بازدید 5397
۴

تکذیب دریافت مالیات از مستاجران

سازمان امور مالیاتی، اخبار منتشر شده درباره اخذ مالیات از اجاره‌نشین‌ها طبق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را کذب و غیر واقعی اعلام کرد.
کد خبر: ۱۲۱۲۰۷۹
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰ 25 December 2023


به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، پس از ارایه لایحه بودجه ۱۴۰۳ از سوی دولت به مجلس، شایعاتی در فضای مجازی مطرح شد مبنی بر اینکه اجاره‌نشین‌ها باید معادل ۷ متر مربع از یک آپارتمان، مالیات پرداخت کنند.

سازمان امور مالیاتی در واکنش به این موضوع اعلام کرد: «خبرهای منتشره در فضای مجازی مبنی بر اینکه طبق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ اجاره نشین‌ها هم باید معادل ۷ متر مربع از یک آپارتمان، مالیات پرداخت کنند، به هیچ وجه صحت نداشته و از اساس کذب و غیرواقعی است. این نوع اخبار صرفا با هدف تشویش اذهان عمومی صورت گرفته است.»

بنابراین گزارش، بر اساس ماده ۵۳ قانون مالیات‌های مستقیم، درآمد مشمول مالیات املاکی که به اجاره گذاشته می‌شوند، عبارت است از کل مال‌الاجاره اعم از نقدی و غیرنقدی پس از کسر ۲۵ درصد بابت هزینه‌ها و استهلاکات و تعهدات مالک نسبت به مورد اجاره؛ بنابراین ۷۵ درصد درآمد اجاره املاک مشمول مالیات بوده و ۲۵ درصد آن معاف از مالیات است.

البته در تهران خانه‌های با مساحت کمتر از ۱۵۰ متر و در سایر نقاط کشور واحدهای کمتر از ۲۰۰ متر مربع از مالیات معاف هستند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۴
دور از ذهن نیست
شما كم كم از مورچه ها و پرندگان و حيوانات هم ماليات مي گيريد

فقط دانه درشت ها ، آزاد هستند و معاف
موضوع تکذیب و تایید نیست وای بحال ملت با مالیاتهای سال دیگه به ژاپن اسلامی و اندونزی و ... نرسیدیم ولی به یمن لنگ و نان خشک و دمپایی میرسیم
این دیگه خنده داره.
الان اجاره ماهیانه یک ملک 100 متری توی اکثر نقاط تهران بالای 15 میلیونه. چرا مالکش نباید بابت اجاره مالیات بده ، اونوقت کارگر بابت حقوق 15 میلیونی ازش مالیات کسر میشه.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست