بازدید 1933
۲

جنگ غزه چه تاثیری بر انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا می‌گذارد؟

نسل کشی کنونی انسان ها در غزه توسط اسرائیل و با پشتگرمی آمریکا، طیف وسیعی از مردم این کشور را خشمگین کرده است.
کد خبر: ۱۲۰۳۳۷۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰ 08 November 2023

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، یکی از پارامترهای تاثیرگذار بر نتایج انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا، آینده جنگ غزه خواهد بود، بویژه اگر اسراییل به کشتار فلسطینیان شدت بخشد و بایدن نیز با این نسل کشی، بیش از پیش همراهی کند.

امیرعلی ابوالفتح، در یک رشته توئیت با عنوان جنگ غزه و انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا نوشت:

 
مسلمانان آمریکا و آمریکایی های عرب تبار یا فلسطینی تبار آن اندازه پرجمعیت نیستند که به تنهایی بتوانند سرنوشت انتخابات مهم در آمریکا نظیر انتخابات ریاست جمهوری این کشور را تغییر دهند. اما نسل کشی کنونی انسان ها در غزه توسط اسرائیل و با پشتگرمی آمریکا، طیف وسیعی از مردم این کشور را خشمگین کرده است.

برگزاری تظاهرات پرشمار در شهرهای مختلف آمریکا در حمایت از فلسطین نشان می دهد که گروه های مختلفی در صف اعتراضات قرار دارند. علاوه بر مسلمانان آمریکایی و آمریکایی ها عرب تبار، در این تظاهرات، یهودیان لیبرال، یهودیان حامی صلح و یهودیان ضد صهیونیستی هم حضور چشمگیری داشته اند.

همچنین بسیاری از فعالان صلح طلب، معترضان به نابرابری های اجتماعی، کنشگران ضد تبعیض نژادی، مخالفان سرمایه داری منفعت طلب و حتی جریان های برابری خواه جنسی و جنسیتی در تظاهرات به نفع فلسطین شرکت کرده اند.

به عبارت دیگر می توان گفت دفاع از فلسطین و محکومیت نسل کشی در غزه، در حال حاضر به چتر فراگیر بر سر جریان های معترض به وضع کنونی در آمریکا بدل شده است و آنان را حول یک موضوع انسانی، متحد کرده است.

از آنجا که جریان های گرد آمده زیر چتر فراگیر دفاع از فلسطین عمدتا به حزب دموکرات گرایش دارند، خشم آنان از حمایت های بی دریغ دولت بایدن از اسراییل برای کشتار در غزه، می تواند به تلاش رییس جمهوری دموکرات آمریکا برای پیروزی مجدد در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری لطمه وارد کند.

همچنین نامزدهای حزب دموکرات که تلاش می کنند کرسی های خود را در کنگره حفظ نمایند یا به کرسی های کنگره دست یابند، در معرض آزمون دشواری قرار گرفته اند. آنان باید یا رضایت اسراییل را جلب نمایند یا با خشم فزاینده جنبش فراگیر حمایت از فلسطین مواجه شوند.

از این رو می توان گفت، یکی از پارامترهای تاثیرگذار بر نتایج انتخابات ۲۰۲۴، آینده جنگ غزه خواهد بود، بویژه اگر اسراییل به کشتار فلسطینیان شدت بخشد و بایدن نیز با این نسل کشی، بیش از پیش همراهی کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
در انتخابات امریکا هر کاندیدایی بغیر از بایدن که بقدرت برسه برای غزه بدتر میشه چون در بین کاندیداهای بالقوه هیچکدامشان جنگ گریزتر از بایدن نیست و البته که اسراییل برای اقتصاد امریکا بخاطر وجود سرمایه داران افسانه ای یهودی که در امریکا هستند خط قرمز محسوب میشه حتی اگر ریس جمهوری از امریکا باطنا با اسراییل مشکل داشته باشه مثل همین بایدن و اوباما و کلینتون
من فکر می کنم تمام این تظاهراتو غیره پس از مدتی کاملا به سمت فراموشی می رود و آنچه باقی می ماند حمایت تمام قد بایدن از اسرائیل هست که هم لابی قدرتمند آیپک و هم مسیحیان انجیلی که پول و قدرت و نفوذ زیادی در ایلات متحده دارند را ارغیب به کمک پیروزی بایدن حتی پرشورتر از دوره قبل می کند.
علاوه بر این تقریبا از سال 2018 به بعد تمام نظر سنجی ها در اخر ناکارآمد درآمدند که توی یک مقاله ای به بررسی این موضوع پرداخته بود و بحث سوگیری شخصی و اجتماعی و پنهانکاری در اغلب کسانی که از انها نظرسنجی شده بود رو عامل اصلی این اتفاق می دانست
در مقابل یک پژوهش در گوگل نحوه تغییرات لغات جستجوی افراد خیلی ارتباط معناداری با نتایج نهایی داشت.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی