بازدید 2098

آسیب‌های اجتماعی ۵ میلیون دانش‌آموز را تهدید می‌کند

معاون آموزشی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش گفت: وضعیت آسیب‌های اجتماعی از نظر رنگ بندی مشخص است در ۱۳ مقیاس بیش از ۵ میلیون دانش آموز شناسایی شده که در معرض خطر قرار دارند.
کد خبر: ۱۲۰۶۲۱۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰ 23 November 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، اصغر باقرزاده صبح امروز در آیین افتتاح خانه یاریگران استان مرکزی با اشاره به موضوع آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند بار بزرگ تربیت را عهده‌دار باشد و این مهم بار‌ها در دوره‌های مختلف بیان شده است، وضعیت آسیب‌های اجتماعی از نظر رنگ‌بندی مشخص است در ۱۳ مقیاس بیش از ۵ میلیون دانش آموز شناسایی شده که در معرض خطر قرار دارند. 

وی افزود: این اقدام مدرسه به مدرسه و دانش به دانش آموز انجام گرفته و دانش‌آموز مقاطع سوم، ششم، هفتم، هشتم و دهم نیز غربالگری آسیب‌های اجتماعی شده‌اند و مشخص شده که دانش‌آموزان چه آسیب‌هایی دارند. در مدارس کشور آموزش نماد به مدیران مدرسه ارائه شده تا از بروز آسیب و گسترش آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کنند، در این راستا خانواده‌ها نیز باید پای کار باشند و بچه‌ها باید باید قوی شوند و مدرسه باید کار تربیتی را آغاز کند که این مهم در حال انجام شده است و باید عوامل تولید آسیب را بشناسند و با آن مقابله کنند. 

معاون آموزشی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: خانواده‌ها باید از مصارف فرهنگی فرزندان خود اطلاع داشته باشند و نسبت به مسئله تربیتی فرندان خود حساس باشند و آن‌ها را در این امر همراهی کنند، فضای مجازی فضای اختصاصی نیست و تلفن همراه برای فرزندان یک ابزار اختصاصی نیست که اگر این امر جدی گرفته شود می‌توان از بروز بسیاری از آسیب‌ها و پیامد‌های آن پیشگیری کرد. 

باقرزاده عنوان کرد: در استان مرکزی به عنوان سرزمین عالمان نیز مسئله خود مراقبتی و مراقبه که پایه آن تفکر است با کمک یاریگران زندگی طراحی شده است، در این مرکز فرزندان و دانش آموزان توانمند می‌شوند و می‌توانند خود مراقبتی داشته باشند، در سایر استان‌ها نیز این مرکز راه اندازی شده است. 

راه‌اندازی مراکز یاریگران در تمام کشور

باقرزاده همچنین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حوزه آسیب‌های اجتماعی در کشور، فعالیت‌های مختلفی آغاز شده که یکی از مهم‌ترین فعالیت‌ها ایجاد مراکزی با عنوان خانه یاریگران در راستای توانمندسازی دانش آموزان، معلمان و مربیان با شیوه‌ها و قالب‌های متنوع از جمله کلاس‌های آموزشی، بازی، آشنایی با عوامل ایجاد آسیب‌های اجتماعی و تبادل نظر است.

وی افزود: مراکز یاریگران زندگی در مرحله نخست در ۳۲ استان تاسیس شده و هم‌اکنون در همه استان‌ها نیز در مرکز استان خانه یاریگران وجود دارد که با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر و معاونت اجتماعی و سیاسی استاندار‌ی‌های مراکز استان راه اندازی شده است و این مرکز به مرور در مناطق دیگر به راه اندازی می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی