بازدید 3258
۲

ماجرای تفتیش عقاید هنرمندان به روایت پیمان جبلی

صحبت‌های مدیر شبکه چهار درباره «تفتیش عقاید روشنفکری» و دو پیام از دو بازیگر سینما و تلویزیون با واکنش‌های مختلفی همراه بود در حالی‌که رئیس صداوسیما پرده از فشار روانی روی چهره‌ها برمی‌دارد.
کد خبر: ۱۲۱۰۰۵۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰ 13 December 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، بازگشت چهره‌ها حرف و حدیث‌های بسیاری را به دنبال دارد. روزی حمله و هجمه با اکانت‌های اصطلاحاً فیک رهسپارِ حمله به چهره‌ها می‌شوند و روزی جریان‌هایی او را در سینما و مدیوم‌هایی غیر از تلویزیون بایکوت می‌کنند تا پایِ او به رسانه ملّی باز نشود. 

به تعبیر برخی، این به دنبال همان زیر سؤال بردن مرجعیت رسانه ملّی است. حالا پیمان جبلی رئیس صداوسیما در حاشیه آیین نکوداشت هفته پژوهش  صحبت‌های مدیر شبکه چهار سیما درباره تفتیش عقاید روشنفکری و به نوعی نُطُق‌کشی که برخی از چهره‌ها جرأت پیدا نکنند به تلویزیون بیایند، را تأیید می‌کند.

او از این حقیقت پرده برداشت که «بخشی از چهره‌ها خودشان به ما ابراز کرده‌اند که به دلیل فشارهای روانی وارد شده از بیرون و همان عبارتی که مدیر محترم شبکه چهار استفاده کردند، تمایلی به همکاری ندارند. دلایل مختلف دیگری هم وجود دارد که بخشی هم مالی است. بخشی هم شاید فعلاً در شرایطی نیستند که بخواهند همکاری کنند.»

چندی پیش معاون سیما رسماً درباره چهره‌ها واکنش نشان داد و اعلام کرد: «تمام برندهایی که در سازمان صداوسیما در این سال‌ها موفقیت کسب کردند، جزو سرمایه‌های صداوسیما هستند و سازمان هم از هیچ برندی صرف‌نظر نمی‌کند و در حال مذاکره با همه آنها هم هست.»

ناگفته نماند که برخی از مدیران تلویزیون جسته و گریخته به مذاکره با برخی از چهره‌ها و کارگردانان شناخته‌شده همچون «مهران مدیری» و حتی «حسن فتحی» هم اشاره کردند، گویا قرار است اختلافات مدیری و صداوسیما با بازگشت او و ساخت یک سریال در سال آینده به پایان برسد.

بدین ترتیب بعد از فرزاد حسنی و محمدرضا گلزار، مهران مدیری سومین چهره‌ای باشد که به تلویزیون بازمی‌گردد، اما جز محمدرضا گلزار که چندی پیش با اعلام خبر پخش برنامه او از شبکه سه سیما احتمالاً در فصل زمستان، بازگشت دو هنرمند دیگر در حالت گمانه‌زنی قرار دارد و البته می‌توان بازگشت فرزاد حسنی را قطعی‌تر دانست چون محسن برمهانی خبر چندی پیش در صحبت با خبرگزاری تسنیم بازگشت فرزاد حسنی و ساخت برنامه‌ای جدید را به‌گونه‌ای تأیید کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۲
لطفا چهره های تکاری را ولش کنید و چهره های توانمند و جدید را مطرح کنید. مگر قحطحی است؟ اینقدر آدمهای فرهیخته جدید وجود دارد که باید میدان را برایشان باز کرد.
طبق اصل ۲۳ و ۲۵ قانون اساسی تفتیش عقاید ممنوع است البته قانونی که مردمه نه روسا
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست