بازدید 10784

۲۰ کشته در درگیری بی پایان دو طایفه در خوزستان

آتش اختلافات ۲ طایفه در خوزستان که بعد از ۸ سال درگیری و جانباختن ۱۸ نفر و قصاص شدن ۲ نفر دیگر سرانجام به صلح و سازش رسیده بودند بار دیگر زبانه کشید و با مرگ ۲ نفر در تازه ترین درگیری مسلحانه، شمار قربانیان این درگیری ها به ۲۰ نفر رسید.
کد خبر: ۱۲۰۷۲۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵ 29 November 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از روزنامه همشهری، درگیری اعضای این دو طایفه که در روستای پتک جلالی در نزدیکی باغملک و رامهرمز واقع در استان خوزستان زندگی می‌کنند؛ از سال ۹۴ آغاز شد. آنها پیش از آن سالها با آرامش در کنار یکدیگر زندگی می‌کردند اما درگیری کوچکی که بین دو کشاورز اتفاق افتاد درگیری بزرگی را به راه انداخت. درگیری که با گذشت ۸ سال جان افراد زیادی را گرفته و هر روز قربانی تازه ای می‌گیرد.

هرچند اولین درگیری بین اعضای این دو طایفه قربانی نداشت اما اختلاف بین آنها که بر سر آب و زمین کشاورزی آغاز شده بود آتش زیر خاکستر بود و یک جرقه لازم بود تا شعله ور شود. جرقه این درگیری ها شهریور ماه سال ۹۴ زده شد و در جریان درگیری مسلحانه بین طرفین ۹ نفر به قتل رسیدند.

هرچند بزرگان هر دو طایفه از یک سو و حضور نیروهای انتظامی از سوی دیگر از ادامه این درگیری‌ها جلوگیری کرد اما ۲ سال بعد، در سال ۹۶ بار دیگر اختلافات بالا گرفت و این بار ۴ نفر در درگیری طایفه‌ای به قتل رسیدند. هر دو طایفه از این درگیری‌ها زیان زیادی کرده بودند و ناامنی ایجاد شده همه چیز را در این روستا به رکود کشانده بود.

سال ۹۸ نیز بار دیگر با بالا گرفتن درگیری‌ها یک نفر دیگر به قتل رسید اما این بار دستگاه قضایی رسیدگی جدی به این اختلافات را در دستور کار قرار داد و شمار زیادی از افرادی که در درگیری‌های خونین سالهای گذشته در این روستا دست داشتند دستگیر شدند. در این بین ۲ نفر از دستگیرشدگان که اتهام‌شان قتل عمدی بود بعد از محاکمه در سال ۱۴۰۰ قصاص شدند تا برای مدتی آرامش به این روستای آشوب‌زده بازگردد.

دستگاه قضایی عزم خود را جزم کرده بود تا با ایجاد صلح و سازش بین اعضای این دو طایفه آرامش را به روستا برگرداند. در این مدت به دلیل ناامنی و درگیری‌های خونین، روستا خالی از سکنه شده بود اما وقتی قرار شد طرفین با یکدیگر صلح کنند خانواده‌های کوچ کرده به تدریج به محل اصلی زندگی‌شان بازگشتند. آنها امیدوار بودند که این بار صلح پایدار باشد و بتوانند مثل قبل با آرامش در کنار یکدیگر زندگی کنند. حتی شماری از افرادی که در این درگیری ها به زندان افتاده بودند نیز با قرارهای قانونی آزاد شدند.

به تدریج همه خانواده‌ها به روستا بازگشته و زندگی در پتک جلالی به روال عادی خود بازگشته بود که روز یکشنبه بار دیگر چند نفر از اعضای دو طایفه در زمین کشاورزی با یکدیگر درگیر شدند. یکی از طرفین در حال برداشت گوجه فرنگی بودند که طرف مقابل برای برداشت گندم سررسیدند و وقتی با یکدیگر رودررو شدند با یک بگومگوی ساده درگیری آغاز شد. یکی از طرفین مسلح بود و وقتی بگومگو بالا گرفت شروع به تیراندازی کرد و در این بین ۴ نفر مجروح شدند. بعد از ۴ سال بود که اعضای این دو طابفه بار دیگر با یکدیگر درگیر شده بودند و اما اوج درگیری‌ها به یکشنبه شب برمی‌گردد. جایی که روستای پتک جلالی بار دیگر به میدان جنگ تبدیل شد و در حالی که طرفین به انواع سلاح‌های گرم شامل: کلت، کلاشینکف و وینچستر مسلح بودند ۲ نفر بر اثر اصابت گلوله جان خود را از دست دادند و شماری مجروح شدند. همچنین چندین خانه نیز طعمه آتش سوزی شد و به تاسیسات برق روستا نیز آسیب جدی وارد شد. بعد از آن بود که نیروهای انظامی با حضور در روستا ضمن تامین امنیت، کنترل آنجا را به دست گرفتند.

بر اساس این گزارش، با احتساب این دو جانباخته، در ۸ سال گذشته ۲۰ نفر از دو طایفه در درگیری جان خود را از دست داده و ۲ نفر نیز قصاص شده اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۸
اشتباه نوشتید اونجا تگزاس امریکا بوده اینجا که کسی تفنگ بازی نمیکنه
یک بار با قاطعیت با این دیوانگان رفتار کنید. چرا باید اسلخه داشته باشند و به راحتی آدم بکشند؟
منطقه را محاصره کنید و در صورت تسلیم نشدن و تحویل ندادن کلیه مهمات شون با هوانیروز بهشون حمله کنید.
پاسخ ها
زنبورک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
اینجا ایران است و قانون در انجماد!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
شما با آی پی آمریکا اومدی جو گیر شدی ، داداش هوانیروز دیگه چه صیغه ایه؟؟؟
عدم فرهنگ
پاسخ ها
کریم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
فیلم سینمایی زیادنبین بنده خدا مگه جنگ حماس واسراییل هست باهوانیروز حمله
چه با افتخار هم میگین 20 نفر کشته بابا اینا انسان بودنا. در ثانی اگه دستگاه قضا زودتر اقدام میکرد الان کار باینجا کشیده نمیشد . دستگاه قضای ما گاها اصلان نمیخوابه گاها خیلی خواب حتی خروپفم میکنه
تو درگیری دو تا کشور هم اینقدر تلفات نمیده
دليل گروني گوجه فرنگي پس همينه
بگذارید همدیگر را بکشند و بقیه را هم اعدام کنید در این عصر و زمانه وجود چنین طوایف برای کشور مایه ننگ و سرافکندگی هست بمیرند بهتره
بعد اگه دو کلمه حرف حساب بزنی بهت میگن نژاد پرست
خداییش هیچوقت اقوامی مانند عرب و ترک و پشتون نمی تونند اون فرهنگ شهرنشینی که پارس ها دارند را داشته باشند حتی اگر تا ابد هم خودتون را گول بزنید واقعیت همین است و بس.
خوبه تو کشور اسلحه آزاد نیست که اینطور است .حالا ازآمریکا ایراد میگیرن
اینا دیگه گند زدند، همه طرفها را باید به افغانستان و یا لاهور تبعید کنی
این چه فرهنگ مسخره ایه
فوری الکی به یه زن تهمت خیانت می زنن میریزن چند نفری می کشنش
توی عروسیا تیر اندازی می کنن و مهمانها زخمی و کشته میشن
تا کوچکترین مسئله سریع اسلحه کشی میکنن
متمدنین خوزستانی جلوی این عقب ماندگیه را بگیرید
روش بسیار ساده ای وجود دارد
خلع سلاح و تبعید هر دو طایفه به مناطق محروم تحت کنترل و دور از جوامع مدرن. مانند جزایر متروکه.
رفتار غلط باید ريشه کن شود.
هم خودشان اصلاح می شوند هم عبرتی برای سایر طوایف و اقوام
بهترین کار اینه که بزارن اینقدر همدیگر رو بکشن تا نسل هر دو طایفه منقزض بشه
وقتی از دویدن در راهروهای دادگاه برای گرفتن حقت ناامید میشی...
بعضی ها فقط اسم آدم رو بيش از پيش خراب میکنن، وقتی درک و فهم نباشه خیلی ها ازش رنج می‌برن...
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی