بازدید 1815

ادعای دخالت بایدن در تحقیقات کنگره علیه فساد پسرش

دو قانونگذار جمهوری‌خواه کنگره با ارسال نامه به کاخ سفید، خواستار شفاف سازی درباره دخالت بایدن علیه تحقیقات مجلس نمایندگان آمریکا درباره پسر او شدند.
کد خبر: ۱۲۱۲۶۷۳
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۶ 28 December 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، دو هفته پس از آغاز رسمی تحقیقات مجلس نمایندگان آمریکا درباره استیضاح جو بایدن، نامه دو نماینده جمهوری‌خواه درباره احتمال سنگ اندازی رئیس‌جمهور علیه تحقیق در خصوص فساد پسرش خبرساز شده است.

جمهوری‌خواهان بارها ادعاهایی درباره فساد مالی و اخلاقی هانتر بایدن مطرح کرده‌اند. برخی از جمهوری‌خواهان مدعی شده بودند که درآمد هنگفت او از کشورهای خارجی، ارتباط مستقیمی با جایگاه سیاسی پدرش داشته است.

«جیم جردن» و «جیمز کومر» دو عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کردند که این مجلس در حال تحقیق است که مشخص شود آیا بایدن در تحقیقات مجلس نمایندگان با موضوع فساد مالی پسرش دخالت داشته و سعی کرده که در این تحقیقات سنگ اندازی بکند

آنها در نامه به مشاور حقوق کاخ سفید «ادوارد سیسکل» به بیانیه رسمی کاخ سفید درباره امتناع هانتر بایدن از دو احضاریه کنگره اشاره  کرده و پرسیدند: «رئیس‌جمهور بایدن از قبل آگاه بود که پسرش آگاهانه از دو احضاریه کنگره سرپیچی خواهد کرد. ما مجبوریم به عنوان بخشی از تحقیقات استیضاح بررسی کنیم که آیا رئیس جمهور در توطئه‌ای برای مقابله با روند تحقیقات کنگره استیضاح دست داشته است یا خیر؟»

مجلس نمایندگان آمریکا بیست و سوم آذرماه با رای اکثریت حاکم جمهوری‌خواهان(۲۲۱ رأی موافق و ۲۱۲ رأی مخالف) به آغاز رسمی تحقیقات استیضاح جو بایدن رأی دادند. «مایک جانسون» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در این باره گفت: «شواهد نشان می‌دهد که خانواده بایدن میلیون‌ها دلار از خارجی‌ها دریافت کردند».

بایدن در واکنش به این اقدام، جمهوری‌خواهان را به دروغگویی و در پیش گرفتن «یک ترفند سیاسی بی اساس» متهم کرده بود.

جردن و کومر در نامه خود از کاخ سفید خواستند تا دهم ژانویه (۲۰ دی) تمام اسناد و مدارک ارسال یا دریافت شده توسط کارمندان دفتر بایدن در رابطه با سرپیچی هانتر بایدن از حضور در کنگره را ارائه کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست