بازدید 2313

رئیسی: به‌عنوان دولت کاندیدایی برای انتخابات نداریم

رئیس جمهور با بیان اینکه در دو سال گذشته حمایت‌های خوبی برای تقویت فعالیت‌های فرهنگی استان کردستان صورت گرفته و دولت مردمی به حمایت از تقویت فعالیت‌های فرهنگی، ادبی و هنری در استان باور دارد، اظهار داشت: دولت مردمی وجهه فرهنگی کردستان را یک سرمایه و فرصت برای کشور می‌داند و باور دارد که این استان ظرفیت بالایی برای مراودات و دیپلماسی فرهنگی دارد.
کد خبر: ۱۲۰۲۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸ 04 November 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، سید ابراهیم رئیسی شامگاه جمعه در پایان سفر دولت مردمی به استان کردستان در نشستی خبری در تشریح نتایج و دستاوردهای این سفر، گزارش‌های معاون اجرایی رئیس جمهور و تعدادی از وزرا درباره میزان اجرای مصوبات سفر قبلی دولت به این استان را حاکی از پیشرفت‌های خوب در این زمینه دانست.

 رئیسی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره رسیدگی به ترک فعل‌ها یا کوتاهی‌هایی که به طولانی شدن طرح‌های عمرانی و نیمه‌تمام ماندن آنها منجر شده، بر ضرورت رسیدگی و پیگیری این ترک فعل‌ها با توجه به خسارت‌ها یا عدم‌النفع‌هایی که به کشور وارد کرده است، تاکید کرد.

رئیس جمهور در ادامه در پاسخ به سوالی درباره سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر قطع مراودات و صادرات انرژی کشورها با رژیم صهیونیستی اظهار داشت: صرف محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی کافی نیست و کشورها باید همکاری‌های خود و صادرات انرژی به این رژیم کودک‌کش و جنایت‌کار را که قاتل 10 هزار فلسطین از جمله 4 هزار کودک در روزهای اخیر بوده، قطع کنند. دولت مردمی نیز در مراودات بین‌المللی خود اجرای منویات رهبری را دنبال می‌کند.

 رئیسی در پاسخ به این سوال که دولت در خصوص اجرای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره انتخابات چه برنامه‌هایی دارد، گفت: دولت خود را موظف به برگزاری یک انتخابات مشارکتی، با امنیت بالا و کاملا رقابتی به‌عنوان جلوه‌ای از مردمسالاری می‌داند.

رئیس جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به رهبری امام راحل و مقام معظم رهبری به مشارکت و آرای مردم باور واقعی دارد، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی از ابتدا با هدایت‌های امام راحل و سپس رهبر معظم انقلاب اسلامی همه نهادهای اساسی کشور را با رای مردم ایجاد و مستقر کرده است. امام و رهبری برخلاف بسیاری دیگر از سیاستمداران دنیا به مردم به شکل واقعی باور دارند و نه صرفا به‌عنوان ابزاری برای پیشبرد منافع و اهداف خود.

 رئیسی تاکید کرد: به‌عنوان دولت هیچ کاندیدایی در انتخابات نخواهیم داشت و صرفا به دنبال ایجاد زمینه مشارکت گسترده‌تر و بالاتر همه مردم و گروه‌ها در انتخابات هستیم.

رئیس جمهور در پاسخ به سوال دیگری درباره ساماندهی وضعیت کولبران نیز گفت: دولت به دنبال آن است تا با سامان دادن گذرگاه‌های و بازارچه‌های مرزی و نیز ایجاد مناطق آزاد تجارت و تبادلات کالا در استان‌های مرزی را سامان دهد تا هم جلوی تجارت غیرقانونی گرفته شود که هم به اقتصاد و هم امنیت کشور ضربه می‌زند و هم با فراهم آوردن زمینه تجارت قانونی منافع مرزنشینان و نیز همسایگان را توأمان تامین فراهم کند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
آره از همون کانال زنی ها و رایزنی ها و شاسی بلند ها به مجلس و ... کاملا مشخص هست که اصلا در کار مجلس و بقیه دخالتی ندارید!! تازه دفاع تمام قد تمام صدا و سیما و ائمه جمعه و ارگان ها رو هم که دارید!! ولی وضعیت ما اینه!!
رییسی بسه خسته شدیم از دولت داری شما
تو گفتی و ما باور کردیم
الحمد لله
خدارا به این نعمی باید بسیار شکرکرد
هر وقت محبت فرمودین و مدیران فاسد و غارتگران بیت المال را اخراج کردید ما می پذیریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
شما درست میفرمایید ولی این کارشون محبت کردن نیست! وظیفشون هست!!
چقدر هم اعتماد به دولت موج میزنه!!
ما باور کردیم و تو هم گفتی
دولت رئیسی دولت راست گویان !!!! و درست کاران!!!! است دیدید که به تمام حرف ها و قولاش عمل کرده !!!! دیدید که هیچ چیزی به تحریم ربطی نداره و از بی عرضگی دولت مردان قبلی بوده و سید محرومان اومد از تباهی و فلاکت مردم رو نجات داد !!! همه نخبگان برگشتند به کشور همه سرمایه دار ها برای سرمایه گذاری در ایران دارند سر ودست میشکنند...سفره ها پر از نون و انواع و اقسام خوردنی ها شده...جیب ها پر از پول.....و.....
ما هم به عنوان مردم هیچ کاندیدایی در انتخابات نداریم.
خودت چکار کردی که لیست مورد حمایت شما بخواهد انجام بدهند
همون بهتر که کاندیدا ندارین چون غیر خودش وزن وبچه اش کسی بهش رای نمی داد وافسردگی می گرفت !!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست