بازدید 2690
۳

هشدار امیرعبداللهیان درباره گسترش دامنه جنگ

وزیر خارجه درباره دیدارش با همتای فرانسوی در ژنو گفت: هشدار دادیم در صورت تداوم وضعیت در غزه، هر احتمالی از جمله گسترش بیشتر دامنه جنگ متصور است.
کد خبر: ۱۲۰۵۰۲۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۸ 17 November 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در ادامه رایزنی‌ها درباره وضعیت غره به ژنو سفر کرده در جمع خبرنگاران درباره این سفر گفت: در دیدار‌ها در ژنو گفتگو‌های مهمی را داشتیم همه اتفاق نظر دارند فجایع این مدت در غزه در تعارض با حقوق بین الملل است. جنایات جنگی و نسل کشی در غزه غیرقابل اغماض است.

وی افزود: توافق نظر داشتیم این جنایات علیه غیرنظامیان در غزه و کرانه متوقف شود و مرز رفح بازگشایی و کمک‌های انسانی گسترده وارد غزه و کرانه شود. کوچ اجباری فلسطینی‌ها به سمت اردن و مصر مورد توجه قرار گرفت.

وزیر خارجه بیان کرد: درخواست ما از مقامات بین‌المللی سازمان ملل و صلیب سرخ و سازمان‌های بشردوستانه این بود که باید از حالت انفعال خارج شد و اقدامات اساسی و جدی آن‌ها را جهانیان شاهد باشند.

وی گفت: گفتگو‌های صریح و روشن و مهم با وزیر خارجه فرانسه داشتیم و روشن ساختیم که شما نمی‌توانید در کنار آمریکا فقط از اقدام حماس سخن بگویید و گفتیم حماس از نظر ما یک جریان و حرکت فلسطینی آزادیبخش در مقابل اشغالگری است. البته ما کشتار زنان و کودکان را در هر جای جهان همواره محکوم کردیم، ولی سکوت آمریکا و برخی کشور‌های غربی نسبت به کشتار کودکان و زنان در فلسطین قابل تحمل نیست. ما و ایشان اتفاق نظر داشتیم که دامنه جنگ نباید گسترش یابد.

وزیر خارجه گفت: هشدار دادیم در صورت تداوم وضعیت غزه، هر احتمالی از جمله گسترش بیشتر دامنه جنگ متصور است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
یک موضوعی رو که زیاد تکرار کنی بی ارزش میشه بسه دیگه
بابا غزه با خاک یکسان شد. یازده هزار نفر کشته شدند تو هنوز داری هشدار می دهی؟
کی به حرف تو گوش میده اخه !اول که تهدید به حمله نظامی و....میکردی ولی حتی یک نفر به اظهاراتت جواب هم نداد ،اوکسی که بهت میگه این چرندیات رابگی ،بهش بگو دیگه همه چیز تمام شده
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست