بازدید 5191

واکنش مدیرمسئول کیهان به مصاحبه رفیق‌دوست

اظهارات اخیر محسن رفیق‌دوست در مصاحبه با شبکه ۳ سیما واکنش‌های متفاوت و متعددی داشت. در تماس با حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان نظر او را در این باره جویا شدیم.
کد خبر: ۱۲۰۳۶۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۲ 09 November 2023

به گزارش تابناک به نقل از فارس ، مدیرمسئول روزنامه کیهان با اشاره به اظهارات اخیر محسن رفیق‌دوست در یک برنامه تلویزیونی، گفت: آقای رفیق‌دوست از اظهاراتی که می‌تواند باعث سوء‌استفاده دشمنان باشد، پرهیز کنند! بی‌دقتی مورد اشاره از آقای رفیق‌دوست بعید بوده و هست.

شریعتمداری گفت: آقای رفیق دوست از اعضای برجسته سپاه و مدت‌ها نیز وزیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده است، بنابراین با مسائل نظامی و آموزه‌های مرتبط با آن ناآشنا نیستند. ایشان در بخشی از مصاحبه اخیر خود با شبکه ۳ سیما گفته است «از قدرت‌های دنیا گروگان‌هایی داریم که در صورت حمله به ما، در نیم ساعت آن‌ها را از بین می‌بریم» ! این احتمال دور از ذهن نیست که اظهارات ایشان ناشی از کم‌دقتی و کم‌توجهی در بهره‌گیری از واژه‌ها و اصطلاحات رایج سیاسی و نظامی باشد. به عنوان نمونه می‌توان احتمال داد که منظور ایشان از «گروگان‌هایی که در اختیار داریم»، پایگاه‌های نظامی دشمن در منطقه و شاهرگ‌های اقتصادی و مراکز حساس و راهبردی آن‌ها باشد که در مقابل توان نظامی و نفوذ مردمی جمهوری اسلامی ایران به شدت آسیب‌پذیر و از بین رفتنی هستند.

وی ادامه داد: آقای رفیق دوست می‌دانند که اظهارات ایشان می‌تواند با آنچه منظور اصلی وی بوده است تفاوتی در حد و اندازه تناقض داشته و نتیجه‌ای معکوس در پی داشته باشد. به عنوان مثال، اگر اینگونه برداشت شود که گروگان‌های مورد نظر ایشان افراد و اشخاص هستند! این پرسش‌ها پیش می‌آید که:

اولاً ; این افراد چه کسانی هستند که کشورهای متبوع آن‌ها تاکنون درباره بازداشت آن‌ها در ایران سکوت کرده‌اند ؟! آن هم در حالی که وقتی یک جاسوس آمریکایی یا اروپایی در ایران بازداشت می‌شود، کشورهای متبوع آن‌ها زمین و زمان را به هم می‌دوزند و با هیاهوی رسانه‌ای، آنها را بی‌گناه قلمداد کرده و ایران اسلامی را به نادیده گرفتن حقوق اتباع بیگانه متهم می کنند ! بنابراین گروگان‌های مورد نظر چه کسانی هستند که تا کنون هیچ خبری از آن‌ها مخابره نشده و از کشورهای متبوع آن‌ها هیچ صدایی به اعتراض برنخاسته است؟!

ثانیا: جمهوری اسلامی ایران در همه جهان به پیروی از آموزه‌های اسلامی در برخورد با افراد بازداشت یا اسیر و مدارا و برخورد انسانی با اسیران شهرت دارد. این واقعیت را تمامی کسانی که برای مدتی در ایران به اسارت درآمده و یا بازداشت بوده‌اند به صراحت اعلام داشته‌اند. بنابراین چگونه می‌توان پذیرفت که منظور آقای رفیق‌دوست از گروگان‌ها، افراد و اشخاص بوده باشد؟! کاش بی‌دقتی نمی‌کردند !

ثالثاً: اگر منظور آقای رفیق‌دوست از « گروگان‌ها »‌ افراد و اشخاص باشد !(که بسیار بعید است) اظهارات ایشان علاوه بر آن که تهمتی ناروا و سنگین به جمهوری اسلامی ایران است ! اعلام ضعف در برابر دشمن نیز هست چرا که کشتن گروگان‌ها در مقابل حمله نظامی دشمن، کار کسانی است که توان مقابله نظامی مستقیم با دشمن را ندارند و از این روی به کشتن گروگان‌ها متوسل می‌شوند ! این اتهام ناروا به جمهوری اسلامی ایران در حالی است که ایران اسلامی در جنگ تحمیلی ۸ ساله و در جریان دفاع مقدس با اقتدار و مقاومتی مثال‌زدنی در مقابل تمامی قدرت‌های ریز و درشت دنیا ایستاده و از آن معرکه با سرافرازی بیرون آمده است. آنهم در آن هنگام که دشمنان ایران در اوج قدرت بودند و ما از کمترین امکانات نیز برخوردار نبودیم ولی امروزه دشمنانمان روی قوس افول قرار دارند و ایران اسلامی از نیروی نظامی مقتدر و تسلیحات مدرن و کم نظیر برخوردار است . این واقعیت بدیهی را دشمن به وضوح می‌داند و با اضطراب و نگرانی از آن یاد می‌کند و انتظار این بود که برادر عزیزمان جناب آقای رفیق‌دوست هم به این واقعیت توجه داشته باشند و از اظهاراتی که می‌تواند باعث سوء‌استفاده دشمنان باشد، پرهیز کنند! و کوتاه سخن آن که بی‌دقتی مورد اشاره از آقای رفیق‌دوست بعید بوده و هست!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی