بازدید 2886

چگونه لکه چای و قهوه رو از روی لباس پاک کنیم؟

همه ما حداقل یک بار در عمرمان مجبور شده ایم یکی از پیراهن‌ها یا شلوار‌های مورد علاقه‌مان را فدای لکه‌های قهوه و چای کنیم.
کد خبر: ۱۲۱۱۶۸۶
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶ 23 December 2023

به گزارش تابناک به نقل از راهنماتو، همه ما حداقل یک بار در عمرمان مجبور شده ایم یکی از پیراهن‌ها یا شلوار‌های مورد علاقه‌مان را فدای لکه‌های قهوه و چای کنیم. صرف نظر از اینکه چقدر مراقب لباس‌های خود هستید، در نهایت ممکن است در اثر یک سهل انگاری، با لباس‌های لک شده و غیر قابل استفاده روبرو شوید.

در چنین مواقعی همه ما به استفاده از محصولات شوینده متعدد متوسل می‌شویم و البته در اغلب اوقات با شکست مواجه می‌شویم. به کمک چند ترفند کاربردی می‌توان لکه‌های قهوه و چای را از روی لباس از بین برد. در ادامه با آموزش این ترفند‌ها با ما همراه باشید.

 
۱- شستشوی فوری
به گزارش راهنماتو، بلافاصله پس از ریختن چای یا قهوه بر روی لباس، آن را با آب سرد بشویید و نگذارید لکه قدیمی شود. آب سرد را از پشت پارچه، دقیقا جایی که چای یا قهوه بر روی آن ریخته است، روی پارچه بریزید. این کار از پخش شدن بیش از حد، جذب و باقی ماندن لکه بر روی پارچه جلوگیری می‌کند.

۲- مایع لباسشویی
مایع لباسشویی شوینده مناسبی برای از بین بردن لکه قهوه و چای است. زیرا بخوبی توسط پارچه جذب شده و نتیجه بهتری را به همراه خواهد داشت.

لکه را به مایع لباسشویی آغشته کنید و بگذارید به مدت ۵ دقیقه روی لکه بماند. سپس شروع به ساییدن قسمتی از پارچه که لکه در آن جا خوش کرده است، کنید. اکنون لکه را به مدت ۳۰ دقیقه درون آب سرد خیس کنید و در نهایت لباستان را با آب سرد، آب کشی کنید.

۳- جوش شیرین
جوش شیرین به دلیل دارا بودن خاصیت لکه بری و پاک کنندگی می‌تواند به از بین بردن لکه چای و قهوه کمک کند. کمی آب به جوش شیرین اضافه کنید تا حالت خمیری پیدا کنید. سپس یک لایه ضخیم از آن را روی جای لکه که از قبل مرطوب کرده اید، بمالید. لباس را از شب تا صبح در این حالت قرار دهید و آن را با آب سرد بشویید.

۴- آب گازدار
اگرچه این یک روش غیر معمول است، اما استفاده از آب گازدار می‌تواند به از بین بردن لکه چای و قهوه از روی لباس کمک کند. لکه پارچه را به مدت ۱۰ دقیقه درون آب گازدار خیس کنید و سپس شروع به ساییدن قسمتی از پارچه که لکه در آن جا خوش کرده است، کنید. این روش برای پارچه‌های ظریف توصیه نمی‌شود.

۵- سرکه
سرکه نیز مانند جوش شیرین یک پاک کننده و لکه بر قوی است. یک حوله یا پارچه تمیز را به سرکه آغشته کنید و با آن اقدام به تمیز کردن لکه چای یا قهوه نمایید. پس از از بین رفتن لکه، لباس را با آب و ماده شوینده بشویید.

اگر با لکه قوی تری روبرو بودید، می‌توانید آن را به مدت یک شب در یک قسمت آب سرد و سه قسمت سرکه خیس کنید و روز بعد اقدام به شستشوی آن نمایید.

۶- لکه بر
اگر با روش‌های قبل نتوانستید لکه چای و قهوه را از روی لباستان محو کنید، مقداری مایع شوینده روی لکه بریزید و آن را درون آب گرم خیس کنید. می‌توانید از محلول‌های لکه بر نیز برای از بین بردن آثار باقی مانده لکه استفاده کنید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی