بازدید 3868
۳

مقایسه ویرانی‌های به جا مانده از اسرائیل و داعش

روزنامه واشنگتن‌پست در گزارشی ویرانی‌های به جا مانده از رژیم صهیونیستی در غزه را با تخریب ساختمان‌ها در دوران حضور داعش در سوریه و عراق مقایسه کرده است.
کد خبر: ۱۲۱۱۷۲۴
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۸ 23 December 2023


به گزارش  تابناک به نقل از تسنیم، این روزنامه آمریکایی امروز شنبه در رابطه با ویرانی‌های به جا مانده در غزه نوشت که کارزار نظامی اسرائیل در نوار غزه شبیه به هیچ عملیات نظامی در قرن بیست و یکم نبوده است.

واشنگتن‌پست با تحلیل تصاویر ماهواره‌ای، داده‌های حملات هوایی و ارزیابی سازمان ملل از خسارت‌ها و همچنین مجموعه مصاحبه‌ها این گزارش را جمع آوری کرده است.

شواهد به دست آمده نشان می‌دهد که سرعت و میزان خرابی‌های به بار آمده در غزه توسط اسرائیل بیشتر از جنگ‌های اخیر بوده و در مدت زمان کم ساختمان‌های بیشتری در مقایسه با دوره حضور داعش در سوریه و عراق به جا گذاشته است.

داده‌های به دست آمده توسط واشنگتن‌پست حاکی از این است که از شروع جنگ در 7 اکتبر تا 26 نوامبر، 37 هزار و 379 سازه در غزه تخریب شدند که از این میزان 10 هزار و 49 مورد آن به طور کامل ویران شدند.

  

 

بر اساس این گزارش بیشتر ویرانی‌ها به شمال غزه مربوط می‌شود که از 29 هزار و 732 ساختمان آسیب دیده، 8 هزار و 561 سازه به طور کامل تخریب شدند.

سال 2016 در موصل که مساحتی بیش از یک و نیم برابر شمال غزه را دارد، مبارزه برای نابود کردن داعش ویرانی‌هایی را به جا گذاشت. ویرانی‌های به بار آمده تسوط رژیم صهیونیستی در شمال غزه در طول تنها 7 هفته حدود یک و نیم برابر بیشتر از ویرانی‌های ناشی از مبارزه با داعش در موصل در طول 9 ماه است.

درحالیکه در مدت زمان مشابه (یعنی 7 هفته) ویرانی‌های غزه تقریبا دو برابر ویرانی‌های موصل بوده است.

از طرف دیگر در شهر رقه که مبارزه برای نابودی داعش در سال 2017 در آن جریان داشت، تخریب ساختمان‌هایش در طول 8 ماه کمتر از ویرانی‌های شمال غزه بود. خرابی‌های شمال غزه در طول 7 هفته دو برابر و نیم ویرانی‌های رقه در طول 8 ماه است.   

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
لعنت خداوند بر رژیم تروریستی و وحشی اسرائیل کودکش...
البته این کار آمریکا شیطانه وگرنه اسرائیل مال این غلطا نیست...
انشاالله خداوند پاسخ این جنایات رو از اسرائیل کودکش و آمریکا جنایتکار به زودی خواهد گرفت
الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَالْعَنْ أعْداءَهُم

*****
اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج

یا الله به حق محمد و آل محمد
از اختلاس و تورم نجاتمون بده
و
از دست جنایتکارای جنگی غاصب قصاب صهیونست، مردم مظلوم فلسطین رو نجات بده.
*****

الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَالْعَنْ أعْداءَهُم
حسن نصرالله حرف قشنگی زد اینها ( داعش و صهیونیزم) مثل وبا هستند همه رو میخوان بکشن بزرگ وکوچیک و دانا ونادان و کج وایسی راست وایسی نداره داداش باید جلوی این اپیدمی رو قبلا میگرفتن حالا هم هروقت ماهی رو از آب بگیری تازه اس هر چه در برابر این وبا الان وایسی آیندگان زندگی راحتری دارند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست