بازدید 8459

رئیس‌جمهور مولداوی، روسیه را یک تهدید خواند

«مایا ساندو» رئیس جمهوری مولداوی، روسیه را تهدیدی علیه کشورش خواند و گفت که راهبرد امنیتی جدید این کشور «مقابله موثر» با تهدیدها است.
کد خبر: ۱۲۱۰۶۴۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۳ 17 December 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رویترز، ساندو شنبه در پیامی در فیسبوک اعلام کرد: سیاست تهاجمی فدراسیون روسیه و فساد عمیق داخلی دو تهدید اصلی علیه امنیت ملی ما است.

وی اقدام نظامی روسیه علیه اوکراین را محکوم و مسکو را به طراحی کودتا علیه خود متهم کرد.

ساندو اظهار کرد که راهبرد امنیتی جدید مولداوی «تهدیدهای اصلی» را شناسایی و راه‌های «مقابله موثر» با آنها را تبیین کرده است.

پارلمان مولداوی روز جمعه راهبرد دفاعی این کشور را تصویب و بر تقویت روابط نزدیک‌تر با اتحادیه اروپا، رومانی، آمریکا و ناتو تاکید کرد.

این سند با تاکید بر اینکه «در شرایط ژئوپولیتیک فعلی محدود کردن تهدیدها علیه مولداوی حایز اهمیت است» افزود که این کشور موضع «بی‌طرفی» خود را حفظ کرده و قصد ندارد به عضویت ناتو درآید.

در این سند آمده است: فدراسیون روسیه قصد ندارد در آینده نزدیک اقدامات خصمانه خود را علیه مولداوی متوقف کند. بنابراین، ما باید بیاموزیم که در شرایط جنگی ادامه‌دار زندگی کنیم.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه این سند را «روس‌هراسانه» توصیف کرد و گفت که مسکو همواره به منافع روسیه احترام می‌گذارد.

تصویب سند امنیتی جدید مولداوی و اظهارات ساندو پس از آن انجام شد که سران اتحادیه اروپا هفته گذشته با آغاز مذاکرات عضویت مولداوی و اوکراین در این اتحادیه موافقت کردند.

از آغاز جنگ روسیه و اوکراین، مولداوی بارها از کی‌یف حمایت کرده و مسکو را به تلاش برای بی‌ثبات کردن کشورش متهم کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست