بازدید 3702

همسر رئیسی: ما باید جهان را رهبری کنیم

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی افزود: در گام دوم ما باید جهان را رهبری کنیم و به عنوان الگو باید رهبری زنان جهان را در دست بگیریم نه اینکه خودمان همچنان پیرو بمانیم. برای تحقق این مهم، باید بنیه های فکری داشته باشیم.
کد خبر: ۱۲۰۶۱۰۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۱ 22 November 2023

 


به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، «جمیله علم الهدی» عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی، در مراسم دانش افزائی بانوان هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی در تاریخ ٢٧ آبان ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ولادت حضرت زینب (س) و بزرگداشت این روز، تصریح کرد: روز ولادت یکی از بزرگترین بانوان جهان بهانه ای است تا مقام و جایگاه زن را از دیدگاه خداوند بررسی کنیم.

همسر رئیس جمهور با تاکید بر اینکه جایگاه و شأن حضرت زینب (س) و دیگر بانوان در تاریخ اسلام از زمان حضرت ابراهیم (ع) ناشناخته مانده است، افزود: یکی از موضوعاتی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مورد غفلت واقع شده، این است که زن را آنچنان که خداوند تعریف کرده، به جامعه معرفی نکرده ایم.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی در ادامه با بیان اینکه ساختن اندیشه های نو و خلاق در حوزه زنان، معطوف به تعریف دقیق تری از زن در دیدگاه قرآن کریم و نظریات اسلامی است، خاطرنشان کرد: اگر هدف از خلقت زن معلوم نباشد و اینکه چرا زن و مرد را خداوند زوج آفرید؟ دچار خطا خواهیم شد و این از جمله موضوعاتی است که باید تحقیقات گسترده ای پیرامون آن انجام گیرد تا جریان های فکری ایجاد شود.

علم الهدی با ابراز امیدواری از اینکه دانشگاه علامه طباطبایی بتواند در این زمینه پیشرو باشد در ادامه به ویژگی های شخصیتی علامه طباطبایی اشاره و اظهار کرد: علامه طباطبایی که نامش زیور این دانشگاه است، یک فرد معمولی نیست. او زمینه تحولات عظیم علم را پدید آورده است.

وی با بیان اینکه تبیین تاثیر نظریه ها و ایده های علامه طباطبایی در علوم انسانی از مواردی است که تاکنون مورد غفلت قرار گرفته است، یادآورشد: این عالم بزرگوار به وجود آورنده انقلاب فلسفی بود، او جریان تفسیری را تغییر داد و آن را به وجود شناختی متصل کرد.
عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی تفسیر المیزان را غیرقابل مقایسه با دیگر تفاسیر دانست و گفت: علامه طباطبایی جایگاه والایی در تفسیر قرآن و فلسفه و حکمت دارد.

علم الهدی با اشاره به استعمار علم در جهان امروز اظهار داشت: در گزارش‌های علمی در خارج از کشور و در رنکینگ‌های جهانی، جایگاه علوم انسانی - ایرانی به درستی تبیین نمی شود و این از مشکلات بزرگ کشور و نشئت گرفته از استعمار علم است.

وی ادامه داد: در حوزه علوم انسانی، آثار بسیار متنوع و جریان‌های فکری ذیل علامه طباطبایی پدید می‌آیدکه از مسئولان این دانشگاه درخواست می شود که بخشی برای این موضوع تاسیس کنند و دپارتمان مخصوص و تحقیقات مربوط به علوم انسانی، متاثر از دیدگاه‌های علامه طباطبایی هم در تفسیر قرآن و هم در فلسفه ایجاد شود.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به نظریه اعتباریات علامه طباطبایی گفت: نظریه اعتباریات علامه، کل فلسفه و علوم انسانی را می‌تواند زیر و رو کند و ظرفیت بسیار بالایی دارد، درست است که مقالات زیادی در این زمینه نوشته می شود اما صرف ارائه مقاله و تحقیق و ایجاد چند انجمن کافی نیست بلکه باید دانشگاه ها پای کار بیایند.

علم الهدی با بیان اینکه زینب شناسی یکی از کارهایی است که مغفول مانده، بیان کرد: در طول ۴۰ سال گذشته می توانستیم از ایشان درس بگیریم. در کشور مصر کتاب های زیادی درباره حضرت زینب (س) نوشته و جلسات تفسیری نیز در این باره تشکیل شده است حال آنکه با وجود ارادت ما و بهره گیری عملی از زندگی این بانوی بزرگوار، حتی یک کتابخانه تخصصی درباره حضرت زینب (س) نداریم.

این استاد دانشگاه گفت: با توجه به ظرفیت بالا و ماموریت های خاصی که در دانشگاه علامه طباطبایی وجود دارد ، امید است با بهره گیری از بانوان و اساتید فرهیخته، جریان علوم انسانی به خصوص در حوزه زنان و خانواده اوج بگیرد تا از یک نگاه وارداتی ترجمه‌ای، به سمت یک نگاه کاملاً خلاق، نوآورانه، اندیشمندانه و حتی جهانی و بین‌المللی دست‌یابیم.

علم الهدی با اشاره به اینکه ما همچنان در حوزه زن و خانواده جزو مصرف کنندگان قوی هستیم و نتوانسته ایم با خلاقیت، ابتکار و نواندیشی، کار زیادی انجام دهیم، اضافه کرد: البته بانوان ما در حوزه کارآفرینی و فناوری و نیز در حوزه تولید علوم نقش زیادی داشته و به برکت انقلاب اسلامی و شهدا و تدبیر مدیران کشور، کنشگری های خیلی فعالی دارند، منکر آن قسمت نیستم اما مساله اصلی شک و تردید در بخش الگو دهی است.

وی خاطرنشان کرد: زنان در حوزه علم، فناوری و هنر نقش های خود را به خوبی ایفا کرده اند اما اکنون به مرحله ای رسیده ایم که در گام دوم انقلاب، نیاز به معرفی الگو به جهان داریم و باید از مرحله فعال بودن عبور کنیم و یک پله بالاتر برویم.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی افزود: در گام دوم ما باید جهان را رهبری کنیم و به عنوان الگو باید رهبری زنان جهان را در دست بگیریم نه اینکه خودمان همچنان پیرو بمانیم. برای تحقق این مهم، باید بنیه های فکری داشته باشیم.

علم الهدی با بیان اینکه به لحاظ فکری باید بنیه های فکری قوی را در خودمان، دانشجویان، مدرسه ، دانشگاه و در همه جا ایجاد کنیم، تصریح کرد: کاری که حضرت زینب (س) انجام دادند رهبری اجتماعی بود و ما نیز به همین ایده نیاز داریم و خیلی هم زمان نداریم.

وی ادامه داد: هم اکنون می بینید که به هر اندازه که ما در کارها به کندی حرکت می کنیم اما زنان در غزه از ما جلوتر هستند. زشتی های جنگ غزه زیاد است و همه هم آن را درک می کنند اما درک نکات زیبای غزه سخت تر است.

عضو هیات علمی دانشگاه یکی از زیبایی های جنگ غزه را نشان دادن هویت زنان برشمرد و گفت: هر چند که پرستاران و پزشکان در این جنگ فداکاری و ازخودگذشتگی زیادی داشتند اما در کنار آن، زنان و کودکان غزه نیز انسانیت را به نمایش گذاشتند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۲
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۸۱
یا ابوالفضل
پاسخ ها
رضا اهوازی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
مثل بابات حرف میزنی!!!
شما که ادعای رهبری جهان رو داری یکم وضعیت فاجعه بار خودرو مسکن بانک ها و معیشت مردم رو رهبری کن
یکم مستاجران بی‌پناه رو رهبری کن زباله گردها جوانان بیکار
ما را یاد احمدی نژاد انداخت که می خواست برای جهان برنامه دهد و مدیریت کند
باشه
رهبری و مدیریت ایران را انجام دهید جهان پیشکش
واقعا شما و سید محرومان باید رهبری جهان را بر عهده بگیرید آنقدر که مردم ایران را به رفاه و آرامش و عزت رساندید باید الگوی رهبران جهان باشید. شماها اگر کشوری مثل قطر و امارات و ... برای مردم درست کرده بودید چکار می کردید آخه با چه رویی آنقدر ادعا دارید.
خوش به حال جهان!!!!
خدایا ما چه کردیم که رهبری این افراد شامل حالمان شد. و دنیا چه می کنند که رهبری اینان شاملشان نمی شود.
شما دوتا کارخونه خودرو رو نمیتونین مدیریت کنین...شما رو چه به رهبری بر جهان...
حالا فکر کن یارو میخواد از شرکت تویوتا و مرسدس ماشین بخره‌..میره تو سایت پول واریز میکنه...یکسال بعد قرعه کشی میکنن...بعد میگن بیا مشابهش تیبا ۲ ببر....
ببخشید خانم مکرون همسر رییس جمهور فرانسه جواب نامه خانم جمیله را داد؟
چشم عباس اقا
خواهش می کنم همین ایران را که آباد کردید را بچسبید دنیا پیشکش
خخخ
بانوي اول چي ميگي تو!
چرا که نه از بابا هم کمک بگیر
سلام خدا بر مجاهدان غزه ویمن ! مرگ بر صهیونیستها!
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
بیا پایین بابا سرمون درد گرفت
بابی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
بشین ماستت رو بخور
جهان خواننده خوبی بود خدا رحمتش کنه. سعادت نداشت شما رهبریش کنید
من نمیدونم این چه بیماری بین سیاست مداران ایرانی هست که فکر می کنند توی دنیا بهترین هستند، آقایان خانمها شما فقط توی ایران مرغ و تخم مرغ و گوشت و دارو را مدیریت کنید فقط 4 قلم.
والله خیلی ها چند ماهی یک بار گوشت می خورند بعضی از نبود وگرانی دارو می میرند من نمی دونم این بیماری علاج دارد یا نه
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
مشکل قیمت شیر خشک وپوشک رو حل کنید مدیریت جهان پیشکش
همین ایران رارهبری می کنید،بس است!!! دست ازرهبری جهان بردارید!
از شوهرش تاثیر گرفته ایران را درست کنید یعنی خرابتر نکنید جهان پیش،کش
کلاً جهان اماده است که شما مدیریتش کنید. یا علی.
تو رو خدا به بقیه جهان رحم کنید! فکر می کنید تو بقیه جهان همین جوری می تونید سن بازنشستگی رو ببرید بالا؟! یا بنزین رو گرون کنید؟! یا با تورم ۴۰ درصد از مدیریت جهانی حرف بزنید؟! یا طرح گشت ارشاد راه بندازید؟!
پدر گرام که در حال رهبری جزیره خوشان هستند! کافی نیست؟!؟!؟!؟
به نظرم کاملا صحیح می فرمایید . منتهی به نظرم باید الویت بندی کرد و قبل از رهبری جهان . باید بازار شیر و ماست و قیمت سر به فلک کشیده مسکن و اجاره خانه و افزایش قیمت دلار و کاهش ارزش پول کشور و بحران بورس و اشتغال و بیکاری و فرار مغزها رو و مشکل ازدواج جوانان و کودکان کار و الودگی هوا و تولید گاز برای زمستان و تولید برق برای تابستان و ... را حل کنیم و سر فرصت به انجا ها هم سرک بکشیم.
انسان باید قبل از هر ادعایی ابتدا به خودش در اینه نگاهی بندازه !!!!
شما شکم ۸۰ میلیون ایرانی را سیر کنید رهبری جهان پیشکش !
یا خود خدااااا / حالا یه کم تخفیف بده بحال مملکت خودمون برس
گریم گرفت
تو را خدا تو یکی کوتاه بیا................. بسه دیگه ، جای نداریم برای تحمل گرفتاری
بله
فعلن كشور خودمان را به سرمنزل مقصود برسونيد ، بعدش بريد سراغ جهان
شما کاملا درست می فرمایید ما باید جهان را رهبری کنیم می دونید چرا ؟ چون ما تورم را مهار کردیم چون ما فقر و فحشا را از بین بردیم چون ما آنقدر تونستیم به خوبی کشور را اداره کنیم که هیچ کس تمایلی به مهاجرت به خارج از کشور را ندارد . چون ما شایسته سالاری داریم از همه اینها گذشته ما علاوه بر اعتماد به نفس بالا، اعتماد به سقف بالا هم داریم
شما حوائج مردم مملکت رو نمی توانید مدیریت بکنید می خواهید دنیا رو مدیریت بکنید ؟!!!!!!! یادتون پارسال از زمستان سر اروپا دم می زدید ولی وزارت نفت شما با یک بارش برف سنگین از تامین گاز مملکت عاجز ماند و مجبور شدید چند روز تعطیل بکنید .
سلام جمیله خانوم.قبل از مدیریت زنان جهان، اول سنگ قبر مامان خدابیامرزتون رو عوض کنین و اسم خود خدابیامرز رو روش بنویسین.بعدش به مدیریت زنان جهان بپردازین.
خواهش میکنم اول اوضاع خراب این آمریکا رو درست کنین تمام زن ها شون دنبال اخذ ویزا و مهاجرت به ایران هستن بس که در رنج و عذاب هستن
بله خدایش باید جهان را رهبری کنین وقتی به این جایگاه امروزی رسیدین حق دارین همچین تصوری هم در ذهنتون ایجاد بشه
اره مخصوصا اون قسمتش که فقط پرستار زن جذب میکنید کل دنیارو راهنمایی کنید که کلا تو بیمارستانها پرستار زن جذب کنن. البته میخواید رهبری کنید کل پرسنل بیمارستانها رن بشن
شما شوهر خودتان را مدیریت کنید مدیریت جهان پیش کش!!!!!!!!!!
ایشون چه جوری دکترا گرفته و در یکی از بهترین دانشگاه ایران درس میدن خب وقتی اینجوری پله های پیشرفت رو طی کردن معلومه که میگه ما باید رهبر جهان بشیم
یاد محمود بخیر
اینم مثل احمدی‌نژاد جوگیر شده
یه انتخابات صد در صد آزاد برگزار کنید ببینید چقدر توی کشور طرفدار دارید بعد برید جهان را مدیریت کنید
عجب !!!!!!!!!!!!!!!
من اگر اعتماد به نفس شما رو داشتم با چنگال به آمریکا و اسراییل حمله میکردم
ایشان یکی از خوش طیزترین و انقلابی ترین زنان ایرانی که در ۴۵ سال گذشته هیج زن رییس جمهور سواد و قدرت سخنان و نطق ایشان نداشتن
باشه.
محض رضای خدا ول کنید این حرف ها را!!!!
دزدی های مملکت را نمی بینید!
ترامپ با آن همه هارت و پورتش نتوانست در برابر دادگاههای مختلفی که داشت یک قاضی را تطمیع کنید و رای را عوض کند، اما ما ....
احمدی نژاد هم از این حرف ها زد ولی چه بلایی سر مملکت آورد
احمدی نژاد هم قصد مدیریت جهان را داشت
بعدها که پزشکان او را مداوا کردند متوجه بیماری روحی او شدند....!!!!!!
جمیله احمدی نژاد
یا خدا

ما رو که آسفالت کردید... اگر صلاح می دونید دنیا از خدمات شما بهره مند نشوند.
کاش تو رییس جمهور می شدی .خیلی کارها می کردی آفرین به دختر شجاع .
مثل مموتی؟
تا اونها را هم مثل مردم ایران بدبخت کنید
عمه من هم چنین نظراتی میده!عمه هست دیگه!
بشین سرجات بابا ...
خانم پیشنهاد می کنم برای عاقبت بخیری مردم ایران خودتان طبق گفته پدرتان کارهای خارج از منزل را رها کنید و به کارهای خانه برسید و از همسرتان هم بخواهید به همان شغل اصلی خود یعنی موعضه بر منبر را ادامه دهند.
این طبیعی است که چنانچه الگوی درایتی کشور در زمینه های اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی و سیاسی دارای نکات بارز و روشن و ارزشمندی باشد مورد تقلید سایر کشورها قرار گیرد ولی اینکه تحمیلی در این موضوع اتفاق بیافتد طبیعتا قابل قبول نخواهد بود و از طرفی بارز بودن الگو ابداعی نیز اقلا باید تائید ملتی را بدنبال داشته باشد که ظاهرا با خدشه در همه زمینه ها توهمی در این خصوص رخ داده و بهتر است نزدیکان مساعدت نمایند ایشان بیدار شده و با قبول واقعیت نسبت به تجدید نظر در سخنان گفته را اصلاح نمایند
عرضه اداره یک کابینه را ندارید
رهبری جهان سواد بالا و حداقل دانستن زبان انگلیسی میخواهد که شما ندارید
ایشون بهتره حرف نزنه چون نه سوادشو داره و نه اینکه با طرز فکری که داره تو ایران مردم قبولش هم ندارند بعد میخواد راجع به جهان صحبت کنه؟!درس نگرفتید از احمدینژاد و طرز فکرش؟!!!
احمدی نژآد نه به وجود می اید نه از بین می رود فقط از شکلی به شکل دیگر تبدیل می شود
من هر وقت این خانم علم الهدی همسر آقای رئیس جمهور صحبت میکنه چون بدون فکر کردن حرف میزنه نگران یک آبروریزی جدید میشم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
اشتباه منفی دادم
مملکت با این همه نفت و گاز رو با مالیات ملت میچرخونید ! فکرکنترل جهانی!؟
ترا بخدا ترا به محمد و 14 معصوم ترا به قرام میشه بسه
دومین معجزه هزاره دوم
درست میگید اما برای تحققش همتون باید ابتدا ادامه تحصیل بدید
ای مرا خنده در گرفت هههههههههه؟
ایشان عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی می باشند. چرا؟
اسلام را قربانی اهداف سیاسی نکنید.
شما همون درختهای خونتون بشمار افرین
زمانی که احمدی نزاد می خواست دنیا را مدیریت کند یکنفر از سیاستمداران لبنانی گفته بود که او فعلا قیمت مرغ را مدیریت کنند مدیریت جهان پیشکش ایشان
یکی هم از مادر عروس بشنو . مطمئنی فقط جهان کافیه یا ماوراء جهان رو هم شامل میشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ هر چقدر اینجا رو آباد کردین بسه
من همیشه فکر میکردم کی میتونه از مهراب قاسمخانی بهتر طنز بنویسه اونم که پیدا شد . کلی خندیدیم
کاشکی ای حرف را شب یلدا میگفتی کلی دور هم می خندیدیم
بابا به خدا با خیال هیچ کس به جایی نمی رسه ما در کارهای روزمره خودمون موندیم زنان دنیا رو چطور میخوای رهبری کنی وقتی برای زنان خودت داری حجاب بان و گشت ارشاد و ... میزاری ؟ یعنی میخوای برای زنان کل جهان حجاب بان و آمر به معروف و گشت ارشاد بزاری ؟ یعنی زنان جهان با آغوش باز اینو قبول میکنن ؟ یا میخوای با زور این کارو بکنی ؟ اون هم با کدوم قدرت میخوای اول کل دنیارو تصرف کنی بعد براشون گشت ارشاد بزاری ؟ عینکتونو بردارین یه کم با چشمان باز کشور و دنیا رو ببینید به خدا حرفایی میزنید که آدم فک میکنه در دنیای دیگه هستین و از هیچی خبر ندارین
ما نفهمیدیم بالاخره بانوی چندم هستن ایسون.
شما برو قورمه سبزیتو بپز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
آخه بلد نیست که همیشه دارند حاضری میخورند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی