بازدید 4359

رییس صداوسیما: درِ رسانه ملی به روی هنرمندان باز است

رییس سازمان صداوسیما از «مردم» و «هنرمندان» به عنوان دو عنصر مکمل «رسانه ملی» یاد کرد و گفت: تلویزیون شکل‌گرفته از دو عنصر مردم و پیام‌آفرینان (هنرمندان) است. رسانه ملی دست ما به امانت سپرده شده است و بر این اساس باید به آن توجه خاص شود.
کد خبر: ۱۱۷۸۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸ 07 June 2023

به گزارش «تابناک»، پیمان جبلی در گفت‌وگویی با ایسنا به پرسش‌هایی درباره‌ی واکنش‌ها به اظهارات اخیرش درباره‌ی برخی سلبریتی‌ها و وضعیت پروژه‌های الف‌ویژه سازمان به تبع بودجه‌ی اختصاص یافته به صداوسیما، پاسخ گفت.

سخنان اخیرا رییس سازمان صداوسیما درباره‌ی برخی هنرمندان که در دانشگاه امام صادق (ع) و در پاسخ به پرسش عده‌ای از دانشجویان شکل گرفت، در روزهای گذشته واکنش‌های متفاوتی را به دنبال داشته است.

حالا ایسنا در گفت‌وگویی با پیمان جبلی، این پرسش را با رییس سازمان صداوسیما در میان گذاشته است که آیا نگاه جدید مطرح‌شده توسط وی، به تبع شرایط با آنچه در بدو ورود به رسانه ملی عنوان کرده، تفاوت کرده است؟ که وی توضیح داد: به هیچ‌وجه این‌گونه نیست. قبلا هم این نکته را گفته‌ام که تلویزیون شکل‌گرفته از دو عنصر مردم و پیام‌آفرینان (هنرمندان) است. بر این اساس به آنچه درباره‌ی انتظارات جامعه ایرانی از ما (رسانه ملی) گفته‌ام و همچنین این نکته که رسانه ملی در دست ما به امانت سپرده شده است، باید توجه خاص شود. باید به مردم و نیازهایشان، ارزش‌هایشان، تاریخ و فرهنگشان توجه شود. هنرمندان هم باید در خدمت به مردم باشند. مردم و هنرمندان دو عنصر مکمل رسانه هستند. هنرمندان هم افراد بسیار وفادار و امانتداری هستند که به ذائقه، نیازها و ارزش‌های مردم توجه دارند. همیشه گفته‌ام، درِ رسانه ملی به روی آنها باز است. درِ صداوسیما به روی هنرمندان، عوامل تولید، تمام کارگردانان توانمند مجموعه‌های نمایشی و غیره باز است. نکته‌ای که قید کردم این بود که اگر کسی خودش نخواهد از این ظرفیت‌ها و ارزش‌های مردم استفاده کند، تصمیم با خودش بوده است.  

رییس سازمان صداوسیما سپس تاکید کرد که صحبت‌هایش هیچ مغایرتی با قبل نداشته است و در این زمینه بیان کرد: همیشه این را تکرار کرده‌ام که رسانه ملی امانتِ مردم نزد ماست و مردم نمی‌پذیرند که ما به این امانت، خدایی ناکرده بی‌توجهی کنیم. مردم همین انتظار را از همه دارند؛ از هنرمندان، رسانه و مجموعه تصمیم‌گیران؛ اینکه به ارزش‌ها و امانت‌های مردم، تاریخ و فرهنگشان توجه ویژه شود.  

پیمان جبلی درباره نگاهش به واکنش‌هایی که بعضا درباره سخنانش اتفاق می‌افتد، نیز گفت: به هر حال نوع کار در رسانه ملی اینگونه است که با عموم مردم و افکار عمومی سر و کار دارد. واکنش‌هایی هم که اتفاق می‌افتد، برای ما کاملا طبیعی است و خیلی ذهنمان را به این واکنش‌ها مشغول نمی‌کنیم.

رییس صداوسیما سپس در پاسخ به پرسش دیگر ایسنا درباره‌ی ساخت پروژه‌هایی که از سوی وی نیازمند حمایت ویژه دولت و مجلس عنوان شده است، گفت: لازم می‌دانم از همراهی دستگاه‌های مختلف، به‌ویژه مجلس شورای اسلامی و همچنین دولت تشکر کنم اما آنچه گفتم درخواست و خواهش عموم جامعه ماست. مردم ما در حال حاضر به حوزه‌های سرگرمی فاخر و هدفمند و به‌ویژه مجموعه‌های نمایشی تلویزیونی نیاز دارند و ما متناسب با همین نیازها و ذائقه‌ها، اهدافمان را دنبال می‌کنیم و حتما باید دستمان برای کارهای نمایشی پُر باشد.

جبلی تصریح کرد: حمایتی که تاکنون از ساخت پروژه‌های نمایشی صورت گرفته است، حمایتی طبیعی و معمولی بوده است اما ما به چیزی فراتر از حمایت معمولی نیازمندیم؛ هم در تصویب بودجه و هم در تخصیص بودجه و این دو، هرکدام مسئله مجزایی است. دوستان ما در مجلس و دولت زحماتی کشیدند و بودجه‌ای در قانون امسال تصویب کردند اما آنچه ما نیاز داریم به آن توجه بیشتری شود، تخصیص کامل بودجه‌ای است که تصویب شده است تا ما بتوانیم کارهای نمایشی را با سرعت و قدرت بیشتری شروع کنیم، به جریان بیندازیم و به پایان ببریم.

رییس صداوسیما در ادامه صحبت‌هایش با موضوع بودجه رسانه ملی، تاکید کرد: این حمایت‌ها به شدت مورد نیاز ماست که هم در دولت و هم در مجلس در بحث تخصیص بودجه‌ی مجموعه‌های نمایشی این اتفاق بیفتد. دولت فعلی در تخصیص بودجه‌ مجموعه‌های نمایشی حمایت قابل توجهی را داشتند اما همچنان نیازمند آن هستیم که به تولیدات سرگرمی و نمایشی به عنوان یک حوزه راهبردی توجه شود و نه یک حوزه معمولی و عادی.

جبلی سپس خاطرنشان کرد: امیدواریم این حمایت‌ها استمرار پیدا کند و تعداد بسیار زیادی از طرح‌ها و فیلمنامه‌هایی که آماده رفتن به مرحله تولید هستند، با مشکلات پشتیبانی بودجه‌ای در آرشیو سیمافیلم و حوزه سیما باقی نمانند.

رییس سازمان صداوسیما که در پشت صحنه سریال «فراری» با نام قبلی «هادی» حاضر شده بود، درباره ساخت سریال‌هایی با مضمون مدافعان حرم، توضیح داد: دوستان ما در سیمافیلم و در مرکز فیلمنامه سیما، طرح‌ها و فیلمنامه‌های متعددی را در دست بررسی و اجرا دارند که مجموعه‌ای از این طرح‌ها به موضوع دفاع از حرم و دفاع از امنیت برمی‌گردد. داستان این سریال‌ها برگرفته از قصه‌های واقعی است که برای قهرمانان ما اتفاق افتاده و به تدریج این طرح‌ها و ایده‌ها وارد مرحله تولید می‌شود.

رئیس صداوسیما همچنین با بیان اینکه هم‌اینک ۱۰۰ فیلمنامه در دست بررسی است، توضیح داد: در حال حاضر بیش از ۱۰۰ طرح فیلمنامه در دست بررسی است که تعدادی از این طرح‌ها به موضوع شهدای حرم اختصاص دارد. بخشی از این طرح‌ها هم به فیلمنامه تبدیل شده است. با برخی نیز قرارداد تدوین نگارش فیلمنامه هم بسته شده است و برخی از آنها از ماه‌های قبل به مرحله‌ی تولید هم رسیده است که سریال «فراری» جزو این گروه از سریال‌هاست.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۱۴
کدام هنرمندان؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
منظورش هنربندانه !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
یک هفته پیش گفتید همه را اخراج کرده اید و پاکسازی کامل کرده اید حالا می گویید همه می توانن بیایند تناقض پشت تناقض
کاشکی از دروغ مالیات میگفتند
واقعیت این هست که هنرمندان مطرح کشور صدا و سیمای دولتی را تحریم کرده اند و با این وعده های پوچ قطعا به آن سازمان نخواهند آمد . در حال حاضر تنها چیزی که این نهاد دولتی باید رعایت کند شرط آراستگی و قیافه ها قابل طرح در رسانه ها هست . از سیمای همین جناب رئیس ! می توان دید که کج سلیقه گی در انتخاب مدیران این رسانه به عینه قابل مشاهده هست .
مگه تلويزيون ايرانو كسي نگاه ميكنه . خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
فعلا سیاستی که صدا و سیما عمل و انجام میده بیرون کردنه و نه جذب هنرمند شعار ندهید!!!
به روی هنربندان وصل است نه هنرمندان
دروغ میگین که مردم برای شما اهمیت دارن
جناب جبلی شما و امثالهم فقط به فکر خودتون هستید. از مردم مایه نزارید لطفا
صداو سیمای تو برای خودت
گند زدی به همه چی
ازطرح تحول جبلی چه خبر ؟
خوب یاد بگیر، دو تا واژه داریم: هنرمند، سلبریتی
هنرمند کسیه که هنرش دیده میشه و هنرش جلوتر از خودشه
سلبریتی کسیه که عمدتا خودش دیده میشه و خودش جلوتر از هنرشه و حیات‌اش به دیده شدن هست.

سلبریتی و سلبریتی پروری باید کلا برچیده بشه، عین یه سرطان و بیماری واگیر و نابود کننده‌ی فرهنگ و اخلاق یه جامعه‌است. همینایی که تو جشنواره‌هایی مثل فجر گونی میپوشن، دختره شلوار کردی میپوشه میاد، پلاستیک زباله تن‌شون میکنن و ... تا دیده بشن
جناب جبلی از نیروهای مخلص انقلابی هستند
باید هنرمندان انقلابی و مردمی وارد میدان بشن
انصافا رسانه ملی خیلی خوب عمل میکنه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار