بازدید 3590

ماجرای هک اطلاعات بانک تجارت چیست؟

برخی رسانه ها خبر داده اند که طی یک ماجرای عجیب اطلاعات چیزی حدود 6 میلیون دارنده حساب بانک تجارت هک شده است.
کد خبر: ۱۲۰۵۵۳۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۰ 19 November 2023

به گزارش «تابناک»، منابع خبری اعلام کردند، هکر علت این افشاگری را «انتقام عشقی» عنوان کرده است.

هکرِ عاشق، حساب بانکی ۶ میلیون ایرانی را به باد داد!هکرِ عاشق، حساب بانکی ۶ میلیون ایرانی را به باد داد!

بانک تجارت تا لحظه نگارش این خبر نسبت به ادعای هک شدن اطلاعات مشتریان خود واکنشی نشان نداده است.

تابناک اقتصادی در این باره نوشت:  در ساعات گذشته خبر کوتاهی با این عنوان که «اطلاعات شخصی شش میلیون مشتری بانک تجارت هک شد» در فضای مجازی و رسانه‌ای منتشر شده است و موجی از نگرانی را برای میلیون‌ها مشتری این بانک اصل ۴۴‌ی به وجود آورده است. خبری مهم که تا لحظه انتشار این گزارش، به صورت رسمی با واکنش روابط عمومی بانک تجارت مواجه نشده است.

بررسی‌های خبرنگار تابناک از اطلاعات افشا شده نشان می‌دهد که در لیست منتشر شده، اسامی افراد همراه با شماره تلفن همراه آن‌ها در معرض عموم قرار گرفته است و کافیست با جستجوی نام یا شماره تلفن، به فرد مشخصی رسید.

برخی تاکید دارند شماره تماس و نام تقریبا شش میلیون از مشتریان بانک تجارت به دلیل ضعف یکی از سامانه‌های API این بانک افشا و در اینترنت منتشر شده است و احتمالا بخش‌های دیگری از هک اطلاعاتی مشتریان بانک، نظیر شماره حساب نیز ممکن است منتشر شود.

اما نکته قابل تاملی در این هک اطلاعاتی بانک تجارت، جایی است که  هکر علت این افشاگری را «انتقام عشقی» عنوان کرده است. موضوعی که در روایت ابتدایی فایل هک شده، قابل مشاهده و در تصویر زیر مشخص است:

انتقام عشقی کار دست بانک تجارت داد؛ اطلاعات شخصی میلیون‌ها مشتری، لو رفت؟

انتقام عشقی کار دست بانک تجارت داد؛ اطلاعات شخصی میلیون‌ها مشتری، لو رفت؟

تابناک اقتصادی برای بررسی صحت و سقم این خبر و اینکه هک اطلاعات مشتریان بانک تجارت چگونه بوده است به سراغ مرتضی ترک تبریزی رئیس هیات مدیره بانک تجارت رفت تا موضوع را از این مقام مسئول در بانک تجارت جویا شود.

ترک تبریزی با رد ادعای مطرح شده مبنی بر هک اطلاعات مشتریان بانک تجارت تاکید کرد: در لیست منتشر شده فقط نام خانوادگی و شماره موبایل وجود دارد و اطلاعات بانکی نیست.

رئیس هیات مدیره بانک تجارت افزود: هکی در کار نبوده و اطلاعاتی که منتشر شده اطلاعات بانکی نیست و صرفا شماره تلفن و نام افراد است و اساسا این موضوع، بانکی نیست.

وی در واکنش به این موضوع که در بالای لیست منتشر شده، نام بانک تجارت درج شده است نیز گفت: این ادعا در فضای مجازی است و الحمدالله در این فضای مجازی، هرکسی هر چیزی می‌خواهد می‌گوید و خاصیتش هم همین است.  

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست