بازدید 2907
۲

بایدن: پسرم هیچ کار خلافی انجام نداده است

بایدن می گوید پسرش هیچ کار اشتباه و خلافی انجام نداده و به او افتخار می‌کند.
کد خبر: ۱۱۷۴۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۷ 06 May 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از اسپوتنیک، «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا می‌گوید که پسرش هانتر مرتکب هیچ تخلفی نشده است و به او افتخار می‌کند.

بایدن در مصاحبه‌ای با شبکه ام اس ان بی سی که روز جمعه پخش شد، گفت: «پسرم هیچ اشتباهی و کار خلافی نکرده است و من به او اعتماد دارم. من به او ایمان دارم.»

وقتی از بایدن پرسیده شد که آیا اتهامات علیه هانتر می‌تواند بر ریاست‌جمهوری او تأثیر بگذارد، گفت: «این موضوع می‌تواند بر ریاست‌جمهوری من تأثیر گذارد.»

اوایل این هفته، رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که هانتر بایدن در دادگاه آرکانزاس برای رسیدگی به پرونده مربوط به امور مالی و پرداخت‌های خارج از ضابطه به نوه رئیس‌جمهور حاضر شد. این پرونده ناشی از اختلاف قبلی بین هانتر بایدن و لوندن رابرتز است که در آگوست ۲۰۱۸ یک دختر به دنیا آوردند و لوندن رابرتز اعلام کرد که هانتر پدر دخترش بوده است. هانتر در ابتدا پدر بودن فرزند را انکار کرد، اما آزمایش DNA پدر بودن او را تأیید کرد. این پرونده در سال ۲۰۲۰ بسته شد.

در این گزارش آمده است که در ماه سپتامبر، پس از آنکه هانتر از دادگاه خواست تا پرداخت‌های حمایت از فرزندش را کاهش دهد، این پرونده دوباره باز شد.

سی ان ان گزارش داده است که لوندن رابرتز از هانتر بایدن سوابق مالی از جمله اطلاعات مربوط به فروش آثار هنری، سفر و املاک او را درخواست کرده است. علاوه بر این، رابرتز به دنبال اطلاعاتی درباره پرداخت‌های احتمالی مربوط به جو بایدن یا برادرش جیمز بایدن است.

در این گزارش آمده است که رابرتز هفته گذشته هانتر بایدن را به نقض دستورات دادگاه و مخفی نگه داشتن مدارک کلیدی متهم کرد و از هالی مایر قاضی دادگاه ناحیه ایندیپندنس کانتی درخواست کرد که او را مورد پیگرد قضائی قرار دهد.

این پرونده همزمان است با تلاش قانونگذاران جمهوری خواه برای تحقیقات در مورد فعالیت‌های مالی خانواده بایدن و همچنین تحقیقات فدرال در مورد فعالیت مجرمانه احتمالی هانتر بایدن در رابطه با لو رفتن اطلاعاتی از لپ تاپی که او در یک تعمیرگاه کامپیوتر جا گذاشته بود.

در این گزارش با استناد به پرونده‌های دادگاه آمده است: «جو بایدن و بانوی اول جیل بایدن با نوه چهار ساله خود بیگانه هستند و هرگز او را ندیده اند یا با او تماسی نداشته اند.»

هفته گذشته، جو بایدن ادعا کرد که شش نوه دارد و همین امر باعث شد تا منتقدان از او بخواهند که هفتمین نوه روابط هانتر بایدن با رابرتز را نیز تایید کند.

پیش از این نیز، مدیر پیشین سی‌آی‌اِی از دست داشتن این نهاد در سرپوش گذاشتن روی گزارش‌های موثق درباره فساد مالی پسر رئیس جمهور این کشور و کمک به پیروزی وی در انتخابات ۲۰۲۰، پرده برداشته بود. مایک مورِل، مدیر پیشین سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سی‌آی‌اِی) شهادت داده که کارزار انتخاباتی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در تهیه و تدوین نامه‌ای سرگشاده که ۵۱ مقام اطلاعاتی سابق این کشور آن را امضا کرده بودند، نقش داشته است. این نامه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا تهیه شد و هدف آن بی‌اعتبار کردن گزارش‌های موثق درباره فعالیت‌های اقتصادی هانتر بایدن، پسر جو بایدن بوده است.

مورل در جریان یکی از جلسات کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا که به تازگی پشت درهای بسته برگزار شد، تصدیق کرد که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا که در آن برهه یکی از کارکنان ارشد کارزار انتخاباتی بایدن بود، با وی (مورل) تماس گرفته تا درباره گزارش جنجالی نیویوک‌پست درباره دادوستدهای خارجی هانتز بایدن در اکتبر ۲۰۲۰ صحبت کند.

گفته می‌شود بلینکن در جریان این تماس‌ها برای مورل ایمیلی حاوی مقاله‌ای از نشریه یواس‌ای تودی ارسال کرده که مدعی شده اف‌بی‌آی در حال بررسی این است که آیا ماجرای هانتر بایدن، بخشی از «کارزار نشر اکاذیب و دروغ‌پراکنی» است یا خیر.

مورل گفته که این رایزنی‌ها، وی را ترغیب کرده تا ترتیب تهیه یک نامه سرگشاده از سوی مقامات اطلاعاتی را بدهد که در آن به این موضوع اشاره شده بود «گزارش مربوط به هانتر بایدن، تمام نشانه‌های کلاسیک عملیات اطلاعاتی روسیه را دارد.» با این حال، تحقیقات متعاقب افشا کرد که گزارش‌های مذکور برپایه اسناد موثقِ به‌دست‌آمده از لپ‌تاپ پسر جو بایدن منتشر شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
به جز قاچاق مواد مخدر و انسان در اکراین
آره مثل پسر میر سلیم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر