بازدید 1448

نسل‌کشی صهیونیست‌ها، امنیت جهانی را تهدید می‌کند

حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی با تاکید بر اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی قادر به نابود کردن حماس نیستند، هشدار داد که پیامدهای نسل‌کشی صهیونیست‌ها، صلح و امنیت بین‌المللی را تهدید می‌کند.
کد خبر: ۱۲۰۹۸۷۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۴ 13 December 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، امیرعبداللهیان سه‌شنبه در نشست عالی رتبه با موضوع «وضعیت حقوق بشر در سرزمین های اشغالی فلسطین، اعلامیه جهانی حقوق بشر و حقوق بشردوستانه بین المللی» در ژنو گفت: ما در شرایطی امروز در ژنو، دیدگاههای خود را با هم به اشتراک می‌گذاریم که همچنان حملات نظامی رژیم اسرائیل و نسل‌کُشی در غزه از طریق کشتار زنان و کودکان و مردم عادی ادامه دارد.

وی با بیان اینکه تجاوز رژیم صهیونیستی جان حدود ۱۸ هزار غیرنظامی از جمله بیش از ۱۲ هزار زنان و کودک را گرفته گفت، افزود: آتش‌بس انسانی توسط رژیم اسرائیل نقض شد. تبادل اسیران رژیم اسرائیل با بیش از ۹ هزار اسیر فلسطینی متوقف شد. آمریکا قطعنامه پیشنهادی امارات را که بر توقف جنگ، آتش بس، بازگشایی مرز رفح و ابوسالم، ارسال کمک‌های انسانی شامل دارو، غذا و سوخت و جلوگیری از جابجایی اجباری ساکنان غزه تاکید داشت، آشکارا وتو کرد.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران یادآوری کرد: ایالات متحده آمریکا امروز آشکارا از کشتار زنان و کودکان توسط رژیم اسرائیل حمایت می‌کند.

وی تصریح کرد: رژیم اسرائیل سخن از کاربرد بمب اتم علیه ساکنان غزه به میان آورده است. آنها به سبک و روش داعش اقدام به اسارت و کشتار مردان فلسطینی می‌کنند. به تصاویر منتشرشده در فضای مجازی نگاه کنید. رفتار رژیم اسرائیل همان رفتار داعش است و آمریکا به حمایت کامل خود از جنگ علیه غیرنظامیان ادامه می‌دهد.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: ما اعتقاد داریم که رژیم اسرائیل فقط یک رژیم اشغالگر و آپارتاید است. حماس یک حرکت فلسطینی آزادیبخش در مقابل قدرت اشغالگر است.

وزیر خارجه ایران افزود: اکنون در غرب آسیا و منطقه هر روز شاهد گسترش بیشتر جنگ هستیم، جنگی که هر لحظه می‌تواند به یک انفجار خارج از کنترل تبدیل شود. ما معتقدیم راهکار، جنگ نیست.

وی تصریح کرد: بی‌تردید آمریکا و رژیم اسرائیل هرگز قادر نخواهند بود که حماس را نابود کنند زیرا حماس ریشه در مردم فلسطین دارد.

امیرعبداللهیان با تاکید بر اینکه رژیم اسرائیل نمی‌تواند از مسیر جنگ اسرای خود را آزاد کند، افزود: راهکار صرفا سیاسی است. باید همه به سازمان ملل برای برگزاری یک رفراندوم واقعی بین همه ساکنان اصیل فلسطین احترام گذارند.

وی گفت: جنگ و نسل‌کشی رژیم آپارتاید باید فورا متوقف شود. همه دولت‌ها باید برای ارسال کمک‌های انسان دوستانه به فلسطین فعالانه عمل کنند.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در پایان گفت: قویا هشدار می‌دهیم که پیامدهای این نسل‌کشی، صلح و امنیت بین‌المللی را تهدید می‌کند. در صورت ادامه نسل کشی و جنایات جنگی در غزه و کرانه، آمریکا باید پیامدهای بیشتری را در نتیجه استمرار حمایت از رژیم اسرائیل تحمل کند. باید توجه داشت که مشارکت در نسل کشی تبعات سختی خواهد داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی