بازدید 2688

اعلام موافقت اسرائیل برای تبادل اسرا و تکذیب حماس

تلویزیون رژیم اسرائیل از موافقت کابینه جنگ این رژیم (کابینه کوچک) با توافق با حماس بر سر تبادل اسیران طرفین خبرداد اما یک مقام جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) توافق با رژیم صهیونیستی در این زمینه را تکذیب کرد.
کد خبر: ۱۲۰۵۷۶۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۷ 21 November 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، تلویزیون اسرائیل فاش کرد که کابینه جنگ این رژیم (کابینه کوچک) به مقامات ذیصلاح برای انعقاد قرارداد با جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) چراغ سبز نشان داده است.

تلویزیون اسرائیل اضافه کرد که این رژیم شرایطی که حماس برای توافق آزادسازی اسیران تعیین کرده بود را پذیرفت و اکنون توپ در زمین حماس است.

وی همچنین اظهار داشت که در مورد آزادی ۵۰ زندانی در غزه و آزادی زنان فلسطینی در اسراییل و آتش بس ۵ روزه صحبت شد.

در این پیوند، پیشتر «جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد که آمریکا بر این باور است که دستیابی به توافق برای آزادی گروگان‌هایی که حماس در غزه نگهداری می‌کنند، قریب‌الوقوع است.

در همین حال، یک منبع بلندپایه در حماس صحت اظهارات رژیم اسرائیل در مورد موافقت با شرایط جنبش برای تکمیل معامله تبادل اسرا را رد کرد.

این منبع که خواست نامش فاش نشود در گفت و گو با خبرگزاری جهان عرب، اظهارات مقامات رژیم اسرائیل را نادرست توصیف کرد.

وی افزود: رژیم اسرائیل به مدت ۲۰ روز مانع تلاش های انجام شده برای تکمیل توافق تبادل اسرا شده است.

پیشتر «زاهر جبارین»، مسئول دفتر شهدا و اسرا در جنبش حماس روز دوشنبه در گفت وگو با شبکه الجزیره تاکید کرد که این جنبش برای انجام توافق تبادل اسرای جدید با رژیم صهیونیستی شروطی دارد که از آن ها کوتاه نمی آید.

وی گفت که شروط حماس برای انجام توافق «وفای به آزادگان۲» با رژیم صهیونیستی واضح و روشن است و هم صهیونیست ها و هم واسطه ها از آن ها مطلع هستند.

جبارین خاطرنشان کرد که برای آغاز مذاکرات جدی در این خصوص ابتدا رژیم صهیونیستی باید اسرای (فلسطینی) که در توافق «وفای به آزادگان۱» ابتدا آزاد و سپس بازداشت شدند را آزاد کند و در کنار آن اسرای قدیمی و پیر، بیماران، زنان و کودکان نیز باید آزاد شوند.

وی گفت که جنبش حماس شروط خود برای آزادی چهار صهیونیست که در غزه بازداشت هستند در مقابل آزادی اسرای فلسطینی را به واسطه ها اعلام کرده است.

بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی مدعی است که این چهار صهیونیست مرده و تنها جسد آن ها باقی مانده است، اما جنبش حماس تاکنون اطلاعاتی درخصوص آن ها منتشر نکرده است.

جبارین تاکید کرد که مقاومت چارچوبی را مشخص کرده است و هر توافق بهایی دارد اما کابینه نتانیاهو و کابینه های قبلی رژیم صهیونیستی حاضر به پرداخت این بها نیستند و همواره به خانواده های این چهار نظامی صهیونیست که نزد مقاومت در غزه بازداشت هستند، دروغ می گوید.

وی تاکید کرد که جنبش حماس برای رسیدن به یک توافق تبادل اسرای شرافتمندانه شب و روز تلاش می کند و درهای ما به روی هر واسطه ای که بتواند به رژیم صهیونیستی برای آزادی اسرای فلسطینی فشار بیاورد، آزاد است.

درحال حاضر ۴۹۰۰ اسیر فلسطینی از جمله ۳۱ زن و ۱۷۰ کودک در زندان های رژیم صهیونیستی به سر می برند. جبارین در پیامی خطاب به آن ها اعلام کرده که عملیات اسارت نظامیان صهیونیست تنها راه آزادی شما از تاریکی زندان های رژیم صهیونیستی است و مقاومت به طور قانونی و ملی به تداوم تلاش ها برای تحقق این امر پایبند است.

وی تاکید کرده که هیچ تحول جدیدی در پرونده تبادل اسرا رخ نداده است و استفاده سران رژیم صهیونیستی از این پرونده به عنوان پرونده سیاسی و انتخاباتی باعث شده است که پیشرفتی در آن حاصل نشود.

این عضو جنبش حماس معتقد است که رژیم صهیونیست از توافق جدید تبادل اسرا هراس دارد زیرا شکستی دیگر برای این رژیم و پیروزی برای مقاومت به شمار می رود.

وی همچنین معتقد است که آثار توافق «وفای به آزادگان ۱» همچنان باقی مانده است، زیرا اولین عملیات نوعی قهرمانانه و موفق است که در خاک فلسطین رخ داد و منجر به آزادی اسرا شد.

جبارین در پایان خاطرنشان کرد که گردان های قسام تجربه های زیادی در این زمینه کسب کرده اند و به زودی قید و بندهای زندان ها را خواهند شکست و هجدهمین سالگرد عملیات اسرای «شالیط» فرا نخواهد رسید مگر اینکه اسرای فلسطینی طعم آزادی را بچشند.

حماس پیش از این در بیانیه ای با اشاره به رنج و مشکلات اسرای فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی اعلام کرد که جنایت ها و اقدامات تروریستی صهیونیست ها تلاشی ناکام برای شکستن عزم و اراده اسرای فلسطینی است.

در این بیانیه آمده است که بار دیگر با اسرای فداکار فلسطینی عهد می بندیم و تا آزادی آن ها، بر عهد خود باقی خواهیم ماند و مقاومت ‌و پایداری اسرای فلسطینی در برابر رژیم صهیونیستی نشان دهنده وحدت و همبستگی ملت ما در تمام میادین است.

این جنبش اعلام کرده که آزادی اسرای فلسطینی از زندان های رژیم صهیونیستی، یک مساله ملی بوده و همواره اولویت ما است و حماس برای وفاداری به اسرا و آزادی آن ها، از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست