بازدید 1967
۱

گفتگوی تلفنی وزرای جنگ اسرائیل و آمریکا پیش از توافق

وزرای جنگ اسرائیل و آمریکا سه شنبه شب به وقت محلی و پیش از اعلام توافق با حماس برای آزادی اسرای اسرائیلی و فلسطینی با یکدیگر تلفنی گفتگو کردند.
کد خبر: ۱۲۰۵۹۷۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۰ 22 November 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) سه شنبه شب به وقت محلی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: لوید آستین وزیر دفاع آمریکا با "یوآو گالانت" همتای اسرائیل خود درباره حملات رژیم اسرائیل علیه جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفتگو کرد.

پنتاگون اعلام کرد که آستین در این تماس تلفنی در مورد حمایت ایالات متحده آمریکا از اسرائیل و اهمیت جلوگیری از تشدید تنش در منطقه (غرب آسیا) تاکید کرده است.

پنتاگون همچنین مدعی شد: دو طرف درباره اهمیت افزایش و تداوم ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه و حفاظت از غیرنظامیان در غزه گفتگو کردند.

گفتگوی تلفنی وزرای جنگ آمریکا و اسرائیل در حالی است که  تارنمای آمریکایی آکسیوس اعلام کرد آنتونی بلینکن وزیر  خارجه دولت بایدن برای چهارمین بار و همزمان با اجرای توافق مبادله اسرا میان اسرائیل و حماس و وقفه چند روزه جنگ علیه غزه به تل آویو سفر می کند.

به گزارش ایرنا، پایگاه خبری آکسیوس به نقل از دو منبع آگاه نوشت: بلینکن در حال برنامه‌ریزی است تا هفته آینده برای گفتگو با مقامات اسرائیلی و فلسطینی درباره جنگ غزه، به اسرائیل سفر کند. این چهارمین سفر وزیر خارجه آمریکا به اسرائیل از زمان حمله حماس در هفتم اکتبر اکتبر خواهد بود. این سفر ممکن است در میانه اجرای توافق مبادله اسرا بین اسرائیل و حماس و همچنین وقفه چند روزه چنگ در نوار غزه انجام شود.

سفر بلینکن به منطقه هنوز نهایی نشده است اما انتظار می‌رود که بعد از جشن شکرگزاری و قبل از نشست وزرای خارجه ناتو در بروکسل در سه‌شنبه آینده باشد.

به گزارش  ایرنا، متیو (مت) میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عصر سه شنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران درباره اظهارنظرها درباره نزدیک بودن به توافق میان اسرائیل و حماس برای آزادی اسرا گفت: «ما به توافق آزادی گروگان امیدواریم. نمی توان زیاد وارد جزئیات شد. ارزیابی ما تاکنون این بوده است که حماس احتمالا کنترل همه این گروگان ها را ندارد.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در عین حال افزود: « تا زمانی که گروگان ها آزاد نشوند هیچ چیز نهایی نیست.اما ما به این توافق نزدیک هستیم.» ما در حال گفتگوهای نسبتا مفصلی با اسرائیل در مورد اقداماتی که آنها می توانند برای محافظت از غیرنظامیان و اقداماتی که آنها می توانند برای افزایش دسترسی بشردوستانه و افزایش حمایت های بشردوستانه به ویژه در جنوب غزه انجام دهند، هستیم.

جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی و سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز روز سه شنبه به وقت محلی در گفتگو با خبرنگاران درباره توافق آزادی اسرای اسرائیلی و فلسطینی از ارائه جزئیات در مورد آزادی احتمالی گروگان‌ها خودداری کرد و گفت: باید یک توافق توسط کابینه جنگ اسرائیل و همچنین حماس امضا شود. "بنابراین هنوز تعدادی تاییدیه برای دستیابی به آزادی گروگان ها باقی مانده است." ما معتقدیم نزدیک‌تر شده ایم اما هیچ جزئیاتی ارائه نخواهم کرد و من نمی توانم جزئیاتی را که در گزارش های مطبوعاتی منتشر شده است، تایید کنم.

این مقام کاخ سفید افزود: ما روی آزادی گروگان ها سخت کار می کنیم و امیدواریم این امر انجام شود. ما در این لحظات حساس چیزی نمی گوییم تا توافق در معرض خطر بیشتری قرار نگیرد.

 جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز روز سه شنبه به وقت محلی پیش از شروع نشستی در کاخ سفید با اعضای کابینه خود در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره توافق آزادی اسرا گفت: ما به بازگرداندن گروگان ها به خانه بسیار نزدیک هستیم. نمی خواهم وارد جزئیات شوم زیرا تا زمانی که تکمیل نشود، انجام نشده است. همانطور که می دانید ما به طور فشرده برای هفته ها روی این مساله کار کرده ایم.

به گزارش ایرنا، تارنمای آمریکایی آکسیوس روز سه شنبه به وقت محلی به نقل از مقامات اسرائیلی درباره جزئیات این توافق گزارش داد: دو منبع با اطلاع مستقیم از گفتگوها گفتند که به عنوان بخشی از معامله آزادی گروگان‌ها، اسرائیل به ازای هر گروگان اسرائیلی آزاد شده توسط حماس، سه اسیر فلسطینی را که در اسرائیل زندانی هستند، آزاد می‌کند. انتظار می‌رود در مرحله اول این توافق دو مرحله‌ای، حماس ۵۰ زن و کودک اسرائیلی را که در غزه نگهداری می‌شوند، آزاد کند؛ در حالی که انتظار می‌رود اسرائیل حدود ۱۵۰ اسیر فلسطینی را که اکثراً زنان و خردسالان هستند، آزاد کند. برخی از گروگان های اسرائیلی دو تابعیتی هستند.

 این رسانه آمریکایی نوشت: آزادی گروگان‌ها و زندانیان در مرحله اول توافق طی چهار روز وقفه موقت در غزه انجام خواهد شد. به گفته یک مقام اسرائیلی، اسرائیل اسرای فلسطینی را که به کشتن اسرائیلی ها محکوم شده اند، آزاد نخواهد کرد. در ۲۴ ساعت پس از تصویب این توافق توسط کابینه، اسامی زندانیان علنی خواهد شد تا شهروندان اسرائیلی بتوانند برای آزادی آنها به دادگاه شکایت کنند. اسرائیل به عنوان بخشی از این توافق به حدود ۳۰۰ کامیون کمک در روز اجازه می دهد تا از مصر وارد غزه شوند. به گفته یک مقام اسرائیلی، سوخت بیشتری نیز در طول وقفه در جنگ می تواند وارد غزه شود.

بر اساس این گزارش، در مرحله دوم این توافق، حماس می‌تواند ده‌ها زن، کودک و سالخورده دیگر را در ازای تمدید آتش‌بس توسط اسرائیل برای چند روز دیگر آزاد کند. یک مقام اسرائیلی گفت که اسرائیل آماده است به ازای هر ۱۰ گروگانی که حماس آزاد می کند، یک روز دیگر وقفه در درگیری ها را تمدید کند.این مقام اسرائیلی با اشاره به تعداد گروگان ها، گفت: ما فکر می‌کنیم حماس می‌تواند ۷۰ تا ۸۰ گروگان را آزاد کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
یا الله به حق محمد و آل محمد از دست جنایتکارای جنگی غاصب قصاب صهیونست، مردم مظلوم فلسطین رو نجات بده.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست