بازدید 1917
۲

وزیر کشور: نقش دولت در اقتصاد کاهش پیدا کرد

وزیر کشور با تاکید بر اینکه ظرفیت گردشگری یزد در زمینه توسعه پایدار اقتصاد استان استفاده شود، گفت: سیاست نظام کاهش تصدی‌گری دولت در اقتصاد و تقویت بخش خصوصی است.
کد خبر: ۱۲۰۷۵۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳ 30 November 2023


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، احمد وحیدی صبح امروز در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی یزد با اشاره به اینکه بخش خصوصی نقش بسیار مهمی در توسعه کشور دارد اظهار داشت: جهاد اقتصادی یکی از موضوعات بسیار مهم در رشد و تعالی ایران اسلامی است و در این حوزه بخش خصوصی از جمله مهمترین نقش‌ها را برعهده دارد.

وی با اشاره به اینکه ایران در حال رسیدن به قله‌ است خاطرنشان کرد: برای اینکه به این قله دست پیدا کنیم، باید تمامی عناصر اجرایی و اقتصادی کشور با یکدیگر هم افزایی داشته باشند.

وزیر کشور به برنامه‌های کلان دولت سیزدهم در توسعه اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: امروز شرایط لازم برای رسیدن به اهداف عالی اقتصادی کشور مهیاست و باید در این حوزه تمام تلاش خود را به کار گرفته و با همراهی و همکاری بتوانیم این اهداف را محقق کنیم.

وزیر کشور بر ضرورت توسعه اقتصاد دانش بنیان اشاره کرد و گفت: این حوزه به صورت جدی مورد تاکید مقام معظم رهبری و دولت سیزدهم است و در طول دو سال گذشته هم برنامه‌ریزی و اقدامات گسترده‌ای در این حوزه انجام شده است.

وی افزود: عامل پیشبرنده کشور در حوزه اقتصاد خودباوری قطعی شرکت‌های دانش بنیان داخلی و آشنایی به رمز و کلید‌واژه‌های پیشرفت است که به حمدالله بسیاری از شرکت‌های دانش بنیان ما امروز به این سطح از خودباوری دست پیدا کرده‌اند و نتایج آن را هم شاهد بوده‌ایم.

وحیدی یکی از موضوعات بسیار مهم در پیشرفت و توسعه اقتصادی نظام اسلامی ایران را مردمی شدن اقتصاد دانست و گفت: بحث مردمی شدن اقتصاد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و به عنوان یک اولویت مهم در حال تلاش برای رسیدن به آن هستیم.

وزیر کشور ادامه داد: این موضوع مهم به صورت مستقیم در سیاست‌های اصل 44 که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده‌اند به خوبی تبیین شده که به واسطه آن نقش دولت در اقتصاد به شدت کاهش پیدا کرده و دست بخش خصوصی برای پیشرفت و توسعه بسیار باز شده است.

وی با تاکید بر اینکه باید اصل 44 به صورت کامل و با دقت بسیار بالا اجرایی شود گفت: موضوع اقتصاد مبحث بسیار مهمی است و در این بین حمایت از بخش خصوصی یکی از کلیدواژه‌ها و اولویت‌های اصلی برای پیشرفت اقتصادی کشور به حساب می‌آید.

وحیدی وجود توسعه پایدار در حوزه اقتصادی را یکی دیگر از مسائل بسیار مهمی توسعه اقتصادی دانست و گفت: در این بخش توجه به زنجیره ارزش راهبردی موضوع بسیار کلیدی است که نباید از آن غفلت کرد.

وزیر کشور ادامه داد: توسعه پایدار باید به گونه ای در اقتصاد کشور وجود داشت باشد که با تکانه‌ها به چالش برخورد نکنیم اما اگر این موضوع مهم محقق نشود، اقتصاد کشور با هر تهدیدی به صورت جدی با چالش و خطر مواجه می‌شود.

وی یکی از مهمترین ویژگی‌های استان یزد در حوزه پیشرفت و توسعه را حوزه گردشگری دانست و گفت: یزد این ظرفیت را دارد که از حوزه گردشگری به صورت ویژه در زمینه توسعه اقتصادی پایدار بهره گیری نماید.

وحیدی خاطرنشان کرد: برای توسعه گردشگری و به تبع آن توسعه اقتصادی استان یزد باید به بحث نگهداری از بافت تاریخی و همچنین بهره مندی از تمام ظرفیت‌های گردشگری این استان توجه لازم صورت پذیرد.

وزیر کشور افزود: در حوزه گردشگری مهمترین موضوع حفاظت از این ظرفیت‌های بسیار ارزشمند است و مسئولان باید با تمام توان در این راستا حرکت کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۲
به امید خدا نقش دولت تو اقتصاد صفر بشه کلا دولت رو حذف کنیم جز فقر و بدبختی چیزی به مردم نرسیده
نقش دولت به جز امورات مربوط به حجاب ، در همه امور كاهش پيدا كرده است
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست