بازدید 36329
چهل و پنجمین روز جنگ غزه/ در حال به روزرسانی

صحنه هالیودی هلی بورن نیروهای یمنی روی کشتی اسرائیلی+فیلم/ حمله موشکی حزب الله به پایگاه های نظامی اسرائیل+ فیلم/ کشته شدن 67 نظامی اسرائیل در غزه/آمریکا: توافق میان حماس و اسرائیل قریب الوقوع است

جنگ میان گروه‌های مقاومت فلسطین علیه اسرائیل و بمباران وحشیانه غزه توسط رژیم اشغالگر قدس، وارد چهل و پنجمین روز خود شده است؛ جنگی که بی سابقه‌ترین ضربه امنیتی، اطلاعاتی و نظامی را از سوی مقاومت فلسطین به اسرائیل وارد کرده و رژیم اشغالگر قدس برای سرپوش نهادن بر شکست خود، در حال ارتکاب جنایات تمام عیاری علیه مردم غزه است.  
کد خبر: ۱۲۰۵۶۱۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸ 20 November 2023

کشته شدن 67 نظامی اسرائیل در غزه

بین الملل تابناک: جنگ میان گروه‌های مقاومت فلسطین علیه اسرائیل و بمباران وحشیانه غزه توسط رژیم اشغالگر قدس، وارد چهل و پنجمین روز خود شده است؛ جنگی که بی سابقه‌ترین ضربه امنیتی، اطلاعاتی و نظامی را از سوی مقاومت فلسطین به اسرائیل وارد کرده و رژیم اشغالگر قدس برای سرپوش نهادن بر شکست خود، در حال ارتکاب جنایات تمام عیاری علیه مردم غزه است.  

شمار شهدای غزه به ۱۳ هزار و ۳۰۰ و زخمی ها به بیش از ۳۱ هزار نفر افزیش یافت
۱۴۰۲/۰۸/۲۹ - ۲۲:۵۰

دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه اعلام کرد: شمار شهدا تجاوز رژیم صهیونیستی به این منطقه به ۱۳ هزار و ۳۰۰ و زخمی ها به بیش از ۳۱ هزار نفر افزایش یافته است.

 این دفتر روز دوشنبه افزود: از مجموع این شهدا پنج هزار و ۶۰۰ تن کودک و سه هزار و ۵۵۰ زن هستند و شمار شهدای کادر درمانی اعم از پزشک، پرستار و امدادگر به ۲۰۱ نفر و نیروهای آتش نشان ۲۲ نفر و شمار روزنامه نگاران شهید نیز به ۶۰ نفر رسیده است.

براساس آخرین آمار، شمار افراد مفقود الاثر که همچنان در زیر آوار یا پیکرهایشان در خیابان ها مانده است و اشغالگران مانع دفن آنها می شوند به ۶ هزار و ۵۰۰ نفر رسیده است که از این مجموع چهار هزار و ۴۰۰ زن و کودک هستند.

رژیم آپارتاید صهیونیستی همچنان به حملات علیه بیمارستان ها و مناطق مسکونی ادامه می دهد و عملیات نسل کشی علیه ملت مقاوم فلسطین را در دستور کار خود قرار داده است.

در بیانیه این نهاد دولتی در غزه آمده است: تا کنون ۹۸ ساختمان دولتی و ۲۶۶ مدرسه بمباران شده اند که از میان آنها فعالیت در ۶۶ مدرسه متوقف شده است و آخرین مدرسه ای که از سوی اشغالگران مورد بمباران قرار گرفته مدرسه مالزی در اردوگاه النصیرات، مدرسه کویت در شمال غزه و مدرسه آنروا در اردوگاه بریج بود.

در این بیانیه آمده است تا کنون ۸۳ مسجد کاملا ویران شده و ۱۷۰ مسجد خسارت جزیی دیده و سه کلیسا ویران شده است.

براساس این بیانیه تاکنون ۴۳ هزار واحد مسکونی در غزه به طور کامل و ۲۲۵ هزار واحد مسکونی به طور جزئی تخریب شده اند که این به معنی تخریب ۶۰ درصد واحدهای مسکونی و منازل در نوار غزه اعم از تخریب کامل یا جزئی و غیر قابل سکونت است.

در این بیانیه همچنین تأکید شده است: به دلیل بمباران هدفمند مراکز درمانی ۲۵ بیمارستان و ۵۲ مرکز درمانی و بهداشتی تخریب شد و ۵۵ خودروی آمبولانس هدف قرار گرفته است. همچنین به دلیل فقدان سوخت ده‌ها آمبولانس، غیر فعال شده اند.

هلاکت 14 نظامی اسرائیلی در حملات نیروهای القسام
۱۴۰۲/۰۸/۲۹ - ۲۲:۴۸

ابوعبیده سخنگوی نظامی گردانهای عزالدین القسام –شاخه نظامی حماس- خبر داد که طی سه روز اخیر، نیروهای این جنبش، ۶۰ خودروی نظامی صهیونیست را هدف قرار دادند و موفق شدند شماری از نظامیان اسرائیلی را از پای درآورند.

وی با اشاره به اینکه درگیریهای شدیدی در محورهای مختلف نوار غزه با دشمن صهیونیستی در جریان است، گفت که شنبه هفته جاری، نیروهای القسام، یک نفربر صهیونیست را هدف قرار دادند که در پی آن، سه نظامی اسرائیلی کشته شدند.

سخنگوی القسام با بیان اینکه نیروهای مقاومت همچنین هفت نظامی صهیونیست دیگر را از پای درآوردند، تصریح کرد: رفتارهای دیوانه‌وار دشمن نشان می‌دهد که به پیروزی اطمینان ندارد.

وی همچنین از حملات ترکیبی نیروهای القسام به نظامیان اسرائیلی در بیمارستان «الرنتیسی» خبر داد که در جریان آن، یک تانک و یک نفربر منهدم شد و چهار سرباز اسرائیلی هم کشته شدند.

زاهر جبارین مسئول دفتر شهدا، مجروحان و اسرا در جنبش حماس هم امشب خبر داد که رژیم صهیونیستی تا کنون، درباره آتش‌بس، وقت‌کُشی می‌کند.

جبارین با بیان اینکه حماس، چارچوب کلی را برای اجرای هر گونه توافقی درباره آتش‌بس  تعیین کرده‌ است، تأکید کرد که این توافق باید به صورت کامل اجرایی شود.

وی همچنین به شبکه المیادین خبر داد که تا به امروز، رژیم صهیونیستی ۱۳ بار تعهدات خود به میانجیها را زیر پا گذاشته است.

حماس: رژیم صهیونیستی آتش‌بس را به تعویق می‌اندازد
۱۴۰۲/۰۸/۲۹ - ۲۱:۳۳

زاهر جبارین مسئول دفتر شهدا، مجروحان و اسرا در جنبش حماس می‌گوید که رژیم صهیونیستی تا کنون، درباره آتش‌بس، وقت‌کُشی می‌کند.

جبارین با بیان اینکه حماس، چارچوب کلی را برای اجرای هر گونه توافق آتش‌بس تعیین کرده‌ است، تأکید کرد که این توافق باید به صورت کامل اجرایی شود.

وی همچنین به شبکه المیادین خبر داد که تا به امروز، رژیم صهیونیستی 13 بار تعهدات خود به میانجیها را زیر پا گذاشته است.

شبکه سی ان ان هم ساعاتی پیش از ادامه مذاکرات فشرده برای حصول توافق آتش بس در غزه خبر داد و گزارش کرد: نویس توافقی که پیشنهاد شده و روی میز مذاکره قرار دارد آزادی زندانیان اسرائیلی در دست حماس را در ازای آتش بس 4 یا 5 روزه مطرح کرده است.

سی ان ان در ادامه افزود: هنوز توافقی انجام نشده اما متن توافق به مدت 4 هفته است که بین طرفین در حال رفت و برگشت است. مذاکره کنندگان از کشورهای مختلف از جمله مقامات ارشد دولت جو بایدن برای اولین بار از زمان شروع جنگ درباره پیشرفتها برای حصول توافق ابراز خوشبینی کرده‌اند.

به گفته منابع آگاه، اختلافات در زمینه موضوعات اصلی در حال حل شدن است و در حالی امکان این وجود دارد که مذاکرات کامل شکست بخورد اما احتمال توافق طی چند روز آینده نیز وجود دارد.

«جان فاینر» معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت: من فکر می‌کنم ما از هر زمان دیگری که این مذاکرات آغاز شد به توافق نزدیک هستیم. وی به جزئیات توافق اشاره نکرد و همچنان تاکید کرد که هنوز توافق نهایی وجود ندارد.

بایدن: توافق آزادی گروگان‌ها از غزه نزدیک است
۱۴۰۲/۰۸/۲۹ - ۲۱:۱۴

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا امروز دوشنبه گفته که معتقد است توافق برای آزادی «گروگان‌ها» از غزه نزدیک است. 

بایدن چند روز قبل‌تر هم ادعا کرده بود که معتقد است گروگان‌ها در نوار غزه آزاد می‌شوند اما وارد جزئیات این موضوع نمی‌شود.

در همین راستا، یک مقام آمریکایی دوشنبه هفته گذشته در گفت‌وگو با شبکه سی‌ان‌ان مدعی شد که حماس و رژیم اسرائیل در حال نزدیک شدن به توافق آزادی اُسرا در مقابل آتش‌بس موقت هستند. 

از سوی دیگر «دیوید ایگناتیوس» ستون‌نویس روزنامه واشنگتن پست  روز۱۴ نوامبر/ ۲۳ آبان در مقاله‌ای به نقل از منابع کابینه رژیم صهیونیستی خبر داده بود  این رژیم و حماس به توافقاتی که آزادی اغلب زنان و کودکان اسرائیلی را ممکن می‌کند، نزدیک هستند. 

صحنه هالیودی هلی بورن نیروهای یمنی روی کشتی اسرائیلی+فیلم
۱۴۰۲/۰۸/۲۹ - ۲۰:۴۰
 نیروهای مسلح یمن ویدئویی را از عملیات منحصر بفرد نیروهای این کشور و توقیف کشتی اسرائیل در دریای سرخ منتشر کرد.
 
 روز گذشته (یکشنبه) منابع موثق به المیادین اعلام کردند که نیروهای دریایی یمن موفق شدند یک کشتی صهیونیستی را در دریای سرخ توقیف و ۵۲ سرنشین آن را بازداشت کنند.
 
یحیی السریع، سخنگوی نظامی ارتش یمن تایید کرد که این کشتی به بندری در یمن منتقل شده است.
 
محمد البخیتی عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن نیز پیش از این تاکید کرد: از واکنش دشمن صهیونیستی به توقیف کشتی اسرائیلی هراسی نداریم.
 
انصارالله پیش‌تر اعلام کرده بود در پاسخ به اقدام نظامی رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه هر کشتی اسرائیلی را که در دسترس باشد، هدف قرار خواهد داد.
جهاد اسلامی: بمباران بیمارستان اندونزیایی جنایتی وحشیانه است
۱۴۰۲/۰۸/۲۹ - ۱۹:۱۴

 «مصعب البریم» سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت که بمباران بیمارستان اندونزیایی یک جنایت وحشیانه و قتل‌عام فجیع علیه این بیمارستان، کادر آن و تمامی بیماران، زخمی‌ها و پناهندگان به این بیمارستان است. 

وزارت بهداشت نوار غزه امروز دوشنبه در بیانیه‌ای از شهادت ۱۲ فلسطینی در پی حمله به بیمارستان اندونزیایی خبر داد و گفت که ده‌ها فلسطینی نیز به دنبال این حمله مجروح شده‌اند.

البریم گفت که این جنایت در ادامه تجاوزات ارتش رژیم صهیونیستی و نقض حقوق بشر توسط این رژیم است که با حمایت و پشتیبانی کامل دولت آمریکا صورت می‌گیرد. 

بنابر گزارش شبکه «فلسطین الیوم»، سخنگوی جنبش جهاد اسلامی همچنین گفت که هدف از این جنایت و کشتارهای رژیم اشغالگر، پایان دادن به هر گونه وجود فلسطینیان در شمال غزه با هدف اشغال این منطقه است. 

وی تأکید کرد: «ما به دفاع از ملت و سرزمین خود پایبند هستیم و مقاومت در برابر این تروریسم و تجاوزات آن امری واجب و ضروری است و هیچ راهی برای توقف تجاوزات اسرائیل وجود ندارد مگر پایداری، وحدت و تداوم مقاومت». 

حملات پهپادی و توپخانه‌ای حزب الله به نظامیان اسرائیلی در «کریات شمونه»
۱۴۰۲/۰۸/۲۹ - ۱۸:۱۹

جنبش حزب الله لبنان خبر داد که در راستای حمایت از مردم غزه، ساعت 13 و 10 دقیقه به وقت محلی، با سه پهپاد مراکز تجمع نظامیان اسرائیلی را در غرب شهرک «کریات شمونه» هدف قرار داده است که در پی آن، چند نفر زخمی شدند.

به گزارش شبکه المنار، حزب الله همچنین از حمله توپخانه‌ای به محل استقرار نظامیان صهیونیست در همین منطقه، رأس ساعت 13 و 15 دقیقه به وقت محلی خبر داد که چند نفر مجروح شدند.

جنبش حزب الله اخیرا تأکید کرد که کشتار مردم فلسطین با همدستی و مشارکت کامل آمریکا صورت می‌گیرد و این کشور و همپیمانان غربی آن، مسئول عذاب و درد و رنج این مردم هستند.

حزب الله با اشاره به اینکه ملت فلسطین با مقاومت اسطوره‌ای خود، الگوی خوبی در صبر، پایداری و ایستادگی است، بار دیگر حمایت خود را از این ملت اعلام و تأکید کرد که با تمامی ابزارها به دنبال توقف تجاوز صهیونیست‌هاست.

حزب الله خاطر نشان کرد: حضور جهادی و مبارزه ما با دشمن صهیونیستی در جبهه جنوب، نشانگر همبستگی عملی و میدانی است. ما اطمینان داریم که ملت فلسطین به اذن خداوند، پیروز خواهد شد.

گوترش: باید فورا در غزه آتش‌بس شود
۱۴۰۲/۰۸/۲۹ - ۱۷:۰۵

«آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل روز دوشنبه بار دیگر بر آتش‌بس فوری در غزه تاکید کرد.

گوترش در ادامه سخنانش گفت: «باید فورا در غزه آتش‌بس حاصل شده و کمک‌ها به این باریکه برسد و اُسرا آزاد شده و از غیرنظامیان حمایت شود».

دبیر کل سازمان ملل اضافه کرد: «راه حل دو دولتی باید بلافاصله پس از جنگ مورد بحث قرار گرفته و تشکیلات خودگردان فلسطین باید نقش خود را در غزه ایفا کند».

این در حالی است که اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه خبر داد که رژیم صهیونیستی بیمارستان اندونزیایی را نیز مانند بیمارستان الشفا، به پادگان نظامی بدل کرده است.

نیروهای رژیم صهیونیستی ظهر امروز بیمارستان اندونزیایی را هدف حمله قرار داده‌اند. به دنبال حمله تانک‌های اسرائیلی به بیمارستان اندونزی، ۱۲ مجروح و همراه در این حمله کشته‌ شده‌اند.

وزارت بهداشت نوار غزه نیز در بیانیه‌ای شهادت ۱۲ فلسطینی در پی این حمله را تایید کرد و گفت که ده‌ها فلسطینی نیز به دنبال این حمله مجروح شده‌اند.

«محمد الرام» مدیر بخش جراحی بیمارستان اندونزیایی هم گفت: ارتش اسرائیل بدون هشدار قبلی طبقه دوم این بیمارستان را هدف قرار داده و هر از گاهی به سمت پنجره‌ها و درهای ورودی بیمارستان اندونزی به صورت کورکورانه تیراندازی می‌کند. 

ارتش اسرائیل چند روز پیش نیز به ادعای وجود تونل و تسلیحات به‌صورت غیرقانونی وارد بیمارستان الشفا شده بود؛ اما دلایل قانع‌کننده‌ای برای اثبات ادعای خود ارائه نکرد.

واکنش رام‌الله به اظهارات نتانیاهو علیه محمود عباس
۱۴۰۲/۰۸/۲۹ - ۱۶:۵۶

سخنگوی رسمی تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد، تلاش‌های رئیس این تشکیلات در حال حاضر بر توقف تجاوزات شنیع رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و مقدسات فلسطینیان در غزه، کرانه باختری و شهر قدس متمرکز است.

نبیل ابوردینه، سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به اظهارات اخیر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که محمود عباس، رئیس این تشکیلات را به باد انتقاد گرفته بود، گفت، در حال حاضر تلاش‌های محمود عباس بر توقف تجاوزات شنیع رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و مقدسات فلسطینیان در غزه، کرانه باختری و شهر قدس معطوف است.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «وفا»، نبیل ابوردینه در ادامه افزود: «در حال حاضر اولویت، بیش از هر چیز، توقف کشتار ملت فلسطین است که توسط نتانیاهو و دولت او انجام می‌شود نه ورود به مناقشات و مسائل ثانویه‌ای دیگر. سرتاسر جهان شاهد کشتارهای شنیع ارتش رژیم اشغالگر در نوار غزه و هدف قرار دادن کودکان، زنان و سالمندان، بیمارستان‌ها و عبادتگاه‌ها و همچنین جنایت‌های ارتش این رژیم و استعمارگران تروریست در کرانه باختری و شهر قدس است.»

ابوردینه همچنین گفت: «اظهارات نتانیاهو از زمان آغاز حملات ثابت کرده که این اشغالگران به دنبال تداوم اشغال سرتاسر اراضی فلسطینی هستند و به اعتقاد نتانیاهو سیاست قتل عام و کشتار، امنیت و ثبات را به همراه دارد، اما ما همیشه گفته‌ایم که تنها راه حل برای برقراری صلح و امنیت به رسمیت شناختن حقوق ملت فلسطین براساس قوانین بین‌المللی و پایان دادن به اشغال سرزمین‌های فلسطینی توسط اشغالگران اسرائیلی است.»

وی بر لزوم پاسخگویی جامعه جهانی به ویژه دولت آمریکا به درخواست‌های محمود عباس درخصوص توقف جنگ نسل‌کشی علیه ملت فلسطین و مداخله فوری برای توقف جنایت‌های جنگی تاکید کرد که ناقض قوانین بین‌المللی است.

نبیل ابوردینه در پایان گفت، غزه مانند قدس، رام‌ الله و سایر سرزمین‌های فلسطینی، بخش جدایی‌ناپذیر اراضی فلسطینی است و تنها ملت فلسطین می‌توانند برای آینده خود و آینده سرزمین فلسطین براساس قوانین بین‌المللی تصمیم بگیرند نه هیچ کس دیگری.

پیشتر بنیامین نتانیاهو با حمله شدید به تشکیلات خودگردان فلسطین و محمود عباس، رئیس آن، گفته بود: «اسرائیل اجازه نخواهد داد تشکیلات خودگردان فردای جنگ امور مدنی نوار غزه را مدیریت کند.»

دفتر نتانیاهو در بیانیه‌ای در این باره نوشت: «ابو مازن (محمود عباس) ۴۵ روز است که از محکوم کردن عملیات حماس خودداری می‌کند و امروز نیز افراد او این اقدام را انکار و اسرائیل را مقصر می‌دانند.»

حماس: ۶۰ درصد خانه‌های غزه هدف قرار گرفته شده‌اند
۱۴۰۲/۰۸/۲۹ - ۱۴:۳۴

دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه از هدف قرار گرفتن ۶۰ درصد خانه‌ها در جریان تجاوزات رژیم صهیونیستی به این باریکه خبر داد.

«تیسیر محیسن»، سخنگوی دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه وابسته به جنبش حماس در کنفرانس مطبوعاتی در این باره اعلام کرد: در حملات رژیم صهیونیستی ۴۳ هزار واحد مسکونی به طور کامل تخریب و ۲۲۵ هزار واحد مسکونی به طور جزئی تخریب شده‌است، این آمار به این معنا است که حدود ۶۰ درصد از واحدهای مسکونی در نوار غزه به طور کامل یا جزئی آسیب دیده‌است.

وی گفت: تعداد مقرهای دولتی تخریب شده به ۹۷ مقر رسیده‌است، ۲۶۲ مدرسه هدف قرار گرفته که ۶۵ مورد کاملا از کار افتاده‌است. همچنین ۸۳ مسجد به طور کامل ویران شده در حالیکه ۱۶۶ مسجد جزئی آسیب دیده‌اند. همچنین سه کلیسا هدف حملات قرار گرفته شده‌اند.

تیسیر محیسن همچنین اعلام کرد که تعداد شهدای فلسطینی به بیش از ۱۳ هزار تن رسیده‌است که شامل بیش از ۵۵۰۰ کودک و ۳۵۰۰ زن است. از ابتدای حملات تاکنون نیز  بیش از ۳۰ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند که بیش از ۷۵ درصد آنها کودک و زن هستند.

وی گزارش داد: شمار گزارش‌های مفقودی در زیر آوار نیز از مرز ۶۰۰۰ نفر عبور کرده است و در این میان ۴۰۰۰ گزارش مفقودی مربوط به کودکان و زنان است. در این حملات همچنین ۲۰۱ تن از کادر درمان، ۲۲ کادر دفاع مدنی و ۶۰ خبرنگار به شهادت رسیده‌اند.

سخنگوی دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه همچنین اعلام کرد: ۲۵ بیمارستان و ۵۲ مرکز بهداشتی و درمانی در نوار غزه تاکنون ازکار افتاده اند و ۵۵ آمبولانس نیز هدف حملات قرار گرفته‌اند.

گزارش‌ها از شکاف در کاخ الیزه بر سر نوار غزه
۱۴۰۲/۰۸/۲۹ - ۱۴:۳۳

با تداوم جنایات رژیم موقت صهیونیستی در نوار غزه و افزایش هولناک شمار شهدای فلسطینی در حملات بی‌وقفه به این باریکه، گزارش‌ها از بروز شکاف سیاسی در کاخ الیزه بر سر حمایت‌ها از تل‌آویو حکایت دارد.

شبکه رادیویی «اروپا-۱» امروز (دوشنبه) به نقل از یک مشاور ارشد ریاست جمهوری فرانسه گزارش داد که جنگ کنونی غزه و حملات رژیم صهیونیستی به این منطقه به بهانه مبارزه با حماس، باعث شکاف در حلقه داخلی کاخ الیزه شده است.

این مقام فرانسوی توضیح داد: «درگیری بین اسرائیل و حماس، تیم [ریاست‌جمهوری فرانسه] را شدیداً دچار انشقاق کرده است، به حدی که دیگر با هم صحبت نیز نمی‌کنند! دلیلش نیز این است که برخی از [مقامات کاخ الیزه] به این دیدگاه فکر می‌کنند که حماس یک جنبش مقاومت است».

در این گزارش همچنین آمده است: «درگیری‌های داخلی در کاخ الیزه نیز به راه افتاده است که به‌ویژه به دلیل بی‌اعتمادی بخشی از اطرافیان رئیس جمهور [فرانسه] نسبت به “فردریک میشل” مشاور ویژه او در امور ارتباطات و استراتژی، تشدید شده است».

این مشاور ریاست‌جمهوری فرانسه سپس گزارش نشریه «لو موند» اشاره کرد که نوشته بود «حسادت و نزاع قبیله‌ای» در کاخ الیزه وجود دارد.

شبکه رادیویی اروپا-۱ همچنین گزارش داد که «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه ممکن است بخواهد تیم خود را تغییر دهد، از جمله احتمال برکناری «الکسیس کوهلر»  دبیرکل کاخ الیزه می‌رود.

حمله موشکی حزب الله به پایگاه های نظامی اسرائیل+ فیلم
۱۴۰۲/۰۸/۲۹ - ۱۴:۳۰

حزب الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که پادگان صهیونیستی «زبدین» مزارع شبعا واقع در مناطق اشغالی لبنان را هدف قرار دادیم و رژیم صهیونیستی در این حملات تلفات داد.

حزب الله در بیانیه دیگری اعلام کرد که در راستای حمایت از مردم مقاوم غزه، صبح امروز راس ساعت۱۰:۳۰ با سلاح مناسب ، نیروهای پیاده رژیم صهیونیستی در تله الکرنتینا در نزدیکی پایگاه «حدب یارون» را هدف قرار دادیم.

تعداد بازدید : 2206

پیش از این نیز حزب الله لبنان اعلام کرده بود که در جدیدترین حمله خود، یک مرکز نظامی دیگر رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده است.

حزب الله لبنان در بیانیه ای اعلام کرد: در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین در غزه و حمایت از مقاومت شجاع و شریف آن، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت هشت صبح روز دوشنبه بیستم نوامبر، پادگان «برانیت» مرکز فرماندهی لشکر ۹۱ دشمن صهیونیست را با موشک سنگین «برکان» هدف قرار دادند.

همزمان ارتش رژیم صهیونیستی از شلیک راکت به مواضع نظامیان این رژیم از جنوب لبنان خبر داد و اعلام کرد که ارتش به مناطقی که خمپاره از آنجا شلیک شده، واکنش نشان داده است.

آنکارا: سلاح‌های اتمی اسرائیل رازی است که همه می‌دانند
۱۴۰۲/۰۸/۲۹ - ۱۱:۱۳

وزیر امور خارجه ترکیه در مصاحبه‌ای هشدار داد که تداوم تملک تسلیحات هسته‌ای توسط اسرائیل همراه با تداوم شکست در خلع سلاح هسته‌ای منطقه، به تشدید رقابت بر سر این تسلیحات و ایجاد وضعیتی نامطلوب منجر خواهد شد.

هاکان فیدان در مصاحبه با شبکه «الجزیره» گفت: «سالهای زیادی است که تملک تسلیحات هسته‌ای از سوی اسرائیل رازی است که دانسته شده اما رسما مورد تایید قرار نگرفته است. این حقیقتی است که همه از آن اطلاع دارند اما هیچ کس آن را نپذیرفته است. ما شاهد هستیم که اسرائیل توانمندی تسلیحات هسته‌ای خود را در حالی توسعه داده که به معاهد عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای نپیوسته است. ما همچنین می‌دانیم که اسرائیل از حمایت چشمگیر هم آمریکا و هم اروپا در این زمینه برخوردار است. بنا بر این این دیگر یک راز نیست.»

فیدان در ادامه این مصاحبه بر لزوم خلع سلاح هسته‌ای کامل منطقه یا اتخاذ گام‌هایی از سوی دولت‌های دیگر به منظور تقویت امنیتشان و همچنین یافتن یک راه حل برای این مساله استراتژیک مهم تاکید کرد.

او مدعی شد که اجلاس فوق العاده اخیر سازمان همکاری اسلامی در شهر ریاض پیشرفت‌های چشمگیری را رقم زده و یک نقطه عطف را در زمینه تقویت همکاری و همبستگی در میان کشورهای مسلمان ایجاد کرد.

وزیر امور خارجه ترکیه بر فوریت متوقف کردن خونریزی در غزه و تضمین تحویل سریع کمک‌ها به مردم این منطقه تاکید کرده و گفت: «کشورهای مسلمان هم اکنون در حال پیگیری حل و فصل مساله غزه با استفاده از تمامی ابزارهای دیپلماتیک و انسانی هستند.»

فیدان ادامه داد، کشورهای اسلامی در حال حاضر بر سر تشکیل گروه اقدام مشترکی متشکل از مقامات ترکیه، اندونزی، نیجریه، اردن، مصر، قطر و عربستان سعودی وحدت داشته و این گروه قرار است در چند روز آینده تلاش‌های دیپلماتیک خود را در پایتخت‌های چند کشور شروع کند.

به گفته هاکان فیدان، سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب نقش‌های مهمی در رسیدگی به بحران غزه در صحنه بین‌المللی ایفا می‌کنند.

وزیر امور خارجه ترکیه در ارتباط با فرآیند تصمیم‌گیری مقامات کشورش گفت، آنکارا اقدام دسته جمعی با مشارکت کشورهای دیگر را با هدف به حداکثر رساندن تاثیر تدابیر ترجیح می‌دهد.

فیدان در خصوص اختلاف مواضع ترکیه با آمریکا بر سر برقراری آتش‌بس در غزه گفت، آنکارا حامی برقراری آتش بس فوری و عرضه بدون اختلال کمک‌های انسانی به غزه است. او در ضمن تصدیق اختلافات ترکیه با آمریکا بر سر برقراری آتش‌بس جامع در غزه گفت که نسبت به برقراری یک آتش‌بس انسانی در این باریکه خوش‌بین است.

مقام ارشد آنکارا بیان کرد، ترکیه حماس را یک سازمان تروریستی نمی‌داند و حماس به عنوان یک حزب سیاسی در داخل نظام دولتی فلسطین فعالیت کرده و یک واقعیت زاده شده در نتیجه شرایط اشغالگری است.

فیدان خاطر نشان کرد: «ما کشوری هستیم که کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد و علاوه بر ما، حدود ۱۴۰ کشور دیگر هم این کار را کرده‌اند. بنا بر این ما احزاب فعال در داخل هیچ کشوری را به عنوان تروریست یا غیرتروریست دسته بندی نمی‌کنیم.»

فیدان همچنین اظهار اطمینان کرد به مجرد پایان یافتن اشغالگری در فلسطین، سازمان‌هایی همچون حماس پذیرای زندگی عادی خواهند شد.

وزیر خارجه ترکیه بیان داشت: «صادقانه ما این پرسش که چه کسی بر غزه بدون یک راه حل دو دولتی حکمرانی کند معتبر نمی‌دانیم. غزه قبل از جنگ فعلی نیز تحت حکمرانی قرار داشت و قادر است که بر خودش حکمرانی کند. غزه هیچ مشکلی با خودمختاری ندارد. تنها مساله غزه این است تحت اشغالگری، حملات مداوم و تخریب زیرساخت‌هایش قرار بگیرد.»

هاکان فیدان با این پرسش مواجه شد که آیا ترکیه پیشتاز تشکیل بلوکی مشابه با بلوک تشکیل شده از سوی آمریکا برای اعمال تحریم‌های اقتصادی، سیاسی و نظامی علیه روسیه در طول جنگ اوکراین خواهد شد؟ او در پاسخ گفت، هیچ مانعی بر سر راه یک چنین ابتکار عملی وجود ندارد و این موضوع هم اکنون در دستور کار ترکیه قرار دارد.

به گفته این مقام ترکیه‌ای، گام‌های اولیه تشکیل این بلوک بر داشته شده و همچنین بر شروع مذاکرات در داخل سازمان همکاری اسلامی بر سر این مساله تاکید کرد.

مقاومت لبنان با موشک «برکان» پادگان «برانیت» را هدف قرار داد
۱۴۰۲/۰۸/۲۹ - ۱۱:۱۳

حزب الله لبنان از حمله موشکی به پادگان برانیت رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش رسانه لبنانی النشره، حزب الله لبنان اعلام کرد که در جدیدترین حمله خود، یک مرکز نظامی دیگر رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده است.

حزب الله لبنان در بیانیه ای اعلام کرد: در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین در غزه و حمایت از مقاومت شجاع و شریف آن، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت هشت صبح روز دوشنبه بیستم نوامبر، پادگان «برانیت» مرکز فرماندهی لشکر ۹۱ دشمن صهیونیست را با موشک سنگین «برکان» هدف قرار دادند.

همزمان ارتش رژیم صهیونیستی از شلیک خمپاره به مواضع نظامیان این رژیم از جنوب لبنان خبر داد و اعلام کرد که ارتش به مناطقی که خمپاره از آنجا شلیک شده، واکنش نشان داده است.

لیبرمن: در جنگ جبهه شمال شکست خوردیم
۱۴۰۲/۰۸/۲۹ - ۱۱:۱۲

وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی تاکید کرد که این رژیم در جنگ جبهه شمال شکست خورده است.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی سما، آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی و عضو کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) گفت: ما در جنگ جبهه شمال شکست خورده‌ایم.

در این راستا حیزی سیمانتوف، تحلیلگر امور عربی در شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد: حزب‌الله به استفاده از میدان شمال ادامه خواهد داد تا تغییری در نوار غزه رخ بدهد. هیچ تغییری در غزه وجود ندارد و یحیی السنوار، رئیس حماس در غزه کشته نشده است و اسرائیل قادر نیست حماس را به طور کامل از بین ببرد.

وی گفت: خطر نابودی حماس و اخراج آن از محور حماس-ایران-حزب‌الله-سوریه در دستور کار نیست. آنچه در مرزهای شمالی و شهرک‌های شمالی رخ می‌دهد، یک وضعیت غیر قابل تحمل است. هیچ کسی در آنجا نمانده است و هیچ کسی نیز قصد بازگشت به آنجا را ندارد و این دستاوردی برای حزب‌الله لبنان است.

همچنین تالی گوتلیف، عضو کنست از حزب لیکود گفت: حزب‌الله لبنان ما را مسخره می‌کند و هر زمانی که بخواهد به ما حمله می‌کند.

آموس یدلین، رئیس سابق شعبه اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی نیز گفت: در شمال وضعیت به نفع حزب‌الله لبنان است. حزب‌الله جنگ فرسایشی را علیه ما شروع کرده است و ده‌ها هزار اسرائیلی را مجبور کرده تا فرار کنند و بازگشت آنها به شمال یک چالش بسیار بزرگ است.

شبکه ۱۲ تلویزیون صهیونیستی اعلام کرد: بسیاری از اسرائیلی‌ها با رضایت خودشان از شمال خارج نشده‌اند بلکه مجبور شده‌اند و نگران بازگشت به شهرک‌ها هستند.

آمریکا: توافق میان حماس و اسرائیل قریب الوقوع است
۱۴۰۲/۰۸/۲۹ - ۱۱:۱۱

معاون مشاور ارشد امنیت ملی آمریکا مدعی شد، واشنگتن بر این باور است که توافق میان رژیم صهیونیستی و حماس برای آزادی اسرایی که حماس در اختیار دارد، نزدیک‌ است.  

جان فاینر در مصاحبه با برنامه «فیس د نیشن» (رودررو با مردم) شبکه خبری سی بی اس نیوز آمریکا مدعی شد: بسیاری اختلافاتی که قبلا وجود داشت، کاهش یافته اند.

وی در این مصاحبه اظهار داشت: ما بر این باوریم که برای دستیابی به توافق نهایی نزدیک‌تر از همیشه هستیم. اما برای مساله حساس و چالش برانگیزی این چنینی، این شعار که «تا زمانی که بر سر همه چیز توافق نشود، بر سر هیچ چیز توافق نشده» واقعا صدق می کند و ما هنوز توافقی در اختیار نداریم.

فاینر افزود: ما با هر چه در توان داریم به همکاری مستقیم و فشرده در پشت پرده برای دستیابی هر چه سریع تر به هدف آزادی هر تعداد از اسرا از جمله اسرای آمریکایی ادامه خواهیم داد.

روزنامه واشنگتن پست روز شنبه مدعی شد توافق برای آزادی ۵۰ اسیر زن و کودک در یک وقفه پنج روزه در جنگ مورد توافق قرار گرفته اما کاخ سفید و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی این موضوع را رد کردند.

کشته شدن 67 نظامی اسرائیل در غزه

رژیم صهیونیستی که فقط در یک روز و در یک گورستان ۵۰ نظامی به هلاکت رسیده خود را دفن کرد، رسما ادعا کرده که تا این لحظه ۶۷ نظامی خود را در جریان حمله زمینی به غزه از دست داده است.

به گزارش خبرگزاری سما، منابع وابسته به رژیم صهیونیستی از افزایش شمار نظامیان کشته شده این رژیم به ۶۷ نظامی در نبرد با مقاومت فلسطین خبر داد.

این منابع به کشته شدن دو نظامی دیگر از تیپ چترباز ارتش این رژیم در جریان درگیری در شمال غزه خبر دادند.

این در حالی است که نیروهای مقاومت فلسطین و لبنان تاکید دارند که آمار و ارقام اعلام شده از سوی ارتش رژیم صهیونیستی کمتر از شمار واقعی تلفات است.

پیش از این ارتش صهیونیستی از زخمی شدن ۴ نظامی دیگر در نبردهای شمال نوار غزه خبر داد.

منابع عبری روز گذشته با اشاره به کشته شدن دو نظامی صهیونیست اعلام کردند که: یکی از کشته‌ها ستوان ذخیره «ادیر پرتگال» ۲۳ ساله از گردان شاکید وابسته به تیپ گعفاتی است و دومین نظامی کشته شده هم گروهبان «گال میشائیلوف» ۲۱ ساله از مودیعین از نیروهای گردان صابر وابسته به تیپ گعفاتی است که هر دو نظامی در نبردهای شمال نوار غزه به هلاکت رسیدند.

شلیک ۱۰۰۰ موشک حزب الله علیه مواضع اسرائیل

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی یکشنبه شب در اظهاراتی، مدعی شد: حزب الله لبنان از آغاز عملیات طوفان الاقصی تا کنون بیش از ۱۰۰۰ موشک به سمت مرزهای شمالی شلیک کرده است.

یوآو گالانت با بیان این ادعا که حزب الله برای این موشک پرانی هر روز هزینه سنگینی می‌پردازد، مدعی شد: ایران از طریق نیروهای نیابتی حملات خود را علیه (رژیم) اسرائیل تشدید کرده است.

این ادعای وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در حالی است که حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه ایران پیشتر (۸ آبان) در گفت وگو با شبکه خبری سی ان ان آمریکا ادعای دخالت ایران در عملیات ۷ اکتبر گروه‌های مقاومت فلسطین علیه رژیم اسرائیل را یک ادعای کاملا بی اساس دانست و گفت: ایران در جریان این عملیات نبود و فلسطینی‌ها تماس گرفتند. ایران هیچ گروه و جنگ نیابتی نداشته و ندارد و این اسرائیل است که نیروی نیابتی آمریکا در منطقه است و منطقه را ناامن کرده است.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در ادامه افزود: تل‌آویو با یک جنگ چند جبهه‌ای سروکار دارد، اما تمرکز آن بر نوار غزه است.

گالانت همچنین مدعی شد که شاباک و ارتش رژیم صهیونیستی روزانه بسیاری از تلاش‌ها برای انجام عملیات تروریستی علیه شهرک نشینان در کرانه باختری را خنثی می‌کنند.

حملات مستقیم رژیم صهیونیستی به بیمارستان اندونزیِ غزه

منابع فلسطینی از حمله شبانه رژیم صهیونیستی به یک بیمارستان دیگر در غزه خبر داده و می‌گویند که این بار بیمارستان اندونزی مستقیما هدف بمباران اسرائیل قرار گرفته است.

مدیر بیمارستان اندونزی می‌گوید که این بیمارستان ظرفیت 140 بیمار را دارد اما در حال حاضر بیش از 600 بیمار در آن حضور دارند.

وی با بیان اینکه این بیمارستان 4 ساعت زیر حملات اسرائیل قرار دارد همچنین گفته که انتظار می‌رود صهیونیست‌ها از آنها بخواهند این بیمارستان را نیز مثل بیمارستان الشفا تخلیه کنند.

مدیر بیمارستان اندونزی همچنین گفت هنوز میزان تلفات و خسارات دقیقا معلوم نیست.

وزیر بهداشت فلسطین در غزه نیز گفت: به دلیل استقرار تک تیراندازان ارتش رژیم صهیونیستی در مجاورت بیمارستان اندونزی، وضعیت وحشت در میان بیماران و کادر پزشکی ایجاد شده است.

بایدن از اعلام زمان تبادل اسرا میان اسرائیل و حماس خودداری کرد

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از تعیین چارچوب زمانی برای آزادی اسیران میان (رژیم) اسرائیل و حماس خودداری کرد.

به گزارش خبرگزاری تاس، بایدن در بازدید از ویرجینیا در پاسخ به پرسش خبرنگاران در رابطه با زمان آزادی اسیران میان رژیم صهیونیستی و حماس، اظهار کرد: در حال حاضر من در موقعیتی نیستم که بتوانم این موضوع را اعلام کنم.

رئیس جمهور آمریکا با تاکید بر اینکه ابتدا باید از آزادی آنها اطمینان حاصل کنم، افزود: در آن صورت می‌توانم در این مورد اظهار نظر کنم.

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹۸
به یاری خدا جبهه حق پیروز است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
فشار یمنی ها موجب ترس و وحشت آمریکا و غرب از یکسو و اسراییل از سوی دیگر شده است.
احتمال انتحار اسراییل با ادامه جنگ در غزه بسیار بعید است.
به علاوه ممکن است گروه های سوری و حتی مصری و اردنی هم بیدار بشوند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
چطوری پیروزه
پیروزی یعنی طوری غلبه کنی که طرف مقابل یا نابود شود و یا به غلط کردن بیفتد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
۱۱:۳۲
از تخیلات و رویاهاتون صحبت نکنید. بیدار شو واقعیت رو ببین. از سر زیر برف کردن به نتیجه نمیرسی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
چشمتون روشن
فکر می کردیم
رائفی پور غزه است
بلاخره پیداش شد.
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
غزه را ول کن
ایرانی سن بازنشستگی زیاد شد خوابی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
از وقتی که اون خانم گفت کشور مال حزب اللهی هاست
با شنیدن کلمه حزب اللهی عصبی میشوم
چرا کسی علیه اون خانم اقامه دعوی نکرد؟
وحید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
فیلم رو دیدید؟! من تو ایرنا نگاه کردم. رفتن یه کشتی بدون محافظ باربری رو با اسلحه گرفتن و ژاپن هم گفته مال منه. درگیر هر چیزی که ربطی به آرامش، آینده و بهبود این خاک نابود شده نداره، میشید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
ناشناس 18:57 زیاد سخت نگیر می خواست بگه انقلاب مال حزب اللهی هاست اشتباه گفت
اسراییل بی هویت...
تابناک جان
این کامنت نه خاوی توهین هست و نه افترا. لطفا منتشر کن.

مغز براندازان وقتی حماس بعد ۷۰ سال ظلم و ۱۵ سال محاصره حمله کرد
نه به جنگ

مغز براندازان وقتی اسراییل بیمارستان و مدارس رو بمباران میکنه
مرگ بر آتش بس

تشخیص
درمان ندارد. اطرافیان ماسک بزنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
اگر قراره با اشغال بجنگیم روس واجبتره چون بیست برابر اسرائیل خاک مارا گرفته بزور حتی نخرید اقای استاد مغز چه فرقی بین 70 سال و 130 سال است گرچه ریاضیات مطمنم ضعیفه شرط می بندم دقیقا 70 سال پیش تا زنجان استارا ارومیه و تبریز را روس گرفت وفقط شانس اوردیم که دوره ای بود که ایران مردی چون قوام السلطنه زندگی میکرد
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
1152 سرزمینهای اشغال شده فقط مربوط بهگلستان وترکمانچای نیست.در قراردادآخال که بدلایلی زیادمعروف نشده 1/3 میلیون کیلومتراز خاک ایران توسط روسیه جداشد.
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
بیش ازمتخصص مغز بودن محتاج متخصص مغزبودن بهت میاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
آره شما خوبی پروفسور بالتازار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
آخال که توسط انگلیس انجام شد.
ترکمانچای و گلستان هم انگلیس میانجی ایران و روسیه شد و متن رو انگلیس نوشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
نظرت در مورد روسیه و زمینهایی که از ایران سرقت کرد چیه؟ اونا حلاله فقط فلسطین حرومه؟
متخضض بی مغز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
باید سرزمین هایی که روسیه از ایران جدا کرد رو برگردونیم.
همچنین سرزمین هایی که رضاخان داد به ترکیه و محمد رضا داد به آل خلیفه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
چقدر تو خونوکی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
اون زمان ایران قدرت الان رو نداشت ماباید افتخار کنیم که دشمن جرعت نداره یه وجب از خاک مارو حتی نگاه کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
قاجار و پهلوی که بحرین وآذربایجان یا هراتو دودستی تقدیم کردن.الان ایران با همه تحریما قدرت اول منطقه ویکی از قدرت جهانه به این افتخار کنید دنبال کمک به بیشتر شدن این قدرت باشید نه همسو با دشمنا ایران
بنده که نظامی نیستم و اصلا تفاوت جارو با دوش پرتاب را نمی دانم. ولی اگر بودم چنان درسی به نتانیاهو می دادم که کله پاچه گالانت را به عنوان صبحانه بخورد. تک تک سربازان اسراییلی را اسیر و مجبور شان می کردم خیابان های فلسطین را جارو کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
تو نظامی نیستی ولی هروز میایی و حرفای نظامی میزنی البته حرفای ساندیسی بیشتر به سخنانت میاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
با توجه به سطح دانشی که داری بیشتر بهت میاد کارشناس نظامی براندازا باشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
این کامنت رو قبلا گذاشتی و کسی تو رو تحویل نگرفت
مجبور نبستی حرف بزنی
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
شما چندتا لونگ‌بخر بروپیش لنگی ها زودتراجرت....
قیاس بین قدرت اسراییل و حماس مع الفارق است بنابراین رفتار حماس غیر منطقی بود.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
حماس جنگ چریکی میکنه. درجنگ کلاسیک کل کشورهای عربی 4 بار درسالهای 48و56و67و73 چندروزه مقابل اسرائیل شکست خوردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
چرا باید جان آدمها از خاک مهمتر باشه؟کلی زن و بچه و می میرند بخاطر یک مشت خاک بی ارزش . آدمها کی قراره عاقل شوند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
جنگ چریکی اصول داره نباید ملت را به نابودی کشید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
آخه آدم عاقل ۱۲:۲۵. تو از همان هایی هستی که توی جنگ دمشون را گذاشتن رو کولشون و دنبال سوراخ موش بودن.
ولی یه سری آدم باغیرت نشون دادن مرگ با افتخار بهتر اززندکی نکبت بار است. مسئله زمین نیست بلکه عزت است که شما غربزده ها از آن بویی نبرده اید
طبق آنچه از رسانه های ایران دیدیم تا حالا حدود 500 نظامی اسرائیل کشته شدند. این اسرائیل کثافت از حماس یادبگیره که فقط نظامی میکشه. تا حالا یه بارهم از رسانه های ایران نشنیدیم یه زن وبچه اسرائیلی توسط عزیزان حماس کشته بشه. نتانیاهوی بیشرف از خالدمشعل واسمال هنیه یاد بگیر مردانه بجنگ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
عالی گفتی. یه بار هم از «رسانه های ایران » چنین چیزی را نشنیدیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
یهودی هایی که در پانزده مهر به دست حماس سلاخی شدند، نظامی بودند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
روز شروع جنگ 1500 اسرائیلی و غیراسرائیلی توسط خماس کشته شدن که تنها حدود 200 نفر نظامی بودن
واقعا چرا قبل از صحبت کردن فکر نمیکنید و فقط تولید آلودگی سوتی و متنی میکنید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
خوبه جشنواره موسیقی خود اسرائیل به رگبار بسته جمع کنید مظلوم نمایی به اسرائیل کودک کش نمیاد
ترکیه چقدر باهوشه فهمیده اسرائیل سلاح هسته ای داره. .. انقدر عقلشون نمیرسه سیاست اسرائیل نه تایید ونه انکار داشتن سلاح هسته ای است. تایید نمیکند بخاطر عواقب سیاسی و بین المللی اش وتکذیب هم نمیکنه که همه بدونند داره وحساب کار دستشون باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
باهوش نیس منافقه
شیرینی هنوز مونده توزیع کنید ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
شیرینی بعدی با محو اسراعیل به زودی به یاری خدا و به کوری چشم دشمنان اسلام
ناشناس
| Germany |
۰۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
مگر اسراييل شكست نخورد و حماس پيروز نشده؟
لطفاً شيريني خامه اي بدهيد
عرزشی ها کشتی اشغال شده هم که ژاپنی از آب درمد به کاهدون زدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
بی ارزش دلتو خوش کن. بازم ارزشی صدامون
کن کیف میده دشمن هم قبول داشته باشه تو با ارزشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
نابغه مالکش اسرائیلی هست
امار کشته های اسراییل را کم اعلام میکنند بیش از 180تانک ونفر بر تا حالا منهدم شده تو هر کدام یکنفر هم باشه میشه 180نفر این طوری مچ میگیرند خوشت امد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
تانکها منفجر نشده فقط تا حدودی تخریب شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
صد و هشتاد تانک نبوده. فقط یک تانک بوده، آن هم در روز اول جنگ. منهدم هم نشد. توسط افراد حماس تصرف شد و صحنه بیرون کشیدن سرباز اسرائیلی از آن منتشر شد.
بسیجی تازه نفس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
همه اش 180 تانک؟ من اونجا بودم خودم فقط تا زمان مصرف ساندیس چهارم با چشمای خودم انهدام 7 میلیون تانک رو دیدم
تازه بقیه ساندیسارو اومدم داخل خودرم نفهمیدم چندتا دیگه تانک منهدم شد
توافق اسرائیل و حماس!!؟؟ آره شما گفتی و ما هم باور کردیم
پاسخ ها
ناشناس
| Japan |
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
یعنی حماس با اسرائیل به اون نجسی حرف میزنه؟ وای وای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
حقیقت تلخه ولی حقیقته میخای باور کن میخای نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
دوست ۱۲:۵۶ ، اشتباه گفتی عزیزم ، فی الواقع اسراییل حاضر نیست با اون حماس تمیز شما حرف بزنه
اگر یارانه وسهام عدالت نتانیاهو قطع شود مجبور به آتش بس میشود
سیاست یک بام و دو هوا که نمی شود، اسرائیل رژیمی نامشروع که کودک کشی می کند تسلیحات هسته ای داشته باشد آن وقت کشورهای منطقه از پیشرفت در زمینه صلح آمیز هسته ای محروم باشند؟!!!!! گروسی سری به تل آویو بزند البته اگر بهش اجازه بدهند چون اسرائیل ثابت کرده که پایبند به هیچ قانون بین المللی ای نیست و مستقل تصمیم می گیرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
چه توافقی با رژیم نژادپرست اشغالگر‌ کودکش فلان فلان شده؟؟؟
بابا مگر نمیخواستید محوش کنید
خوب الان بهترین فرصته

دیگه چرا توافق؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
آقای پروفسور هسته ای!! گروسی برای چه به تل آویو برود؟ اسراییل مدعی نداشتن سلاح هسته ای نبوده است، اما این ایران است که ادعای داشتن انرژی صلح آمیز هسته ای با سزح غنی سازی 60% دارد. متوجه قضایا شدی، یا باز هم توضیح بدهم؟
حماس در بدر دنبال آتش بس است . اسراییل هرگز حماس را در همسایگی خود نخواهد پذیرفت .بهتر است ایران بیش از این خودش را در گیر جنگی که پایانش مشخص است نکند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
به قول معروف شرط بندی روی اسب بازنده اشتباه بزرگی است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
کسی کاری به پذیرش حماس توسط اسرائیل ندارد و اساسا مهم هم نیست چون اسرائیل خودش باید محو شود

مهم این است که حماس از نظر کشورهای همسایه باید مورد پذیرش باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
حماس مظهر مقاومت مردم فلسطین در برابر اشغالگران
صهیونیست است و حذف شدنی نیست، حماس فرد نیست بلکه یک ایده است، ایده مقاومت و دفاع از خاک و مردمش است و حذف شدنی نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
فعلا صهیون و بردگانش دربدر شدن
چون تمام دنیا شده تنفر از کودک کشی
چرا حتما باید سازمان ملل یک دولت را برسمیت بشناسد تا رسمیت پیدا کند؟ آیا کشورهای اسلامی نمی توانند فلسطین را به عنوان یک دولت به رسمیت بشناسند؟ و با او مثل یک کشور برخورد کنند؟
آیا کشورهای عربی و اسلامی در سازمان ملل متحد شوند و بعنوان یک خواسته فلسطین را بعنوان یک کشور به رسمیت بشناسند و اسرائیل را به رسمیت نشناسند اتفاق بدی برای آنها رخ می دهد و یا در جنگی خانمان سوز باید شرکت کنند؟

شما که در عمل حامی فلسطین نیستید حداقل در زبان و تصمیم حامی آنها باشید
ملتی که تنها و هیچ مدافع حقوق بشری مدافع آنها نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
آی کیو ! قبل از کشورهای اسلامی، سازمان ملل دولت مستقل فلسطینی را به رسمیت خواهد شناخت
هر وقت دیدید که اسرائیل آتش بس را قبول کرده است مطمئن شوید که قدرت مقابله با حماس را از دست داده است
چون هدف اسرائیل نابودی حماس بود
میگم خواهشمندیم فیلم حملات اشباحی حماس برای آموزش نبرد های نوین پخش کنید تا قرن ۲۱ با این عملیات اشباحی جدید آشنا شن میگم
پینوشت. اگه اینجوری شبح وار میجنگن باید الان غزه قدم به قدم اجساد اسراییلی باشه یجای کار میلنگع بازم برای تنویر افکار عمومی پخش یک فیلم از این جنگ جدید برای دیدن همگان الزامیست
پاسخ ها
علی ش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
باید ایمان داشته باشی تا اشباح رو ببینی.همونطور که باید ایمان داشته باشی تا اجنه رو ببینی.
چین موفق شده با استفاده از تخفیف در سال جاری در مجموع 4.2 میلیارد دلار از خرید نفت ایران در مقایسه با قیمت های بین‌المللی سود ببرد. به عبارت دیگر به همین میزان مردم ما فقیرتر و چینی ها پولدارتر شده اند. صادرات نفت ایران بطور متوسط در 10 ماه اول سال جاری به 1/5 میلیون بشکه در روز افزایش یافته که بیشترین میزان از سال 2017 بشمار می رود. حالا با شرایط غزه باید دوباره منتظر تحریم های بیشتر و راه گریزها و کلاهبردارهای داخلی و خارجی بیشتر باشیم. دستر مریزاد به سیاست های فشار اقتصادی به مردم ایران و توافقات قریب الوقوع اسرائیل و حماس.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
نوش جونش
هر کس در تحریم ها به ایران کمک کرد باید سود ببرد نه ضرر
ما هم فکر می کنیم که قیمت نفت یک و دودلاری کاهش یافته
روزی را باید خدا بدهد نه بنده اش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
اونها که چینی هستند آیا در ایران که خودرو ها تحریم شدند مگر مردم خودمان به همدیگر رحم کردند؟ یا نه همه آنها را انبار و با قیمت چند برابری فروختند
بهتره یک سوزن به خودمان و یک جوالدوز به دیگران بزنیم
چین موفق شده با استفاده از تخفیف در سال جاری در مجموع 4.2 میلیارد دلار از خرید نفت ایران در مقایسه با قیمت های بین‌المللی سود ببرد. به عبارت دیگر به همین میزان مردم ما فقیرتر و چینی ها پولدارتر شده اند. صادرات نفت ایران بطور متوسط در 10 ماه اول سال جاری به 1/5 میلیون بشکه در روز افزایش یافته که بیشترین میزان از سال 2017 بشمار می رود. حالا با شرایط غزه باید دوباره منتظر تحریم های بیشتر و راه گریزها و کلاهبردارهای داخلی و خارجی بیشتر باشیم. با توافق حماس و اسراییل ما می مونیم هزار جور گرفتاری اقتصادی
طبق گفته کارکنان بهداشت جهانی غاصبان صهیونیست بیمارستان الشفاء غزه را به منطقه مرگ تبدیل کرده اند حال به سراغ بیمارستان اندونزی رفته اند تا فاجعه دیگری را با بیماران و مجروحان آن انجام دهند باید جلوی این وحشی ها گرفته شود چون اینان که به هیچ نهاد حقوقی پاسخگو نیستند به نظر می رسد که اینان حالیَان نمی شود جنایت جنگی چه است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
میگم برو فیلم های تونل حماس کنار بیمارستان شفا رونگاه
کن متاسفانه سایتای داخلی اجازه پخش ندارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
شما حتی چشم خودتون رو هم قبول ندارین؟ تونل زیر ساختمان لیمارستان رو ندیدی؟ البته اگر فقط صدا و سیما نگاه میکنی، حق داری که حقبقت رو انکار کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
تابناک لطفا تو رسانه آزاد باش!
چرا تونل های کنار بیمارستان شفا را پخش نمی کنی
الان که همه ماهواره دارند و اگر تو پخش نکنی ماهواره ها مردم را در جریان آخرین تونل های حفر شده زیر بیمارستان حماس خواهد انداخت
و مردم از طریق شبکه های اجتماعی به آن پی خواهند برد
مگر اینکه در تونل های حماس فیلم ها و عکس های پورن پخش بشه که تو فیلمش رو بخواهی نگذاری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
خدا لعنت کنه این اسرائیلیای ایرانی تبار رو که از اسرائیلیا اسرائیلی ترن! آخه بدبختا چی به شماها میرسه که اینقد سنگ اون جهنمی رو به سینه میزنین؟ ما براساس ایدئولوژیمون باید از مظلوم دفاع کنیم در غیر اینصورت میشیم مثل شما جهنمیا. افتاد؟
خواستم به برادران آمریکایی بگم که اسرائیل برخی از شنی های تانکش در غزه دچار آسیب و صدمه شده و نیاز به پول برای تعمیرش داره لطفا پول بهش بدید تا آنها را تعمیر کنه! اگر کمک نکنید نمی تونه حماس رو نابود کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
اشتباهی منفی دادم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
استاد
پس چرا حماس دنبال آتش بسه؟ یه کم از مغزت استفاده کن حیفه آکبند بمونه
از محو حماس رسیدند به توافق با حماس

این است پیروزی مقومت


این است پیروزی خون بر شمشیر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
حماس یک گروه نیست یک اندیشه الهام گرفته از جریان و محور مقاومت است که روز به روز بالنده تر و جهانی تر می شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
تو مغز داری؟؟؟

تو اصلا مرکز عصبی هم داری یا موجود با یکسری شبکه اعصابی؟؟؟
تکامل نیافته ملعبه و بازیچه
علی ش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
اینا که پیروزن چرا دنبال آتش بسن؟
فکر نکنم دیگه اسراییل اجازه فعالیت مجدد به حماس در غزه را بده
و اصلا فکر نکنم حتی اس اییل غزه را به فلسطینی ها بده
این طوفان چرا غزه رو درنوردید؟
این طوفان چرا غزه رو درنوردید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۱۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
اداره هواشناسی اشتباها پیش بینی کرده بود
لطفا فیلم های جنگ جهانی دوم را نگاه کنید
هر بار حمله می کردند حداقل ۳۰۰۰هواپیما به پرواز در می امد
حالا غزه نابود شده
تو. ۴۰ روز ۴ تا موشک شلیک کردید فکر کردید کار مهمی انجام دادید
کل مردم دنیا از جنایات و‌کودک کشی صهینیستا و کمک کنندهاش مسلمان و غیر مسلمان نفرت دارند ازفلسطینیها دفاع می کنند ولی در ایران هنوز مغز زنگ زدهای بی وجدان و بی غیرت از جنایات صهیونست دفاع می کنند
خوب اگر حماس پیروز است چه اصراری به آتشبس هست. نکنه ادعا می کنید به فکر غیر نظامیها هستید؟
داستان لنگی ها ی یمن مثل داستان زیر است.
یک روز فیلی از مسیری که عبور می کرده لانه مورچه ها بوده و بعد لانه مورچه ها خراب میکنه مورچه‌ها تصمیم میگیرند بهش حمله کنند و انتقام بگیرند. وقتی مورچه به بالای فیل می‌رسند فیل خودش و تکون میده همه مورچه ها می‌ریزند پایین.
بعد یک مورچه روی گردن فیله باقی میمونه. بقیه مورچه‌ها داد میزنند میگن خفش کن . خفشکن
هلی بور
لنگی های یمن کلا یک هلی کوپتر در اختیار دارند
ما به بن بست خوردیم متاسفانه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
شما؟
تابناک جان کشتی که مالکیت آن انگلیسی و یکی از شرکای آن یهودی و در اجاره ژاپن هست مال یمنی ها باشه ....چه دردی از زنان و کودکان غزه دوا میکنه؟؟؟ اگر حوثی ها به فکر مردم غزه هستند اسلحه بردارند برن غزه مستقیم با اسرائیل بحنگند!!!!تا کی شعار؟؟؟
الان فیلم یمن کجاست دقیقا ؟

فیلم حزب الله چه ربطی داره ؟

ر
قابل توجه کسانی که حماس، یمنی‌هاو ... را حمایت و تشویق میکنند تا به موجود منفی(بخوانید اسرائیل) حمله کنند و نترسند!
بی‌شک متوجه هستید که این دیگر صحنه فیلم ترسناک نیست، بلکه صحنه واقعیت است و آن موجود منفی پس از آنکه مورد حمله قرار گرفت، با تمام توان خود اقدام به تلافی خواهد کرد.
درست است که همانند تماشای فیلم ترسناک؛ خطری متوجه شما نیست، ولی بازیگران نقش مثبت(از دید شما) بطور واقعی در معرض خطر قرار دارند و مورد حمله متقابل قرار خواهند گرفت.
پاسخ ها
تفکرنقاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
تابناک گرامی؛
با حذف دو جمله اول، جملات بعدی گنگ میشوند.
طوفان الاقصی هم هالیوودی بود ولی بمبارانهای اسراییلی هالیوودی تر ؟!! اینقده رویا پرداز نباشید .
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی