بازدید 2278

هیل: ترکیه متحد قابل اعتمادی برای آمریکا نیست

یک وبگاه آمریکایی می‌گوید که ترکیه یکی از کشورهای پرخطر برای منافع آمریکا محسوب می‌شود اما واشنگتن همچنان به ادامه این رابطه اصرار دارد.
کد خبر: ۱۲۱۳۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰ 01 January 2024

 

به گزارش  تابناک به نقل از فارس، وبگاه هیل در گزارشی به روابط میان ایالات متحده آمریکا و ترکیه اشاره کرد و نوشت که آنکارا گرچه متحد واشنگتن است اما قابل اعتماد نیست.

این گزارش سپس توضیح داد، ترکیه علی‌رغم آن‌که به دنبال دریافت تسلیحات بیشر از ایالات متحده است اما بار دیگر به صورت مخفیانه علیه اهداف سیاسی آمریکا تلاش می‌کند.

این گزارش توضیح داد که بااین‌حال، ایالات متحده همچنان به ارسال تسلیحات و کمک‌های امنیتی به ترکیه که متحد واشنگتن در ناتو محسوب می‌شود، ادامه می‌دهد و بخشی از آن به این دلیل است که امیدوار است چنین تضمین‌‌های امنیتی و فروش تسلیحات موجب شود که ایالات متحده بتواند اهرمی را بر ترکیه به دست آورد.

هیل با اشاره به این موارد توضیح داد، برخلاف امیدهای آمریکا، حمایت از ترکیه در تضاد با منافع امنیتی آمریکا است.

این وبگاه نزدیک به کنگره آمریکا سپس این مثال را مطرح کرد که ترکیه سامانه‌های «اس-۴۰۰» از روسیه خریداری کرده است که تهدیدی برای برنامه جنگنده «اف-۳۵» واشنگتن محسوب می‌شود.

در عین حال، این وبگاه ادامه داد، البته تمامی اقدامات ترکیه در تضاد با امنیت آمریکا نیست که از آن میان می‌توان به موافقت با پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو اشاره کرد.

آن‌طور که در این گزارش آمده است، از دیگر اقدامات ترکیه که به نفع آمریکا است، تلاش آنکارا برای جلوگیری از جنگ غزه نیز احتمالاً چیزی است که به ایالات متحده کمک می کند تا از جنگ دیگری اجتناب کند.

این وبگاه آمریکایی در ادامه گزارش خود نوشت، ترکیه در برخی مورد اقداماتی را انجام می‌دهد که گرچه منافع امنیتی آمریکا را در خطر قرار نمی‌دهد اما موجب خشم واشنگتن می‌شود که از آن موارد می‌توان به تلاش برای جلوگیری از تحریم روسیه اشاره کرد.

این گزارش سپس با اشاره به این موارد نوشت، علی‌رغم تمامی اقداماتی که ترکیه علیه منافع آمریکا انجام می‌دهد، سیاستمداران آمریکایی تأکید زیادی بر حفظ تمامی ائتلاف‌های آمریکا به خصوص ائتلاف ناتو دارند و به همین دلیل است که واشنگتن اقدامات ترکیه و حتی آن اقداماتی که به صورت مستقیم با منافع آمریکا در تضاد است را پذیرفته است.

هیل معتقد است ترکیه به وضوح یک شریک پرخطر است که اغلب اهداف ایالات متحده را نادیده می‌گیرد و سپس برای دریافت تسلیحات ایالات متحده درخواست می‌کند. شاخص خطر فروش تسلیحات موسسه کاتو، ترکیه را یکی از ۱۵ دریافت‌کننده پرخطر تسلیحات آمریکا معرفی کرده است.

این گزارش سپس در بخش پایانی خود نوشت، در خصوص روابط ترکیه و آمریکا، این آنکارا است که سیاست را به واشنگتن دیکته می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست