بازدید 2841

جزئیات احداث زباله سوز ۶۰۰۰ تنی در پایتخت

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی جزئیات قرارداد احداث زباله سوز ۶۰۰۰ تنی را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۲۰۶۲۰۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰ 23 November 2023

به گزارش «تابناک»، نوید خاصه باف در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به دستاوردهای سفر شهردار تهران به چین گفت: شهردار تهران سفری برنامه ریزی شده به چین داشت و در جریان این سفر، بازدیدهایی از حوزه های حمل و نقلی، مسکن، پسماند و ... در چین داشت که این بازدیدها زمینه ساز انعقاد قرارداد احداث زباله سوز در تهران شد.

وی با بیان اینکه شهردار تهران و هیات همراه در سفر چین، بازدیدی هم از مجموعه بزرگ زباله سوز متعلق به یک شرکت بزرگ چینی داشتند، افزود: با توجه به جدیت شهرداری تهران در احداث زباله سوز، بلافاصله بعد از اعلام آمادگی شهرداری تهران و ارسال دعوتنامه، هیات چینی بازدیدی از وضعیت زباله های شهر تهران و روش امحا آن داشته و در جلسات مختلفی این موضوع را آنالیز کردند.

خاصه باف با اشاره به اینکه سرانجام در مدل مشارکتی سهم شهرداری تهران در راه‌اندازی این پروژه ۳۰ درصد است و ۷۰ درصد دیگر با سرمایه‌گذاری و مشارکت طرف چینی عملیاتی خواهد شد، ادامه داد: در این قرارداد آمده است که شرکت سرمایه گذار چینی طی مدتی که در مدل اقتصادی پیش بینی می شود، فعالیت کرده و بعد از آن تجهیزات را به صورت اورهال شده تحویل شهرداری تهران خواهد داد که امیدواریم در کمتر از سه ماه آینده این تفاهم به یک قرارداد برسد.

وی ادامه داد: ارزش این پروژه  احداث زباله‌سوز، بیش از ۶۰۰ میلیون دلار برآورد شده است که البته جزئیات فنی و رژیم تأمین مالی بعد از نهایی شدن قرارداد دقیق خواهد شد که این کارخانه پسماند سوز می‌تواند روزانه تا دو هزار و ۴۵۰ مگاوات برق ناشی از سوزاندن زباله‌های تهران تولید کند.

خاصه باف با اشاره به اینکه از آخرین تکنولوژی روز دنیا برای احداث این زباله سوز استفاده خواهد شد، افزود: بر اساس ظرفیت زباله های پایتخت، نوع زباله و شرایط آب و هوایی این زباله سوز فعال خواهد شد و امید است ظرف ۲ تا ۲.۵ سال آینده این زباله سوز فعالیت خود را آغاز کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
سلام. حدود 30 سال قبل یک شرکت مالزیایی 20 دستگاه 100 تنی زباله سوز برای 20 منطقه تهران پیشنهاد کرد که زباله در هر منطقه سوخته و برق تولید شود و آهن و کاغذ و شیشه آن بازیافت شود، بدون آنکه زباله ها در شهر جا به جا و در یک نقطه انبار شود. اما شهردار وقت موافقت نکرد.
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
چون میخواسته دست آقازادش باشه یا یه سهمی بهش بدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
نرم افزار حسابداری پارمیس
هوای تهران دوباره آلوده شد
هوای تهران دوباره آلوده شد

میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (2 آذر 1402) در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه قرار دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
کاریا پروژه ای که شیتلیش کمتر از 50 درصد باشه در شهرداری تایید نمیشه
تفکیک زباله هم پشم
دود مازوت کم بود از این به بعد دود زباله رو هم میفرستن توو حلقمون
اقا برا آمل مازرون هم ی فکر بکنین تا زباله را در جنگل نریزن و شیرابه ان وارد سد هراز منگل نشه
وقتی حرف از خدمت زده میشود، تن ملت میلرزد، الان به جای اینکه قرارداد ساخت نیروگاه‌های مدرن زباله سوز فاقد آلایندگی و پاک با شرکت‌های مطرح جهان منعقد شود،به دنبال ارزانترین پیشنهادها از کشورهای فاقد دانش این نیروگاه‌ها و صرفا تولیدکننده زباله سوزهای غیر استاندارد و از رده‌ خارج از کشورهایی مانند چین،بلاروس،و روسیه و ... میروند و تجربه ناگوار ساخت نیروگاه های فسیلی غیر استاندارد و از رده‌ خارجی که بلای جان امروز مردم شده است ،دوباره تکرار میشود، ای کاش مسئولان هیچ کاری نمیکردند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
نرم افزار حسابداری پارمیس
هوای تهران دوباره آلوده شد
هوای تهران دوباره آلوده شد

میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (2 آذر 1402) در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه قرار دارد
برای شهرهای شمالی هم واجب است تا دیگر جنگل ها ورودخانه ها بیشتر از این الوده نشوند......یک ماه به اقایون مسئول بگید رانتخوری نکنند وهزینها ش را صرف تهیه زباله سوز کنید...
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
آخرین اخبار
وب گردی