بازدید 34048
چهل و نهمین روز جنگ غزه

آتش بس ۴ روزه در غزه آغاز شد/ شروع تبادل اسرا و ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه/صف گسترده کامیون‌های در گذرگاه رفح برای ورود به غزه+ فیلم

آتش‌بس چهار روزه بین رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت حماس در نوار غزه از ساعت ۷ صبح روز جمعه (به وقت محلی) اجرایی شد. اجرای این توافق پس از تاخیر یک روزه آغاز شده است. در ابتدا قرار بود توافق تبادل اسرا بین رژیم صهیونیستی و جنبش حماس از صبح روز پنجشنبه آغاز شود، اما تا روز جمعه به تعویق افتاد.
کد خبر: ۱۲۰۶۳۲۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷ 24 November 2023

آتش بس 4 روزه در غزه آغاز شد

آتش‌بس چهار روزه بین رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت حماس در نوار غزه از ساعت ۷ صبح روز جمعه (به وقت محلی) اجرایی شد.

خالد مشعل خطاب به غرب: به فکر منطقه بعد از اسرائیل باشید
۱۴۰۲/۰۹/۰۳ - ۲۳:۰۲

«خالد مشعل» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در خارج از مرزهای فلسطین، شامگاه امروز (جمعه)، در اظهاراتی که در رسانه‌های فلسطینی منتشر شد، به تشریح دستاوردهای مقاومت طی هفته‌های اخیر پرداخت.

خالد مشعل در بخشی از اظهارات خود گفت: «بعد از ۴۹ روز تجاوز تروریستی صهیونیست‌ها و علی‌رغم شهادت برخی از رزمندگان و اعضای ارشد، حال مقاومت خوب است. تونل‌های ما، مهمات و تسلیحات ما همه سالم هستند و ما همچنان قادر به مانوردهی، شلیک موشک و حمله به تانک‌های نفوذی هستیم».

مشعل ادامه داد: «رزمدگان دلیر ما تانک‌هایی را که میلیون‌ها [دلار] ارزش دارند و مجهز به جدیدترین تکنولوژی‌ هستند، با بمب‌های کوچکی  مضحکه خود کرده‌اند و بزدلان داخل این تانک‌ها را از پا در می‌آورند».

او همچنین اشاره کرد: «برخی از سیاستمداران غربی درباره «غزه‌ی بعد از حماس» بحث می‌کنند. من به آن‌ها می‌گویم وقت خود، خیال‌هایتان و رویاهایتان را تلف نکنید، طی چند سال ان‌شاءالله باید اوضاع منطقه بعد از اسرائیل را مورد بررسی قرار دهید».

خالد مشعل همچنین تاکید کرد: «حضور نیروهای بین‌المللی یا عربی برای اداره غزه را رد می‌کنیم و قهرمانان ما بخصوص نیروهای پیروز کتائب القسام این نقشه‌ها را لگدمال خواهند کرد».

بورل: آتش‌بس غزه باید به طور کامل اجرا و برای مدت طولانی‌تری تمدید شود
۱۴۰۲/۰۹/۰۳ - ۲۳:۰۰

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن استقبال از آغاز توافق آتش‌بس میان جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و رژیم صهیونیستی گفت: این توافق باید به عنوان اولین گام برای پایان دادن به وضعیت وحشتناک بشردوستانه در غزه، به طور کامل اجرا و برای مدت طولانی‌تری تمدید شود.

 جوسپ بورل طی بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای اتحادیه اروپا منتشر شد افزود: در حالی که این توافق دسترسی محدود به غذا، آب، دارو و سوخت را برای ساکنان غزه فراهم کرده است، اتحادیه اروپا تاکید می کند که کمک های بشردوستانه باید بدون هیچ قید و شرطی به غیرنظامیان غزه برسد.

وی یادآور شد: پس از عملیات نظامی اسرائیل در غزه، بیش از یک میلیون نفر خانه های خود را ترک کرده و جایی برای رفتن ندارند. در عین حال، گسترش بی رویه خشونت شهرک نشینان علیه فلسطینی ها در کرانه باختری، همانطور که وزرای خارجه G۷ بیان کردند، غیرقابل قبول است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه حق ادعایی رژیم صهیونیستی برای دفاع از خود باید با قوانین بین المللی از جمله حقوق بشردوستانه مطابقت داشته باشد افزود: اتحادیه اروپا از تعداد زیاد تلفات غیرنظامیان، به ویژه هزاران کودک و زن ابراز تاسف می کند.

وی اضافه کرد: سازمان ملل متحد و دادستان دیوان بین المللی کیفری اعلام کرده اند که رعایت قوانین بین المللی فقط یک الزام اخلاقی نیست. حفاظت از غیرنظامیان، دسترسی بدون مانع به خدمات اولیه و احترام به مکان‌های حفاظت شده مانند بیمارستان‌ها و مدارس یک الزام قانونی است.

بورل در بخش دیگری از این بیانیه ادعا کرد که تنها راه صلح پایدار در منطقه، تحقق راه حل دو دولت (اسرائیل و فلسطین) است و «جامعه بین المللی موظف است به طور جدی برای ایجاد این امکان مشارکت کند.»

قطر:امیدواریم آتش‌بس مؤقت به دائمی تبدیل شود
۱۴۰۲/۰۹/۰۳ - ۲۳:۰۰

 «ماجد الانصاری» سخنگوی وزارت امورخارجه قطر جمعه شب گفت: امیدواریم که روزهای آینده تلاش‌ها برای تمدید آتش‌بس و رسیدن به توقف جنگ بطور دائمی به ثمر بنشیند.

 الانصاری اظهار کرد: کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه برای کمک رسانی حیاتی به فلسطینی‌های محاصره شده در نوار غزه، وارد این باریکه شدند.

وی گفت: به نظارت شرایط موجود [در خصوص توافق آتش‌بس] ادامه می‌دهیم و تبادل اطلاعات میان طرفین و صلیب سرخ را تسهیل می‌کنیم.

الانصاری افزود: جمع شدن سری نخست اسیران فلسطینی به همراه خانواده‌هایشان براساس توافق آتش‌بس انجام گرفته است.

۳۹ اسیر فلسطینی آزاد شدند
۱۴۰۲/۰۹/۰۳ - ۲۱:۴۳

 اداره امور اسیران فلسطین جمعه شب تأیید کردکه ۳۹ اسیر توسط ارتش رژیم صهیونیستی آزاد شدند.

 اداره امور اسیران فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد که این گروه نخستین گروه از اسرای فلسطینی هستند که شامگاه امروز ‌و بر اساس توافق آتش بس انجام شده، آزاد شدند.

منابع خبری اعلام کردند که این اسرا ۲۴ زن و ۱۵ کودک هستند.

الجزیره نیز اعلام کرد که مسؤولان زندان‌های صهیونیستی اقدامات لازم برای آزادی این اسرا را انجام داده‌اند.

سرایاالقدس: هرگونه نقض آتش بس با پاسخ مناسب مواجه خواهد شد
۱۴۰۲/۰۹/۰۳ - ۱۹:۵۷

گردان‌های سرایاالقدس اعلام کرد که ما به توافق آتش‌بس پایبند هستیم اما هرگونه نقض توافق با پاسخ مناسب مواجه خواهد شد.

به گزارش المیادین، ابوحمزه، سخنگوی نظامی سرایاالقدس در اظهاراتی گفت که در طول ۴۸ روز مقاومت فلسطین شهرها ومناطق صهیونیست‌نشین را با صدها راکت و خمپاره هدف قرار داد.

وی تاکید کرد که مقاومت لبنان ضربات مهلکی به دشمن زد و اتفاقات آینده بزرگ‌تر خواهد بود.

ابوحمزه افزود: در عراق پایگاه‌های آمریکایی مورد هدف قرار گرفتند و یمنی ها نیز دریای سرخ را به آغوش عربی باز گرداند .یمنی‌ها به به دشمن گفتند که حق تصرف قانونی در دریای سرخ برای ما بوده و برای شما نبوده ونخواهد بود.

وی در بخش دیگری خاطرنشان کرد: کرانه باختری بخش جدایی‌ناپذیر نبرد دفاع از شرف عربی و اسلامی بوده و خواهد بود.

سخنگوی سرایاالقدس همچنین گفت: توقف عملیات نظامی در مدت آتش‌بس انسانی را تا زمان پایبندی دشمن اعلام می‌کنیم و هرگونه نقض توافق با پاسخ مناسب مواجه خواهد شد.

سی‌ان‌ان: دستکم ۶۷ فلسطینی در اولین روز آتش‌بس موقت از مصر به غزه بازگشتند
۱۴۰۲/۰۹/۰۳ - ۱۸:۲۵

شبکه خبری سی ان ان آمریکا اعلام کرد: دست‌کم ۶۷ فلسطینی که از زمان آغاز درگیری‌ها در ۷ اکتبر در مصر گرفتار شده بودند، روز جمعه و ساعاتی پس از اجرای آتش‌بس موقت، به غزه بازگشتند.

شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا روز جمعه به وقت محلی گزارش داد که بر اساس گزارش سفارت فلسطین در قاهره فلسطینیان گرفتار در شبه جزیره سینا روز جمعه اجازه عبور به غزه را خواهند داشت و سایر فلسطینی‌ها که در مصر هستند در صورت تمایل از روز شنبه اجازه خواهند داشت به غزه بروند.

زینت الگیندی که قبل از شروع جنگ برای معالجه پزشکی به مصر سفر کرده بود، اندکی قبل از عبور از گذرگاه مرزی رفح به سی ان ان گفت: «خاک غزه روح ماست، هوایی است که تنفس می کنیم. اینجا سرزمین استقامت است. ان شاء الله پیروزی از آن ما خواهد بود.»

مرد جوانی نیز که از ذکر نام خودداری کرد و با وجود بی اطلاعی از خانه خود خواهان بازگشت به غزه است، به سی ان ان گفت:« ۲۲ روز است که نمی توانم با خانواده ام ارتباط برقرار کنم. من نمی توانم از طریق تلفن یا اینترنت با آنها ارتباط برقرار کنم. آنها کجا هستند؟ چه اتفاقی برای آنها افتاد؟ من اطلاعی از آنها ندارم.»

آمریکایی‌ها جزو ۱۳ گروگان آزاد شده مرحله نخست توسط حماس نیستند
۱۴۰۲/۰۹/۰۳ - ۱۸:۱۳

یک مقام آمریکایی اغلام کرد که انتظار نمی رود شهروندان آمریکایی جزو اولین گروه از گروگان هایی (۱۳ نفر) باشند که روز جمعه توسط حماس آزاد می شوند.

این مقام آمریکایی روز جمعه به وقت محلی به شبکه خبری سی ان ان آمریکا گفت که واشنگتن امیدوار است شهروندان آمریکایی در میان ۵۰ نفر اولیه، باشند.

۱۳ اسیر اسرائیلی تحویل صلیب سرخ شدند
۱۴۰۲/۰۹/۰۳ - ۱۶:۳۸

 منابع خبری، شامگاه امروز (جمعه)، خبر دادند تعدادی از اسرای اسرائیلی به همراه نیروهای صلیب سرخ از نوار غزه در حال انتقال به گذرگاه مرزی «رفح» در جنوب نوار غزه هستند.

رادیو «اسرائیل» به نقل از منابع مصری گزارش داد: «صلیب سرخ بازداشت‌شدگان اسرائیلی را تحول گرفته و آن‌ها در مسیر خود به سمت گذرگاه رفح هستند».

رادیو اسرائیل در ادامه اضافه کرد اسرای اسرائیلی‌ای که آزادشده‌اند از گذرگاه «العوجا» از طریق گذرگاه رفح به اراضی اشغالی بازخواهند گشت.

وبگاه «والا» به نقل از یک مقام امنیتی رژیم صهیونیستی گزارش داد صلیب سرخ ۱۳ اسیر اسرائیلی را تحویل گرفته است.

تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز همزمان خبر داد هر ۱۳ اسیر ابتدا به مقامات مصری و سپس به مقامات رژیم صهیونیستی تحویل داده خواهند شد.

هنیه: تا زمان پایبندی دشمن به اجرای توافق، پایبند هستیم
۱۴۰۲/۰۹/۰۳ - ۱۵:۱۶

 اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در اظهاراتی گفت که که ملت بزرگ فلسطین با استقامت ‌و پایداری حماسه آفرید و مبارزان ما به دشمن ضربه زدند.

وی تاکید کرد: با عزت و افتخار توانستیم با دشمن مقابله کنیم و اراده آن را بشکنیم و طرح‌هایش را با شکست مواجه کنیم.

هنیه خاطرنشان کرد که شهدا بهای آزادی و استقلال هستند.

رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: دشمن شرط بسته بود که اسرایش را با سلاح، قتل ونسل‌کشی بازگرداند. اکنون دشمن شروط مقاومت را پذیرفت اراده ملت شجاع ما منجر به آتش بس شد.

هنیه در بخش دیگری تاکید کرد: تحت نظارت برادرانمان در قطر و مصر وارد مذاکرات سختی شدیم و آن را با مسئولیت‌پذیری و توازن اداره کردیم. تاکید می کنیم که تا زمان پایبندی دشمن به اجرای توافق پایبند هستیم. از قطر ومصر تقدیر و تشکر می‌کنیم و بر ضرورت تداوم تلاش‌های بین‌المللی برای برآورده کردن حقوق ملت فلسطین تاکید می‌کنیم.

اسماعیل هنیه با تاکید بر وحدت ملت فلسطین از موضع عربی و اسلامی در عدم دخالت در سرنوشت غزه تقدیر کرد.

وی گفت که ملت فلسطین وارد نبرد آزادی در غزه، قدس اشغالی و تمام مناطق فلسطینی شده است.

هنیه همچنین از مقاومت لبنان، یمن و عراق تقدیر و تشکر کرد.

تل‌آویو فرآیند آزادی ۳۹ اسیر فلسطینی را تکمیل کرد
۱۴۰۲/۰۹/۰۳ - ۱۴:۴۵

 خبرنگار شبکه «الجزیره» امروز گفت که مقامات زندان‌های رژیم صهیونیستی فرآیند آزادی ۳۹ اسیر فلسطینی از جمله ۲۴ زن را تکمیل کرده و این اسرا، هم‌اکنون باهدف آمادگی برای مبادله به زندان «عوفر» منتقل شده‌اند.

روزنامه عبری«یدیعوت آحارانوت» گزارش داد که ۲۴ اسیر زن از زندان «دامون» و ۱۵ کودک اسیر فلسطینی از زندان «مجدو»، به زندان عوفر انتقال داده شدند تا در چارچوب توافق مبادله اسرا بین حماس و اسرائیل آزاد شوند.

 

صف گسترده کامیون های در گذرگاه رفح برای ورود به غزه+ فیلم
۱۴۰۲/۰۹/۰۳ - ۱۱:۲۶

سخنگوی گذرگاه رفح بین نوار غزه و مصر اعلام کرد: ورود کامیون‌های حامل کمک‌های انسانی و سوخت به نوار غزه آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود امروز ۲۳۰ کامیون وارد این نوار شود.

 این مسئول گذرگاه رفح در گفتگو با شبکه الجزیره مباشر همچنین گفت: پیش‌بینی می شود امروز حدود یکصد زخمی برای درمان در خارج از غزه از این منطقه خارج شوند.

تعداد بازدید : 2274

از سوی دیگر، خبرگزاری فلسطینی معا گزارش داد رئیس هلال احمر مصر در استان شمال سینا از آماده باش کامل از طرف هلال احمر این کشور از امروز جمعه و همزمان با برقراری آتش بس خبر داد.

خالد زاید در این باره افزود: هلال احمر مصر، آماده سازی ۵۰۰ کامیون کمک برای ورود به نوار غزه از روز جمعه را به طور کامل انجام داده است. همچنین تمهیدات لازم برای استقبال از شمار زیادی از زخمی های فلسطینی از طریق گذرگاه زمینی رفح انجام شده است.

خبرگزاری معا به نقل از منابعش اعلام کرد مصر، بعد از ظهر امروز جمعه ۱۰ اسیر غیر نظامی اسرائیلی را با اطلاع سازمان جهانی صلیب سرخ، از طریق گذرگاه رفح تحویل خواهد گرفت تا آنها را در منطقه کرم ابو سالم به اسرائیل تحویل دهد.

قدردانی هنیه از حمایت‌ها و تلاش‌های ایران برای تحقق آتش‌بس موقت
۱۴۰۲/۰۹/۰۳ - ۱۱:۲۴

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در سفرش به دوحه پنجشنبه شب دوم آذر ماه با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و تعدادی از کادر رهبری سیاسی این جنبش دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار آخرین تحولات غزه و کرانه غربی فلسطین، روند آتش‌بس موقت و نیز راه‌های تقویت حمایت منطقه‌ای و بین‌المللی از ملت فلسطین در زمینه‌های مختلف بشردوستانه، سیاسی، حقوقی و بین‌المللی مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت.

امیرعبداللهیان در دیدار با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، با تبریک مجدد پایداری، مقاومت و پیروزی ملت فلسطین و مردم صبور و مجاهد غزه گفت: پیامدهای عملیات طوفان الاقصی دنیا را تکان داد و گرچه خسارت‌های انسانی ملت فلسطین در نوار غزه بسیار زیاد، تلخ و ناگوار بود، اما ابعاد پیروزی و دستاورد ملت فلسطین بسیار بزرگتر بود و موازنه‌های راهبردی را در ابعاد مختلف به نفع فلسطین و به ضرر رژیم غاصب، متجاوز و جنایتکار صهیونیستی تغییر داد.

وزیر امور خارجه با اشاره به ادعای اولیه نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه هدف از حمله به غزه نابودی حماس است، افزود: آمریکا و رژیم اسرائیل برغم بیش از یک‌ماه و نیم تجاوز و جنگ ظالمانه و کشته و مجروح کردن ده‌ها هزار شهروند فلسطینی، کمترین دستاوردی را در حوزه نظامی‌کسب نکردند و مجبور به مذاکره غیرمستقیم با حماس برای آتش‌بس و آزادی اسرای خود شدند.

رئیس دستگاه دیپلماسی با اشاره به اینکه ارزیابی همگان این است که رژیم اسرائیل و آمریکا در میدان نبرد چیزی به دست نیاوردند، خاطرنشان کرد: آنها با طراحی‌های سیاسی در پی آن هستند که آنچه را که در میدان و از طریق نظامی نتوانسته‌اند به دست آورند، از طریق سیاسی محقق کنند و البته این نیز یک رویایی است که قطعا تعبیر نخواهد شد و دیپلماسی مقاومتی جنبش حماس و گروه‌های مقاومت فلسطین این اقدامات و طراحی‌های سیاسی را خنثی و بی‌اثر خواهد کرد.

امیرعبداللهیان با تجلیل از مقاومت عزتمندانه و شجاعانه گروه‌های مقاومت و مردم غزه در برابر ۴۷ روز تجاوز وحشیانه رژیم جنایتکار صهیونیستی به غزه، بر عزم قاطع جمهوری اسلامی ایران برای ادامه حمایت از ملت و مقاومت فلسطین در حوزه‌های سیاسی و بین‌المللی تأکید کرد.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس نیز با تشکر از حمایت قاطع رهبری، رئیس‌جمهور، دولت و ملت ایران و نیز پشتیبانی دیپلماتیک پرتحرک وزیر امور خارجه از مسأله فلسطین و مردم آن بویژه در جریان جنگ جاری علیه غزه، آخرین وضعیت مقاومت و‌ پایداری در غزه و نیز ابعاد توافق آتش‌بس موقت را تشریح کرد.

هنیه همچنین حمایت‌های جهادی جریان‌های مقاومت در لبنان، یمن، عراق و سوریه از برادران و خواهران خود در غزه را افتخارآمیز و دارای پیامی واضح به رژیم صهیونیستی و آمریکا توصیف کرد.

اسماعیل هنیه با تشریح برخی از ابعاد جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه و خاصه جنایت این رژیم علیه بیمارستان‌ها و زیرساخت‌های خدماتی و شهری غزه، دولت آمریکا را محور اصلی جنگ علیه غزه به دلیل‌ عصبانیت آن از ابعاد و آثار راهبردی عملیات طوفان‌الاقصی خواند و گفت: آمریکا برغم مخالفت اولیه با آتش‌بس، اما با درک واقعیت‌های میدان نبرد نهایتا مجبور شد در مقابل اراده ملت فلسطین و نیز خواست ملت‌های جهان و رأی مثبت ۱۲۱ کشور به قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل، تسلیم شده و با آتش‌بس و توافق با حماس موافقت کند و این نشان می‌دهد که سلطه آمریکا بر نظام بین‌الملل کاهش یافته است.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با تشکر از تلاش‌ها و حمایت‌های ویژه جمهوری اسلامی ایران در حمایت از تحقق آتش‌بس موقت، اظهار داشت: این یک پیروزی سیاسی است که بر پایه پیروزی مقاومت در میدان به دست آمده و دشمن در تحقق اهداف خود به جز کشتار زنان و کودکان و شهروندان و ویران کردن خانه‌های آنان ناکام‌ ماند و ما به یاری و نصرت حتمی خداوند در پیروزی کامل بر دشمن صهیونیستی ایمان داریم.

بازگشت مردم در سایه تحرکات اشغالگران
۱۴۰۲/۰۹/۰۳ - ۱۱:۲۲

خبرنگار شبکه «المیادین» در غزه امروز، جمعه ۲۴ نوامبر و ساعتی پس از آغاز آتش‌بس انسانی در غزه گزارش داد که با خروج جنگنده‌ها و پهپادهای مملو از موشکِ رژیم صهیونیستی از حریم هوایی نوار غزه، اوضاع نسبتاً آرام است.

خبرنگار المیادین در ادامه گزارش گفت که آوارگان فلسطینی به خیابان‌ها آمده و دیگر ساکنان هم برای مداوای مجروحان به سوی بیمارستان‌ها و برخی دیگر هم برای تشییع پیکر شهدای شب گذشته به مقابر می‌روند.

براساس گزارش المیادین، کامیون‌های حامل سوخت پس از هفته‌ها توقیف و محاصره، وارد گذرگاه رفح شده‌اند. از شدت بمباران اسرائیل کاسته شده، اما اشغالگران آتش‌بس را در شرق رفح و شمال غرب غزه نقض کرده‌اند.

طبق گزارش خبرنگار المیادین، تعدادی از کامیون‌های سوخت پس از تخلیه محموله‌های خود برای توزیع در نوار به خاک مصر بازگشته‌اند.

این خبرنگار درباره تحرکات نظامیان رژیم اشغالگر هم گزارش داد: صهیونیست‌ها در شهر بیت حانون مستقر هستند و مانع پیشروی ساکنان می‌شوند؛ اشغالگران تهدید کرده‌اند که در صورت پیشروی و یا حرکت مردم، آن‌ها را گلوله‌باران خواهند کرد.

خبرنگار شبکه «الجزیره» هم امروز از تیراندازی نظامیان اشغالگر اسرائیلی به سمت فلسطینیان در محوطه‌های بیمارستان الرنتیسی به منظور جلوگیری از بازگشت آن‌ها به خانه‌هایشان خبر داد.

نیروهای اسرائیل در جریان آتش بس در مواضع خود می‌مانند
۱۴۰۲/۰۹/۰۳ - ۱۰:۵۶

سخنگوی نیروهای رژیم صهیونیستی اعلام کرد، نیروهای این رژیم در جریان آتش بس با حماس، در مواضع خود می‌مانند.

به گزارش خبرگزاری تاس، "دنیل هاگاری" سخنگوی نیروهای رژیم صهیونیستی اعلام کرد: با توجه به آتش بس بین اسرائیل و حماس، نیروهای ما در طول این روند در مواضع خود می‌مانند که شامل نوار غزه نیز می‌شود. من تاکید می‌کنم که این مواضع داخل نوار غزه هم هستند و بر روی آن توافق شده است.

نیروهای رژیم صهیونیستی قصد دارند تا از این وقفه برای آماده سازی و برنامه ریزی استفاده کنند.

وی ادامه داد: به دست گرفتن کنترل شمال نوار غزه نخستین بخش در یک جنگ طولانی است و ما برای مراحل بعدی آماده می‌شویم. ما در انتظار به آینده نگاه می‌کنیم. در چند روز آینده بر برنامه‌ریزی و مقدمات نهایی برای مراحل بعدی جنگ تمرکز خواهیم کرد.

ورود کامیون‌های حامل کمک به گذرگاه رفح بعد از هفته‌ها محاصره غزه
۱۴۰۲/۰۹/۰۳ - ۱۰:۵۰

در پی آغاز اجرای آتش بس موقت انسانی میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی، کامیون‌های حامل سوخت بعد از هفته‌ها محاصره وارد گذرگاه رفح شدند.

خبرنگار المیادین گزارش داد که کامیون‌های حامل سوخت وارد گذرگاه رفح شده‌اند. همچنین قرار است ۲۰۰ کامیون حامل کمک‌های غذایی و پزشکی از طریق گذرگاه رفح طی امروز وارد نوار غزه شود.

تعدادی آمبولانس که مجروحان فلسطینی را از طریق گذرگاه رفح انتقال می‌دهند، وارد مصر به سمت بیمارستان العریش مصر شدند.

خبرنگار المیادین همچنین گزارش داد که وضعیتی از تخریب گسترده بیمارستان‌ها، مدارس و ساختمان‌ها در بیت حانون به چشم می‌خورد.

 این آتش بس از ساعت هفت صبح به وقت فلسطین و برای تبادل اسرا اجرایی شده است.

دقایقی قبل از اجرای آتش بس، رژیم صهیونیستی حملات هوایی شدیدی به مناطق مختلف نوار غزه داشت. قایق‌های اشغالگر نیز ساحل رفح در جنوب نوار غزه را هدف قرار دادند. توپخانه رژیم صهیونیستی نیز اطراف منطقه الخیام را هدف گرفت.

اجرای این توافق پس از تاخیر یک روزه آغاز شد. در ابتدا قرار بود توافق تبادل اسرا بین رژیم صهیونیستی و جنبش حماس از صبح روز پنجشنبه آغاز شود، اما تا روز جمعه به تعویق افتاد.

یک مقام صهیونیست گفته بود، اختلافات مانع آغاز آتش‌بس در غزه است.

یک منبع سیاسی رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه از وجود اختلافاتی میان کابینه این رژیم و جنبش حماس خبر داد که مانع آغاز اجرای آتش‌بس در نوار غزه شده بود.

منابع رژیم صهیونیستی مدعی بودند، به فهرستی از اسامی اسرای اسرائیلی که حماس قصد آزاد کردن آن‌ها را دارد دست نیافته‌اند. 

جنبش حماس روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: بعد از مذاکرات سخت ‌و پیچیده که روزهای زیادی زمان برد به یاری خداوند و تلاش‌های گسترده قطر و مصر به توافق آتش بس انسانی (آتش بس موقت) به مدت چهار روز دست یافتیم.

بیانیه القسام پیرامون آتش‌بس موقت در غزه

گردانهای قسام (شاخه نظامی جنبش حماس) نیز در بیانیه ای اعلام کردند که آتش‌بس موقت از امروز جمعه ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳ مصادف با ۱۰ جمادی الاول ۱۴۴۵ هجری راس ساعت ۷ صبح (به وقت فلسطین) اجرایی خواهد شد.

ـ آتش‌بس ۴ روز خواهد بود که از صبح جمعه شروع خواهد شد و طی آن هرگونه اقدام نظامی گردان‌های قسام و گروه‌های مقاومت فلسطین و دشمن صهیونیستی در طول ایام آتش‌بس متوقف خواهد شد.

- توقف پرواز هواپیماهای اسرائیلی به طور کامل در جنوب نوار غزه

-توقف پرواز هواپیماهای اسرائیلی در شهر غزه و شمال نوار غزه به مدت ۶ ساعت در روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۴ عصر

- در مقابل هر اسیر اسرائیلی، ۳ اسیر زن و کودک فلسطینی آزاد خواهد شد.

-طی ۴ روز آتش‌بس موقت ۵۰ اسیر اسرائیلی اعم از زن و کودک کمتر از ۱۹ سال آزاد خواهند شد.

- ورود روزانه ۲۰۰ کامیون مواد غذایی و تجهیزات پزشکی برای همه مناطق در نوار غزه

- ورود روزانه ۴ کامیون سوخت و گاز مایع (پخت و پز) برای همه مناطق در نوار غزه.

رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین بامداد چهارشنبه و پس از پذیرش شروط مقاومت توسط تل‌آویو، درباره مفاد آتش‌بس و تبادل اسرا به توافق رسیده بودند.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس نیز درباره اهمیت آتش بس در غزه گفت: مردم غزه و مقاومت با پایداری و ایستادگی توانستند رژیم صهیونیستی را به پذیرش شروط مقاومت در آتش بس مجبور کنند.

این آتش بس پس از آن انجام می‌شود که طبق اعلام دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه، شمار شهدای غزه به ۱۴ هزار و ۸۴۵ تن از هفتم اکتبر تاکنون رسیده است.

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که ۶۱۵۰ تن از شهدا کودک و ۴۰۰۰ تن هم زن هستند. شمار مجروحان نیز به بیش از ۳۶ هزار تن رسیده و ۷۰۰۰ تن نیز مفقود و زیر آوار هستند. تاکنون ۱.۵ میلیون آواره و بی‌سرپناه شدند.

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه تأکید کرد که ۲۳۴ هزار واحد مسکونی خسارت جزئی دیده و ۴۶ هزار واحد کامل تخریب شده است.

در مقابل، یک روزنامه عبری به نقل از وزارت دارایی رژیم صهیونیستی نوشت، جنگ علیه غزه هزینه‌های بسیار سنگینی به این رژیم تحمیل خواهد کرد و این رژیم تا ده‌ها سال کسری بودجه خواهد داشت.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۵۷
جنگ باید مجددا شروع شه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
ناراحت نباشید. چند روز دیگه مجدداً شروع می شه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
۴۰ روز بود سرگرم رقابت ها بودیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
جنگ باید تا پیروزی کامل حما۳۰ ها ادامه دتشته باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
موافقم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
یک نکته رسانه ای جالب: هزار نفر یک پیام را می‌خوانند، ولی فط چند نفر کامنت می‌گذارند و چند ده نفر لایک و یا دیسلایک می کنند. اغلب و نه همه کسانی که گیام می‌گذارند افراد تندرو جامعه هستند و نماینده افکار عمومی نیستند،. نمونه اش همین پیام است. همه مردم دنیا خوشحال شدند که مردم مطلوم غزه چهار روز در آرامش هستند. این پیام و بسیاری از پیام های زیر خبرها نماینده افکار عمومی نیست. نماینده قشر تندرو و یا پرخاشگر جامعه است.
ذاکر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
داریم تو تهران خفه میشیم ، به ما چه دنیا چه خبره، هیچ کس نیست به داد ما برسه ، هیچ سالی اینقدر هوا آلوده نبود ، شاخص رو دستکاری میکنن ، بچه هاتون رو مدرسه نفرستید.
ناشناس
| France |
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
صادق زیباکلام در مناظره‌ای با حسین الله‌کرم که به موضوع «جنگ غزه و نقش ایران» اختصاص داشت این سوال را مطرح کرد:

مگر شما یک عمر نمی‌گفتید نابودی اسرائیل؟ خب در این ۴۵ روزه چه کار کردید؟
ناشناس
| France |
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
عزت‌الله ضرغامی،
وزیر فعلی گردشگری و مسئول پیشین موشکی سپاه، در صدا و سیما با اشاره به حمایت‌های نظامی جمهوری اسلامی از حزب‌الله و حماس گفت:
مدتی را در تونل‌های زیرزمینی در غزه گذرانده و در آنجا به نیروهای حماس ساخت موشک آموزش می‌داده!
ناشناس
| France |
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
معین‌الدین سعیدی، نماینده چابهار در مجلس شورای اسلامی:
قبلاً تونل نیایش داشتیم، الآن تونل حجاب بان!
ناشناس
| France |
۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
سردار سلامی: سخت‌ترین جنگی که مسلمانان به آن وارد شدند همین جنگ غزه بود که در آن آمریکا، فرانسه، انگلیس، آلمان، اسرائیل وارد شدند. ما آنان را می‌شناسیم، همه با هم شکست‌خورده و افسرده شدند!
ناشناس
| France |
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
الینا باقری، دبیرکل انجمن شرکت‌های اکتشاف و تولید نفت:
نیروهایی که در اهواز روی میادین نفتی کار می‌کردند، امروز در عراق با دستمزدی ۵ تا ۱۰ برابر بیشتر مشغول به کار هستند.
عراق با پرداخت دستمزدهای بالا متخصصان نفتی ایران را جذب کرده است!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
۱۵ مهر ۱۴۰۳. طوفان الاقصی آغاز و بزرگترین شک تاریخ به اسراعیل وارد شد

حدود ۳۰۰اسیر و حدود ۱۰۰۰ نظامی صهیونیست به درک واصل شد

حدود ۴۵ روز اسراعیل با تمام قوا از زمین و هوا نوار باریک غزه را آماج حمله کرد به دو هدف نظامی:

۱ آزاد کردن اسیران صهیون
۲ محو کامل حماس

امروز هیچکدام از این اهداف اسراعیل محقق نشد


نفرت جهانی نسبت به صهیون ها بی سابقه شده

حماس نه تنها ازبین نرفته بلکه با قتدار شروطش را
تحمیل کرد

حق بر باطل . فریاد بر گلوله پیروز است
خواه جنگ ادامه یابد یا آتش بس تمدید شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
خون هیچ وقت بر شمشیر پیروز نشده
بیخودی خودتون با این حرفا دلداری ندهید.
وضع فعلی دنیا این را ثابت می کند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
حضرت علم الهدی:
کل مردم کره زمین دارند بسیجی می شوند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
زاکانی شهر دارتهران
برای باز سازی غزه
آمادگی داریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
غصه نخور شروع میشه و اربات اسراییل نابود میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
خسته نباشید به سایبری های آمریکا ۲۴ ساعته در تابناک پلاسن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
آتش بس!!!!حسین آقا و دوستانش شامل رائفی پور و... بهترین فرصت را دارند که خودشونو برسونن غزه و به آرزوی دیرینه ی خود یعنی شهادت ،در جنگ بعد آتش بس،نائل شوند،باشد که عند ربهم یرزقون شوند.
هنیه کجاس ؟
اومد بیرون ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
هنیه پسرش دیروز شهید چی میگی تو
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
وای دلم واسه هنی جون سوخت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
نتان یابو چی اون آمد بیرون فعلا که همه صهیونیست ها چپیدن تو سوراخ موش و بیرون نمی یام هاهاها مرگ بر صهیونیست و حمالاش!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
در غزه عليه حماس تظاهرات كردن. جريان چيست؟
ایران اباد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
شهرداری تهران قراره غزه را بازسازی بکنه
ناشناس
| Poland |
۲۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
برا ۴ روز شیرینی چی میدن؟ قبلش که آتش بس بود کامل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
هم سران حماس و هم نتانیاهو به عنوان بانیان اصلی این همه کشتار مردم بی دفاع باید محاکمه بشن
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
من اگه فلسطینی بودم و اسیر اسرائیل بودم ترجیح میدادم پیش اسرائیل بمونم چون جام امن تره
دلخوش نباشید به این مقدار
اسرائیل کوتاه بیا نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
علی برکت الله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
اسراییل اگر غیرت داشته باشد، نباید هم کوتاه بیاید
کار حماس تمام است
ساره
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
اسرائیل چیزی براش نمونده که بخواد کوتاه بیاد یا نیاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
فعلا که در عرصه نظامی برد با حماس بوده
فقط در عرصه کودک کشی برد با رژیم صهیونیستی بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
با بادبادک هوا کردن و ترقه بازی
پیروزی نظامی بدست نمیاد
آب بستن داخل تونل ها
ار اونور دارن میزنن بیرون و تسلیم میشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
چی شد اونا که می خواستن حماس را نابود کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
بسوز نژادپرست صهیونیستی
نتانیاهو: تا قبل از آزادی اسیران و نابودی حماس هیچ آتش بسی نخواهد بود
نخست وزیر آلمان: ما با آتش بس مخالفیم
پارلمان انگلیس و نخست وزیر: آتش بسی نخواهد بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
بر بیمارستان ها و مدارس پیروز شدن. واسه همین آتش بس کردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
خوب به علت اینستکه حماس مدرسه و بیمارستان را تبدیل به پایگاه زیر زمینی نظامی نموده بود و دانش آموز را سپر بلای خود کرده بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
آتش بس واسه اسرائیل دیگه معنای ندارد اسرائیل نابود شده تحقیر شده حتی دوستانش هم اینو خوب درک کردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
ارتش چهارم جهان از پس حماس برنیامد بی عرضه ها، ناتان باید اعدام بشه.
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
آفرین
مرحبا
انشالله به امید خدا
با توجه به این که اسرائیلی ها در آتش بس نیز پیمان شکن هستند بهتر است حماس همین امروز تعدادی موشک به اسرائیل شلیک کند و اگر اسرائیل جواب داد پیمان شکنی صهیونیست ها را به دنیا نشان دهد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
بیمزه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
پسر اخه تو چقدر اوسکولی

اخه مگر مجبوری کامنت بزاری عمو؟؟؟

واقعا توی جمجمعه ات بجای مغز چیه‌. ؟؟؟؟
حمایت از اسراییل به غرب ضربه اخلاقی مهمی میزنه و این باعث تسریع افول غرب میشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
نه بابا ؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
فیلمتی روز اول این مناقشه رو دیدی ؟
اون اعمال و رفتارا به کی ضربه اخلاقی میزنه ؟
هان ؟
به کی ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
فیلم های روز اول ضربه اخلاقی بزرگی بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
الیته باید اضافه می کردی عملیات حکیمانه و زیرکانه حماس هم اعتبار و محبوببیت حماس رو به شددددت افزایش داد...
رو که نیست...!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
تعداد امتیازات منفی را ببین و خجالت بکش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
کشتار. چهار هزار نفر توسط آمریکا اسراییل کجا
کشته. شدن هزار نفر بدست خودی کجا
این آتش‌بس را باید وقت استراحت بین دو نیمه تلقی کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
قطعا همينطوره نيمه شمالي و نيمه جنوبي غزه
فلسطینی‌ها دوباره آمدن توی خیابان تا خوشحالی بکنن؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
اینا الکی خوشن
ناشناس
| Germany |
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
چرا پيروزي مجدد حماس را جشن نمي گيريد شيريني پخش كنيد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
نه پس صهیونیستها خوشحال باشند با این افتضاحی کردن همش هارتو پوث بود گندزدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
وقتی از خونه ت بیرون کردند
ایشالا
اون موقع می فهمی چرا
۵۰ اسیر زیر ۱۹ سال
هر روز دروغ های بیشتری رو می شود
زیر ۱۹ سال هم نظامی حساب می شوند؟
اسرائیل جنایتکاره بر کسی پوشیده نیست ولی قرار نیست جبرانش را با جنایت بکنیم
مسلمان واقعی مسلمان زمان پیامبر بود ولی الان مسلمانان فقط اسم هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
چی گفتی؟ مگه مجبوری افاضات بفرمایی؟
نیمه مربیان بعد از این آتش‌بس که وقت استراحت بین دو نیمه است شروع می‌شود.
با توجه به این که علاوه بر حماس سایر نیروهای مقاومت هم تا حد زیادی این آتش بس را پذیرفته اند انتظار داریم تابناک هم در این چهار روز به این آتش بس پایبند باشد و از انهدام تانک های اسرائیلی خودداری کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
خیلی باحال بود :))
تغاری بشکند ماستی بریزد جهان گردد به کام کاسه لیسان...
غزه به عصر حجر برگشته .
خبری از بنز و بی ام و و تویوتا نیست
ایاب و ذهاب بوسیله چهار پایان نجیب علی الخصوص قاطر و الاغ انجام میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
زاکانی گفته درستش می کنیم !!!!!!!!
هنیه کجاست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
چه کارش داری هی دم و دقیقه سراغ میگیری
هی هینیه کجاس
هنیه کجاس
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
هنی جون لالا کرده
متخصص مغز اینجا اعلام کن که کجا به مناسبت فتح الفتوح ظفرمندانه حماس داری شیرینی پخش می کنی تا بیایم و مستفیض بشیم...
پاسخ ها
متخصص مغز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
امروز سانسورچی تابناک با شماست و کامنتای منو منتشر نمیکنه. آدرس داده بودم تو کامنتام
استاد راهنما منخصص مغز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
متخصص مغز احتمالا کامنتت حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) یا شاید هم تهدید بوده که سانسورچی تابناک جلوش رو گرفته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
این متخصص بی مغز هم دلقک خوبیه و برای خنداندن خلق الله مفید است
متخصص مغز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
کامنت خون تابناک عزیز
منتشر نکردن کامنت های بنده که نه توهین در اون هست و نه افترا و در مقابل منتشر کردن توهین به اینجانب بی پاسخ نخواهد ماند. آه بنده دامان شما رو خواهد گرفت
استاد راهنما منخصص مغز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
متخصص مغز بیمار لاعلاج خطاب قرار دادن منتقدان یا مخالفان تفکر شما توهین محسوب نمیشه؟
استاد راهنما منخصص مغز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
متخصص مغز؛ تابناک
کامنت ۱۶:۱۱ متخصص مغز نوعی تهدید محسوب نمیشه؟
جانباز واقعی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
جناب متخصص مغز نگا نیازی نیست آهت دامن کامنت خون تابناک رو بگیره چون کسایی مثل شما الان چهل و اندی سال دامن ما ملت ایران رو گرفتید هیچوقتم رهامون نمی‌کنید، من به عنوان یه جانباز که از هیچ سهمیه‌ای استفاده نکردم از شما خیلی بدم میاد وای به حال بقیه مردم، مدرک تخصص مغزت رو با سهمیه گرفتی ههههه
متخصص مغز
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
تشخیص متخصص مغز توهین نیست مگه اینکه شما اگه دکتر بهت بگه مریضی بگی داره توهین میکنه
جانباز واقعی هم حتی خودش دروغش رو باور نکرده یه واقعی به جانباز اضافه کرده.
متخصص مغز
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
ضمنا
آه کشیدن هم تهدید نیست
واقعا این حماسی ها عجب رحمی به این اسراییل کردند. فقط هنوز نفهمیدم که چه کسی برای آتش بس التماس کرد ؟
۸۰ درصد از مسلمانان آمریکا به دموکرات‌ها رای می‌دهند آنوقت انتظار دارید آتش‌بس برقرار نشود؟!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
نه بابا شما هم تحت تاثیر تبلیغات قرار گرفتی. کل جمعیت مسلمان آمریکا ۱٪ بله فقط یک درصد جامعه آمریکا رو تشکیل میده که از این مقدار به شما قول میدم حداقل دو سوم برای دور شدن از بقیه مسلمانان به آمریکا مهاجرت کردن و اصلا داستان فلسطین براشون اهمیتی نداره!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
هشت درصد از چقدر خخخخخخخخخخخخخ ببین امروز روز شکر گزاریه کل امریکا تئ جشته چی میگی
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
آتش بس چه اشکالی داره؟ این نگاهای افراطی مردم غزه رو نابود کرده. افراطی از هر دو جناح. هم کسانی که به اسرائیل موشک میزنند هم کسانی که با چشم بسته موشک روی غزه می‌ریزند. امیدوارم آتش بس پایدار باشه و دو ملت با صلح به دور از دخالت تندروها در کنار هم زندگی کنند. واقعیت فعلی نه می‌تونه اسرائیل رو حذف کنه نه غزه رو.
سلام بنده طرفدار فلسطین هستم ولی حماس نه
چون حماس اصلا خوب مبارزه نکرد و جنگ را بی موقع شروع کرد و باید وقتی شروع می‌کرد که قدرت و توانایی کافی برای نابودی اسرائیل را داشته باشه.
این جنگ باعث شد غزه ویران بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
بنده طرفدار عقلانیت هستم
بنده معتقدم که نباید زمین را فروخت و پولش را خرج شکم کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
بنده طرفدار شکم هستم
فلافل سمبوسه شاورما انواع و افسام کباب ها
باید زمین را فروخت و ریخت درون شکم ولی بعدش معترض شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
ناشناس ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
برو مطالعه کن ببین مدرک موثقی پیدا میکنی مبنی بر فروش زمین؟
طبق ادعاهای اثبات نشده، فقط 5 درصد زمین به یهودیان فروخته شده
هزینه کمک‌های آمریکا و عربستان سعودی و قطر و امارات دادن ، این کامیون ها و سوخت ایران نداد فردا یکی نیاد ادعا کندایران داد ایران فقط پول سلاح و حقوق رزمندگان حماس قبلا پرداخت می‌کرد و حالا هیچی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
اسرائیل اجازه ورود گمک های ایران رو به غزه نداو
شکارچی
| United States of America |
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
باش توراس میگی ملت گوششون دراز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
صد در صد درسته.
این آتش‌بس به نفع اوکراین و به ضرر روسیه خواهد بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
مرگ بر پوتین سوراخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
البته اصل موضوع به نظرم رقابت چین و هند سر کریدورها و بندر حیفا است
معنای اخلاق از نظر حزب الهی ها با اخلاق اسلامی و اخلاق مردمی فرق می کنه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
اگر صفات و ملکلت خوب انسانی با دین مشکل دارد .پس
صفات و ملکات بد انسانی مطلوب است .؟
آقای پناهیان فطرت انسان بر اساس دین است و هیچ وقت صفات خوب انسانی با دین مشکل پیدا نمی کند .
در صحت و سلامت دینی که با عقل و اخلاق مشکل پیدا می کند باید شک کرد نه در گزاره های عقلی و اخلاقی .
اخلاق بشری مبتنی بر عقل و وجدان بشری است که خداوند خلق کرده است.
۴روز برای آتش بس کنه
آتش بس دائم بشه
مشکل با کشتار حل نمیشه
حق فلسطین را بدن ٫ با آسایش زندگی کنن
هر دو از قدیم الایام در منطقه زندگی کردن پس باید حقوق مساوی داشته باشن
۱۴۰۰۰ کشته
نصف غزه به تصرف اسرایل
کل غزه نابد
۲ میلیون اواره
چی بدست امد
۱۵۰ فلسطینی از زندان ازاد میشند
خسته نباشید دلاوران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
فهمیدن دستاوردها چشم بصیرت میخواد که شما نداری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
شاید فلسطین شکست خورد اما ایران پیروز شد پس بسوز
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
این افرادی که فکر میکنن حماس و مقاومت اشتباه کرده جنگ و پیروزی را فقط کشتن و کشته شدن می بینن
پیروزی یعنی اینکه دیگه اسراییل اون اسراییل قبل از حمله حماس نیست این موضوعی است که خود اون طرفیها خوب

نه متوجه شدن ولی ما متاسفانه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
تاریخ نشان داده بطور میانگین رژیم صهیونیستی هر دو سال یکبار به فلسطینیان حمله سنگین میکنه، بنابراین حمله اخیر حماس درواقع یک پیش دستی بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
عزتی که نصیبشان شد شما جای آنها نیستید که 75 سال اشغال تهدید و تحقیر نصیبتان بشود و کاری نکنید. شما در جهت اتاق فکر اسراییل کار میکنید لازم نیست دلسوزی بکنید حق پیروز خواهد شد و انشالله دوستان شما از این منطقه فرار خواهند کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
تازه این ۱۵۰ آزاد شده هم تو بمبارانهای بعدی کشته میشن !! واقعا حماس خیلی کاربلده !!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
ناشناس 13:42 بصيرتتو قربون
واقعاً دلم برای آن کودکان و زنان بیچاره می سوزد که همین روزها پرپر شدند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
خون مظلوم بالاخره ظالم و قاتل را میگیره

به امید آزادی فلسطین با نابودی کودک کشان صهیون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
دلت برای مردم ایران نمیسوزه؟
اسرائیل چاره ای جز پذیرش آتش بس نداشت، بزودی هم دمش را روی کولش میگذارد و زوزه کنان فرار میکند، این آتش بس نشان داد که پیروزی از آن مقاومت است. آفرین به رزمندگان حماس.
پاسخ ها
علی ش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
فکر کنم تا کل غزه رو دودستی تقدیم اسراییل نکنید ول کن نیستید
اگر هر کسی بویی از انسانیت داشته باشد کامنت مزخرف نمی ذاره، اون کسی که دفاع مشروع همیشه شامل حالشه فلسطینیان هست. عمر رزیم صهیونیستی به اندازه عمر یک انسان معمومی نیست. خانه هر کسی عصب شود حق دفاع دارد هر کی می خواهد باشد. ضمنا اروپاییان در جنگ خودساحته خود در اروپا هنوز دارند هزینه بیهوده می دهند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
شما از حرفی که زدید اطمینان کامل داری ؟
بر اساس سنت الهی در هرجای عالم و هر حکومتی خون بر شمشیر و مظلوم بر ظالم غلبه خواهد یافت دیر یا زود دارد اما سوخت و سوز ندارد ، اما دستگاه عدل الهی از گناه بی تدبیری قدرت طلبان هم نخواهد گذشت که باعث به خاک و خون کشیده شدن افراد بیگناه می‌شوند...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
اگر سنت الهی است
پس چر آمریکای شمشیر بدست ابرقدرت است
و به قول شما
فلسطین مظلوم هر روز دارد کوچکتر می شه تا محو بشود!!
bهر دو طرف بازنده شدند . جهان بازنده شد .نتیجه ای بجز ویرانی و آدمکشی نداشت .
اینترنت غزه بهتر از اینترنت مزخرف ما است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
تو با اینتر نت فیلم میبینی
مردم غزه با اینترنت می خواهند بگویند نفس می کشند
خیلی بینتون فرق هست
بیارید ناپلئونی ره
تتابناک امانت داری کن و همه پیامها رو پخش کن هیچ اتفاقی نمی افته
اگر ذره ای تاریخ بخوانید، خواهید فهمید که کشتن زن و بچه پیروزی حساب نمیشه، فقط ضربه های نظامی و ساختاری پیروزی حساب میشه که در این 50 روز رژیم صهیونیستی هیچ ضربه ای به حماس نتوانست وارد کند
پاسخ ها
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
قسمت شمالی غزه رو گرفته وسط شهر پرچم زده. شما تعریفت از پیروزی چیه؟! کل شهر هم نابود شده و جای زندگی نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
مهم تونل ها هستند
غزه 35 بیمارستان و شهر تبریز 23 بیمارستان دارد فکر کنم یکجا اشتباهی شده
پاسخ ها
علی ش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
بیمارستان بیشتر سنگره بیشتر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
شاید بیمارستان های تبریز ۱۰۰۰ تخت خوابی است و غزه ۱۰۰ تخت خوابی

آمارش رو بگیر تا من هم بدونم که باید چه خاکی تو سرمون کنیم و ببینیم چرا مسئولین کم کاری کردند
۸۰ درصد از دختران دبیرستانی ایران دوست‌پسر دارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
طبیعی است
عجیب ه
بخاطر وضعیت افتضاح و پوکیده مملکت
پدر و مادرها نمی توانند بچه هاشون سر وسامون بدن
سید مروحومان
ممل آمریکایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
چشم شما روشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
حالا منظور؟؟؟

دختر دبیرستانی بزرگ شده وقت ازدواجشه باید شوهر پیدا بکنه دیگه

اشکالش کجاست قربونت؟
تو هم دست بکارشو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
شما نسل سوخته هستید. حیف شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
فقط دنبال ازدیاد جمعیت اند‌ و یه عده که از بچه به دنیا آوردنش رو بلدند . اعتیاد و فحشا می خواهید نباشه
آی بی وطن وطن فروش که می پرسی هنیه کجاست؟
خودت داستان هنیه رو بهتر می دونی و می خواهی اذهان را تشویش کنی!
آی مزد بگیر رژیم کودک کش صهیونیستی

هنیه پنج سال پیش از غزا خارج شده. برای برگشت باید از رفح که به دست مصر است باید وارد بشه.
تا حالا اربابت اسراییل به دولت مصر اجازه ورود هنیه رو نداده!!!!!!
عوضش هنیه هزینه اش رو داده
خانواده اش رو!!!

اما تو چی بی شرف! برای فلسطین چه چیز خودت رو دادی!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
تو نگران فلسطینی پاشو برو غزه کمک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
احسنت
لعنت به وطن فروش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
آهای طرفدار هنیه

میشه بفرمایید 13 تا پسر هنیه الان کجان و دارن چیکار میکنن ؟!
دارن میجنگن توی غزه یا دارن توی ترکیه و قطر برج سازی میکنن ؟
میدونی ثروت هنیه الان چند میلیارد دلاره ؟
هژبر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است. به هم وطن های عزیز و درب و داغون خودم کمک می کنم تا به مردم فلسطین که دینی گردنم ندارند.
ابی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
آفرین....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
درد و بلای هنیه بخوره به مزدوران صهیونیست
مگه نمیخواستید اسراییل رو از نقشه حذف کنید چرا پس از آتش بس خوشحالید؟
پاسخ ها
ابی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
فعلا که تو خوشحالی.....
خون بر شمشیر پیروز است
حتی اسراییل کودک کش هم به پشم خودش دیده خون بر شمشیر پیروز است.
اما وطن فروشان برعکس فکر می کنند!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
در طول تاریخ همیشه شمشیر حکومت کرده و خون ریخته شده.
وضع دنیای فعلی بهترین اثبات این ادعاست
قابل توجه متخصص مغز میدون فلسطین شیرینی میدند اونم خامه آب بدو بریم
این که دختران ایرانی دوست پسر دارند تقصیر اهالیان غزه است که اینجا ذکر فرمودید،?
تازه من متوجه می شوم که چرا یک عده موقع انتخابات مردمی و حرف مردم را می زنند و طرفدار مردم می شوند و افراد منتقدی می شوند
وقتی به نظرات منفی نگاه کردم متوجه آن شدم

کافی است در نظرات یک حرفی بزنی که بر ضد کشور خودت باشه همه بهت نظر مثبت می دهند و کافی است که به نفع کشورت باشه همه نظر منفی می دهند
این دولت مردان ما چکار کردند با این مردم؟! اگر مسئولین ما بگویند ماست سفید است آنها خواهند گفت نخیر سیاه است
مشعل بالاخره اومد بیرون یا پیام صوتی گذاشته ؟!!!
هيچ كشوري حاضر نيست غزه اي ها ببره مشورش
دليلهاشم خودتون بهتر ميدونيد
پیروزی فلسطین وعده الهی است
اگر زورتون میرسه جلوی محو اسراییل کودک کش رو بگیرید
کمک صد تاکشور از جمله امریکا و غرب و اعراب و ترکیه و آذربایجان و ...
نتوانسته
یک گروه کوچک فلسطینی به نام حماس (تحت شدیدترین تحریم ها) رو بعد از 50 روز از بین ببره.
بعد عده ای با وقاحت یا حماقت و خودتحقیری می گویند حماس شکست خورده و اسراییل پیروز شده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
القاعده و داعش هنوز و جند الشیطان هنوز نمرده آمد ولی با تنفس مصنوعی زنده هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
درود بر حماس که با جان و مال خود از وطن خود دفاع می کنند و لعنت به وطن فروشان
نتانیابو به سران اعراب گفته بود اگر می خواهد پادشاه بمونند باید خفه خون بگیریند.

به همین دلیل است یک تظاهرات در کشور سعودی صهیونیستی برگزار نشده
عوض در این کشور جشنواره نژادهای سگ برگزار میشه به زودی!!!
خالد مشعل خطاب به غرب: به فکر منطقه بعد از اسرائیل باشید

عجب....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
این خالد مشعل متخصص تولید مثله
حد اقل پنج همسر

واقعا از کجا خرجشون تامین میشه ؟؟؟؟؟؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی