به اهداف فرضی را شبیه سازی کردند. همچنین این عملیات شامل عملیات زرهی سنگین، از جمله شلیک یکپارچه تانک و پدافند هوایی بود.

واشنگتن و سئول در یک هفته گذشته با افزایش تنش‌ها در شبه جزیره کره به دلیل یکسری آزمایش‌های تسلیحاتی توسط پیونگ یانگ، تمرینات نظامی مشترک خود را در منطقه به طور چشمگیری افزایش داده‌اند. کره شمالی سال گذشته میلادی یک موشک بالستیک قاره پیمای پیشرفته را آزمایش کرد که به گفته دولت پیونگ یانگ می‌تواند اهدافی در سرزمین اصلی ایالات متحده و همچنین رقبای منطقه‌ای نزدیکتر را هدف قرار دهد.

کره شمالی همچنین سال گذشته میلادی با موفقیت یک ماهواره جاسوسی را پرتاب کرد که مستقیم منجر به تعلیق یک توافقنامه نظامی امضا شده با کره جنوبی شد که در سال ۲۰۱۸ بین دو کره و با هدف کاهش تنش‌های نظامی بین دو طرف امضا شده بود.

واشنگتن با استقرار تجهیزات نظامی در منطقه، از جمله یک زیردریایی هسته‌ای که ماه گذشته میلادی در شهر بندری بوسان کره جنوبی پهلو گرفت، به آزمایش‌های تسلیحاتی کره شمالی پاسخ داد. ایالات متحده همچنین ناوهای هواپیمابر و بمب افکن‌های بزرگ را در منطقه مستقر کرده است.

حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در جنوب سوریه

مقاومت اسلامی عراق با انتشار بیانیه‌ای خبر داد که در ادامه حمله به نظامیان آمریکا و پاسخ به جنایات صهیونیست ها در غزه، پایگاه آمریکا در جنوب سوریه را هدف قرار داده است.

این گروه مقاومت با اشاره به اینکه پایگاه آمریکا در الرکبان هدف حمله بوده است، خبر داد که این حمله با پهپاد صورت گرفته است.

تأکید مقاومت عراق بر ادامه حملات، در شرایطی است که از هفته‌های نخست نبرد طوفان‌الاقصی، مقاومت عراق برای حمایت از فلسطین وارد عمل شده و پایگاه‌های آمریکایی را در عراق و سوریه، با موشک و پهپاد هدف قرار داد، به طوری که شمار این حملات به بیش از ۱۰۰ عملیات فراتر رفته است

مقاومت اسلامی عراق عملیات خود را به تدریج تشدید کرده تا اینکه اهداف اسرائیل در ایلات مشرف بر دریای سرخ و  تأسیسات گازی کاریش در منطقه مدیترانه را با موشک‌هایی با برد ۴۰۰ کیلومتر و پهپادهای دوربرد هدف قرار داد و نشان داد که توانایی مادی و انسانی برای ضربه زدن به هر هدفی در فلسطین اشغالی را دارد.

یک مقام مسئول نظامی آمریکا روز گذشته خبر داد که از ۱۷ اکتبر گذشته تاکنون، دست‌کم ۱۱۸ عملیات علیه مقرهای نظامیان آمریکایی در عراق وسوریه صورت گرفته است. 

از آن تاریخ، مقاومت اسلامی عراق به هدف قرار دادن پایگاه‌های آمریکایی در دو کشور مذکور ادامه داده و در بیانیه‌های خود تاکید کرده که این حملات در راستای موضع مقاومت در برابر نیروهای اشغالگر آمریکایی در عراق و منطقه و در پاسخ به قتل عام مردم غزه توسط رژیم صهیونیستی است. 

 تاکنون مقاومت عراق پایگاه‌های آمریکایی عین‌الاسد، نزدیک فرودگاه اربیل، حریر عراق و خراب الجیر، الشدادی، التنف، الرمیلان، المالکیة، پایگاه‌های نظامی در نزدیکی میدان‌های نفتی کونیکو و العمر دهکده سبز در سوریه را با موشک و پهپاد انتحاری بارها هدف قرار داده است. هدف از این عملیات‌، اعمال فشار بر کاخ سفید برای توقف حمایت‌های مستمر از اشغالگران اسرائیلی در جنگ کنونی غزه است. 

شبکه سی‌.ان.ان آمریکا نیز با پیش‌بینی افزایش احتمال تلفات نظامیان آمریکایی، اعلام کرد که این موضوع نشان دهنده یک بحران خارجی جدید و ناخوشایند برای آمریکا به ویژه در بحبوبه تلاش برای انتخاب مجدد جو بایدن برای ریاست‌جمهوری به شمار می‌آید. 

ادعای آمریکا درباره احتمال ارسال موشک‌های بالستیک کوتاه برد ایران به روسیه

هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید با بیان اینکه روسیه از موشک های بالستیک کره شمالی علیه اوکراین استفاده کرده است، ادعا نمود که روسیه به دنبال دستیابی به موشک‌های بالستیک کوتاه برد ایران است.

جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز پنجشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: نیروهای روسیه در ۳۰ دسامبر ۲۰۲۳ و ۲ ژانویه ۲۰۲۴ موشک‌های بالستیک کره شمالی را به سمت اوکراین پرتاب کردند و ایالات متحده این موضوع را با شورای امنیت سازمان ملل متحد در میان خواهد گذاشت.

این سخنگوی دولت جو بایدن در تداوم ترس آمریکا از همکاری ایران و روسیه پس از ماجراهای پهپادی، ادعای موشک های بالستیک کوتاه برد را در سال جدید میلادی (۲۰۲۴) مطرح کرد اما در عین حال گفت: در حال حاضر ما معتقدیم ایران موشک های بالستیک کوتاه برد به روسیه ارائه نکرده است؛ اما مذاکره کنندگان روس در حال پیشبرد این امر هستند.

کربی با ابراز هراس آمریکا از همکاری های روسیه و ایران مدعی شد که واشنگتن از مذاکرات تهران - مسکو در این زمینه نگران است. وی ادعا کرد: بر اساس گزارش‌ها، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در سپتامبر ۲۰۲۳ میزبان سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه بود که موشک های بالستیک کوتاه برد خود از جمله ابابیل و دیگر سیستم های موشکی را به نمایش گذاشت. این اولین نمایش عمومی موشک بالستیک ایران به یک مقام ارشد روس از سال ۲۰۲۲ است.

این سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در ادامه مدعی شد: ما ارزیابی می کنیم که روسیه به دنبال خرید موشک از ایران است.

کربی در خصوص اقدام آمریکا در قبال همکاری های دفاعی روسیه با کره شمالی و ایران گفت: در پاسخ، ما در حال انجام یکسری اقدامات با همکاران و شرکای خود هستیم.

این سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا اضافه کرد: کنگره باید درخواست کمک مالی تکمیلی ما برای اوکراین را بدون تاخیر تایید کند. ایران و کره شمالی در کنار روسیه ایستاده اند؛ اوکراینی ها سزاوار این هستند که بدانند دولت و مردم آمریکا همچنان در کنار آنها خواهند ایستاد.

این مقام آمریکایی در بخش دیگری از این نشست خبری در پاسخ به سوال دیگری درباره آزادسازی پول های بلوکه شده ایران از سوی آمریکا گفت: هیچ بخشی از پول آزاد شده ایران  به حکومت این کشور نمی رسد. این پول برای اهداف بشردوستانه و کمک به مردم ایران است.

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید افزود: استفاده از آن تحت نظارت مستقیم آمریکا و از طریق نماینده های تایید شده است.

این سخنگوی دولت بایدن در عین حال مدعی شد: مقامات ایرانی به دنبال بهبود زندگی مردم ایران نیستند، بلکه هدف آنها توسعه برنامه موشکی است که می‌تواند علیه اوکراین مورد استفاده قرار گیرد.

کربی پیش از این نیز گفته بود: آمریکا بودجه  موجود برای کمک نظامی به اوکراین را به پایان رسانده است و "هیچ منبع جادویی دیگری برای استفاده وجود ندارد" مگر اینکه کنگره تصمیم بگیرد بسته جدیدی را تصویب کند.

روزنامه آمریکایی «وال‌استریت ژورنال» روز پنجشنبه به نقل از مقامات آمریکایی مدعی شد که روسیه در حال برنامه‌ریزی برای خرید موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد از ایران است.

این رسانه آمریکایی به رغم اظهارات ایران مبنی بر عدم ارائه موشک‌ و پهپاد به روسیه برای استفاده در جنگ علیه اوکراین، ادعا کرد دریافت این موشک‌ها، توانایی روسیه را برای هدف قرار دادن زیرساخت‌های اوکراین افزایش می‌دهد.

این روزنامه آمریکایی نوشت که روس‌ها اواسط ماه دسامبر از یک منطقه آموزشی در ایران بازدید کردند تا شاهد آزمایش‌های موشکی سپاه از جمله با موشک کوتاه‌برد «ابابیل» باشند.

پیش از این، کاخ سفید ادعا کرده بود که ایران ممکن است در حال بررسی ارسال موشک‌های بالستیک به روسیه برای استفاده در جنگ این کشور علیه اوکراین باشد. جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا گفته بود که دولت آمریکا بر همکاری میان روسیه و ایران نظارت می‌کند و در صورت لزوم اقدام خواهد کرد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۹
مغز براندازان هم اکنون
گفتیم که کار داعش بوده کار اسراییل نبوده. اسراییل بیگناه نمی‌کشه. مثل ۲۰ هزار نفر مردم غزه

مغز براندازان همواره
دین من انسانیت است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
متاسفانه تابناک هرچی جواب بهت بدم منتشر نمیکنه میزارم خوش باشی با خودت پسرم
امریکا می خواهد فقط سلاح های خودش در جنگ ها فروش برود
چرا جهان به چنین روزی افتاده است
کلکسیونی از کودکان ترکش خورده و خونین غزه
کلکسیونی از بمب ها وتسلیحات آمریکایی در دست اسرائیل
کلکسیونی از خانه های ویران و آوار شده بر بیگناهان
کلکسیونی از سازمان های بین المللی بی اثر و یک طرفه
کلکسیونی از تروریسم و لشگر کشی ظالمانه

آیا این کلکسیون ظلم و جنایت آخرالزمانی است؟ هیچ کس نمیداند جز خدا
اما باید دعا کنیم هرچه زودتر این کلکسیون ظلم و ستم نابود و کلکسیون عدالت و تعقل باز شود
اما همه چیز با دعا حل نمی شود و باید پرسید جهان چه زمان بیدار و اقدام خواهد کرد تا بدنبال آن دعا مستجاب شود چون خدا دعای کسی را مستجاب می کند که برای استجابت حرکت کند و اقدام کند
روسیه برای گریز از شکست در جنگ اوکراین از همه عوامل و نیروهای نیابتی برای جنگ افروزی در دنیا کمک گرفته! روسیه در سال 2024 دنیا را با نیروهای نیابتی به آتش خواهد کشید!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
مرگ برروسیه متجاوز که بسیاری از مشکلات منطقه خاورمیانه از اوست
پوتین لعنتی از فلسطین برای فشار به غرب بهره میبره‌ و دراین راه از هیچ جنایتی فروگذار نمیکنه
به امید نابودی یکی دیگه از نوچه های آمریکا یعنی کره جنوبی
تیتر و اوایل این اخبار رو خوندم ممنون
الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَالْعَنْ أعْداءَهُم

*****
اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج

یا الله به حق محمد و آل محمد
از اختلاس و تورم نجاتمون بده
و
از دست جنایتکارای جنگی غاصب قصاب صهیونست، مردم مظلوم فلسطین رو نجات بده.
*****

الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَالْعَنْ أعْداءَهُم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی