بازدید 2257

تعهد اسپانیا برای حذف انرژی هسته‌ای تا سال ۲۰۳۵

دولت اسپانیا با اعلام هدف خود برای سرمایه‌گذاری بیشتر در زمینه انرژی سبز، طرح تعطیلی همه راکتورهای هسته‌ای این کشور تا سال ۲۰۳۵ را تائید کرد.
کد خبر: ۱۲۱۲۸۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۵ 30 December 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از راشا تودی، بر اساس مصوبه شورای وزیران اسپانیا، هر هفت نیروگاه اتمی این کشور تا سال ۲۰۳۵ تعطیل خواهند شد.

در جلسه شورای وزیران دولت اسپانیا همچنین تصویب شد که هزینه‌های احتمالی تعطیلی و مدیریت زباله‌های هسته‌ای نیروگاه‌های اتمی کنونی این کشور حدود ۲۰.۲ یورو تخمین زده می‌شود که این هزینه‌ها بر اساس اصل قانونی «آلاینده هزینه رفع آلودگی را می‌پردازد» باید توسط مالکان این تاسیسات هسته‌ای پرداخت شود.

با وجود اینکه در حال حاضر حدود ۲۰ درصد برق مورد نیاز اسپانیا از طریق نیروگاه‌های اتمی این کشور تامین می‌شود، تعطیلی این نیروگاه‌ها بخشی از برنامه اسپانیا برای استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر برای تولید ۱۰۰ درصدی برق این کشور تا سال ۲۰۵۰ است.

در حالی که سرنوشت نیروگاه‌های اتمی اسپانیا یکی از محورهای اصلی تبلیغاتی احزاب مختلف در جریان انتخابات این کشور در تابستان سال جاری بود اما اسپانیا تنها کشور اروپایی نیست که قصد کنار گذاشتن انرژی هسته‌ای را دارد چرا که آلمان آخرین راکتورهای هسته‌ای خود به نام‌های امسلند، ایرار ۲ و نکاروستهایم ۲ را در ماه آوریل سال جاری تعطیل کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی