بازدید 2272

تنها راه رهایی از آلودگی هوا در شهرها

رئیس پژوهشگاه نیرو گفت: تنها راه رهایی از آلودگی هوا برقی سازی شهر است و در این زمینه از همه شرکت‌هایی که در این حوزه فعال هستند حمایت می کنیم.
کد خبر: ۱۲۰۵۰۲۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۶ 17 November 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، مجید عمیدپور رئیس پژوهشگاه نیرو در نشست خبری بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران با اشاره به حضور ۶۳ درصدی شرکت‌های دانش بنیان در این نمایشگاه گفت: در نمایشگاه امسال ۶۹۵ محصول فناورانه در فن‌بازار ارائه شده و این نخستین اقدامی است که دانش بنیان‌ها را به صنعت برق نزدیک می‌کند.

وی افزود: ۳۳ شرکت دانش بنیان در رویداد هوشمندسازی در صنعت برق شرکت کردند و حدود ۶۸ محصول فناورانه ارائه دادند و هم اکنون تعدادی از این شرکت‌ها مورد حمایت قرار گرفته و در حال توسعه است.

رئیس پژوهشگاه نیرو بیان کرد: برای آنکه هوشمندسازی صنعت برق را از روش‌های متداول توسعه دهیم، نیازمند تأمین اعتبار بسیار سنگینی هستیم ولی شرکت‌های دانش بنیان با ارائه محصولات فناورانه و هزینه پایین، نخستین گام هوشمندسازی صنعت برق یعنی رؤیت‌پذیری را برداشتند.

عمیدپور گفت: سازوکارهای جدی در مدیریت مصرف در حال پیگیری است.

وی با اشاره به حوزه انتقال و توزیع برق گفت: از حدود ۶۹۵ محصول فناورانه که شرکت‌های دانش بنیان ارائه کردند، نزدیک به ۱۳۰ مورد از اقدامات فناورانه در جلوگیری از اتلافات شبکه تأثیرگذارند.

رئیس پژوهشگاه نیرو با اشاره به آلودگی هوای تهران گفت: تنها راه رهایی شهر تهران از آلودگی برقی سازی شهر است. ما  به دنبال طرح‌های برقی سازی و استفاده از خودروهای برقی در شهر تهران هستیم و در این زمینه تمام شرکت‌هایی که در این حوزه فعال هستند را مورد حمایت قرار داده‌ایم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست