بازدید 4862

سه وعده و دستور رئیسی که در ده روز اخیر محقق شد، چه بود؟

احسان صالحی، دبیر شورای اطلاع رسانی دولت از تحقق سه وعده و دستور رئیس‌جمهور درباره تکمیل بیمارستان شهریار، لایروبی خلیج گرگان و راه اندازی مترو پرند در ده روز اخیر خبر داد. به همین بهانه نگاهی به این وعده‌ها و تحقق آن‌ها خواهیم انداخت.
کد خبر: ۱۲۰۷۶۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷ 01 December 2023

۳وعده و دستور رئیسی که در ۱۰ روز اخیر محقق شد چه بود؟

تابناک _ احسان صالحی، دبیر شورای اطلاع رسانی دولت از تحقق سه وعده و دستور رئیس‌جمهور درباره تکمیل بیمارستان شهریار، لایروبی خلیج گرگان و راه اندازی مترو پرند در ده روز اخیر خبر داد. به همین بهانه نگاهی به این وعده‌ها و تحقق آن‌ها خواهیم انداخت.

۱.اردیبهشت ۱۴۰۱ دستور تکمیل بیمارستان ۳۰۰تختخوابی شهریار/ افتتاح: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ پس از ۳۴سال

بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان شهریار طی ۳۴ سال به علت اختلاف هیات مدیره و تیمی از خیران که برای ساخت آن آستین بالا زده بودند، نیمه کاره مانده بود که با پیگیری دولت سیزدهم این مشکل رفع و با تامین اعتبار، روند تکمیل و آغاز جذب نیروی تخصص آن شدت گرفت تا پیشرفت فیزیکی ۷۴ درصدی آن به ۱۰۰ درصد و مرحله بهره برداری برسد.

با همین سیاست نیز دولت سیزدهم طی دو سال گذشته، موفق شده ۱۵ هزار تخت بیمارستانی را به بهره برداری برساند که اغلب آنها مربوط به تکمیل پروژه های نیمه کاره بخش درمان و بیمارستان بوده است.

اردیبهشت ۱۴۰۱ رئیس جمهور در جریان سفر به شهرستان شهریار از مشکلات و موانع تکمیل و معطل مانده سی ساله بیمارستان نیمه‌تمام امام خمینی (ره) شهریار مطلع شد و دستور تکمیل آن طی یک سال را داد.

نهضت تکمیل پروژه های نیمه تمام در دولتِ رئیسی، سنگ بنا و محور اساسی قرار گرفته، به گونه ای که با اهتمام ویژه رئیس جمهور بر تکمیل پروژه های نیمه تمام، آبادانی و پیشرفت برای استان های مختلف به ارمغان آمده و از این روی، شناسایی این پروژه ها در هر استان، کلیدی ترین محور سفرهای رئیس جمهور تعریف شده است.

دولت با بررسی های کارشناسی و تزریق منابع مالی کافی، اقدام به تکمیل و راه اندازی این پروژه ها کرد و پروژه هایی که دولت قبل بدون برنامه کلید زده، رها کرده بود و سالیان سال خاک می خورد را به نتیجه رساند که بیمارستان امام خمینی (ره) شهریار، یکی از این پروژه های زیر خاکی است.

اردیبهشت ۱۴۰۱ بود که رئیس جمهور به نگین سرسبز غرب تهران سفر کرد و در آن سفر در گفت‌وگو با پیمانکار و مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از مشکلات و موانع تکمیل و معطلی ۳۰ ساله بیمارستان نیمه تمام امام خمینی (ره) شهریار مطلع شد و در همانجا دستور داد تا ظرف یک سال این بیمارستان تکمیل شود و در این زمینه، وزارتخانه مربوطه را مکلف کرد تا همزمان روند جذب نیرو و تأمین تجهیزات بیمارستان را شروع کند و با تکمیل بیمارستان، زمینه افتتاح کامل آن فراهم شود.

تکمیل این پروژه نیاز به ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار داشت که این رقم در سفر رئیس جمهوری به این شهرستان به تصویب رسید.

۲ ـ اسفند۱۴۰۰ دستور لایروبی و جریان آب در خلیج گرگان / تحقق: ۴ آذر ۱۴۰۲

عملیات آبرسانی به خلیج گرگان و بهره‌برداری از کانال جدید آشوراده به‌عنوان یکی از وعده‌های سفر استانی هیات دولت به گلستان انجام شد.

کانال آشوراده حدود ۹ کیلومتر طول با عرض ۷۰ تا ۴۴۰ متر دارد و بخشی از مهمترین مسیر انتقال آب دریای خزر به خلیج گرگان به شمار می رود.

پس از سفر اسفند ۱۴۰۰ آیت الله رییسی به گلستان و دستور صریح وی، عملیات نجات بخشی خلیج گرگان به عنوان مهمترین بخش پناهگاه حیات وحش و ذخیرگاه زیست کره میانکاله آغاز شد.

انتخاب پیمانکار خارج از تشریفات اداری بیانگر اراده جدی قوه مجریه برای نجات دردانه خزر بود و پس از آن ده‌ها فروند قایق، لایروب، کامیون، بیل مکانیکی و ادوات فنی و راهسازی عازم شمال جزیره آشوراده شدند تا با جمع آوری رسوبات، زمینه ورود آب به خلیج گرگان را فراهم کنند.

به اعتقاد کارشناسان توجه به احیای خلیج گرگان و رهایی آن از خشکی از جهات اقتصادی و اجتماعی بسیار ضروری بوده و اگر اقدام عملی برای احیای آن شتاب نمی گرفت، تا سال ۱۴۰۲ ارتباط طبیعی خلیج گرگان با دریای خزر برای همیشه قطع شده و مانند خلیج «حسن‌قلی» و تالاب گمیشان گرفتار خشکی مطلق می‌شد.

از پیامدهای این خشکی، افزایش دمای منطقه و رسیدن میانگین شوری آب این خلیج به ۲۵ درصد بود و علاوه بر آن، تخریب بیشتر محیط زیست و ایجاد یک شوره‌زار بزرگ در منطقه و فراگیری گرد و غبار آن تا خراسان شمالی دور از انتظار نبود.

خلیج گرگان از لحاظ موقعیت جغرافیایی در جنوب شرقی دریای خزر و حوزه شهرستان‌های بندرترکمن، بندرگز، نوکنده و بهشهر از ۶۰ کیلومتر طول و حداکثر ۱۲ کیلومتر عرض برخوردار بوده و دارای امتداد شرقی - غربی است.

ثبت خلیج گرگان در سال ۱۳۵۴ به همراه تالاب میانکاله و «لپو زاغمرز» در استان مازندران به‌ عنوان نخستین مجموعه تالاب بین‌المللی جهان در فهرست تالاب‌های کنوانسیون رامسر ثابت کرد این خلیج و نواحی اطراف آن یک مجموعه ارزشمند زیست ‌محیطی است که علاوه بر حفظ چرخه زیست دریای خزر در معیشت جوامع محلی که حدود ۵۰۰ هزار تا یک میلیون تن از جمعیت منطقه تحت تاثیر مستقیم خلیج گرگان هستند، اثرگذاری مستقیم دارد.

۳ ـ آذر ۱۴۰۱، دستور تکمیل مترو پرند/ افتتاح: ۹ آذر ۱۴۰۲ پس از هجده سال

شهر تازه تاسیس پرند در ۳۵ کیلومتری غرب پایتخت و در حاشیه آزاد راه تهران - ساوه واقع شده، ۴۵۰ هزار جمعیت دارد و روزانه حدود ۴۰ هزار تن بین این شهر و تهران در تردد هستند.

خط متروی پرند از ایستگاه شاهد در خط یک مترو منشعب شده و با طی مسیر ۵۰ کیلومتری با پنج ایستگاه به شهر پرند می‌رسد؛ ۳۰ کیلومتر اول خط متروی پرند با ایستگاه‌های شهر آفتاب و فرودگاه امام خمینی (ره) به بهره‌برداری رسیده بود اما ۲۰ کیلومتر اصلی خط متروی پرند ـ به گفته مدیران شرکت مترو  ـ تهران معطل منابع مالی بود.

مطالعات متروی پرند، سال ۸۴ و عملیات اجرایی آن، دوازده سال قبل آغاز شد و بیش از یک دهه است که مردم پرند چشم‌انتظار بهره‌برداری از متروی پرند هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳۷
۳ وعده: گرانی، تورم، بلای جان مردم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
واقعا خجالت نمیکشید این خبرهارو بزرگ میکنید و به عنوان وعده های دولت به مردم میگید . اینا یکی از طبیعی ترین کارهایی که دولت هر کشوری برای آن کشور میکنه . تا سقف آرزوهاتون اینه مملکت هم همینه . فردا روز تیتر میزنن وعده بزرگ دولت به مردم عملی شد: مردم یک روز دیگر هم میتونن نفس بکشن زیر بار این همه مشکلات اساسی .
بچه محل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
وعده های انجام شده قابل شمارش هستند و صدها وعده مهمتر تحقق نیافته را نباید بیاد بیاوریم... این است رسانه جهت دار ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
خجالت یعنی چی؟؟مسکن ملیتون چی شد؟تورمتون،قیمت دلار،مسکن،اجاره مسکن،گوشت،دارو و... الآن نسبت به دوسال پیش،نه ده سال پیش،چند درصد بالاتره؟افزایش حقوق کارگران و کارمندان که نگو نپرس!
اینها وعده در حد رییس جمهور نیست، وعده رده معاون وزیر است. رییس جمهور باید وعده توسعه اقتصادی، رفاه، پیشرفت علمی، ثبات سیاسی، تصمین آزادی، امنیت و... بدهد و هروقت عملکرد موفق شده است. اینکه وعده معاون وزیر را تبدیل به وعده رییس جمهور کنیم و تحقق آنا را موفقیت رییس جمهور بنامیم مردم فریبی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
در رده معاون وزیر هم نیست. یک کاری در یک دوره‌ای شروع شده و تمام نشده! دوره بعد یکی مثل جریان فعلی پیدا می شه که میگه کارهای زمین مانده را تمام کردیم در حالی که زمین نمانده بود، فقط تمام نشده بود. وعده ساختن ۴ میلیون خانه را چرا نمی‌گویید که فعلا می‌فرمایند الحمد الله زمین‌هایش در نظر گرفته شده‌اند!!! :>
ناشناس
| Canada |
۱۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
تازه کلی ناهار هم دور هم خوردن
سه وعده از هزار وعده
الله اکبر.
آخه این طرح ها سالها بوده شروع شده. یعنی این دولت 6 ماهه بیمارستان ساخته!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
ما منتظر خودکفایی در ساخت لوکوموتیر هستیم
به امید خرید 4 سیخ کباب کوبیده با مخلفات و نون سنگک
آیا این آرزو در دوران رئیسی محقق می شود.
مردم كه وعده هاي قبل لز انتخابات يادشون نرفته
شما فقط اينا يادتونه
قیمت گوجه فرنگی چی شد؟
اقتصاد و طبیعت و فرهنگ و زیرساختهای اصلی رو نابود کردن حالا دلش خوش هست یه خط مترو افتتاح کرده
ماشاالله به شما باید در کتاب رکوردهای گینس ثبت کنند
تحقق شعار سال:

افزایش تورم کنترل تولید
خودتون رو مسخره کنید ،نه ملت رو !!
اینکه پروژهای دولت های قبلی دارند جمع میکنند کار خوبیه
دولتی که افتخارش افتتاح بیمارستان ۳۰۰ تحت و لایروبی رودخانه باشه بهتر از این نمیشه یه سری نالایق سره کارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
تازه اینها قبلا در دولت های قبل شروع شده بود
یک میلیون مسکن در سال چه شد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Bulgaria |
۱۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
یک مسکن هم نساخت
ناشناس
| Germany |
۲۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
انشالله دوره بعد رای بدید درست میشه
خدا رو شکر ما نشدی رئیس جمهور دلار بشه ۵۰۰۰ تومن
ریشه کن کردن فقر در دو هفته با دستور چی شد؟؟؟؟؟؟؟
یک وعده یادتون رفته!
« وعده جبران ضرر و زیان مردم در بورس !!...»
لطفا اینم اضافه کنید
وعده های رئیسی محقق شد؟ خخخخخخخخخخ
تورم ۴۰۰درصدی
سیاستهای کلان مملکت اشتباهه اونموقع این آقا به فکر بافتتاح یک ساختمان بیمارستانه!! این کار یک استانداره نه بک رییس جمهور
ادم خجالت میکشه بگه لایروبی یک روخانه - افتتاح یک خط مترو وعده رییس جمهور یک کشور هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
ایسگاه
خيلي اين ريس جمهور قوي هست تا دستور ميده همه چي انجام ميشه اراوح عمه اش?
درود بی پایان هنر نزد ماست , تو چین تو ده روز رکورد ساختمان داریم مسازندما نیز نشان دادیم میتوانیم
تورم گرانی اقلام وخودروکمرمان راشکست این افتتاح هاکه نون وآب نمیشه قیمت گوشت روبیارین زیر۵۰هزارخودرورابیارین زیر۵۰میلیون وصدهاقلم دیگر که عمداگران کردید
چرا این دستور سال قبل ندادند مردم چی فرض کردید سال شروع و چند درصد از پروژه مانده تحویل این دولت دادند البته جنس همه این دولت ها یکی هست دروغ جز لاینفک
از ساخت یک میلیون مسکن در سال و تورم تک رقمی رسیدیم به افتتاح ایستگاه مترو
بازم خدا رو شکر...
راستی، آقای رییسی وقت نکرد تو افتتاح دو تا پروژه ملی خیلی برزگ تو محله ما شرکت کنه .
( نصب دو عدد سرعت گیر خودرویی پلاستیکی در سر کوچه ما به دست توانای متخصصان داخلی و با درایت و دور اندیشی دولتمردان که موجب کلی صرفه جویی ارزی و طولی هم برای کشور شده است)
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست