بازدید 22807

توضیح علی مصفا درباره مراسم تشییع مادرش

علی مصفا تاکید کرد که مراسم تشییع پیکر «امیربانو کریمی» در دانشگاه تهران نخواهد بود و مراسم صرفا در بهشت زهرای تهران برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۱۲۱۳۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۰ 01 January 2024

این بازیگر و فیلمساز و فرزند امیربانو کریمی، استاد پیشکسوت زبان و ادبیات فارسی که دهم دی‌ماه در ۹۲سالگی از دنیا رفت، در تماس با ایسنا تاکید کرد: «هیچ‌گونه تماسی از طرف دانشگاه تهران با ما گرفته نشده است و قرار نیست مراسمی در دانشگاه داشته باشیم، زیرا مادرمان چنین اجازه‌ای به ما نداده است.»

پیش‌تر نیز گلزار مصفا، دختر امیربانو کریمی درباره مراسم تشییع و خاکسپاری او به ایسنا گفته بود صبح روز چهارشنبه، سیزدهم دی‌ماه‌ در قطعه ۸۰ بهشت ‌زهرا (س) در جوار مادرش به خاک سپرده خواهد شد. 

امیربانو کریمی نخستین فرزند کریم امیری فیروزکوهی، شاعر بنام، ۹ دی‌ماه ۱۳۱۰ در تهران زاده شد و دهم دی‌ماه جاری در ۹۲ سالگی از دنیا رفت. او در زمینه سبک هندی و صائب‌شناسی متبحر بود.

کریمی که دکترای زبان و ادبیات فارسی داشت و سال‌ها در دانشگاه تهران تدریس کرد، در چهارمین همایش چهره‌های ماندگار در سال ۱۳۸۳ به عنوان چهره ماندگار زبان و ادبیات فارسی معرفی شد.

همسر او مظاهر مصفا، شاعر و استاد دانشگاه تهران بود که ۸ آبان ۱۳۹۸ درگذشت و پیکرش در آرامستان روستای بن‌نسا در تفرش که زادگاهش بود، آرام گرفت.

«تصحیح انتقادی قسم دوم و سوم جوامع الحکایات و لوامع الروایات» (۴ جلد)، جمع‌آوری و حاشیه‌نویسی و تعلیق دیوان امیری فیروزکوهی در ۲ چاپ، «طرح دو بیت و دویست و یک غزل از دیوان صائب تبریزی»، «تصحیح دیوان حکیم فیاض لاهیجی» و «منتخب حدیقه الحقیقه حکیم سنایی» از جمله آثار به‌جامانده از امیربانو کریمی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۴
خدا رحمتشون کنه
چرا علی آقا استاد دانشگاه تهران نشدن؟!!
92سال؟؟!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
؟ یعنی چی
روحشون شاد. استاد ما بودند. استاد فرهیخته‌ای بودند.
روحشان شادو درآرامش چقدر خوب کاری کردند وچقدر حیف که دیگر دانشگاه رو درکنارمان نداریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
این کار یعنی عدم تشییع مرحوم از دانشگاه بیانگر ناسپاسی دانشگاه ووزارت علوم نسبت به فرزندان خود است.
خدایش بیامرزاد!
مرحومه امیربانو کریمی ، فرزند شاعر گرانقدر امیری فیروزکوهی ، زاده ی روستای سیمیندشت از توابع شهرستان فیروزکوه بودن ، از افتخارات این روستای قدیمی زیبا در نزدیکی شهر تهران ، که هم اکنون برادر مرحوم ایشان ، مسعود امیری فیروزکوهی در این روستا و در منزل شخصی خود مدفون می باشند ، جا دارد اگر جناب علی مصفا ، پیکر مرحومه را به زادگاه خودشون منتقل کنن تا یادگاری باشد برای آیندگان این روستا و مردم خونگرم و فرهیخته آن .
روحش شاد و در آرامش ابدی
روحشون شاد
این بزرگان جایگزین نخواهند داشت.
جایگاهشان بهشت مینوی
ای کاش در کنار مزار همسر فرهیختشون به خاک سپرده می شد. در روستای بُن نِسا در شهرستان تفرش.
92 ساااااال؟
روحش شاد و یادش گرامی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست