بازدید 1293
۳

تاکید ایران و عراق بر استفاده از ارزهای داخلی

عباس علی آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران که به بغداد سفر کرده است با محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۱۲۰۱۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱ 01 November 2023

به گزارش ایسنا به نقل از دفتر اطلاع‌رسانی نخست وزیر عراق،  در این دیدار درخصوص روابط اقتصادی دو کشور و راه‌های تقویت آن و حمایت از مبادلات و مشارکت در زمینه‌های  گفت وگو شد.

محمد شیاع السودانی در این دیدار بر آمادگی عراق برای ایجاد افق‌های همکاری دوجانبه در زمینه صنعت پتروشیمی و  همچنین صنعت کود شیمیایی که تاثیر زیادی بر رشد داخلی دارد ، تاکید کرد.

وزیر صنعت ایران  نیز در این دیدار سلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران را به نخست وزیر عراق ابلاغ  و بر ضرورت پیشبرد طرح‌های اقتصادی در راستای مقابله با چالش‌های اقتصادی منطقه و جهان تاکید کرد.

در این دیدار همچنین درخصوص استفاده از ارزهای داخلی در تبادلات تجاری و مالی دوجانبه  به منظور تسهیل مبادلات که به سود دو کشور است تبادل‌نظر شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
دهه ۵۰ بود یک قرارداد که بین چین و ایران بسته شد بر اساس ریال ایران بود الان ذوق کنیم بین عراق و ایران رو
استفاده از ارزهای داخلی به معنای مبادله دینار عراق با ارز ملی ایران نیست بلکه به معنای این است که ما کالا و خدمات به عراق می دهیم و در مقابل عراق هم بهای آن را با پول ملی خودش که بسیار با ثبات تر از پِهِن ایران است می دهد. ما هم این دینار را در طول سال به زائران و همچنین ستاد اربعین می دهیم تا همه آن را مجددا در عراق خرج کنند. یعنی این یک بازی برد-برد برای عراق است. ما هم این وسط اجر اخروی می بریم چون سالی یکبار مردم را در روز اربعین به زیارت عتبات عالیات می بریم !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
نه که عراقی کم میاد ایران؟ حرف مغرضانه که کنتور نداره. بزن پس
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست