بازدید 7124

خط و نشان کشیدن‌های جناح‌های سیاسی در ۱۱۳ روز مانده به انتخابات

به دلیل انتخابات مهمی که در پایان سال برگزار می‌شود، شاهد هستیم که جناح‌های سیاسی در امر رایزنی و تشکیل گروه‌ها و گعده‌های همگرا بسیار فعال بوده و به دنبال این هستند که با افزایش حوزه نفوذ خود در میان افراد سرشناس و افکار عمومی با دست پر از انتخابات ۱۱ اسفند عبور نمایند.
کد خبر: ۱۲۰۳۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۷ 08 November 2023

خط و نشان کشیدن های جناح های سیاسی در ۱۱۳ روز مانده به انتخابات

تابناک _ در ۱۱۳ روز مانده به انتخابات ۱۱ اسفند ماه سال جاری، هرچند موضوع مهمی به نام حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به مردم مظلوم غزه به صدر توجه افکار عمومی داخلی و خارجی تبدیل شده است، به دلیل انتخابات مهمی که در پایان سال برگزار می‌شود، شاهد هستیم که جناح‌های سیاسی در امر رایزنی و تشکیل گروه‌ها و گعده‌های همگرا بسیار فعال بوده و به دنبال این هستند که با افزایش حوزه نفوذ خود در بین افراد سرشناس و افکار عمومی با دست پر از انتخابات ۱۱ اسفند عبور کنند.

در حال حاضر باید آرایش جناح‌های سیاسی فعال در کشور را به چند دسته عمده و زیرشاخه‌های آن تقسیم نمود. در میان جناح «اصوگرا» شاهدیم که فعالیت‌های عیان بیشتری در حال رخ دادن است و چهره‌های سرشناس این جریان با اعلام آخرین مواضع خود سعی دارند تا فضای سیاسی و انتخاباتی کشور را روز به روز گرمتر نمایند. در این جناح، چند گروه و جریان فعال هستند که آن‌ها را می‌توان به چند زیر شاخه کلی تقسیم کرد.

یکی از گروه های فعال در جناح اصولگرا «شورای ائتلاف اصولگرایان» است که در آخرین گردهم‌آیی بزرگ خود که با سخنرانی آقایان محسن رضایی و محمد باقر قالیباف و غلامعلی حداد عادل در حرم مطهر امام خمینی برگزار شد، نام «مبنا» (مجمع بیداری نیرو‌های انقلاب) را برای خود برگزید.

به اعتقاد ابراهیم رسولی، سخنگوی شورای ائلاف اصولگرایان تجمع مبنا به معنای افتراق بین اصولگرایان نبوده و همچنین وقتی آقای قالیباف به عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی، آقای حدادعادل به عنوان رئیس شورای ائتلاف، آقای محسن رضایی به عنوان دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا و آقای حسینی به عنوان معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در این اجتماع حضور یافتند یا سخنرانی کردند، این موضوع در نوع پیام وحدت‌بخش دارد و نشان می‌دهد که همه نیرو‌های انقلابی دارند، تلاش می‌کنند تا تنور انتخابات، گرم شود.

در جناح اصولگرایان گروه دیگری که به طور شاخص در حال فعالیت بوده «جبهه پایداری» است که بر اساس گفته‌های چهره‌های شاخص این جریان در انتخابات گذشته و سوابق آن می‌توان گفت در هر دوره‌ای کمترین تمایل را به ائتلاف با دیگر گروه‌های سیاسی داشته، اما به دلایل مختلف در آخرین لحظات و بر اساس آخرین رایزنی‌ها به پیوستن به گروه‌های دیگر اصولگرا متمایل شده است.

متقی فر سخنگوی این جبهه در آخرین گفت‌وگوی تفصیلی خود هم بر این نکته تاکید داشت که  عملکرد گروه‌ها در ماجرای برجام و فتنه ۸۸ برای این جبهه مهم است. وی در ادامه افزود: ممکن است فردی توبه کرده باشد؛ حرفی نیست و امیدواریم خداوند توبه او را قبول کند، لیکن توبه‌ کردن، ملاک احراز شایستگی فرد یا افراد نیست. چه کسی گفته می‌توان آدم توبه‌کار را در رأس یک کار قرار داد؟ کوچک‌ترین مسأله این است که چنین فردی در قوه تشخیص خود، ضعف دارد.

سخنگوی این جبهه پایداری با بیان اینکه انتخاب گزینه اصلح، صفر و صدی نیست گفته است: ما نمی‌توانیم برای مجلس، دویست و نود سلمان فارسی پیدا کنیم و در این زمینه فقط شاخص‌های اعلامی از سوی امامین انقلاب ملاک ماست، ولو اینکه از پایداری نباشد.

بر اساس برخی شنیده ها این گروه برای ائتلاف با دیگر گروه های اصولگرا شرط های سختی به مانند انتخاب سرلیست و حضور حداکثری در لیست ها را تعیین نموده است که همین امر می تواند ائتلاف آن با برخی گروه ها را دچار چالش نماید.

گروه دیگری که در جریان اصولگرایان در حاضر بسیار فعال بوده و اتفاقا تشکل نوپا و نوپدیدی هم هست تشکل شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی با نام اختصاری «شریان» است که  بنا به گفته موسسان آن، بعد از خرداد ۱۴۰۰ نطفه آن بسته شده و حالا تولد خود را در سپهر سیاسی ایران جشن می‌گیرد. در این تشکل، چهره‌های سرشناسی چون حمید رسایی و سید مهدی هاشمی هستند که البته بر اساس شنیده‌ها و سخنان اعلام شده مهرداد بذرپاش که در حال حاضر در دولت حضور دارد، در امر راهبری این تشکل نقش بسیار پررنگ و موثری دارد. بذرپاش در کنگره این حزب در لباس یک رهبر کاریزماتیک، خطاب به اعضای آن با تاکید بر اینکه فرزندان انقلاب نباید کنار بکشند و فقط منتظر پاسخگویی مسئولان باشند، گفته بود: «اگر می‌خواهید مجموعه متمایزی به نسبت سایر مجموعه‌های سیاسی که در سالیان اخیر آمدند و رفتند باشید، باید از تجربه گذشته درس بگیرید و بر نقاط مثبت متمرکز شوید و از اشتباهات و تجربیات غلط گذشته هم درس بگیرید و آن‌ها را جبران کنید.»

شورای وحدت اصولگرایان دیگر گروه سیاسی فعال در جناح اصولگرایان بوده که چهره‌های سنتی و سرشناسی چون مصطفی پورمحمدی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز، منوچهر متکی و سید شهاب الدین صدر و حسن بیادی و ابوالقاسم رئوفیان را به عنوان چهره‌های تاثیرگذار خود می‌بیند و در ایام اخیر هم با برگزاری چند مراسم فعالیت خود را پررنگ تر کردند. پورمحمدی و متکی در مصاحبه هایی با تاکید بر حضور گسترده مردم در انتخابات نسبت به کاهش شدید مشارکت در شهر تهران و همچنان نگاه سلیقه ای در امر تایید صلاحیت ها هشدار داده بودند.

در کنار این جریان جبهه پیروان خط امام و رهبری به راهبری محمد رضا باهنر قرار دارد. جبهه پیروان خط امام و رهبری یک ائتلاف از تعدادی از احزاب اصول‌گرا تشکیل شده‌ است. این جبهه، قدیمی‌ترین ائتلاف اصول‌گرایی است و طیف سنتی‌تر این جناح را نمایندگی می‌کند. ائتلاف پیروان خط امام و رهبری پیش از انتخابات مجلس ششم تأسیس شد. حبیب‌الله عسگراولادی رئیس این جبهه بود. پس از درگذشت وی، نایب‌رئیس این جبهه یعنی محمدرضا باهنر، ریاست این تشکل سیاسی را بر عهده گرفت.

همچنین سید کمال‌الدین سجادی سخنگوی این تشکل سیاسی است.چهره شاخص این جبهه اخیرا ثبت نام خود را علنی کرد و گفت قصد دارد وارد رقابت های انتخاباتی شود.باهنر همچنین خبر داد که برای تشویق لاریجانی نسبت به ثبت نام تلاش های متعددی داشته که البته منجر به نتیجه نشده است. او همچنین گفته است هرچند لاریجانی شخصا ثبت نام نکرده، در امر تشویق نمایندگان ادوار برای ثبت نام بسیار فعال بوده و در حال حاضر هم در حال سازماندهی برخی از این لیست ها و چهره هاست.

اما بر خلاف اصولگرایان در جناح اصلاح طلبان چندان تحرک و فعالیتی دیده نمی شود؛ البته اخیرا کارگزاران سازندگی با برگزاری مجمع انتخاباتی تحرکاتی داشت و گویا اعضای این حزب به طور گسترده در تهران و شهرستانها ثبت نام نموده و احتمالا فعالترین حزب اصلاح طلب در انتخابات باشند.همچنین حزب اعتدال و توسعه که از حامیان و همراهان فکری حسن روحانی بوده هم مجمع انتخاباتی داشت و چهره های مشهور این جریان مانند محمد باقر نوبخت در انتخابات ثبت نام کرده اند.البته حزب های دیگری مانند مردمسالاری و برخی از گروه های نزدیک به آن هم ائتلافی تشکیل داده و مصطفی کواکبیان در حال برنامه ریزی برای انتخابات آخر سال است.

در جمع بندی می توان گفت که اگر در پایان سال شاهد شور و شوق انتخاباتی باشیم احتمالا مجددا دو جریان عمده اصولگرا و اصلاح طلب با تشکیل ائتلاف های بزرگ و عمده به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت اما اگر این مهم رخ ندهد، جریان ها و گروه هایی که نسبت به سازماندهی آرای پای کار و ثابت خود بیشتر اهتمام داشته اند می توانند صندلی های بیشتری از بهارستان را به خود اختصاص دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۲
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۳۴
تا جایی که از اطرافیانم اطلاع دارم هیچ کس قصد شرکت در انتخابات را نداره، حتی افرادی که همیشه در انتخابات شرکت می‌کردن.
تنها راه برگزاریرفراندوم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
بود و نبود مجلس در این مملکت هیچ فرقی ندارد.
بودن مجلس حتی به ضرر مردم است. چون اولاً چند هزار میلیارد تومان در سال به مردم ضرر وارد می کند. ثانیاً این مجلس قوانینی را وضع می کند که در تضاد با منافع مردم هستند. از جمله قانون صیانت از اینترنت، حجاب ، رصد فرهنگی مردم........
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
140 نفر از نمایندگان فعلی مجلس برای رفتن به غزه ثبت نام کرده اند!
آیا برای این کار چیزی جز ریا و تظاهر و خود شیرینی می توان نام دیگری نهاد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
بشین تا بیام رای بدم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
وقتی نماینده ساده زیست مجلس، کفش Reebok آمریکایی به پا کرده و ساعت چند میلیاردی به دست کرده و در مجلس رژه می رود و از طرفی 70% مردم زیر خط فقر و 30% زیر خط مطلق هستند، بهتر است مجلس تعطیل شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
انتخابات در این مملکت تنها یک دکور است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
سلام
بنده بازنشسته که قادر نیستیم مایحتاج زندگی را تامین کنم وحتی بعضی از داروهایم را نمیتوانم تهیه کنم برای چه باید رای بدهم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
از این روزهای بی امید از این تکرار بیهوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
رای بی رای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
دوست عزیز اشتباه ما اینجا هست که اینها نمایندگان مردم نیستند بلکه نمایندگان مجلس هستند لذا نباید بیشتر انتظار از آنها داشته باشیم.
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
میخواید رای بدید، میخواید رای ندید
دو ماه دیگه 20:30
مجری: و اما بشنوید از حال و هوای انتخاباتی مردم ایران
راوی: مردم در هر نقطه شهر ، در ایستگاه اتوبوس، در مترو در مساجد و در دانشگاهها دسته دسته در حال صحبت کردن در مورد کاندیدای مورد نظر خودشون هستن و هر کسی سعی داره کاندیدای مورد نظر خودش رو معرفی کن حسابی تنور انتخاب داغه داغه
گزارشگر جلوی خانم رهگذر کمی کم حجاب رو به صورت خیلی اتفاقی میگره و میپرسه شما در انتخابات شرکت میکنید؟
خانم کم حجاب: بله حتما، معلومه که شرکت میکنم این وظیفه هر ایرانیه که در انتخابات شرکت کنه، درسته ما تو بعضی مسائل
اختلاف نظر داریم ولی نمیزارم خون شهدا پایمال بشه

انتخابات برگزار میشه، چنتا اتوبوس مردم همیشه در صحنه میریزن جلوی حسینه ارشاد و تامام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
بشکند دستم اگر دیگر رای بدهم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
مملکت که متعلق به حزب الهی ها است!؟ و خودشان

شرکت کنند و انتخابات میلیونی برگزار کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
چه پر هيجان! من كه از ترس سكته ديگه رقابت تنگاتنگ احزاب و گروه ها را دنبال نمي كنم! اطرافيان خيلي با احتياط و تدريجي اخبار را بهم مي گن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
احتمالاً از طرفیت 11 میلیونی افغانها در ایران برای پر و پیمان نشان دادن انتخابات استفاده می شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
سعید خدا نکشدت ! دمت گرم با این کامنتی که نوشتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
تو رای نده، افغانی زیاده که رای بده
آرش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
هر نماینده ای یک ماشین بده به من هدیه من سه تا رای سفیید بهش میدم خخخخخ
آرش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
سعید 12:21 بی نظیر بود اخبار 20:30 کلی خندیم روز مزخرفم رو شاد کردی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
ازمن غربگدا،بی بصیرت،واداده در برابرغرب،آلبانی نشین،غیرحزب اللهی و... انتظار رأی نداشته باشید!!
افراد تکراری با افکار تکراری که فقط به فکر منافع خودشون هستند و بس، الان به کی و برای چی باید رای داد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
انتخابات ازاد و جدی و واقعی فقط از بستر احزاب ازاد بر میخیزد
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
اگر یک نکنته مثبت و تنها یک کار مثبت از مجلس فعلی نام ببرید من قانع میشم که رای بدم:
اما از دست گل های مجلس بگیم:
1- تو گوشی به سرباز وظیفه راهور
2- دریافت دناپلاس رانتی
3- سیسمونی گیت
4- درخواست اعددام برای معترضین
5- دریافت شاسی بلند رانتی جهت توصیب رانت بیشتر برای خودروسازان
7- توهین به معلمین با رفتار زشت و زننده نماینده مجلس
8- حمایت از تابوت سازان داخلی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
اول میگه ملاک برجام و سال 88 و بعدش میگه فقط شاخص‌های اعلامی از سوی امامین انقلاب ملاک ماست!! با خودشون هم صادق نیستند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
رشیدی کوچی ادامه داد: در حوزه انتخاباتی خودم دو مدرسه برای اتباع خارجی قانونی احداث کردیم. شهرستان پاسارگاد اگر ۴۰ هزار یا ۳۵ هزار جمعیت داشته باشد، یک سوم آنها افغانی هستند و این یک عدد خطرناکی است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: تصور کنید که یک ایرانی که هیچ هویتی ندارد، چقدر می تواند خطرناک و نگران کننده باشد. اما حدود ۵ یا ۶ میلیون نه ایرانی بلکه از افغانستان به این کشور آمده و هیچ هویتی ندارند و هر کاری انجام دهند،قابلیت رصد و پیگیری ندارد. این نگران کننده است.
چه انتخاباتی، کدام انتخابات؟

رقابت انتخاباتی برای ورود به مجلس، فقط و فقط برای رسیدن به قدرت و برخوردار شدن از رانت است.
شاسی بلند، دنا پلاس، حقوق نجومی بالای 100 میلیون تومان در ماه، تنها گوشه های کوچکی از رانت نمایندگان است.
نه رای می دهم
نه به خانواده ام اجازه رای دادن می دهم
نه به کسی توسیه می کنم رای بدهد
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
آفرین، چون تاثیری نداره و فشار هر روز بیشتر خواهد شد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
توصیه صحیح است
منم رای بی رای
افتخار می کنم که شناسنامه ام تا به حال ممهور به مهر هیچ انتخاباتی نشده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
من آخرین بار فریب خوردم و در انتخابات 96 شرکت کردم. دیگر هرگز چنین اشتباهی نمیکنم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
آخه ایران نیستی. داخل کمپ هم رای نمیگیرند.یا هنوز به سن تکلیف نرسیدی. یاصندوقدار هستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
ناشناس ۱۲:۴۰
نمیفهمی یا خودتو زدی به اون راه؟ ایران نباشه طرف آی پی ایران از کجا میاد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
اره من هم یک برادر دارم تا حالا مهر هیچ انتخاباتی تو شناسنامه اش نخوره تعجب نمی کنم . برخی انگار اینا را از اون اول می شناختند ما متوجه نبودیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
ای نمک به حروم
آن قدر عرصه را بر مردم تنگ کردید و همگان در حسرت یک زندگی بدون استرس اضافی مانده اند که دیگر این نقش بازی کردن ها جواب نمی دهد. مردم اعتمادی به حرف مسئولان ندارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
راه حل خیلی سادس دولت یک روز رو دولت بطور رسمی اعلام کنه که هرکی هرکار دلش خواست بکنه!بعد ببینید چه اتفاقی میفته؟
این حنا فقط برای بعضیها رنگ دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
آنها هم یا ساده احوالند یا نانشان در گرو حمایت از بعضی افراد است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
کسانی که دارای منافع آنچنانی هستند. کسانی که به خاطر بی عرضگی مسئولین یکشبه ره صد ساله را رفته اند.
خیلی تلاش میکنید داغش کنید و جو بدید ولی خودتون رو خسته نکنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
رای بی راااااااااااااااااااااااااااااااااااای
با شور و شوق برای اصلاح امور بدون هزینه و تشویق دیگران به رای دادن تا سال 96 در انتخابات شرکت فعال داشتم

اکنون احساس یازیچه بودن برای استمرار منافع عده ای محدود را دارم

در مقابل دوستان و فامیل و همکاران سرافکنده و شرمنده هستم

فقط خوشحالی من عدم شرکت در انتخابات ریاست جمهوری 1400 می باشد که در افزایش سرعت قطار آقای

رئیسی نقشی نداشته ام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
باز خوبه دوزاري بالخره افتاد. البته من هم مثل خودت بودم ولي بالخره به اين نتيجه رسيدم كه شركت در انتخابات اب در هاون كوبيدن است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
افتخار من رای ندادن تا به امروز است. بصیرت رو فقط خودم داشته و دارم
کدوم جناح های سیاسی؟؟؟؟!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
همین جناح هایی که ۴۴ ساله پست و مقام دارند و فقط چرخشی جا به جا می شوند بعضی هاشونم که مادام العمرند
مشارکتی وجود نخواهد داشت بیخود زحمت نکنین کسی رای نمیده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
با این حجم تبلیغات بر علیه انتخابات در این سایت‌ شائبه مشارکت تابناک در دلسرد کردن مردم در انتخابات در اذهان متبادر میشه

امکان داره بخوان مخالفین را از شرکت در انتخابات باز بدارن تا خودشون با همون ۵ یا ۶ درصد‌ انتخابات را برگزار کنند و والسلام کما فی اسابق...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
۱۱:۰۴
الکی خودفریبی نکن و توجیه نساز
چیزی که در نظرات تابناک میبنی از متن جامعه اومده
نظر مردم در کوچه خیابان همین هست
دکتر شریعتی: برای انسانی که گرسنه است از معنویت سخن گفتن واز کمال ارزش های اخلاقی دم زدن فریب وفاجعه است.
بسیار متن طنز و جالبی بود. مرسی که وسط روز چند دقیقه ای ما رو خندوندی. یکم کسل شده بودم. باشه اره حق با تو هست اصن همه منتظر روز انتخاباتیم. اصن دیگه به کار بردن اسم " انتخابات " هم برام مضحکه . الکی هزینه صرف نکنید هر کی رو خواستین ببرین هر کی خواستین بیارین. مال خودتونه مملکت. ما که هیچ کاره ایم. راحت باشین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
مرسی از تحلیل خوبت ! یعنی واقعا هم همینطور اجرا میشه فقط نمایشش طور دیگه ای هستش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
یکی از نمایندگان مجلس بعدی اون خانم‌جلسه ای هست که گفت مملکت مال ما حزب اللهی هاست
درایران جناح سیاسی واحزاب به معنای واقعی وجود ندارد. زیرا همه رو حذف کردن واز قطار انقلاب پیاده کردن. فقط دعوا بین خودیها است. برای تقسیم غنائم.
من رای نخواهم داد ولی از بین این گروههای که گفتی پایداریها بدترین هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
امثال میرسلیم
و خانم جلسه ای
که کشور را برای خود میدونن و بقیه حقی در مملکت ندارن
قبل از اینکه به سن ازدواج برسم همش دوست داشتم ازدواج کنم ولی وقتی که به سن ازدواج رسیدم فهمیدم که ازدواج بد هست و نباید ازدواج کنم، قبل از اینکه به سن رای برسم همش دوست داشتم رای بدهم ولی وقتی که به سن رای رسیدم فهمیدم که رای دادن بد هست و نباید رای بدهم.
من رای اولی هستم ولی رای نخواهم داد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
یعنی تعجب می کنم از این نسل جدید که با وجود سن کم خیلی بیشتر از ما و خیلی بیشتر از ما وقتی همسن اونا بودیم می فهمند
انتخابات و رای دادن کیلویی چند ریال؟!
چهارتا ورزشکار بیارین توی انتخابات که الکی بگن سطح انتخابات بالا بود!
خدایی با چه امیدی مردم عادی رای بدن ؟ نماینده با هر حزبی هم چکار می تونه بکنه ؟از این روزهای بی امید از این تکرار بیهوده
دوستان کامنت به اختیار اینجا هم نظر بدن.
بابا مملکت که مال حزب اللهی هاست، خودشون میبرن میدوزن طلبکارم هستن، تازه مردم هم که نمیفهمن در مورد امور مملکت. پس چه نیازی به برگزاری انتخابات هست؟
کی رای میده!!! خخخخ
سخن از انتخابات به میان میاد آدم از گذشته خودش خجالت میکشه
بنظرم قرعه‌کشی مجلس شورای اسلامی از بین کاندیداهای حزب‌اللهی از همه روش ها عادلانه تر و کم خرج تر است.
رای بی رای
چه جناحی چه کشکی چه دوغی
مجلسی که برای مردم خاصیتی نداره و فقط هدف پر کردن جیب خاندان و دوست و آشناست واسه چی باید رای داد؟! اصلا چه نیازی به مجلسیه که فقط باعث عصبانیت و محدودیته مردمه؟؟
من تو سن بازنشستگی دارم در دو شبکه تلویزیونی جومونگ نگاه می کنم شما هم جومونگ نگاه کنید
برای حزب اللهی های که همه جا هستند و صاحبان کشورند توفیق شرکت در انتخابات آتی کفایت است
انتخابات نه مهم است نه سرنوشت ساز مجلسی که توان و اجازه هیچ کاری ندارد به چه درد می خورد اینها نماینده پنج درصد مردم هستند همان حزباللهی ها که آن خانم گفت در هر صورت
رای بی رای
لاتاری مجلس ربطش به مردم چیه؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!

این مجلس ها چه کاری برای مردم انجام می دهند؟ همین مجلس رو نگاه کنید ببینید چی تصویب کرده همه مصوباتش بر ضد مردم بوده یک قدم برای مردم برنداشته و نه خودش نه مصوباتش کمترین اعتباری نزد مردم ندارند. من می دونم چرا شهامت ندارند مثل طالبان بساط مجلس و دولت و این نمایش انتخابات را جمع کنند و همیشه با این دکوراسیون نخ نما شده کلی هزینه درست می کنند .
چه کسی یا جریانی با سواستفاده از خانواده داغدار عجمیان و زیر سوال بردن سیاست نظام در حال تصویه حساب شخصی یا گروهی خویش است؟
مراقب اینان باشید! برای رسبدن به مقصود و نفع خویش هیچ قید اخلاقی ندارند. راحت هر چیزی را می فروشند؛ هر چیزی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
این خانواده خودشون بزارن جای اون همه انسان و جوان و کودک و خانواده ای که در هواپیمای اکر این پودر شدن و خودشون بزارن جای اون خانوارهایی که. سی ودو جوان خود را در کمپ اعتیاد جزغاله و پودر شده دیدن که حتی جنازه ای برای تشیعع نداشتن خودشون بزارن جای اون خانوادهایی که چندین جوان دسته گلشان را برای دفاع از کشور در جبهه ها از دست دادن اینقدر ادعا نداشته باشند
کلا رای بی رای
به مزایده بذارید سود اور تره .
رای بی رای
نمایندگی مجلس شغل بسیار نان و آب داری است و هر که نماینده شد تیلیاردر شده و برای همین است بسیار خاطرخواه دارد البته همه برای نوکری مردم میروند . عموما در هر شهری بی تربیت ترین فرد شهر نیز میباشد در نهایت نماینده میشود
تا اینجا که سواد من بیسواد قد می ده و با چشم های کم سوی خودم دیده ام مجلس یعنی:
- فیلتر کردن و اسمش رو صیانت گذاشتن
- گرانی رو ندیدن و مشکلات رو ندیدن و کمبود دارو و .... رو ندیدن و طرح حجاب گذاشتن و طرح گذروندن برای سرک کشیدن در زندگی خصوصی مردم و لایف استایل و ... بعدش اگه وقت شد یک جلسه 10 دقیقه ای بگذارند که چرا دارو کمه؟ چرا شیر خشک نیست؟ چرا بنزین تموم شد....
- اسم نوشتن برای غزه و غزه نرفتن و تظاهر کردن به دین و .... شعار دادن و برجام پاره کردن و ...
و ...
شما معانی دیگه ای سراغ دارید؟
به نظر شما برای این مجلس با مفاهیم فوق رای گیری و هزینه های ده ها و صدها میلیاردی لازمه؟
در مردمسالاری دینی رای ندادن بهتر و آسوده تره!
من می دم. شما خود دانید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
بده دادا. امید چیز خوبیه. از دست ندش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
نه برادر
ما دوس نداریم بدیم
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
هرجا دلت خواست بده
بمن چه
مجلسی که بزرگترین دغدغه نمایندگانش گرفتن ماشین مدل بالا و حقوق و مزایای بالا و گرفتن رانت و امتیاز برای اطرافیان و خانواده و بازیهایی فراکسیون و جناحی هست پشیزی ارزش ندارد و کسی هم که آگاه و دانا باشه قطعا خودش رو درگیر چنین انتخاباتی نمیکنه
اونایی که هی میگن رای بی رای اولا نصف شون اونور دنیا هستن دوما بعد از انتخابات هی نیان بگن مجلس 15درصدی در هر صورت یه تعدادی باید به عنوان نماینده تو مجلس باشن شما بیا رای بده به افراد مستقل رای بده به جناهی خاص رای نده بعد اگر مستقل ها رای اوردن وباز هم همین آش بود وهمین کاسه دیگه تعهدی نسبت به اتفاقات وتصمیماتی که تو مجلس گرفته میشه نداری .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
من همین داخل ایرانم...مجلس 15 درصدی هم کنایه وبه سخره گرفتنه کل پارلمانه ایرانه که مردم هیچ علاقه و اعتمادی بهش ندارن ...اونی که باید جشاشو باز کنه این تو دهنی مردم رو ببینه متاسفانه خودشو زده به کوری!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
آخه وقتی یک عده خاص با تفکرات خاصی که امتحان پس داده هستند و نشان داده اند توانایی اداره کشور را ندارند وفقط به دنبال منافع شخصی و گروهی خاص هستند و اینقدر مراکز فرا قانونی وجود داره که اون انگشت شمار مصوبات خوب مجلس را به اشکال مختلف وتو میکنند چه انتظار امیدی دارید برای اصلاح امور . خدار حمت امام بزرگوار که فمودند مجلس در راس امور است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
تجربه نشان داده فرقی بین مشارت 86 درصدی و 15 درصدی نیست. خروجی یکیه و در این خروجی مردم جایگاهی ندارن
الکی بازارگرمی دروغ نکنید
ناشناس
| Germany |
۱۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
من داخل ایرانم و از دور الو روحانی به این طرف دیگه در هیچ نمایشی شرکت نکردم در دور اول روحانی هم فریب خوردم شرکت کردم
ارش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
بزار یه مثال ساده برات بزنم
میخواهی ماشین بخریی مثلا سمند میری طرف ۱۸ تا پراید نشونشت میده بعد میگه این همه ماشین خوب یدونه را انتخاب کن دیگه
من خودم ۴۸ سال سنم است در لاتاری آمریکا شرکت کردم امیدوارم برنده شوم شما هم برایم دعا کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
منم شرکت کردم برایتان دعا می کنم شماهم برای ما دعا کن
تفکر چیز خوبیه چرا رای بی رای شما به یک نفر رای بده که از نظرت هم فرد متخصصی هست هم پاک دست لازم نیست لیست یک گروه رو بزاری جلوت و همه رو بنویسی .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
اخه همه مثل تو واجد شرایط برای گرفتن ساندیس نیستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
تو اگه فکر کردن میدونستی چیه،
این نظرو نمیدادی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
منظورت از متخصص کدام یکی هست فقط یک نفر نام ببر و یک مورد از تخصصی که باعث پیشرفت جامعه شده نام ببر دو تا لازم نیست نام ببری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
مشکل اینه که اینایی که ثبت نام میکنند نه تخصص دارند نه پاک دستند نه سوادشو دارن چون اکثرا مدرکهاشون تقلبی وکیلوییه نه اخلاق دارند خلاصه هیچ چیزی ندارند به جز تظاهر وریا....از هر صد نفر شاید شاید یک نفر شایستگی داشته باشه وخدا ترس..بقیه ول معطلند وکیسه دوختن برای خودشون
اولین و آخرین انتخابم دور دوم خاتمی در 18 سالگی ( حدود 1380 ) بود والسلام ، بقیه هم توی انتخاب های بعدی به این نتیجه رسیدن . به نظرم بعد از دور دوم روحانی اگه کسی باز هم رای بده دیگه بهش امیدی نمیشه داشت .
کاندید نمایندگی مجلس شورای اسلامی می بایست مشخصات و ویژه گی هائی را دارا باشد، از جمله قابلیت هائی که به زعم این جانب خیلی اهمیت دارد اعتقاد راسخ به وکالت مردم و ولی نعمتان خود است، استقلال داشته باشد و همواره در جهت منافع مردم تلاش کند، خدا باور و خدا ترس باشد ، ... ، متأسفانه تو این عمری که گذشت، ندیدم نماینده ای که در مقابل خواست و حقوق مردم احساس مسئولیت کند، بلکه به محض جلوس بر کرسی نمایندگی خود را تافته جدا بافته تصور نموده و چه ها که نمی کنند. ما مردم بازیچه ای بیش نیستیم ، جای تأسف دارد در مملکتی که ادعای مسلمانی و دفاع از مظلوم گوش فلک را کر کرده است. امرورز نمایندگان نه تنها استقلال رای ندارند بلکه باید مطیع اوامر باشند.
چه بی مزه! اکثریت ملت دیگه باوری به این انتخابات ندارند؟ خروجی اش یکی همین مجلس انقلابی فعلی است
مهم نیست چه کسی رای میدهد چند نفر رای میدهند مهم این است چه کسی رای ها را می‌خواند اگر هیچ کسی هم رای ندهد مطمئن باشید صدا و سیما خواهد گفت حضور گسترده و خیره کننده مردم کل کائنات را مبهوت کرد و رقم مشارکت بی سابقه بوده است و ملت کار را تمام کرد و از این داستانها . بعدشم واقعا فکر می‌کنید برای کسانی که کار دستشان است شما رای بدهید یا ندهید قهر بکنید یا نکنید فرقی میکند نه داداش هیچ فرقی نمیکند
مگه قراره تو هر کاری رای گیری باشه .لزومی نداره .تمام .
جبهه پایداری و اصولگرا ها با نظارت شورای نگهبان یک لیست مشترک بدهند و همان لیست مستقیم وارد مجلس شوند . این همه هزینه هم روی دست کشور نگذارید
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
تا الان هم همینطور بوده فقط ادای انتخابات رو باید در بیاورند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
مگه تا الان غیر از این بوده
به نظر من افرادی در انتخابات شرکت کنند که درک سیاسی دارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
راست میگی یا شوخی می کنی؟
ناشناس
| Germany |
۱۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
از همین نظرت معلومه که کلا هیچگونه درک سیاسی نداری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
منظورش حزب اللهی هاست
وگرنه باقی ما که نه درک داریم و نه در کل عقل داریم
یه آب به صورتتان بزنید از کدام انتخابات سخن می گویید؟
خيلي دوست داشتم راي مي دادم ولي با كمال تأسف قدرت تحليل مسائل سياسي رو ندارم!!
به جای واژه انتخابات از واژه انتصابات استفاده کنید خیلی بهتره انتصاباتم که نیاز به رای دهنده نداره مام که از مسایل سر در نمیاریم و نمی تونیم رای یا نظری داشته باشیم
مملکت واسه خودتون هر کار میخوای بکنید، رای میخوایید چیکار
تابناک محترم حتما کامنت های مردم رو می خوانید و نظر اکثریت رو دیدید به عنوان یک رسانه که به یکی از افراد تأثیرگذار نظام هم وصل هستید امیدوارم حداقل منعکس کننده وضعیت و نظرات مردم به بالا دستی ها باشید حیف این کشور با این ظرفیت‌ها به این روز افتاده ما خون دادیم بهترین و پاک‌ترین جوانان تاریخمان جانشان رو برای این کشور فدا کردند سفره ای که می گفتند برای خودشان نان شد برای مردم بیچاره فقر
من که شرمنده زن و بچه ام هستم حتی بابت خورد و خوراک اولیه
رای من به نان شب هستش نه چیز دیگه
خدایا منجی را برسان
هیچ خبر و حرف و بحثی از انتخابات در بین مردم کوچه بازار و ادارات نیست نگران کننده است بشدت .
البته عنایت داشته باشید انتخابات مجلس خیلی زودتر باید برگزار شده چون همه نمایندگان جان بر کف لباس رزم برام کردند و انشالله عازم غزه و جدال با رژیم صهیونسیتی هستند و طبیعیه که کسی بره اونجا عمودی برنمی‌گرده!!!!
من در انتخابات شرکت می‌کنم و به خودم رای میدم. خدا را چه دیدی شاید رای آوردیم شاسی بلند سوار شیم
این دور کسی رای نمی دهد و مفهوم آن یک نوع رفراندوم هست از نوع رای ندادن چون راه مسالمت آمیز دیگری باقی نمانده و کسی به نظرات مردم توجه نمی کند اگر آقای قالباف حکمرانی نو ر که وعده داده بود در مفهوم مورد نظر مردم عملی می کرد و در موضوعات حساس به رای مردم توحه میشد چنین نمی شد
من آخرین باری که تو انتخابات شرکت کردم. همین انتخابات ریاست جمهوری به رئیسی رای دادم و از کسانی که اینجا هستن عذرخواهی میکنم بابت اینکارم
کدوم انتخابات؟
تیتر تابناک اشتباه است.
همانطور که در متن آمده تنها یک جناح است که در این انتخابات کاندیدا دارد و وزن سایرین از اصلاح طلبان و غیره تقریباً صفر است. بنابراین تیتر درست این است
رقابت درونی جناح اصولگرای در انتخابات مجلس
یا
خط و نشان کشیدن‌های طیف های مختلف اصولگرا برای یکدیگر و مردم
فقط نمایندگان حزب الهی تایید صلاحیت میشوند و این کشور مال حزب الهی هاست ... پس این انتخابات به من غیر حزب الهی ربطی ندارد و قطعا رای نمیدهم
رای بی رای
رای بی رای
رای میدیم آب بریزید کمتر بسوزه...‌
خدایی این آدمهای مکرر تکراری دنبال چی هستند لااقل از خودشان شرم کنند حقوق جهنم ناهاری که آنجا می‌خورند وجدانا راضی هستنند مردم به یک وعده غدا هم در مانده اند.
من گل محمد افغان هستم پسر عموی عبدالله که پارسال از مرز رد شد. حتما در انتخابات ایران شرکت میکنم و رای میدهم. بقیه پانزده میلیون افغان هم شرکت میکنند. ما کار را تمام میکنیم و مشارکت را به نود درصد میرسانیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
. وای، وای، ترسیدم
از روزی که اومدی زندگی آغاز شد ،
هرچی در بسته بود به روی من باز شد(۲)
خلاصه مصاحبه های امت همیشه در صحنه در شب انتخابات
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست