بازدید 2075
۱

صادرات گاز روسیه به چین رکورد زد

غول انرژی روسیه یعنی شرکت گازپروم اعلام کرد که رکورد جدیدی در عرضه روزانه گاز به چین از طریق خط لوله بزرگ "قدرت سیبری" Power of Siberia به ثبت رسانده است.
کد خبر: ۱۲۰۶۹۱۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۸ 27 November 2023


به گزارش تابناک به نقل از راشاتودی، غول انرژی روسیه یعنی شرکت گازپروم روز شنبه اعلام کرد که رکورد جدیدی در عرضه روزانه گاز به چین از طریق خط لوله بزرگ "قدرت سیبری" Power of Siberia به ثبت رسانده است.

گازپروم طبق قرارداد بلندمدتی که با شرکت ملی نفت چین (CNPC) امضا کرده است، گاز طبیعی را برای این شریک تجاری مهم خود تامین می کند.

خط لوله قدرت سیبری بخشی از یک قرارداد 30 ساله 400 میلیارد دلاری بین گازپروم و شرکت ملی نفت چین است که در سال 2014 امضا شد.

 

این شرکت در بیانیه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: در تاریخ 23 نوامبر، عرضه گاز روسیه از طریق خط لوله قدرت سیبری بار دیگر از تعهدات قراردادی روزانه فراتر رفت. گازپروم تمام حجم‌های درخواستی را تحویل داده و در صادرات روزانه گاز به چین رکورد جدیدی را به ثبت رساند.

چین در حال حاضر بیشتر گاز وارداتی از روسیه را از طریق این خط لوله، که بخشی از مسیر به اصطلاح "شرقی" محسوب می‌شود، تامین می کند.

بخشی از این خط لوله در دسامبر 2019 راه اندازی شد و به اولین مسیری تبدیل شد که سوخت روسیه را به کشور همسایه منتقل می‌کرد.

روسیه سال گذشته 15.5 میلیارد متر مکعب گاز از طریق خط لوله قدرت سیبری به چین صادر کرد که ظرفیت سالانه 38 میلیارد متر مکعب را دارد.

به گفته الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه، عرضه گاز به چین از طریق این مسیر در سال جاری به 22 میلیارد متر مکعب خواهد رسید، زیرا مسکو به تقویت همکاری‌ها با پکن در بخش انرژی ادامه می دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
میلیون نفر از جمعیت ایران در فقر کامل فرو رفته‌اند

بانک جهانی تاکید کرده ۱۰ میلیون نفر از جمعیت ایران در فقر کامل فرو رفته‌اند و نابرابری‌های اجتماعی تشدید شده است. چهل درصد مردم ایران در معرض فقر هستند.بر اساس این گزارش، فقدان رشد اقتصادی تمام ماجرا نیست. در واقع، در طول دوره کوتاه توسعه اقتصادی در ایران، نرخ فقر به سختی پایین آمده است. منافع رشد نصیب خانوار‌های پنجک‌های بالای مصرف شده در حالی که خانوار‌های پنجک‌های پایین عقب ماندند. همچنین شواهدی مبنی بر نابرابری‌های ساختاری مداوم بین ساکنان روستایی و شهری، مردان و زنان، و افراد دارای تحصیلات و فاقد تحصیلات متوسطه وجود دارد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی