بازدید 77924
۲

باران و برف از راه رسید

رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی تازه‌ترین اطلاعات درباره وضعیت هوای کشور را ارائه کرد.
کد خبر: ۱۲۰۷۱۱۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴ 28 November 2023

به گزارش تابناک، کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت وگو با «اطلاعات آنلاین»، درباره وضعیت هوای کشور گفت: هوای امروز سواحل شمالی کشورمان بارانی خواهد بود. این بارش‌ها از صبح در گیلان و مناطقی از غرب مازندران آغاز شده و در حال حاضر در استان‌های تهران، کرمانشاه، زنجان و همدان شاهد بارش هایی بوده ایم.

تهران امروز در بعضی از ساعات بارش پراکنده و در برخی مواقع وزش باد شدید خواهد داشت. اما از بعد از ظهر برای تهران کاهش ابر پیش‌بینی می‌شود. بیشینه دمای تهران امروز 17 درجه خواهد بود و نسبت به دیروز حدود 6 درجه کاهش رو تجربه خواهد کرد و مینیموم امروز به 13 درجه خواهد رسید که نسبت به دیروز افزایشی خواهد بود.

البته در دامنه‌های جنوبی البرز، مناطقی از شمال و غرب کشور و زاگرس مرکزی این بارش‌ها همراه با رعد و برق است و گاهی با وزش باید شدید همراه است که سبب وقوع پدیده گرد وغبار خواهد شد.

وی افزود: در مناطق سردسیر هم بارش برف گزارش شده است اما از بعد از ظهر امروز قدرت آن کاهش می یابد.

به گفته وی شدت بارش‌ها روی نواحی ساحلی خزر به ویژه استان گلستان متمرکز خواهد شد و این مناطق جز مراکزی هستند که شامل هشدار نارنجی می شوند.

وی گفت: بارش برف در مناطق کوهستانی رخ خواهد داد که سبب لغزندگی جاده‌ها می‌شود و چون با رخداد مه خواهد بود باعث کاهش دید می‌شود و محدودیت‌هایی را در ناوگان حمل و نقل  ریلی، هوایی ایجاد می کند.

این کارشناس هواشناسی افزود: سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها و آب گرفتگی معابر و برخورد صاعقه نیز قابل پیش‌بینی است و کوهنوردان باید از رفتن به کوه خودداری کنند و جابه جایی عشایر نیز با محدودیتی‌هایی مواجه خواهد بود.

رفیعی ادامه داد: فردا نیز بارش‌ها در شمال شرق و شرق کشور و مناطق ساحلی خزر به صورت پراکنده ادامه می یابد.

وی افزود: سامانه بارشی فردا کشور را ترک می کند اما کاهش محسوس دما خواهیم داشت. سواحل شمالی خزر و دامنه‌های جنوبی البرز نیز امروز با کاهش دما  مواجه می شود.

این کارشناس هواشناسی گفت: این شرایط فردا چهارشنبه در شمال شرق کشور نیز ادامه می یابد و در این مناطق کشور هم کاهش دما صورت خواهد گرفت. دریای خزر امروز مواج و متلاطم است و افزایش طول موج خواهد داشت و هشدار هواشناسی دریایی هم صادر شده و هموطنان عزیز در آن مناطق باید حتما به این هشدارها توجه داشته باشند و روزهای پنجشنبه و جمعه هم آب‌های خلیج فارس متلاطم هست.

به گفته وی طی 5 روز آینده در ساعت‌های بعد از ظهر و اوایل شب به اصطلاح گذر موجی روی نیمه جنوبی کشور اتفاق می افتد و مناطقی از هرمزگان، جنوب کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان رگبار و رعد و برق را تجربه می کنند.

رفیعی در پایان گفت: سردترین منطقه در کشور دشت نمدان در استان فارس و لاله زار کرمان با دمای 5 درجه زیر صفر بود. دما در صفاشهر استان فارس به 4 درجه زیر صفر، چالدران در آذربایجان غربی و دیزین بالا در استان البرز به  3 درجه زیر صفر، پاسارگاد در فارس و سبزدشت در استان یزد، میمه در اصفهان و سربیشه در خراسان جنوبی به یک درجه زیر صفر و فیروزکوه در تهران حدودا به صفر رسید.

گرمترین منطقه نیز لنگرود در استان گیلان با  33 درجه بود. دما در مناطق ماسال و لاهیجان هم 32 درجه بالای صفر بود. ولی از امروز به بعد این مناطق هم کاهش محسوس دما دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
همش دروغ دروغ دروغ دروغ و کارشناسی غلط
نمیدونیم مدرک کارشناسی هواشناسی شما از کجا گرفتید مشتی بیسواد پفک فردش
ملایر هم چند قطره آمدn
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی