بازدید 1683
۱

دستور رئیسی برای رفع مشکلات استان‌های زاگرس‌نشین

برای جلب اعتماد عمومی باید تلاش و با کار امید ایجاد شود چراکه اعتماد با سخنرانی در مردم ایجاد نمی‌شود، باید زمینه‌های اشتغال در استان فعال شود.
کد خبر: ۱۲۰۵۰۲۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۶ 17 November 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، سید ابراهیم رئیسی شامگاه پنجشنبه در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه و فعالان اقتصادی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: امری که همه باید به آن تاکید داشته باشد اجرای عدالت است.

وی با بیان اینکه عدالت اداری موضوع مهمی است که ما مأمور به اجرای آن هستیم، تصریح کرد: خلاف حق عمل کردن ظلم است که در حق خود، خدا، دیگران، هستی و… اقسام ظلم انجام می‌دهیم.

رئیس جمهور گفت: همه مکلفیم عادل باشیم، عمل در خلاف مسیر عدالت ناهارمونی اتفاق می‌افتد، تصویب قانون عادلانه، اجرای عادلانه، داوری عادلانه همه باید انجام شود تا نظم برقرار شود.

رئیسی گفت: تخصیص و توزیع اعتبارات، به کارگیری نیروی انسانی صالح و کارآمد نمودی از عدالت است، در هر حوزه‌ای کار براساس عدالت باید مورد وارسی قرار گیرد، چون اگر کاری در زمان خود انجام نشود خلاف عدالت است.

وی افزود: وصول عدالت اداری به دست مدیران است که کار آسانی نیست و باید با کمک خداوند انجام شود، کار نباید با میل دیگران انجام شود و این وظیفه همگان است.

وی تاکید کرد: این استان ظرفیت‌های بالایی دارد اما ما مواجهیم با مشکلات و بیکاری‌ها، نباید منتظر دستورالعمل‌ها در ابتکار، خلاقیت و نوآوری‌ها شد و این بدان معنا نیست که از سلسله مراتب پیروی نکرد.

رئیسی گفت: اگر بخواهیم ظرفیت‌های استان در گردشگری، کشاورزی، صنعت و آبزی‌پروری شکوفا شود عمل مدیران را می‌طلبد، کار عادلانه و انقلابی ممکن است خوشایند برخی نباشد.

وی افزود: اقتضای عدالت انجام وظیفه است و نباید ترس از دشمنی‌ها مانع از اجرای عدالت شود.

رئیسی افزود: رشد استان با استفاده از همین ظرفیت‌ها قابل اجرا است و مشکلات قابل حل هستند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه یک پروژه نباید آنقدر طول بکشد که در ذهن مردم امری محال تلقی شود، اجرای پروژه‌ها نباید زمان‌بر شوند گفت: سلحشوری، غیرت، مردانگی و مروت سرمایه مردمان این استان است، اصالت فرهنگی این استان نباید جابجا شود.

وی بیان داشت: ستادی برای چند استان زاگرس نشین برای رفع مشکل بیکاری و مشکلات مربوط به جنگل‌های بلوط و سایر مسائل اجرایی زیر نظر معاون اجرایی ایجاد شود.

رئیسی گفت: آسیب‌های اجتماعی حاصل فقر و محرومیت است و باید کارها با حساسیت انجام شود تا مشکلات رفع شود و اگر کسی کار را درست پیش نمی‌برد باید با احترام کنار گذاشته شود، تعارف در کار اداری قابل قبول نیست.

وی اضافه کرد: باید برای جلب اعتماد تلاش شود و با کار امید ایجاد شود چراکه اعتماد با سخنرانی در مردم ایجاد نمی‌شود، باید زمینه‌های اشتغال در استان فعال شود.

رئیس جمهور افزود: به‌طور جد خواسته مردم برای پیگیری مشکلات خصوصاً در بحث معیشت مورد توجه قرار گیرد و از ظرفیت عشایر بهره‌گیری شود تا شاهد رشد و پیشرفت در استان باشیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
دستور
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست