بازدید 14261

نشست اضطراری اسلامی-عربی با حضور ایران در ریاض

عربستان سعودی در بیانیه‌ای از میزبانی نشست فوق‌العاده رهبران کشورهای اسلامی-عربی برای رفع محاصره نوار غزه در روز شنبه خبر داد.
کد خبر: ۱۲۰۳۸۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۶ 11 November 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از آناتولی، رهبران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی امروز (شنبه) نشست فوق‌العاده‌ای را برای رفع محاصره نوار غزه که ارتش اسرائیل به مدت ۳۵ روز به حملات خود با ده‌ها هزار تن بمب ادامه می‌دهد، برگزار خواهند کرد.

رهبران و سران ۵۷ کشور اسلامی عضو سازمان همکاری اسلامی در هشتمین اجلاس فوق‌العاده کشورهای اسلامی که امروز شنبه ۱۱ نوامبر در ریاض، پایتخت عربستان سعودی برگزار می‌شود، گرد هم می‌آیند تا درباره حملات اشغالگران به مردم فلسطین مذاکره کنند.

در بیانیه سازمان همکاری اسلامی آمده است که نشست فوق‌العاده به دعوت رییس دوره‌ای این نهاد برگزار می‌شود.

در بیانیه فوق با اشاره به اینکه در این نشست حملات وحشیانه و بی‌سابقه اسرائیل به مردم فلسطین مورد بحث قرار خواهد گرفت، آمده است که نشست مقدماتی در سطح نمایندگان کشورهای عضو در روز پنجشنبه ۹ نوامبر برگزار شد.

همچنین گفته شد که تصمیمات اتخاذ شده در نشستی که پیش از اجلاس در سطح وزرای امور خارجه برگزار می‌شود، فردا در هشتمین اجلاس فوق‌العاده سران کشورهای اسلامی برای تصویب به سران ارایه می‌شود.

این اجلاس با موضوع فلسطین که مساله اصلی امت اسلامی است و تحولات خطرناک در خصوص شهر قدس برگزار می‌شود و هدف از این اجلاس ایجاد موضع و اقدام مشترک اسلامی در برابر حملات وحشیانه مداوم اسرائیل به مردم فلسطین است.

در همین راستا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رییسی، رییس‌جمهور در ادامه تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران برای توقف فوری تجاوزات رژیم صهیونیستی، رفع محاصره و آغاز امدادرسانی به مردم مظلوم و مقتدر غزه، بامداد شنبه (۲۰ آبان ۱۴۰۲) به منظور شرکت در جلسه اضطراری سران سازمان همکاری اسلامی، عازم عربستان سعودی خواهد شد.

از سوی دیگر، منابع سوری شامگاه جمعه به نقل از ریاست جمهوری سوریه از مشارکت بشار اسد در نشست اضطراری سران عرب که قرار است ساعاتی دیگر در روز شنبه در ریاض برگزار شود، خبر دادند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۳
به والله که اگر این 57 کشور هر کدام یک لیوان اب بردارند دستشون بریزن اسراییل جنایتکار وحشی رو اب میبره
ولی کو اون غیرت عرب
پاسخ ها
ناشناس
| Kuwait |
۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
ز ر شک
حالا زوده این نشست ها، بذارین کلا غزه رو بگیرن و ته مونده آدمها رو هم که کشتن حالا بعدش شاید آنموقع زمان به نقطه صفر رسید خودش.???
انشاالله نشست جده پوزه دنیای زر وزور جعلی را به خاک خواهد مالید
??
شما گنگره و کفتگو و دیپلماسی را فعال کنید اسراییل وحشی همچنان به جنایتت خود ادامه دهد و اعصاب ما را داغون کند !!!! آخه تا کی ؟!!! چرا اقدام عملی در جهت پاسخ دندانشکن به رژیم منغچفور نمی کنید از چی می ترسید ؟!!!
اسرائیلی که با چراغ سبز آمریکا و غرب بخصوص انگلیس اینجور خون مردم بی گناه غزه به زمین میریزه..فقط باید موشک رو سرشون ریخت
ببینیم این همه عربها بهار آوردن بهار غیرت عربی بخرج میدن کار اسرائیل رویکسره کنن.بیائید همگی ترند کنیم .بهار غیرت عربی
مرگ بر جنایتکاران وظالمان
اگرایران بخاطرفلستین درگیربشه همین کشورهای عربی همشون میرن پشت اسرائیل
ساندیس خورایهدکاری دست مامیدن حالاببینیدکی گفتم
پس محوریت ایران کجا رفت؟!! سیاست التماسی دولت، کماکان ادامه دارد
روز دوم جنگ آمریکا با پیشرفته تریم سلاح ها به کمک اسراییل آمد اما. مسلمان ها بعداز 40روز تازه می‌خوان اجلاس برگزارکنن که هیچ دستاوردی هم نخواهد داشت
هیچ کار عملی از دست،کشورهاه عربی یا کسی دیگه نمیاد ،بقول سنبه پر زوزه وکار خودشو،میکنه ،واخراشه،یکم دیگه لفطش بدین،غزه،تمومه،
سلام ۳۵روزهست که مردم غزه وفلستین زیربناهای امریکاواسراییل و۳کشوراروپای فرانسه انگلیس والمان کشته شدند و۵هزارکودک بیگناه شماکشورها اسلامی شما کشورهای اسلامی. نگاه می‌کنید شما میخواهستید این جلسه امروزرا دوهفته پیش برگذار می‌کردید
آیانشست ایران بااین همه سیب زمینی نتیجه ای هم داره؟
اگر عرضه داشته باشید همگی باهم عازم غزه. یااله یاله
به زودی قوم اسراییل شاهد تحولات بزرگی خواهند بود شاید امروز بتوانند با بمباران مناطق مسکونی و کشتن زنان و کودکان بی پناه خوی توحش و حیوانی خود را به مردم جهان نشان بدهند اما بدانند که خیلی زود نه فقط از غزه بلکه از کل کشور فلسطین متواری شده و به آوارگی وعده داده شده خواهند رسید و این امر محقق خواهد شد
سلام
فکر می کنید این دو ناو هواپیما بر امریکا بخاطر کدام کشور گذاشته فقط مختص کشوری که ازان میترسند انهم ایران و امریکا میداند که اگر ایران با اسراییل درگیر شود دیگر چیزی از ان باقی نمی گذارد .
و ما به ایرانی بودنمان افتخار میکنیم.
از عرب جماعت ابی گرم نمیشه یک ماهه ففط جلسه پشت جلسه
محکوم کردن رژیم صهیونیستی کافی نيست اقدام عملی لازم هست محکوم کردن هیچ دردی را دوا نمی کند آمریکا ورژیم صهیونیستی باید بعنوان جنايت ونسل کشی تحت پیگرد قانونی قرار گیرند کوچکترین اقدام کشورهای اسلامی قطع هر گونه رابطه با رژیم صهیونیستی وآمریکا است این حرکت کمک بزرگی به ملت فلسطین هست صدرصد نتیجه بخش خواهدبود
این نشست ها مثل جلسات مسئولین ما برای حل مشکلات مردم؛ کاملا بی نتیجه است. سران آمریکا،آلمان،انگلیس،فرانسه باکلی کمک نظامی در اول جنگ به اسرائیل رفتن ؛ سران کشورهای اسلامی بعد از۴۰روز تازه جلسه تشکیل دادن با کلی خوراکی وپذیرایی ازخودشان نتیجه اش !!!؟؟؟
بسم الله الرحمن الرحیم

الهی. به. امیدی. حق
نه به امیدی خلق. دور از
اگاهی روزگار
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست