بازدید 1809

روند استخدام ۱۴ هزار پرستار در حال اجراست

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به صدور مجوز استخدام ۲۵ هزار کادر درمان اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۱۴ هزار پرستار هستند و اکنون روند مصاحبه آن‌ها طی می‌شود البته خود را مدیون جامعه پرستاری می‌دانیم و سعی در برطرف کردن مشکلات و مطالبات آن‌ها داریم.
کد خبر: ۱۲۰۵۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۴ 20 November 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، بهرام عین اللهی روز یکشنبه در همایش روز پرستار که در مرکز همایش‌های رازی برگزار شد با بیان اینکه پرستار نباید فقط در بخش درمان فعال باشد، افزود: پیشگیری مهم‌تر از درمان است. پرستار باید بتواند در تیم سلامت به شناسایی بیماری‌های شایع، غیرواگیر از جمله کنترل دیابت و فشارخون بالا به تیم پزشکی کمک کند و ضروریست فرهنگ درمان محور در بیمارستان تغییر یابد.

وی به لزوم عرضه خدمات پرستاری در منزل اشاره کرد و افزود: اگر بیمار توسط پرستار در منزل مراقبت شود، وضعیت بیماری وی بهبود می‌یابد البته برای ارائه خدمات توسط این افراد باید آیین‌نامه‌ها و ضوابط مالی در این زمینه مشخص شود.

عین اللهی با اشاره به اهمیت حرفه پرستاری و جایگاه خاص آن در جامعه، اظهار داشت: اکنون ۲ هزار و ۱۵۶ عضو هیات علمی پرستاری در کشور وجود دارد و سالانه ۱۰ هزار نفر در ۲۰۹ مرکز آموزشی تربیت می‌شوند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در حوزه پژوهش نیز در سال ۲۰۲۳ حدود ۲ هزار و ۲۱۱ مقاله پرستاری داشتیم و از رتبه اول منطقه برخوردار هستیم.

انتقاد از فعالیت مراکز فاقد مجوز خدمات پرستاری در منزل

وزیر بهداشت با انتقاد از فعالیت مراکز فاقد مجوز ارائه خدمات پرستاری در منزل، اظهار داشت: وضعیت ارائه خدمات پرستاری خارج از بیمارستان رضایت‌بخش نیست و برخی دفاتر از وزارت بهداشت مجوز نمی‌گیرند که باید این وضعیت ساماندهی شود و نیاز به نظارت بیشتر دارد.

به گفته عین اللهی، فعالیت مراکز خدمات پرستاری در منزل با مجوز و تایید وزارت بهداشت می‌تواند حجم بستری‌های بیمارستانی را کاهش دهد و پوشش بیمه‌ای برای ارائه این خدمات نیز کمک کننده است.

عین اللهی در بخشی از اظهارات خود با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، گفت: این رژیم تا امروز نزدیک پنج هزار کودک را به شهادت رسانده است البته با توجه به اتفاقاتی که در دفاع مقدس تجربه کردیم، این اتفاقات در غزه برای ما غریب نیست.

وی تصریح کرد: جنگ اصلی غزه را آمریکا انجام می‌دهد؛ موجی از سلاح‌ها با ناو‌های آمریکایی به سمت غزه سرازیر شد، اما مردم غزه نشان دادند قهرمانان واقعی آن‌هایی هستند که از خانه و وطن خود دفاع می‌کنند.

عین اللهی تاکید کرد: یک ماه و نیم قبل در قاهره اعلام کردم جنایات صهیونیست‌ها و سکوت مجامع بین‌المللی جنایت تاریخی است. دو هفته قبل هم در وبیناری دیگر بر این موضع تاکید داشتم. این روز‌ها کارکنان نظام سلامت به ما مراجعه می‌کنند و می‌گویند رنج مردم غزه را تاب نمی‌آورند و می‌خواهند خدمات پزشکی برای مردم مظلوم غزه انجام دهند.

افزایش امید به زندگی ایرانیان

وی از افزایش امید به زندگی از ۵۶ به ۷۶ سال در ایرانیان خبر داد و گفت: کاهش مرگ و میر نوزادان و مادران به ترتیب به هشت نفر در هر یکهزار تولد زنده و ۲۵ نفر در هر یکهزار تولد زنده و ایجاد ۱۸هزار خانه بهداشت از دستاورد‌های کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است.

عین‌اللهی ادامه داد: یکی از مهمترین افتخار‌های نظام سلامت، کنترل بیماری‌های واگیر است و اکنون در همه مناطق به خصوص مناطق محروم دسترسی به امکانات بهداشتی و درمانی وجود دارد و همچنان آماده خدمت رسانی هستیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی