بازدید 3677

توضیح محسن رفیقدوست درباره ادعای جنجالی‌ اش

محسن رفیقدوست گفت: منظور من از گروگان‌هایی که در منطقه داریم، اول خود رژیم صهیونیستی هست که اگر به مملکت ما تعرض شود، او از بین خواهد رفت و دوم، پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه است که در برخی کشور‌ها با منفعت دولت‌ها و در برخی کشور‌های دیگر مانند عراق و سوریه به زور مستقر شدند.
کد خبر: ۱۲۰۳۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸ 10 November 2023

به گزارش تابناک به نقل از خبرآنلاین، وزیر پیشین سپاه درباره ادعای جنجالی خود توضیحاتی ارائه و اعلام کرد که گروگان‌های ایران چه کسانی هستند.

 چند روز پیش، محسن رفیقدوست، وزیر سابق سپاه در برنامه سلام صبح بخیر گفت: «از قدرت‌های دنیا گروگان‌هایی داریم که در صورت حمله به ما در نیم ساعت آن‌ها را از بین می‌بریم.»

این اظهارات با واکنش‌هایی از سوی سیاسیون مواجه شد؛ خاصه آنکه حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان در گفتگویی با فارس بیان کرد: «اگر منظور آقای رفیق‌دوست از «گروگان‌ها» افراد و اشخاص باشد! (که بسیار بعید است) اظهارات ایشان علاوه بر آن که تهمتی ناروا و سنگین به جمهوری اسلامی ایران است! اعلام ضعف در برابر دشمن نیز هست چرا که کشتن گروگان‌ها در مقابل حمله نظامی دشمن، کار کسانی است که توان مقابله نظامی مستقیم با دشمن را ندارند و از این روی به کشتن گروگان‌ها متوسل می‌شوند!

این اتهام ناروا به جمهوری اسلامی ایران در حالی است که ایران اسلامی در جنگ تحمیلی ۸ ساله و در جریان دفاع مقدس با اقتدار و مقاومتی مثال‌زدنی در مقابل تمامی قدرت‌های ریز و درشت دنیا ایستاده و از آن معرکه با سرافرازی بیرون آمده است.»

درپی همین واکنش‌ها، محسن رفیقدوست، وزیر پیشین سپاه درباره ادعای جنجالی خود توضیح داد و گفت: «من گفتم که در منطقه گروگان زیاد داریم و پیش از این هم صحبت کرده بودم که اول آن مصاحبه را پخش کردند و بعد این مصاحبه را. یک عده هم خواستند از این مصاحبه سوءاستفاده کنند و حتی از برخی کشور‌های دوست هم نام برده بودند که من الآن شرح می‌دهم. خوشبختانه ما در منطقه به غیر از رژیم اشغالگر قدس دشمنی نداریم و با همه کشور‌های منطقه مخصوصا با عربستان و امارات متحده عربی بهترین روابط را داریم. دیپلماسی فعال ما مخصوصا وزیر خارجه پرتحرک ما بسیار زحمت کشیدند.»

وی ادامه داد: «منظور من از گروگان‌هایی که در منطقه داریم، اول خود رژیم صهیونیستی هست که اگر به مملکت ما تعرض شود، او از بین خواهد رفت و دوم، پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه است که در برخی کشور‌ها با منفعت دولت‌ها و در برخی کشور‌های دیگر مانند عراق و سوریه به زور مستقر شدند. اگر خدایی ناکرده حماقتی در برابر کشور ما انجام دهند، این گروگان‌ها در معرض نابودی خواهند بود.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست