بازدید 1747

سفیر ایران در دوحه: ۱۴ زندانی ایرانی آزاد شده‌اند

سفیر ایران دردوحه ابراز امیدواری کرد ایرانیانی که غیرقانونی به آب‌های قطر وارد شده‌اند هر چه زودتر آزاد شوند.
کد خبر: ۱۲۰۷۰۸۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱ 28 November 2023

به گزارش «تابناک»، علی صالح‌آبادی، سفیر ایران در دوحه در گفت‌وگو با ایسنا درباره آزادی زندانیان ایرانی در قطر با بیان اینکه با پیگیری‌های ما، چهارده‌ نفر از زندانیان ایرانی که غیرقانونی به آب‌های قطر وارد شده بودند در چند ماه اخیر آزاد شدند، گفت: البته هشت نفر دیگر از این افراد هم‌چنان در زندان‌های قطر هستند که برای رهایی آنها در حال پیگیری هستیم.

وی افزود: حدود ۹۰ نفر دیگر از ایرانیان در زندان‌های قطر به سر می‌برند که در رابطه با قاچاق مواد مخدر دستگیر شده‌اند و از آنجایی که قطر در رابطه با مواد مخدر بسیار جدی و سخت برخورد می‌کند، اینکه بتوانیم برای انتقال آنها به کشور یا تخفیف مجازاتشان کاری انجام دهیم بسیار سخت است.

صالح‌آبادی درباره میانجی‌گری قطر در رابطه با مذاکرات برجامی اظهار کرد: دولت قطر از دولت‌های دوست و نزدیک به ایران است و به لحاظ سیاسی روابط خوبی با این کشور داریم. در یک ماه و نیم گذشته سومین سفر وزیر امور خارجه به این کشور انجام شد و مذاکرات تلفنی میان مقامات دو کشور در سطوح عالی در جریان است. از این رو ما تعامل نزدیکی با قطر داریم و درباره موضوعات مختلف مرتبط با ایران، فلسطین و موضوعات دیگر بین‌المللی در تعامل هستیم.

سفیر کشورمان در دوحه تصریح کرد: تعاملات ایران با دولت قطر بسیار خوب و نزدیک است و دوستان ما در قطر با حسن نیت برخورد می‌کنند و هماهنگی لازم را در مسایل دو جانبه و چندجانبه و بین‌المللی دارند.

شایان ذکر است قطر در موضوع برجام و مذاکرات احیای این توافق و تبادل زندانیان ایرانی و آمریکایی و آزاد شدن پول‌های بلوکه شده ایران و دیگر موضوعات سیاسی و بین‌المللی به عنوان میانجی میان ایران و آمریکا تعامل داشته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی